כריסטופר סקארבר – האיש שהרג את ג'פרי דאהמר

כריסטופר סקארבר לא אהב את הפשעים של ג'פרי דאהמר. אז ב-28 בנובמבר 1994, במוסד הכליאה של קולומביה, הוא עשה משהו בנידון.

ב-28 בנובמבר 1994, כריסטופר סקארבר, אסיר במוסד הכליאה קולומביה בפורטג', ויסקונסין, הוטל לנקות את אולם ההתעמלות של הכלא עם שני אסירים נוספים. אסיר אחד נקרא ג'סי אנדרסון. השני היה הקניבל הידוע לשמצה ג'פרי דאהמר .

זה היה אז כריסטופר סקארבר הרג את דאהמר בכך שהכה אותו למוות, והותיר אותו מוכה ומדמם על הרצפה. סקארבר גם היכה אנושות את אנדרסון. לאחר מכן, הוא חזר לתא שלו. כששומר שאל אותו למה הוא חזר כל כך מוקדם, סקארבר אמר, "אלוהים אמר לי לעשות את זה. תשמעו על זה בחדשות השעה 6. ג'סי אנדרסון וג'פרי דאהמר מתים".

ואכן, הידיעה על מותו של ג'פרי דאהמר התפשטה במהירות ברחבי אמריקה. אולי באופן לא מפתיע, אנשים רבים חגגו את מותו של הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה. ועד מהרה התברר שהסיפור על מותו של ג'פרי דאהמר היה מחריד כמעט כמו הפשעים שהוא עצמו ביצע.

מדוע כריסטופר סקארבר היה בכלא

כריסטופר סקארבר

ויקימדיה קומונסתמונת המאג של כריסטופר סקארבר, שצולמה ב-1992.

כריסטופר סקארבר – האיש שהרג את ג'פרי דאהמר – נולד ב-6 ביולי 1969 במילווקי, ויסקונסין. לאחר שנשר מבית הספר התיכון ואמו העיפה אותו מהבית, סקארבר הבטיח משרה באמצעות תוכנית חיל השימור של הנוער כנגר מתלמד.

מפקח תוכנית אמר לכאורה לסקרבר שברגע שישלים את התוכנית, הוא יהפוך לעובד במשרה מלאה. אבל זה מעולם לא קרה.

ביום הראשון של יוני בשנת 1990, סקרבר ממורמר הלך למשרד של תוכנית ההכשרה. סטיב לומן, בוס לשעבר, עבד שם. סקארבר אמר שהתוכנית חייבת לו כסף ודרשה לומן לתת לו אותו. כאשר לומן נתן לו רק 15 דולר, סקארבר ירה בו למוות.

האיש שהרג מאוחר יותר את ג'פרי דאהמר נעצר זמן קצר לאחר שירה בלומן. הוא נמצא יושב על המרפסת של דירתה של חברתו.

במהלך משפטו של סקארבר, שוטר העיד שסקרבר אמר לשוטרים המעצרים שהוא מתכנן להסגיר את עצמו כי הוא יודע שמה שעשה לא בסדר, לפי הניו יורק טיימס . ובשנת 1992, כריסטופר סקארבר הורשע ונידון למאסר עולם מאחורי סורג ובריח.

באותה שנה, "קניבל מילווקי" עלה לכותרות כאשר חבר מושבעים גזר עליו 15 תקופות מאסר עולם על פשעיו הנוראיים.

לכידת הקניבל של מילווקי

מותו של ג'פרי דאהמר

EUGENE GARCIA/AFP/Getty Imagesבין 1978 ל-1991, ג'פרי דאהמר רצח לפחות 17 צעירים ונערים, שאת חלקם עשה קניבל.

ג'פרי דאהמר מעולם לא נועד לעבור תקופה קלה בכלא. בדיעבד, יש שיטענו שמותו של ג'פרי דאהמר היה ודאות מרגע שנכנס למתקן הכליאה.

הפשעים שלו סוקרו כמעט על ידי כל ערוץ חדשות מרכזי ברחבי אמריקה, ושמו הפך לשם נרדף לקניבליזם .

