מה זה ריבית קבועה צמודה? איך זה עובד, יתרונות

מה זה ריבית קבועה צמודה? הסבר, איך זה עובד, יתרונות ריבית קבועה מתייחסת לריבית סטטית הנגבית על התחייבות – כגון משכנתא, כרטיס אשראי, הלוואה, .

ריבית קבועה עשויה לחול על כל תקופת ההתחייבות או על פני תקופה חלקית מתקופתה.

מה זה ריבית קבועה?

ריבית קבועה נשארת קבועה לכל הסכם ההלוואה, בניגוד להיותה קשורה לריבית פריים או למדד הבסיסי.

היתרון המובהק של ריבית קבועה הוא יכולת הניבוי בתמחור החוב, שכן הלווה אינו צריך להיות מודאג משינויים בתנאי השוק שעלולים להשפיע על הריבית המגיעה.

העובדה שהריבית קבועה מפחיתה כל סיכון שתשלומי הוצאות הריבית של הלווה עלולים לעלות באופן משמעותי.

בדרך כלל, סביר יותר שללווים יבחרו בריבית קבועה בהסכמי הלוואות בסביבות ריבית נמוכה בניסיון "לנעול" תנאי אשראי נוחים לטווח ארוך.

הבנת שיעורי ריבית קבועים

ריבית היא שיעור שנגבה עבור כסף שנלווה והוא מתבטא בדרך כלל כאחוז לשנה. ריבית קבועה פופולרית בקרב לווים שרוצים ודאות מדויקת לגבי סכומי ההחזר שלהם.

למשל, יש ודאות מדויקת בקביעת ההחזרים החודשיים של משכנתא של 50,000 בתקופת 10 שנים בריבית קבועה של 5% לעומת קביעת ההחזרים החודשיים של משכנתא של 50,000 לתקופה של 10 שנים בריבית משתנה. של פריים + 2%, כאשר הוודאות הנמוכה יותר בריבית המשתנה הנובעת מריבית הפריים.

בסביבת ריבית לילה עולה, צרכנים עם משכנתאות נוטים להעדיף נעילה בריבית קבועה על פני בחירה בריבית משתנה. שיעורי הריבית המשתנים קשורים בדרך כלל לריבית הלילה, וככל שהריבית ללילה עולה, הריבית המשתנה עולה, וכתוצאה מכך סכומי החזר גבוהים יותר.

יתרונות וחסרונות של ריבית קבועה

יתרונות מרכזיים:

  • ודאות בסכומי ההחזר : ללווה יש שקיפות מלאה לגבי סכומי התשלום הנדרשים, שכן היא אינה משתנה.
  • הגנה מפני עליות פתאומיות בריבית הלילה : הלווה אינו צריך לדאוג מעליות בריבית הלילה והשפעתה על הריבית הקבועה שלו.

חסרונות עיקריים:

  • סכומי החזר פוטנציאליים גבוהים יותר : אם ריבית הלילה נמוכה, ריבית משתנה נוטה להיות נמוכה מריבית קבועה. יתר על כן, מקובל שמלווים מציעים ריבית משתנה נמוכה בשנים הראשונות של ההחזר.
  • אין הפוך מירידות פתאומיות בריבית הלילה : למרות שריבית קבועה פטורה מההשפעה השלילית של עליות ריבית לילה על ריבית משתנה, היא פטורה גם מההשפעה המיטיבה של ירידות ריבית לילה על ריבית משתנה.

חישוב סכומי החזר עם מחשבון ריבית הלוואה

מחשבון ריבית הלוואה של ממשלת יכול לעזור ללווים פוטנציאליים לקבוע את סכומי תשלום המשכנתא, בהינתן ריבית קבועה.

One Comment

  1. יו והפרטים?

    ריבית קבועה צמודה (FHA) היא סוג משכנתא של המדינה שמספקת גלוש ירוק לבניית או רכישת נכסים. היא מספקת אחריות מוגברת על ההלוואות שנוצרות, כך שאם החוב לא נפרע המדינה תבטח את החוב. היא מאפשרת לבני זוג לקבל הלוואות בעלות ריבית נמוכה עם דמי הפדיון נמוכים. המדינה גם מאפשרת ללקוחות להתחיל בפדיון אחד נמוך כדי לגרום לחיסכון בחשבון. שליחת דמי פדיון נמוכים גם מאפשרת ללקוחות לחסוך כסף בחודשיות ולגייס את הכסף לצרכים אחרים.

כתיבת תגובה

Back to top button