מה ההישג הכי גדול שלך?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: מה ההישג הגדול ביותר שלך?

מדוע מנהלים שואלים את השאלה הזו

כשמנהלים מגייסים שואלים שאלות כמו "מה ההישג הכי גדול שלך?", הם מנסים לקבל תחושה טובה יותר של מה אתה מעריך ואיך אתה מגדיר הצלחה. הם רוצים לדעת מה מבדיל אותך ממועמדים מוסמכים אחרים אם יתקבל לעבודה.

איך לענות בצורה מתאימה

עונה על שאלה כמו "מה ההישג הכי גדול שלך?" מאפשר לך להשפיע על איך המראיין רואה אותך. זו הזדמנות להראות כמה אתה מוסמך ואיזה עובד מרשים אתה יכול להיות. כדי לענות על שאלה זו, תרגל לדבר בביטחון על ההישגים שלך והבטח שהדוגמאות שלך מתייחסות לעבודה שאתה רוצה.

מה להימנע מלומר

מראיינים רוצים לשמוע אותך מתאר את העבודה הטובה ביותר שלך או מה גורם לך להיות גאה. אל תיקחו קרדיט על פרויקטים של צוות, אלא הביעו כיצד תרומה שתרמת לתהליך סייעה להצלחתו. היזהר לא לפעול מלא בעצמך, ואל תשתמש בתרחישים משמעתיים כדי להתפאר בכוח.

איך לענות "מה ההישג הכי טוב שלך?"

במהלך ראיון, אתה עשוי לשמוע גרסאות שונות של שאלה זו. מנהל גיוס יכול לשאול, "מה היה ההישג הטוב ביותר שלך בעבודה האחרונה שלך?" או שהם עשויים לבקש ממך לספר סיפור על תקופה שהרגשת גאה בעבודה.

ערכו רשימה של שלוש עד חמש דוגמאות או סיפורים ספציפיים כאשר מראיין מתחיל בשאלות כמו, "ספר לי על תקופה שעברת מעל ומעבר…", . הנה כמה נושאים אידיאליים לדבר על "מה ההישג הכי גדול שלך?":

  • תכנון פרויקט גדול
  • תרומה למטרה של החברה
  • איך פתרת בעיה מאתגרת
  • יוצא מגדרך לעזור לאחרים
  • מטרות אישיות שפגשת שהייתה להן השפעה חשובה
  • ניסיון מנהיגותי בבית הספר או בהתנדבות

תשובות לדוגמא

למי שזקוק לקצת יותר הדרכה כיצד לענות "מה ההישג הגדול ביותר שלך?", הדוגמאות הבאות יכולות ללמד אותך כיצד להכין את התשובות שלך. זכור להתאים את תגובתך לתפקיד ולהיות מסוגל להסביר בבירור כיצד הדוגמאות קשורות לתפקיד.

תשובה לדוגמא 1 – נציג שירות לקוחות בחנות כלבו

"בעבודתי האחרונה בשירות הלקוחות, נאלצתי להתמודד עם ריקול מוצר. קיבלנו הרבה תלונות מפטרונים נסערים. כדי לגרום לאנשים להרגיש שנשמעים ולמנוע מהעמיתים לעבודה שלי שלא יתאימו, הכנתי תסריט לטיפול בתלונה, וזה עבד טוב מאוד".

"הצלחנו לנקוט בגישה רגועה ואחידה למצב, שגרמה לכולם להרגיש בנוח ולהגביר את היעילות וההתקדמות. נטיותיו של הלקוח הקלו ככל שהם ידעו שהכל בשליטה, והצלחנו לטפל בהחזרות והתלונות ללא בעיות נוספות".

תשובה לדוגמא 2 – עבודה כקופאית במסעדת מזון מהיר

"עד כה, ההישג הגדול ביותר שלי היה ארגון טיול אוכל בבית הספר התיכון שלי. הם היו צריכים מתנדבים, אז לקחתי יוזמה. הייתי צריך לבחור ארגון צדקה, למצוא עובדים כדי לנהל את שולחן התרומות, לארגן משמרות, לפרסם באזור, ולתאם זמן יציאה עם הארגון".

"הנסיעה בסופו של דבר הייתה המוצלחת ביותר שבית הספר ניהל בעשר שנים. בהיערכות ובארגון, הצלחנו לסייע בחלוקת מספר שיא של תרומות. אותם כישורים ארגוניים יחולו על משמרת צהריים עמוסה, אנשים צריכים לקבל את האוכל שלהם במהירות וללא בעיה".

הבנת הצלחה

במהלך ראיון, ייתכן שתתבקש לתאר תקופה שהרגשת הכי מוצלחת או מוצלחת. מנהלים שואלים את השאלה הזו כי הם רוצים לדעת איך אתה רואה הצלחה ומה אתה יכול להביא לחברה. שמור על הדוגמאות שלך ספציפיות לגבי מיומנויות שהעמדה דורשת והדגש את הרגעים המוצלחים ביותר שלך.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. ההישג הכי גדול שלי הוא למצות את מטרותיי בחיים ולהשקיע את עצמי במעשים משמעותיים.

כתיבת תגובה

Back to top button