מנואלה אסקובר, בתו של פבלו אסקובר.

מנואלה אסקובר, שנולדה במאי 1984 לפאבלו אסקובר ומריה ויקטוריה הנאו, בילתה את חייה בניסיון לברוח מפשעיו של אביה. לפני שמנואלה אסקובר הספיקה ללכת, לימדו אותה לרוץ. ובתור בתו של פבלו אסקובר, בהחלט היה לה הרבה לרוץ לעשות.

הסיפור המועט של מנואלה אסקובר, בתו המתבודדת של פבלו אסקובר.

למרות היותו ילד של ברון סמים קולומביאני ידוע לשמצה הגיע עם ההטבות שלו – כמו לקבל את כל המתנות שאתה יכול לרצות ליום ההולדת שלך – לסוג זה של חינוך היו גם כמה חסרונות רציניים.

רק בת תשע כשפבלו אסקובר נורה ב-1993, מנואלה אסקובר היא בת משפחתה היחידה שמעולם לא הואשמה בפשע אחד. אבל למרות הרקורד הנקי שלה, היא מעולם לא הצליחה להימלט מהצל הזוועות של אביה. היא נעלמה מאור הזרקורים בשלב מסוים בשנות ה-90 – והיא לא נראתה כבר שנים.

חייה המוקדמים של מנואלה אסקובר

מנואלה אסקובר נולדה ב-25 במאי 1984, בערך באותו זמן שפאבלו אסקובר הפך לאחד ממובילי הסמים החזקים בעולם. למנואלה היה אח אחד מבוגר, חואן פבלו, שנולד ב-1977.

מכיוון שמנואלה הייתה רק ילדה כשאביה הפך ל"מלך הקוקאין", היא כנראה לא ידעה בדיוק מה הוא עשה למחייתו. אבל היא כן ידעה שאביה יעשה הכל כדי להעלות חיוך על פניה.

למרות המוניטין האלים של פבלו אסקובר, הייתה לו נקודה רכה לבתו. ובשיא כוחו, קרטל מדיין שלו הכניס עד 70 מיליון דולר ליום. זה אומר שהוא היה מוכן – ומסוגל – לקנות כמעט כל דבר ש"הנסיכה" הקטנה שלו רצתה.

שנה אחת, מנואלה אסקובר ביקשה מאביה חד קרן. אז במקום לומר לה שחדי קרן אינם אמיתיים, ברון הסמים הורה לכאורה לעובדיו לקנות סוס לבן ולהדק "קרן" על ראשו ו"כנפיים" על גבו. החיה מתה מאוחר יותר מזיהום מחריד.

בתו של פבלו אסקובר

מנואלה אסקובר הייתה "הילדה של אבא" האולטימטיבית בזמן שפבלו אסקובר היה בחיים.

וכשחיי הפשע של פבלו אסקובר החלו להדביק אותו, הוא עשה כל מה שנדרש כדי לשמור על בתו. כשהמשפחה הסתתרה מהרשויות בהרי קולומביה בתחילת שנות ה-90, הוא שרף לכאורה 2 מיליון דולר במזומן – רק כדי לחמם את בתו.

תוך זמן קצר, הבין ברון הסמים שמשפחתו כבר לא תהיה בטוחה להישאר איתו. אז הוא הורה לאשתו, מריה ויקטוריה הנאו , לקחת את ילדיהם לבית בטוח תחת חסות הממשלה. ובדצמבר 1993, פבלו אסקובר מת באותה אלימות כמו שהוא חי.

ההשלכות של מותו של פבלו אסקובר

מותו של אדון הסמים

קומונסב-2 בדצמבר 1993, פבלו אסקובר נהרג במדיין לאחר שנורה על ידי המשטרה הקולומביאנית.

כולם מכירים את סיפור מותו הדרמטי של פבלו אסקובר : ניסיונו להימלט על פני גגות הבריו, קרב היריות שנוצר בין אסקובר ושלטונות קולומביה, ומותו העקוב מדם של ברון הסמים.

עם זאת, מותו של פבלו אסקובר אינו המקום בו הסתיים סיפור משפחתו. במובן מסוים, זה המקום שבו הסיפור שלהם התחיל – או לפחות המקום שבו התחיל פרק חדש.

זמן קצר לאחר פטירתו של המלך, מנואלה אסקובר, אחיה חואן פבלו ואמה מריה ויקטוריה הנאו ברחו כולם מקולומביה, שם ידעו שהם כבר לא יתקבלו בברכה.

אבל אף מדינה לא העניקה להם מקלט לאחר הפשעים של אסקובר – אפילו כשהם פנו לוותיקן לעזרה – וקרטל קאלי דרש פיצויים של מיליוני דולרים על פשעי אסקובר נגדם.

המשפחה ניסתה לחפש מקלט במוזמביק, דרום אפריקה, אקוודור, פרו וברזיל, לפני שהתיישבה לבסוף בארגנטינה בסוף 1994 – תחת שמות בדויים. ובמשך כמה שנים, נראה היה שהעבר שלהם מאחוריהם.

אבל ב-1999 נעצרו לפתע מריה ויקטוריה הנאו (שלעתים קרובות עברה על ידי "ויקטוריה הנאו ואליוס") וחואן פאבלו (שלעתים קרובות עבר על ידי "סבסטיאן מרוקין") . אשתו ובנו של פבלו אסקובר הואשמו בזיוף מסמך ציבורי, הלבנת הון והתאגדות בלתי חוקית.