הרוצח הסדרתי הודה בסופו של דבר ברצח 17 צעירים ונערים. והמצב שבו המשטרה מצאה את קורבנותיו של ג'פרי דאהמר – מבותרים, שמורים ומוכנים לצריכה – הפך אותו למקור סלידה לא פחות מהאסירים מאשר לשאר המדינה.

אז גם הייתה העובדה שהוא הומו ואנס את קורבנותיו הצעירים, פשע שנשא סטיגמה מסוימת מאחורי סורג ובריח.

בקצרה, למרות שהשופט חסך על דאהמר מנידון למוות (מדינת ויסקונסין אוסרת עונש מוות), תקופת מאסר בכל אורך הייתה למען האמת גזר דין מוות עבור קניבל מילווקי.

השאלה היחידה שנותרה הייתה מתי הוא ימות.

חייו של ג'פרי דאהמר בכלא

תא בידוד

משרות עבור עבריינים Hub/Flickrתא בידוד, כמו זה שבו בילה ג'פרי דאהמר את שנתו הראשונה בכלא.

לפני אותו יום גורלי ב-1994, כריסטופר סקארבר רק צפה בג'פרי דאהמר מרחוק. והוא לא שם לב הרבה לקניבל.

אחרי הכל, השנה הראשונה של דאהמר במוסד הכליאה בקולומביה הייתה שקטה. הוא הוחזק, בהסכמתו, בבידוד, תוך צמצום השפעת נוכחותו על שאר האסירים.

אבל אחרי שנה של בידוד, דאהמר היה חסר מנוחה. לפי הדיווחים הוא אמר לבני המשפחה שלא אכפת לו מה קרה לו. לאחר שהפך לנוצרי שנולד מחדש, הוא היה מוכן לחזור בתשובה ולפגוש את יוצרו.

אז דהמר עזב מתבודד והצטרף לחיי הכלא. אבל לפי סקארבר, האיש שהרג את ג'פרי דאהמר, הקניבל לא התחרט בכלל.

סקארבר טען שדהמר ישתמש במזון בכלא ובקטשופ כדי לשכפל איברים כרותים מדם כאמצעי להתגרות באסירים האחרים.

כריסטופר סקארבר אמר גם שהוא היה עד לכמה אינטראקציות לוהטות בין דאהמר לאסירים אחרים. פעם אחת, אסיר אחר בשם אוסבלדו דורותי ניסה לחתוך את גרונו של דאהמר עם סכין גילוח מול השומרים.

דאהמר לא נפגע ברצינות, והוא המשיך להשתתף בפעילויות סדירות בכלא – עד 28 בנובמבר 1994, אז לא היו שומרים.

איך ג'פרי דאהמר מת בידיו של כריסטופר סקארבר

כלא שבו כריסטופר סקארבר הרג את ג'פרי דאהמר

ויקימדיה קומונסמוסד הכליאה של קולומביה בוויסקונסין, שבו הוחזקו פעם ג'פרי דאהמר וכריסטופר סקארבר.

כריסטופר סקארבר יגיד מאוחר יותר שהוא התגרה באותו יום בזמן שהוא, דאהמר ואנדרסון ניקו את אולם ההתעמלות. או דאהמר או אנדרסון תקעו לו בגב, ואז שניהם צחקו.

אז סקארבר הוריד מוט מתכת בגודל 20 אינץ' ממכשיר כושר. הוא פינה את דאהמר ליד חדר הלבשה ושלף מכיסו גזיר עיתון, עם תיאור מפורט על הפשעים הנוראיים של הקניבל. וכך התחיל העימות שהסתיים במותו של ג'פרי דאהמר.

"שאלתי אותו אם הוא עשה את הדברים האלה כי נגעלתי מאוד", אמר סקארבר בראיון ל"ניו יורק פוסט " . "הוא היה מופתע. כן, הוא היה… הוא התחיל לחפש את הדלת די מהר. חסמתי אותו."

ללא שומרים בסביבה, כריסטופר סקארבר בן ה-25 פגע בראשו של דאהמר בן ה-34 פעמיים עם מוט המתכת וריסק את ראשו בקיר. לדברי סקארבר, דאהמר לא נלחם בחזרה. במקום זאת, נראה היה שהוא מקבל את גורלו. לאחר מכן סקרבר הטיח את אנדרסון למוות.

