האם אתה צריך שרת לאחסון אתרים?

האתר שלך גדל. אלה חדשות נפלאות! זה בדיוק מה שקיווית לו כשהשקת לראשונה. אבל צרכי התעבורה והאחסון הגדלים מתחילים להעמיס על רוחב הפס שלך.

אם המבקרים שלך יצטרכו לחכות לטעינת הדף – או גרוע מכך, הוא לא נפתח בכלל עבורם – העסק שלך יספוג מכה. אם אינך יכול לטעון את כל רכיבי העיצוב, המדיה והדפים שאתה צריך, תמשיך להתמודד עם המגבלות של מה שהאתר שלך יכול לעשות. וככל שהמכירות והמוניטין שלך גדלים, ההימור על איומי אבטחה פוטנציאליים הולך וגדל.

ככל שהאתר שלך יגדל, בשלב מסוים תתמודד עם השאלה: האם אני צריך שרת אחסון אתרים ?

מה זה שרת אחסון אתרים (אירוח ייעודי)?

כל אתר דורש אחסון אתרים כדי להיות נגיש למבקרים באינטרנט. כדי שאנשים יראו אתר בעולם הווירטואלי, עליו להתארח בשרת המאוחסן איפשהו בעולם הפיזי. לכל אתר שמשקיע בסוג זה של אירוח יש את אחד מהשרתים הללו לגמרי לעצמו.

ישנן כמה צורות שונות ששרת יכול ללבוש. עסק שיש לו מחלקת IT חזקה המאוישת באנשים שיודעים לנהל נכון ולטפל בשרת אחסון אתרים עשוי להיות בעל שרת משלו ולאחסן אותו בנכס שלו.

אבל נפוץ יותר, עסקים פונים לאירוח ייעודי מנוהל , כלומר אתה שוכר שרת מלא מספק אחסון אתרים שדואג עבורך לכל האחסון והתחזוקה של השרת.

איך שרת אחסון אתרים שונה מאפשרויות אחרות

קל יותר להבין מהו אירוח ייעודי ולמה אתה עשוי להזדקק לו אם יש לך הבנה מוצקה של האפשרויות האחרות שלך.

אתרים רבים מתחילים בקבלת אירוח משותף, האפשרות המשתלמת ביותר לארח אתרים. עבור אתרים קטנים יותר שאינם מקבלים כל כך הרבה תעבורה, אירוח משותף אומר שאתה חולק שרת אחד עם אתרים רבים אחרים – לפעמים עשרות או אפילו מאות אתרים בשרת אחד. למרות שזה נשמע הרבה, שרת אחד יכול להתמודד עם כמות טובה של רוחב פס ועבור עסקים קטנים רבים או אתרים אישיים אפשרות זו עובדת מצוין.

אבל עם אפשרות זו, ביצועי האתר שלך תלויים מעט במה שקורה עם האתרים האחרים בשרת. אם לאחד או יותר מהאתרים שאיתם אתה חולק את השרת יש יום של תנועה כבדה באופן חריג, האתר שלך עלול להתמודד עם השבתה או זמני טעינה איטיים.

ככל שאתר גדל בפופולריות או מורכבות, שיתוף המשאבים של שרת אחד עם כל כך הרבה אחרים לא יהיה הגיוני. השלב הבא הוא תוכנית שרת אחסון אתרים פרטי וירטואלי , שבה אתה עדיין חולק את השרת עם מספר אתרים אחרים, אבל יש פחות אתרים בשרת והחלק שלך ממנו חסום משלהם. בדרך זו, אתה כבר לא מושפע ממה שקורה באתרים האחרים. אבל ביצועי האתר שלך עדיין יכולים להיפגע מכך שלאתר שלך יש צרכי תעבורה ואחסון גבוהים יותר ממה שהחלק שלך בשרת יכול לעמוד בו.

כאשר האתר שלך גדל עד לנקודה שבה תוכנית VPS כבר לא מספיקה, אז אתה צריך לשדרג לשרת ייעודי .

מהו אירוח IP ייעודי?

אירוח IP ייעודי נשמע דומה לאירוח ייעודי, אבל זה סוג אחר של שירות.

בעוד שכתובת הדומיין שלך היא הדרך העיקרית שבה אתה מזהה את האתר שלך והדרך שבה המבקרים שלך מוצאים אותך, לאתר שלך יש גם כתובת IP. לכל המחשבים, המכשירים הניידים ושרתי אתרים יש כתובות IP. כתובת IP היא רצף של מספרים המחולקים לפי תקופות שבהן מכשירים משתמשים כדי לתקשר זה עם זה ועם האינטרנט הגדול יותר (הם נראים משהו כמו 111.222.333.444).

עם אירוח משותף רגיל, האתרים שחולקים שרת ישתפו גם כתובת IP. אם אתה רוצה שלאתר שלך יהיה IP ייחודי, תצטרך לקבל באופן ספציפי אירוח IP ייעודי. להלן היתרונות של אירוח IP ייעודי :

  • אתה יכול לקבל תעודת SSL. כל אתר שמקבל מידע רגיש דרך האתר, במיוחד מידע פיננסי כמו מספרי כרטיסי אשראי, צריך תעודת SSL כדי להבטיח שמידע המבקרים שלו יוצפן כראוי. ללא SSL, העסק שלך נראה פחות אמין ואתה מסכן את המבקרים שלך – במיוחד עבור עסקי מסחר אלקטרוני. IP ייעודי היא אחת הדרכים העיקריות להבטיח שהאתר שלך יזכה לאישור SSL. (שימו לב שפעם זו הייתה הדרך היחידה, אבל בשנים האחרונות חלק מהשירותים מציעים ציון שם שרת כאופציה חלופית).
  • אינך צריך לדאוג לגבי רשימת הדוא"ל השחורה. שליחת הודעות דואר זבל אינה מסתכנת רק בעצבנות הנמענים, היא גם יכולה להביא אותך לרשימה השחורה על ידי ספקי אימייל. כאשר הם מבחינים בהרבה הודעות דוא"ל המסומנות כספאם המגיעות מכתובת IP מסוימת, לעתים קרובות הם יסירו את ה-IP מרשימת הבטוח שלהם ויפסיקו לשלוח את המיילים. בדרך כלל זה טוב לצרכנים ונותן לעסקים סיבה טובה לשחק לפי הכללים, אבל אם במקרה אתה חולק IP עם אתר אחר שמפר את הכללים – אתה עלול להיענש. עם כתובת IP ייעודית, אינך צריך לדאוג לקבל אחריות על התנהגות אימייל גרועה של חברה אחרת.

