מהו הכישלון הגדול ביותר שלך?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: מהו הכישלון הגדול ביותר שלך ומה למדת ממנו?

מדוע מראיינים שואלים על הכשלים שלך?

מעסיקים פוטנציאליים שואלים, "מה הכישלון הגדול ביותר שלך, ומה למדת ממנו?" כדי לברר אם אתה מוכן לקבל אחריות על הטעויות שלך. דיון במה שלמדת מהכישלונות שלך יכול להראות למראיינים שאתה משקף חוויות שליליות ומבצע שינויים כדי למנוע חזרה על אותן שגיאות.

תשובות שיש להימנע

כאשר מראיין אומר, "ספר לי על תקופה שבה נכשלת ומה למדת ממנה", הימנע מלהמציא תירוצים או להטיל את האשמה על אנשים אחרים. כמו כן, הימנע מתגובות כמו:

  • "אני לא יכול לחשוב על כישלונות."
  • "אני משתדל מאוד לא לעשות יותר מדי טעויות."
  • "אני מבלבל מדי פעם, אבל זה לא עניין גדול."

מנהלי גיוס יודעים שכולם עושים טעויות. מתן אי תשובות וניקוי שגיאות עבר עלולים לגרום לך להישמע רשלני. מראיינים עשויים לחשוב שאתה לא לוקח את הכישלונות שלך ברצינות ואינך מוכן לתת את עצמך אחראי למעשיך.

תגובות מקובלות

ענה על השאלה "מה הכישלון הגדול ביותר שלך, ומה למדת ממנו?" עם סיפור ברור ותמציתי. ציין תקופה שבה עשית טעות בעבודה, בלימודים או בחייך האישיים. הסבר היכן טעית ואת התוצאות של השגיאות שלך. סיים את הסיפור בתיאור אילו מיומנויות פיתחת כדי להימנע מלעשות שוב את הטעות הזו.

תגובות לדוגמה

השתמש בדוגמאות הבאות כדי לעצב את תשובתך לשאלה, "מה הכישלון הגדול ביותר שלך ומה למדת ממנו?" ודא שהסיפור שלך משקף את החוויות שלך ומראה כיצד אתה מסתגל לאחר ביצוע טעויות.

תשובה לדוגמה 1- עובד חנות ספרים

"בסמסטר שעבר היו לי שבועיים לעבוד על משימה גדולה. מכיוון שתאריך היעד נראה כל כך רחוק, דחיתי את ההתחלה שלו לכמה ימים. זו הייתה טעות גדולה. בסופו של דבר נאלצתי לעשות עבודה של שבועיים בארבעה ימים, תוך כדי ניסיון למצוא זמן ללמוד למבחנים ולמצגות בכיתות אחרות. הציון הסופי שלי בפרויקט היה ג' נמוך, בנוסף נכשלתי במבחן בקורס אחר.

למרות שקיבלתי ציון עובר, אני יודע שיכולתי לעשות הרבה יותר טוב אם הייתי מנהל את הזמן שלי בצורה חכמה יותר. הניסיון לימד אותי על ההשלכות של דחיינות. מאז, אני מנסה להקדיש מספיק זמן לכל מטלה שלי. עכשיו אני יכול לקחת את הזמן שלי ולעשות כמיטב יכולתי בכל הפרויקטים שלי".

תשובה לדוגמא 2- מאמן אישי

"הכישלון הכי גדול שלי הוא להתפטר מעבודה קודמת כי איבדתי את העשתונות עם לקוח. כבר הייתי במצב רוח רע כשנכנסתי לעבודה באותו יום, אז כשקונה כועס הגיע עם תלונה, עשיתי את הבחירה הנוראה לתת לו קצת יחס. בסופו של דבר, בסופו של דבר צעקנו אחד על השני באמצע החנות, ומנהל נאלץ להיכנס ולשלוח אותי הביתה".

"עד אז, מעולם לא פוטרתי מעבודה. זה היה כל כך מביך להודות שפעלתי כך, וזה הקשה על קבלת תפקיד אחר בשירות לקוחות. כדי לשמור על העשתונות שלי, התחלתי לעשות תרגילי נשימה עמוקה כדי להרגיע מצבים אינטנסיביים. אני גם צופה בכמה קטעי וידאו מצחיקים לפני העבודה כל יום כדי להכניס את עצמי למצב רוח שמח".

תשובה לדוגמה 3- פקידת קבלה במלון

"עבדתי בעבר כפקיד בנק, והבנק השתמש במערכת הפעלה ממוחשבת שלא הכרתי. במקום להודות שאני צריך הכשרה נוספת, ניסיתי להבין את זה בעצמי ובסופו של דבר איפסתי בטעות מספר חשבונות לקוחות. מובן שהלקוחות זעמו והממונים עליי היו מתוסכלים מהצורך לתקן את הטעות שלי".

"הניסיון הזה לימד אותי כמה חשוב לבקש עזרה כשאתה זקוק לה, במיוחד כשאתה מתמודד עם הזמן והכסף של אנשים אחרים. עכשיו אני מדבר אם אני לא בטוח לגבי דברים בעבודה, ושם לב היטב לאימון שלי כדי להימנע מטעויות גדולות אחרות".

דברים שכדאי לזכור

זכור שמראיינים ששואלים, "מה הכישלון הגדול ביותר שלך ומה למדת ממנו?" מתעניינים יותר איך השתפרת וגדלת לאחר הכישלון מאשר לגבי הכישלון עצמו. היו בעלי גישה צנועה כשאתם מדברים על השגיאות שעשיתם, והפגינו סיפוק וגאווה כשאתם מדברים על מה שלמדתם מטעויות העבר שלכם.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. הכישלון הגדול ביותר שלי הוא להיות מעצבן ולא לפעול על ידי הצעת פתרונות.

כתיבת תגובה

Back to top button