דאהמר נמצא עדיין בחיים, אבל בקושי. הוא פונה לבית החולים, שם נקבע מותו תוך זמן קצר. סיבת מותו של ג'פרי דאהמר הייתה טראומה בכוח בוטה שהועברה בצורה אכזרית על ידי סקארבר.

למרות שסקרבר טען במהרה שאלוהים אמר לו לבצע את המתקפה, יש הסבורים שהמניע האמיתי שלו קשור לעובדה שדהמר טרף בעיקר קורבנות שחורים. בעוד שסקרבר גם הרג את אנדרסון באותו יום, רבים מיהרו לציין שאנדרסון היה אדם לבן שניסה להאשים שני גברים שחורים לאחר שרצח את אשתו.

מי הרג את ג'פרי דאהמר

סטיב קגן / Getty Imagesעיתון מקומי המדווח כיצד ג'פרי דאהמר מת בידיו של כריסטופר סקארבר.

אבל פקידי הכלא אמרו שאין ראיות לכך שרציחותיו של סקארבר של דאהמר ואנדרסון היו ממניעים גזעניים. ונראה שסקרבר עצמו הביע הרבה יותר כעס על חוסר החרטה של ​​דאהמר על פשעיו. "יש אנשים שנמצאים בכלא שחוזרים בתשובה", אמר סקארבר, שנים לאחר מותו של ג'פרי דאהמר, "אבל הוא לא היה אחד מהם".

לאחר הרצח של ג'פרי דאהמר, כריסטופר סקארבר קיבל שני מאסרי עולם נוספים. לאחר הפיגוע הוא הועבר לכמה בתי כלא שונים. נכון לעכשיו, Scarver שוכן במתקן הכליאה Centennial בקנון סיטי, קולורדו, על פי ה- US Sun.

מאוחר יותר טען סקארבר שהסוהרים במוסד הכלא קולומביה השאירו אותו לבד עם דאהמר בכוונה כי הם רצו לראות את דאהמר מת והם ידעו שסקרבר לא אוהב אותו. אבל סביר להניח שאף אחד לא היה מוכן לאופן מותו של ג'פרי דאהמר ולאכזריות שמאחוריה.

למרות שהפשע היה מכוון, האיש שהרג את ג'פרי דאהמר התלונן על מחשבות הזויות שהיו לו בכלא. רופאי הכלא ערכו למעלה מ-10 הערכות לגבי מצבו הנפשי של סקארבר.

לכריסטופר סקארבר יש תיאוריה משלו, הכוללת את האוכל שהוא אכל בכלא. "מזונות מסוימים שאני אוכל גורמים לי להפסקה פסיכוטית", אמר, והוסיף, "לחם, סוכר מזוקק – אלה האשמים העיקריים".

לאחרונה, סקארבר החל לשירה, ואף פרסם ספר מהכלא ב-2015 בשם God Seed: Poetry of Christopher J. Scarver . תקציר אמזון מתאר את האוסף ככזה: "חזון פואטי של העולם כפי שהוא נראה מבעד לחומות הכלא. שירתו של כריסטופר מתארת ​​את מסעו מיאוש, לתקווה, מחוסר אמון למציאת הטוב שבאחרים”.

אבל לא משנה מה הדרך שיעברו חייו מכאן, כריסטופר סקארבר ייזכר לנצח כאיש שהרג את ג'פרי דאהמר.


לאחר שלמדת על כריסטופר סקארבר וכיצד מת ג'פרי דאהמר, היכנסו לסיפור המלא הנורא של טד באנדי . לאחר מכן, קרא על עוד מהרוצחים הסדרתיים הגרועים ביותר שאי פעם טיילו על כדור הארץ .

מאמרים קשורים

One Comment

  1. כריסטופר סקארבר הוא שירות מערכת חדשני שמאפשר לך לבצע שיתופי משאבים, לפתוח פלטפורמות של שיתופי ידע, ולבצע שימוש בנתונים מתחרים בצורה אפקטיבית.

כתיבת תגובה

Back to top button