מה המטרה של חתונה

עם חתונות כל כך יקרות בימינו, יש רבים שבוחרים לדלג על האירוע ולהכניס את הכסף למקדמה על בית עירוני, או לשלם את חובות בית הספר. זה בהחלט הגיוני כשחושבים איך זוגות צעירים קשורים כלכלית מוצאים את עצמם, עוד לפני שמחלקים בממוצע מעל 25,000 דולר לחתונה. אז האם חתונות כל כך חשובות? האם הם באמת שווים את הכסף?

לפני כעשר שנים עלה הנושא הזה בשידור רדיו ציבורי שהוזמנתי להצטרף אליו. מכיוון שזה היה נושא בוער אז, כשהכלכלה שלנו הייתה במצב די טוב, אתה יכול לדמיין את היקף הנושא היום עם כל כך הרבה מתמודדים עם עומסים כלכליים רציניים. אבל נקודת המבט שלי על הנושא לא השתנתה עם המאבקים הפיננסיים הנוספים שכולנו מתמודדים איתם. אני מאמינה שחתונות חשובות גם עכשיו כשכל כך הרבה זוגות מאורסים מפורקים.

לחתונה שלוש מטרות, לכל אחת תג מחיר משלה. אבל רק אחת מהמטרות היא כל כך חשובה שאסור להתעלם ממנה.

אחת המטרות של חתונה היא לחגוג את הנישואין. בתרבויות מסוימות, החגיגה הזו יכולה להימשך שבוע או יותר כשההורים של בני הזוג (או בני הזוג) תומכים בחייהם המפוארים של חברים וקרובי משפחה בזמן שהם חוגגים. בתרבות שלנו החגיגה נמשכת בדרך כלל רק ערב אחד, אבל היא עדיין יכולה להיות יקרה מאוד.

מטרה נוספת שלא מוצהרת לעתים קרובות, אבל בדרך כלל קיימת, היא הצגת הכלה. זה היום שלה. היא תופסת את מרכז תשומת הלב, וככל שתבזבז יותר, כך היא תיראה בעלת ערך רב יותר עבור האורחים – וככל הנראה, עבור החתן.

אבל זו המטרה השלישית של חתונה שהיא היקרה ביותר מבין השלוש. זה לספק טקס של הבטחות מדוברות. לפני אלוהים ועדים, חתן וכלה קוראים זה לזה את נדריהם.

אז אם אתה חושב לחסוך כסף על ידי דילוג על הנישואין, אני רוצה שתשקול אפשרות ראויה: ערכו רק טקס חתונה.

טקס חתונה בעל ערך

תפקידו העיקרי של טקס חתונה הוא לספק לחתן ולכלה הזדמנות להבטיח הבטחות אחד לשני. הבטחות אלו מהוות את הבסיס לנישואיהם ומעניקות לכמורה את הזכות להכריז עליהן כגבר ואישה. לכן יש להקפיד על כך שההבטחות, אם יקיימו, יהפכו את נישואיהם למלאים ובטוחים. וכל הטקס צריך להדגיש ולהבהיר את ההבטחות האלה לחברים ולמשפחה שמגיעים.

הבטחות חתונה מסורתיות הולכות בערך כך:

האם תיקח את זה (אישה, גבר) להיות שלך (אישה, בעל), לחיות יחד בברית הנישואין? האם תאהב (אותה, אותו), תנחם (אותה, אותו), תכבד ותשמור (אותה, אותו) בשמחה ובצער, בשפע ובמחסור, בחולי ובבריאות, ובהפקרת כל האחרים תהיה נאמן ( אותה, הוא) כל עוד שניכם תחיו.

נדרים אלה ודומים מדגישים שלושה מרכיבי ליבה של נישואים שהוכחו כבעלי ערך רב במשך מאות שנים. ראשית, נישואים הם מערכת יחסים קבועה (כל עוד שניכם תחיו). שנית, זה בלעדי מבחינה מינית (לנטוש את כל האחרים להיות נאמן). ושלישית, זו מערכת יחסים של טיפול יוצא דופן (אהבה, נחמה, כבוד ושמירה בשמחה ובצער, בשפע ובמחסור, בחולי ובבריאות).

