מותו של טד באנדי, ממילותיו האחרונות ועד הוצאתו להורג

בשעה 7 בבוקר ב-24 בינואר 1989, טד באנדי מת באמצעות הוצאה להורג בכיסא החשמלי בכלא מדינת פלורידה לאחר שאנס ורצח עשרות קורבנות בין 1974 ל-1978.

בין 1974 ל-1978, הרוצח הסדרתי טד באנדי הרג כ-36 בני אדם בצורה נוראית בלתי נתפסת. וכשסוף סוף נתפס, אינספור אנשים רצו לראות את בנדי עצמו מת.

ב-24 בינואר 1989, האנשים האלה קיבלו את רצונם, כאשר טד באנדי מת בהתחשמלות בכיסא החשמלי – אבל זה כמעט לא כל הסיפור. אז איך טד באנדי מת ואיך בעצם התרחשו ימיו האחרונים לפני הוצאתו להורג?

הוצאתו להורג ומותו של טד באנדי היו ידועים כאירוע לאומי עבור צופים מחוץ לשערי הכלא ומיליוני צופים שצפו מהבית. "שרף, בנדי, תשרוף!" קישטו שלטי מחאה וכללו קריאות של מאות.

כל העולם התבונן, להוט להעיד על מותו של טד באנדי. ברגע שהתברר שהוא הרג באכזריות עשרות אנשים – אחד מהם קימברלי ליץ' בת ה-12 – רצונו של הציבור לראות אותו מרומם הגיע לדרגת חום.

טד באנדי הוצאה להורג

Bettmann/Getty Imagesאחוות צ'י פי של אוניברסיטת פלורידה סטייט חוגגת את הוצאתו להורג של טד באנדי עם כרזה גדולה שאומרת, "צפו בטד פריי, תראו את טד מת!" כשהם מתכוננים לבישול ערב שבו הם יגישו "המבורגרים בנדי" ו"נקניקיות מחושמלות".

מערכות היחסים של טד באנדי עם אליזבת קלויפפר ואשתו קרול אן בון , רציחותיו הנועזות ומשפטו הכבד בטלוויזיה נחקרו ביסודיות בתקשורת. בינתיים, ההיבטים האלה של הסיפור שלו משכו את תשומת הלב מהמוות החשוב ביותר בכל הסאגה הזו, ללא ספק, שלו.

אז איך טד באנדי מת? ממילותיו האחרונות ועד לארוחה האחרונה שלו ומעבר לכך, זהו הסיפור המלא על מותו של טד באנדי והוצאתו להורג ההיסטורית.

איך טד באנדי נתפס לבסוף

לאחר שנתפס, טד באנדי הודה במעשיו הנוראיים בפני חברתו בטלפון.

"הכוח פשוט יכסה אותי," הוא אמר לה. "כמו לילה אחד, הלכתי ליד הקמפוס והלכתי בעקבות נערת החברות הזו. לא רציתי לעקוב אחריה. לא עשיתי כלום מלבד ללכת אחריה וככה זה היה. הייתי בחוץ מאוחר בלילה ועוקב אחרי אנשים כאלה… הייתי מנסה שלא, אבל הייתי עושה את זה בכל זאת."

פעילויות אלה הובילו במהרה למסע רצח רב-שנתי בכמה מדינות, אך בכל זאת הצליח באנדי להתחמק מהצדק פעמים רבות, כולל פריצת הכלא המוצלחת שלו בקולורדו והבריחה שלאחר מכן לפלורידה ב-1977 (זו הייתה הבריחה השנייה שלו באותה שנה – הוא עשה בעבר קפץ מחלון בית המשפט ולא נתפס במשך ארבעה ימים).

Nita Neary מעידה

Bettmann/Getty Imagesניטה נירי עוברת על תרשים של בית אחוות צ'י אומגה במשפט הרצח של טד באנדי ב-1979.

זה היה הזמן של באנדי בפלורידה, שללא ספק שמה את המסמר האחרון בארון המתים. ב-15 בינואר 1978, הוא פרץ לבית אחוות צ'י אומגה באוניברסיטת פלורידה סטייט, הרג שתי נשים צעירות ופצע שתיים אחרות לפני שהטיל מום נוסף במרחק מספר רחובות משם. אחרי הפיגוע הנורא הזה, היה רק ​​קורבן אחד נוסף לפני שנתפס.

כשלושה שבועות לאחר שהטיל אימה על קמפוס טלהאסי, חטפה באנדי את קימברלי ליץ' בת ה-12 מבית הספר שלה בלייק סיטי, פלורידה. הוא הרג את הילדה והשליך את גופתה בפארק הלאומי סוואני.

בפברואר 1978, הוא נתפס לבסוף על ידי שוטר פנסקולה שמצא את מכוניתו של בנדי חשודה מעט מכדי לפטר. לא רק שלמכונית היו לוחיות גנובות, אלא שבנדי סיפק לשוטר רישיון נהיגה גנוב. אחרי שנים של הרג, סוף סוף נתפס טד באנדי .

איך טד באנדי מת?