ניתן לקבל אחסון IP ייעודי מבלי להשקיע בשרת ייעודי. אז אם אלו הסיבות העיקריות שאתה שוקל אירוח ייעודי, חסוך קצת כסף על ידי שדרוג ל-IP ייעודי עם תוכנית האירוח המשותפת שלך במקום זאת.

שתי היתרונות הללו כלולים גם באירוח ייעודי, יחד עם האחרים שנדון בהם.

כמה עולה שרת אחסון אתרים?

הסיבה העיקרית לאירוח ייעודי אינו מתאים לכולם היא העלות. כאשר אירוח שרת משותף יכול להתחיל בפחות מ- 300 ש"ח לחודש, עלויות אירוח ייעודיות מתחילות בסביבות 600 ש"ח לחודש ומגיעות ליותר מ-1000 ש"ח עבור רוב ספקי ותוכניות אירוח אתרים המכובדים.

אם אתה לא באמת צריך אירוח אתרים ייעודי לעסק שלך, אז תג המחיר הזה לא יהיה הגיוני במיוחד. אבל עבור עסקים שהגיעו לנקודה שבה יש צורך באחסון ייעודי, העלות תהיה שווה את זה.

איך לדעת אם אתה צריך אירוח ייעודי

אז עכשיו אנחנו מגיעים לשאלה העיקרית שלפניכם: איך בעצם יודעים אם אתם צריכים אחסון אתרים ייעודי לאתר שלכם? ישנם שלושה סימני אזהרה עיקריים שעשויים לרמז שהגיע הזמן לשדרג לשרת ייעודי.

1. האתר שלך נטען לאט מדי.

מהירות האתר חשובה . הרבה. ואם אתה רוצה שהמבקרים שלך ימשיכו לחזור, עליך להיות מודע לדרכים השונות להאיץ את האתר שלך . יותר ממחצית מהמבקרים שלך יעזבו אם האתר שלך לוקח יותר מ-3 שניות לטעון, ורבים אפילו לא ימתינו כל כך הרבה זמן. אה, ואתר איטי יפגע בדירוג ה-SEO שלך נוסף על כך, מה שאומר פחות מבקרים מלכתחילה.

אחד הגורמים הגדולים ביותר למהירות האתר הוא הבחירה שלך בספק אירוח ובתוכנית. אם אתה מנסה להפעיל אתר פופולרי מאוד באחסון שיתופי, השרת שלך יהיה מוצף והמבקרים שלך יסבלו מזה. כדי לשמור על מהירות האתר שלך בהתאם לציפיות המבקרים שלך, אתה צריך פתרון אירוח אתרים המתאים לרמת התנועה שאתה מקבל. אם התגברת על אחסון אתרים משותף ואירוח VPS, אז הגיע הזמן לעבור לאירוח ייעודי.

2. נגמר לך שטח האחסון.

עסקים קטנים שיש להם רק כמה עמודים לעולם לא יצטרכו לדאוג לגבי זה. אבל ככל שאתר גדל לכלול אלפי דפים, תכונות מדיה כמו קובצי וידאו ואודיו, מאות תמונות מוצר ברזולוציה גבוהה או תכונות מתקדמות כמו יצירת פורום אתר – תמצא את עצמך עומד מול כמות שטח האחסון המותרת על תוכניות משותפות ו-VPS.

אם עדיין יש לך תוכניות גדולות לדרכים להרחיב את האתר שלך, אבל רק שטח מוגבל לעבוד איתו על התוכנית שיש לך עכשיו, אז שקול ללכת עם שרת ייעודי במקום זאת.

3. אתה מודאג מהפגיעות להאקרים.

בעוד שתוכניות שרתים משותפות ו-VPS רבות מגובות על ידי ספקי אירוח אתרים מכובדים הן מאובטחות, עלייה לשרת ייעודי היא דרך מהירה וקלה להגביר את אבטחת האתר שלך עוד יותר. כאשר אתה משתף שרת עם אתרים אחרים, האתר שלך הופך לפגיע יותר אם אחד מהאתרים שלהם נפגע בהתקפת DDoS או ניגש אליו בדרך אחרת על ידי האקרים.

בעוד שלרוב ספקי אירוח אתרים טובים יש חומות אש כדי להימנע מכך ואסטרטגיות לפתור את הבעיה במהירות אם היא מתרחשת, ככל שהאתר שלך יהיה פופולרי ורווחי יותר, כך חשוב יותר להפחית את כל הסיכונים ולשמור על פעילות האתר שלך ביעילות ובבטחה. 100% מהזמן.

קניית שרת אחסון אתרים מפחית את הפגיעות שלך כך שתוכל לסמוך על אתר שפועל יותר מזמן, ללא בעיות.

1 תגובות על “האם אתה צריך שרת לאחסון אתרים?”

  1. אורי

    כן, אתה צריך שרת כדי לאחסון אתרים.

כתיבת תגובה

Scroll to Top