אני מעודד חתן וכלה לכתוב את ההבטחות הללו במילים שלהם, ולהרחיב עליהן. הנישואים שלהם יהיו קבועים – הם נמצאים במערכת היחסים הזו לכל החיים. הם ישמרו על נישואיהם מאיומים מבחוץ, ויוודאו שלעולם לא יהיו להם מערכת יחסים רומנטית עם אף אחד אחר. והם ידאגו אחד לשני הרבה יותר ממה שידאגו לכל אחד אחר – הם יהיו הראשונים זה בחייו של זה.

טיפול יוצא דופן פירושו שהם יעשו כל שביכולתם כדי לשמח אחד את השני על ידי מתן מענה לצרכים הרגשיים החשובים ביותר של זה, במיוחד הצרכים של חיבה, שיחה אינטימית, הגשמה מינית וליווי פנאי. והם ייקחו את הזמן הדרוש כדי להיות בטוחים שהצרכים האלה מתמלאים, ללא קשר למידת העיסוק שלהם.

זהירות יוצאת דופן פירושה גם שהם ימנעו לאמלל זה את זה. הם לא יהיו תובעניים, חסרי כבוד, כועסים או לא ישרים. הם ישקלו זה את הרגשות והאינטרסים של זה לפני קבלת החלטות. אם אחד מתנגד למה שהשני רוצה לעשות, אותו אדם פשוט לא יעשה זאת עד שיושג הסכמה בהתלהבות הדדית. הם יגנו זה על זה מהאינסטינקטים האנוכיים שלהם.

כל טקס הנישואין צריך לשקף את הנדרים האלה. המוזיקה ודרשת השר צריכים למקד את תשומת הלב במה שהחתן והכלה מבטיחים זה לזה. עד שהנדרים נאמרו על ידי בני הזוג, לאף אורח לא צריך להיות ספק בנוגע למשמעות ההבטחות שלהם זה לזה. והטקס צריך להיות מדריך לאורחים שאולי שכחו את ההבטחות שלהם. רבים המשתתפים בחתונות מוצאים את עצמם מתחייבים זה לזה מחדש כאשר מטרת הטקס מובהקת.

האם כדאי לערוך חתונה?

ההתנגדות העיקרית לקיום חתונה בימים אלה היא העלות. אבל העלות של טקס חתונה, החלק החשוב ביותר, היא זניחה. כל אחד יכול להרשות לעצמו. החלקים האחרים הם שמוציאים חתונה מחוץ להישג ידם הכלכלי של רבים כל כך.

אז שקלו לערוך חתונה בלי החגיגה והראווה של הכלה. אני יודע שעבור חלק, העצה הזו עשויה להיראות לא קשורה למה שאנשים מצפים, במיוחד הכלה. אבל כשחושבים על האלטרנטיבות (אין נישואים או לא טקס עד שניתן לעמוד בכל ציפייה), טקס כשלעצמו מתחיל להישמע הגיוני.

יתרון אחד לטקס חתונה בלבד, או טקס עם חגיגה מצומצמת ביותר (עוגה ופאנץ' באזור קבלת הפנים של הכנסייה), הוא שניתן להזמין כמה אורחים שתרצו. העלות כמעט זהה בין אם 50 או 500 משתתפים. וככל שיהיו עדים לנישואיך, כך תהיה לך יותר תמיכה בשנים הבאות. אלו האנשים ששמעו את נדריך ויחייבו אותך לקיים אותם. בסופו של דבר, זו המטרה האמיתית של חתונה.

One Comment

  1. המטרה של חתונה היא לחבר שתי המשפחות של החתן והכלה באותו פעם, ולהקים משפחה חדשה בו חברה ואהבה יתחברו.

כתיבת תגובה

Back to top button