Bettmann/Getty Imagesטד באנדי ביום השלישי לבחירת חבר המושבעים במשפט אורלנדו בגין רצח קימברלי ליץ' בת ה-12, 1980.

הוא הודה בזהותו האמיתית לאחר יומיים במעצר, מה שגרם לבלשים להתעניין אם הוא אחראי למותם של אחיות החברות צ'י אומגה מרגרט באומן וליסה לוי, כמו גם להתקפות על שתיים מחברותיהן לחברותא.

הסר מודעות ותמך בנו בחברות

זו הייתה תחילת הסוף עבור טד באנדי. האיש שהיה ברשימת 10 המבוקשים של ה-FBI וניצוד על ידי רשויות החוק לחקירה ביותר מ-30 רציחות היה כעת עצור.

הוא הואשם בשני עבירות של רצח בכוונה תחילה ושלושה עבירות של ניסיון רצח.

כשהתקשר אל אליזבת קלופפר זמן קצר לאחר מעצרו בפלורידה, הוא היה בוכה. לפי ספר זיכרונותיה, הוא היה נואש לקחת "אחריות" על מעשיו. כאשר הודה במעשיו האלימים בפני אהובתו לשעבר, היא השיבה ואמרה "אני אוהבת אותך". היא לא הייתה בטוחה איך אחרת להגיב.

"ניסיתי להדחיק את זה," הוא אמר לה. "זה לקח לי יותר ויותר זמן. בגלל זה לא הצלחתי בבית הספר. הזמן שלי נוצל בניסיון לגרום לחיי להיראות נורמליים. אבל לא הייתי נורמלי".

כעת הוכן הבמה להוצאה להורג ולמותו של טד באנדי.

מפלצת עומדת למשפט

עיתונאים גילו שטד באנדי התגורר במתחם הדירות אוקס – מגורים במחירים סבירים במרחק רחובות מאחוות צ'י אומגה. דיווח מתועד של אחת מחברותיה, ניטה נירי, שראתה אדם הולך במורד המדרגות באותו לילה שימש במהלך משפטו של באנדי.

"היא הצליחה לתת תיאור טוב וחזק", אמר התובע הראשי לארי סימפסון. "ניטה נירי אכן נפגשה עם אמן וציירה סקיצה של האדם שראתה יוצא מבית צ'י אומגה… זה נראה כמו מר באנדי."

ההוצאה להורג של טד באנדי

מדיה ציבורית של Tallahassee Democrat/WFSUקטע עיתון המפרט את האשמות הרצח של טד באנדי בגין רציחות החברות בצ'י אומגה, 1978.

זה לא היה רק ​​דמיון חולף על סמך דיווחי עדי ראייה שהסיע את המשפט לטובת התביעה. השיער של באנדי התאים לסיבים שנמצאו במסכת גרביונים, למשל. סימן הנשיכה הידוע לשמצה שהושאר על ליסה לוי היה גם ראיה חזקה נגד הרוצח.

"אני חושב שסימן הנשיכה עצמו מעיד על הזעם הראשוני שמר באנדי היה בו בזמן שהוא ביצע את הרציחות האלה", אמר סימפסון. "זה פשוט היה זעם רצח מוחלט".

"חשבתי הרבה על ההורים של הבנות שנהרגו במהלך התביעה של התיק הזה", אמר סימפסון. "זה אחד הדברים שהחזיקו אותי".

ב-24 ביולי 1979, הסטודנט המקסים לכאורה למשפטים הורשע ונידון למוות על רציחתם של באומן ולוי, וכן על ניסיונות הרצח של צ'נדלר, קליינר ותומאס. מותו של טד באנדי הובטח כעת מבחינה משפטית, הוצאתו להורג רק עניין של זמן.

מותו של טד באנדי

ויקימדיה קומונסטד באנדי בבית המשפט בפלורידה, 1979.

בינואר 1980 עמד באנדי למשפט באורלנדו, שם הורשע ונידון למוות על חטיפתה ורציחתה של קימברלי ליץ'. הראיות שהוצגו בבית המשפט כללו עדויות של עדי ראייה, סיבים וקבלות על מלון מלייק סיטי.

כמו אסירים רבים למוות ברחבי ארצות הברית, טד באנדי בילה שנים בכלא לפני הוצאתו להורג הבלתי נמנעת. לאחר תשע שנים בכלא מדינת פלורידה, ב-24 בינואר 1989, מותו של טד באנדי הגיע כשהוצא להורג בכיסא החשמלי.

הכנות להוצאתו להורג של טד באנדי

מותו של טד באנדי הגיע לאחר שלבסוף מיצה את ערעוריו וההרשעות הסופיות שכנעו אותו בסופו של דבר להודות. למרות שהוא הודה ב-30 רציחות מדהימות, מומחים עדיין מאמינים שמספר הגופות היה גבוה יותר.

אף על פי כן, הגיע הזמן להוצאה להורג של טד באנדי – אבל לא לפני הארוחה האחרונה שלו , ואירוע חגיגי של אזרחים מחוץ לכותלי הכלא.