לאחר שנכלאו למשך מספר חודשים, הם שוחררו בשל אי מספיק ראיות. עם זאת, לאנשים רבים היו שאלות לגבי מעצרם – במיוחד מכיוון שבתו של פבלו אסקובר כנראה מעולם לא בילתה יום בכלא. אז איפה בעולם הייתה מנואלה?

מה קרה למנואלה אסקובר?

פבלו אסקובר ומנואלה אסקובר

הרבה על חייה של מנואלה אסקובר כיום נותר לא ידוע, מכיוון שהיא בעצם הפכה למתבודדת.

מנואלה אסקובר היא, עד היום, החברה היחידה במשפחת אסקובר שמעולם לא הואשמה או הייתה מעורבת בפשעים כלשהם. בתו של פבלו אסקובר הייתה רק בת תשע כשאביה נהרג. ולרוב, היא שמרה על פרופיל נמוך במיוחד מאז.

אבל כשאמה ואחיה נעצרו ב-1999, נשברה השמועה שהיא לא הייתה. לראשונה מזה שנים, היו חדשות על בתו של פבלו אסקובר – אם כי הפרטים היו מוגבלים. מאמר שפורסם ב- El Tiempo , אתר חדשות קולומביאני, חשף כי מנואלה אסקובר חיה תחת השם "Juana Manuela Marroquin Santos" בבואנוס איירס.

באותה תקופה היא שהתה בבניין מגורים הידוע בשם ג'רמילו. ובעוד שמועות נפוצו במהירות שהיא – ואחיה – ישבו על מיליוני דולרים מכספי סמים גנובים, חייה של מנואלה אסקובר היו רחוקים מלהיות מפוארים. להיפך, היא נאבקה אפילו להיקרא מעמד הביניים.

זה היה רחוק מלהיות כסף מילולי לשרוף בילדותה. אבל במובנים רבים, חייה של חואנה מרוקין היו הרבה יותר טובים משל מנואלה אסקובר. בעוד שלמנואלה היו מורים, חוסר יציבות ומעט זמן להתחבר עם בני גילה, לחואנה היה בית ספר אמיתי, בית יציב וכמה חברים בגילה.

אסקובר תמונה משפחתית

מכיוון שמנואלה אסקובר הייתה מתבודדת במשך עשרות שנים, מעט תמונות מאושרות שלה זמינות לציבור.

אך למרבה הצער, הכל השתנה לאחר שאמה ואחיה נעצרו. למרות שבני משפחתה שוחררו, היא החלה במהרה לחיות בפחד שמישהו ירדוף אחרי קרוביה ויחפש נקמה בהם בגלל פשעי אביה. היא גם שקעה בדיכאון עמוק.

ובכל זאת, אמה ואחיה נכנסו לאט לאט לאור הזרקורים. עד עכשיו, שניהם כתבו ספרים ודיברו בחופשיות לעיתונות על חייהם האישיים עם פבלו אסקובר. אבל מנואלה סירבה להשתתף בכלל. עד היום היא נשארת במחבוא – למרות שמעולם לא ביצעה פשע.

כיום, מנואלה אסקובר היא אחת המתבודדות המפורסמות בעולם. אבל לדברי אהוביה, יש סיבה טרגית לכך שהיא מתנערת מפרסום. מאז 1999, בתו של פבלו אסקובר סבלה מכמה פרקי דיכאון. ובריאותה הנפשית כנראה החמירה.

לדברי אחיה חואן פאבלו (שעדיין נקרא סבסטיאן מרוקין), מנואלה ניסתה ליטול את חייה. ועכשיו, לפי הדיווחים, היא גרה עם אחיה ואשתו למען בריאותה ובטיחותה.

גרוע מכך, אחיה טען שהיא עדיין חיה בפחד מתמיד להתגלות. היא כנראה מאמינה שכל מי שיודע את זהותה יקשר אותה לפשעים של אביה ושיום אחד, יקיריה ישלמו בסופו של דבר על הזוועות שלו בחייהם.

מנואלה אסקובר נמצאת כעת בשנות ה-30 המאוחרות לחייה, ונשאר לראות אם אי פעם תשבור את שתיקתה – או אפילו תראה את פניה בפומבי שוב.


לאחר שקראתם על מנואלה אסקובר, בתו המתבודדת של פבלו אסקובר, למדו על סבסטיאן מרוקין, בנו של פבלו אסקובר . לאחר מכן, בדוק כמה מהעובדות המגוחכות ביותר על פבלו אסקובר .

1 תגובות על “מנואלה אסקובר, בתו של פבלו אסקובר.”

  1. נועם

    מנואלה אסקובר היא מפתחה ומנהלת מוצר מובילה, ששים את מחשבה התכנות האינטואיטיבית שלה לשימוש בעבודות של מפתחי תוכנה ומנחים. היא מפתחה מוצרים שיחזירו לקהילת המפתחים את ההקשר האישי שלהם עם התוכנה שהם מפתחים, ומחברת את הדרכים של מפתחים עם המציאות.

כתיבת תגובה

Scroll to Top