איזה צעדים אתה מבצע כדי לחקור בעיה?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: מהם השלבים שאתה נוקט כדי לחקור בעיה לפני קבלת החלטה?

מדוע מראיינים שואלים את השאלה הזו

תקווה לעבודה מתמודדת לעתים קרובות עם שאלות בראיון על כישורי פתרון הבעיות שלהם. מנהלי גיוס רוצים לבדוק שלמועמדים יש מערכת לזהות בעיות בעבודה ולפתור קונפליקטים. מראיינים ששואלים "מהם השלבים שאתה מבצע כדי ללמוד בעיה לפני קבלת החלטה?" בוחנים את היכולת שלך להבין ולהתמודד עם מצבים קשים בעבודה.

מה שהם מחפשים

תשובות חזקות צריכות לכלול בעיה שפתרת בעבודה, צעדים שנקטת כדי לתקן אותה ומדוע בחרת את הבחירות הללו. מעסיקים רבים מחפשים תגובות שמתאימות לפורמט STAR, כך שזה יכול להיות כלי נהדר לפריסת התשובה שלך. השתמש בארבעת השלבים של שיטת STAR כדי לתאר את הדרך הנחרצת שבה טיפלת בבעיה ספציפית:

  • מצב: העריכו את המצב על ידי הסבר על הבעיה וכיצד היא התעוררה.
  • משימה: פרט כיצד בחרת שיטה להתמודד עם המשימה של פתרון בעיות.
  • פעולות: רשום את הפעולות שנקטת כדי להתמודד עם הסכסוך או לעקוף מכשולים בדרכך.
  • תוצאות: עברו על תוצאות הפעולות שלכם והסבירו את התוצאה החיובית של הגישה שלכם.

איך לא לענות

כשמתמודדים עם שאלות על פתרון בעיות, מחפשי עבודה צריכים להציע דוגמאות אמיתיות מהחיים שלהם. שמור על זה מתאים למקום העבודה על ידי בחירת חוויות עבודה מהעבר במקום מריבות עם אחרים משמעותיים או מצבים אישיים דומים. היו כנים, אבל אל תשתפו יותר מדי. על המועמדים לבחור גם סיטואציה שתואמת את החובות של העבודה שהם רוצים, ולא מיומנות לא קשורה.

תגובות לדוגמה

כדי לענות על השאלה "אילו צעדים אתה מבצע כדי לחקור בעיה?", פשוט זכור את שיטת STAR. בחר קונפליקט הקשור לעבודה מהעבר שלך. לאחר מכן, הסבר כיצד המצב התחיל, כיצד בחרת תוכנית משחק לטיפול במשימה, אילו פעולות נקטת כדי לתקן אותה, והתוצאות החיוביות של הפעולות שלך. קשר את המיומנות הזו לחובות של העבודה החדשה במידת האפשר.

תשובה לדוגמא 1 – משרת מאמן אישי

"כמאמנים אישיים, אנחנו כמעט תמיד עובדים במצב של פתרון בעיות. אני זוכר לקוח אחד בעבודה האחרונה שלי בחדר כושר שרצה לרדת במשקל ולעלות טונוס שרירים אבל היה לו עבודה של 60 שעות בשבוע. המכשול העיקרי לכושר היה איך לשמור עליה פעילה גם בזמן שהיא עבדה".

"דנו בציפיות ובלוח הזמנים של המעסיקים שלה כדי לוודא שהתיקונים שלי יהיו מעשיים. לאחר מכן, ציינתי שינויים שהיא יכולה לעשות, כמו בקשה לשולחן עמידה, התאמת צריכת הקלוריות שלה וביצוע תרגילים פשוטים בהפסקות. היא חזרה לחדר הכושר חודש לאחר מכן 15 קילו קל יותר".

תשובה לדוגמא 2 – עמדת נהג משלוח

"כשעבדתי בחדר מלאי קמעונאי, ניהול זמן היה מכריע. כדי לשמור על המדפים מלאים ומסודרים תוך קטלוג משלוחים חדשים, נאלצתי להפריד את החנות לרבעים. כך יכולתי לסקור את המדפים לכיסוי כולל במהירות האפשרית. השיטה שלי חסכה כל כך הרבה זמן שהמנהל שלי ביקש ממני לדבר על המערכת שלי בישיבת צוות".

"כנהג משלוחים, חשוב לא פחות להפוך את המסלולים שלך ליעילים וללמוד כיצד לייעל את המשלוחים. אני חושב שהשיטה שלי להתמודד עם משימות באותו אזור כדי לקצר את זמן המעבר תשרת אותי גם בתפקיד הזה".

תשובה לדוגמא 3 – עבודת הדרכה

"למרות שתמיד קיבלתי א' ישר בבית הספר, תמיד הייתי צריך לעבוד קשה יותר מאחרים כדי לקבל את אותם ציונים. אני חושב שזה באמת יכול להועיל ללקוחות שלי בתור מורה מכיוון שהייתי צריך לפתח הרבה מערכות לימוד ולמצוא דרכים יצירתיות לזכור מונחים."

"לדוגמה, השנה לקחתי אנטומיה, שדורשת לזכור שמות מורכבים. נאבקתי עם שינון, אז החלטתי שאני צריך יותר זמן עם המידע. אחרי כל הרצאה, הכנתי כרטיסיות של כל המונחים החדשים. לאחר מכן, כשעברתי עליהם, צבעתי כל עצם או שריר באפליקציה שימושית שמצאתי ושיתפתי עם הכיתה. עברתי את הקורס עם מצטיין".

1 תגובות על “איזה צעדים אתה מבצע כדי לחקור בעיה?”

  1. Zebulon

    הראשונה שלי היא להבין את הבעיה בצורה מדויקת, לבחון את המקורות הקיימים ולבצע שאילתות כדי לקבל מידע נוסף. אחרי זה, אני מבצע את המחקר הנדרש כדי להתאים את התשובות הנכונות.

כתיבת תגובה

Scroll to Top