באיזה שלב בחיים בחרת במקצוע הזה?

שאלה ותשובה לראיון עבודה: "מתי החלטת להמשיך בקריירה הזו?"

מדוע מעסיקים שואלים את השאלה הזו

מעסיקים שואלים, "באיזה שלב בחיים בחרת במקצוע הזה?" כדי לקבוע את מידת העניין שלך בתפקיד. חברות בדרך כלל רוצות להעסיק עובדים לטווח ארוך. תיאור מדוע החלטת להמשיך במסלול קריירה יכול להראות למראיינים שאתה נלהב מהתפקיד וסביר להניח שתשאר בסביבה.

עיצוב תגובתך ל"באיזה שלב בחיים בחרת במקצוע הזה?"

כאשר מראיין שואל, "מתי בחרת בתחום העבודה הזה?" הגיבו באנקדוטה קצרה על החוויות שהובילו אותך להמשיך בקריירה הזו. הסיפור הקצר שלך צריך לכסות את כל ההתנסויות שעזרו לך להשיג את הכישורים הדרושים ולהפגין את ההתלהבות שלך לעבוד בתפקיד זה.

תשובות שיש להימנע

ישנם נושאים מסוימים שאתה צריך להתרחק מהם כאשר מנהל גיוס שואל, "מדוע בחרת בקריירה הזו?":

  • עזוב כל אזכור של כסף כאשר אתה מדבר על המניעים שלך. התמקדות בסולם השכר יכולה לגרום לך להיראות יותר סיכוי לעזוב את העבודה אם תגיע הזדמנות עם שכר גבוה יותר.
  • הימנע מתגובות המצביעות על כך שנתקלת במודעת העבודה או שמישהו אחר הציע לך אותה. תשובות כאלו מראות על חוסר תשוקה ועניין בתפקיד וגורמות לזה להישמע כאילו בחרת בה מתוך נוחות.
  • כשאתה מדבר על מה שמשך אותך לתפקיד, נסה לא להתייחס להטבות שהחברה מציעה כמו הזדמנויות עבודה מרחוק, לוח זמנים גמיש ושעות נוחות. זה עשוי לגרום למנהל המגייס להאמין שאתה מתעניין יותר בהטבות של התפקיד מאשר בעבודה עצמה.

תשובות לדוגמא

הנה כמה דוגמאות לתשובות מקובלות לשאלה "באיזה שלב בחייך בחרת במקצוע הזה?" השתמש בדוגמאות אלה כדי לעזור לך להכין תשובה לראיון שלך. הקפד להיצמד לפרטים אישיים וחוויות מהחיים שלך כדי ליצור תגובה כנה.

תשובה לדוגמא 1- עוזר לבריאות הבית

"כשהייתי צעיר, סבתי הקשישה באה לגור עם המשפחה שלי. כולנו בילינו איתה בתורות ועזרנו לה בפעילויות היומיומיות שלה. מאז, תמיד הרגשתי נמשך לעבודות דומות המאפשרות לי להציע נוחות וחברות תוך כדי עזרה לזולת. עבדתי בכמה בתי חולים ובתי אבות לאורך השנים, וזה תמיד נותן לי תחושת סיפוק עמוקה”.

תשובה לדוגמא 2- טבח מסעדה

"תמיד נהניתי לבשל עם אמא שלי כשהייתי ילד, אבל החלטתי להמשיך בקריירה כטבחית במהלך השנה הראשונה שלי בתיכון. למדתי כיתת קולינריה כמקצוע בחירה, ונהניתי מההיבטים היצירתיים של העבודה עם אוכל. המדריכים שלי אהבו את הספין הייחודי שהכנסתי לכלים שלי, אז התחלתי לחפש משרות שיעזרו לי לשפר את כישוריי אפילו יותר".

תשובה לדוגמא 3- מאמן בחנות חיות

"כבר מגיל שש ידעתי שאני רוצה לעבוד עם בעלי חיים. ההורים שלי הביאו הביתה גור לאחי ולי, ואהבתי לשחק איתה וללמד אותה טריקים חדשים. כשגדלתי, הייתי מבלה זמן בשמירה על חיות מחמד עבור אנשים בשכונה שלי ובהתנדבות במקלט החיות המקומי שלי. כתוצאה מכך, פיתחתי הרבה מיומנויות שעוזרות לי להתחבר ולעבוד עם בעלי חיים”.

דברים שכדאי לזכור כשנשאל, "באיזה שלב בחרת במקצוע הזה?"

אם מראיין שואל, "מתי החלטת להמשיך בקריירה הזו?" ודא שהסיפור שלך מראה את התשוקה וההתלהבות שלך לתחום. כמו כן, הדגש כל ניסיון רלוונטי שיש לך בתפקידים דומים כדי ליידע אותם שיש לך את הכישורים הנכונים לתפקיד.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. המקצוע הזה מציע מגוון אפשרויות והזדמנויות להתפתח בתחום של הניהול, המעבדה, החקר והפיתוח. הצלחתי להתחיל את הדרך לתחום התעסוקה המוערך הזה בהתאם לטובתי ולהשפיע בצורה יעילה על הקהילה בה אני חיים.

כתיבת תגובה

Back to top button