בלילה האחרון שלו בחיים, באנדי התקשר לאמו פעמיים. בזמן שמאות הקימו מחנה בחוץ כדי לשתות בירה, ליילל קריאות לרוצח לשרוף ולחבוט יחדיו במחבתות בחום קדחתני, הגיע הזמן לארוחה האחרונה שלו.

לכאורה לא התלהב מארוחת הערב, באנדי סירב לבחור משהו וקיבל את המרקחת הסטנדרטית – סטייק, ביצים, חשיש וטוסט. עם עצבים וחרדה שכנראה מסתובבים בגופו, הוא אפילו לא הבחין בזה. טד באנדי מת רעב.

איך טד באנדי מת?

בנוסף לאספסוף התזזיתי בחוץ, האירוע המרכזי בכלא מדינת פלורידה היה מטופל כמעט באותה מידה. על פי ה- LA Times , שדיווח מבפנים, 42 עדים הגיעו לצפות במותו של טד באנדי בסביבות השעה 7 בבוקר ב-24 בינואר 1989. ה"טיימס" סיקר את נשימותיו האחרונות של הרוצח והשאיר אחריו תשובה מפורטת לשאלה כיצד מת טד באנדי :

"סופה. טום בארטון שאל את בנדי אם יש לו מילים אחרונות. הרוצח היסס. הקול שלו רעד."

"'הייתי רוצה לתת את אהבתי למשפחה ולחברים שלי", אמר. … עם זה, הגיע הזמן. רצועה עבה אחרונה נמשכה על פני פיו וסנטרו של בנדי. כיפה המתכת הייתה מוברגת למקומה, זהו צעיף שחור כבד שנפל מול פניו של הנידון".

"ברטון נתן את האישור. תליין אנונימי לחץ על הכפתור. אלפיים וולט גלשו דרך החוטים. גופו של באנדי נמתח וידיו התהדקו לקפיצה. נשף עשן זעיר התרומם מרגלו הימנית".

"דקה לאחר מכן, המכונה כובתה, ובנדי נחלש. פרמדיק פתח את החולצה הכחולה והקשיב לדפיקות לב. רופא שני כיוון אור לתוך עיניו. בשעה 7:16 בבוקר, תיאודור רוברט באנדי – אחד הרוצחים הפעילים בכל הזמנים – נקבע מותו".

המוות של טד באנדי והמורשת שהוא השאיר אחריו

לאחר הוצאתו להורג של טד באנדי, מוחו הוסר בשם המדע. בתקווה שניתן יהיה למצוא חריגות בולטות שהצביעו על מה שגרם להתנהגות אלימה כזו, החוקרים בחנו את האיבר ביסודיות.

אכן, כמה חוקרים מצאו כי פגיעות במוח גורמות לפשע. במקרה של באנדי, לא התגלו ראיות כאלה. היעדר כל סיבה מובנת וסיבות פיזיות בהחלט הפך את מורשתו של האיש של אונס, רצח ונקרופיליה משתוללים עוד יותר.

דיווח בחדשות פוקס על הוצאתו להורג של טד באנדי.

טד באנדי מייצג בעצם את הפסיכופת הבלתי נראה. לולא כמה טעויות שנגרמו על ידי תשוקותיו העקובות מדם, וכמה הפסקות מזל מטעם החוק – ייתכן שבנדי המשיך להיות סטודנט מקסים למשפטים ביום ומפלצת סרט אימה בלילה.

בסופו של דבר, גופתו נשרפה והאפר שלו פוזר בהרי הקסקייד של וושינגטון כפי שביקש. המפלים הם אותו רכס הרים שבונדי נהג להשליך לפחות ארבעה מקורבנות הרצח שלו .

מאז, באנדי שימש השראה לאינספור סרטי אימה, ספרי פשע אמיתי וסרטי תעודה. עשרות שנים מאוחר יותר, האנושות עדיין מנסה להבין באופן קולקטיבי כיצד גבר נורמלי, נאה לכאורה, עם חינוך הגון, יכול היה להיות כל כך אלים, מבעית ואדיש.

לאחר שגילית את התשובה לשאלה כיצד מת טד באנדי, קרא על בתו, רוז באנדי . לאחר מכן, למד כיצד טד באנדי עזר לתפוס את גארי רידג'וויי, אולי הרוצח הסדרתי הגרוע ביותר באמריקה 

1 תגובות על “מותו של טד באנדי, ממילותיו האחרונות ועד הוצאתו להורג”

  1. אמילי

    תד באנדי היה כותב מפורסם, שחקן, מפיק ובעל הפקות אורח. הוא יצא לעולמו האחרון בגלל מחלת הסרטן החזקה שלו. במשך חייו הקצרים, הוא עשה את הכי טוב שהוא יכל בכדי להפוך את העולם למקום יותר טוב ומקצועי. מותו הוא פגיעה רבה בעולם השירה, הקולנוע והתערוכות, והוא יהיה זכות עדכניות לתקופות בעתיד.

כתיבת תגובה

Scroll to Top