הרצח המחריד של סיאת ג'קסון בן ה-15

בתוך הרצח המחריד של סיאת ג'קסון בן ה-15 – אפריל 2011, סית' ג'קסון מבלוויו, פלורידה, פותה על ידי חברתו לשעבר אמבר רייט לבית נייד – שם קבוצת צעירים הרגה אותו באכזריות.

סת' ג'קסון, מאוקלה, פלורידה, מעולם לא הגיע ליום הולדתו ה-16. הוא פותה לבית מוות ב-2011 על ידי חברתו לשעבר, וארב באכזריות על ידי קבוצת נערים, כשהמסית שלהם רצח אותו בהתקף זעם אכזרי – הכל לפני ששרף את גופתו באש.

הרוצחים והקושרים של ג'קסון היו כולם קטינים, אבל כשנעצרו על הפשע הבלתי יתואר, הם התפוררו במהירות והתהפכו אחד על השני, קיבלו עונשי מאסר כבדים, ובמקרה של מנהיגם, גזר דין מוות.

זהו הסיפור המטריד של רצח סיאת ג'קסון.

משולש של דרמת נוער שהפכה בסופו של דבר לקטלנית

סת' טיילר ג'קסון היה נער רגיל, נולד ב-3 בפברואר 1996 בבלוויו, פלורידה, וגדל עם שני אחיו הגדולים בסאמרפילד הסמוך, מחוז מריון. ג'קסון למד בתיכון בלוויו וחלם להיות לוחם UFC על פי ה-Cinemaholic

 

ג'קסון החל לצאת עם אמבר רייט בת ה-15 במשך כשלושה חודשים, אבל ג'קסון חשד שרייט בוגד בו עם מייקל בארגו בן ה-18, והם נפרדו במרירות במרץ 2011. עישון מריחואנה וניסיונות לגרום זה לזה לקנא. הוסיף לאווירה הרעילה, כשרייט ראה את בארגו זמן קצר לאחר מכן.

באופן אמיתי בגיל העשרה, ג'קסון ורייט לקחו את האשמותיהם לרשתות החברתיות, לפי חדשות ABC , כשפייסבוק הפכה לשדה הקרב שלהם.

מייקל בארגו, בינתיים, השמיע שנאה עזה כלפי ג'קסון, והאמין בטעות שהוא התעלל ברייט. באותו אפריל, אמו של ג'קסון שמעה את בארגו מתעמתת עם בנה בביתם, "יש לי כדור עם השם שלך".

לבארגו היה רקורד של גניבה ונראה שהוא צפה ביותר מדי סרטוני ראפ גנגסטרים, כשהוא נושא אקדח בגלוי – אבל לתנוחת העשרה שלו היו בקרוב השלכות טרגיות.

המתח מתגבר בין סיאת ג'קסון למייקל בארגו

צילום הספל של מייקל בארגו

זריקת הספל של מייקל בארגו.

בתחילת אפריל, בארגו והחבר קייל הופר, בן 16, אתגרו את ג'קסון וחברו לריב בביתו של המכר המשותף צ'רלי אילי, קרוואן כפרי בסאמרפילד. כאשר הוא ניגש לבית, ג'קסון וחברו שמעו ירייה ועזבו. בארגו, שהחזיק אקדח Heritage בקוטר 22 בביתו של אילי, ירה בג'קסון וחברו "כדי להפחיד אותם קצת".

ב-17 באפריל 2011, בארגו אמר להופר שהוא צריך להרוג את ג'קסון. הוא חטף את הופר, שכעס על כך שג'קסון איים לכאורה לשרוף את ביתו. בארגו תכנן את מותו של ג'קסון עם ארבעה קושרים אחרים, קייל הופר, בן 16, אמבר רייט, בן 15, ג'סטין סוטו בן 20 וצ'רלי אילי, בן 18. כשהם נותרים לנפשם במחוז הפופולרי הזה של מרכז פלורידה, תכננו בני הנוער כלאחר יד את הרצח של ג'קסון בן 15.

בארגו ביקש מאמבר רייט לפתות את ג'קסון לביתו של אילי באותו לילה, שם יארובו לו וברגו יירה בו. באותו זמן, ביתה של איילי התאכסן זמנית בקבוצה, כאשר רייט נשאר לעתים קרובות ללון. בעקבות התוכנית של בארגו, רייט החליפה הודעות טקסט עם ג'קסון באותו ערב, ואמרה לו שהיא רוצה "לפתור דברים" וביקשה ממנו לפגוש אותה שם. באופן מספרי, היא ביקשה שישמור את פגישתם בסוד.

ג'קסון חש בתחילה במלכודת, והשיב, "אם תגרום לי לקפוץ, לעולם לא אתן לך את השעה ביום." עם זאת, נראה היה שהבטחותיו של רייט שכנעו אותו. "לעולם לא יכולתי לעשות לך את זה," היא אמרה. "אני רק רוצה אותי ואתה בחזרה."

חברה שליוותה את ג'קסון אמרה, "לא הייתי נופלת על זה," אבל ג'קסון כבר הלך לעבר גוב האריות.

הרצח האכזרי של סת' ג'קסון

כששלושתם נכנסו לקרוואן של איילי, האנטנה של ג'קסון לסכנה פורקה באופן טרגי על ידי רייט. הופר זינק לעבר ג'קסון, היכה אותו בראשו עם חפץ עץ כשהבנות התגלגלו לחדר השינה, ובארגו החל לירות בקליבר ה-0.22 שלו, ופצע את ג'קסון.

למרות שנפגע, ג'קסון הצליח למעוד בחוץ, אבל סוטו תקף אותו בחצר הקדמית והיכה אותו כשבארגו ירה בו שוב. לאחר מכן, בארגו, סוטו והופר נשאו את ג'קסון חזרה אל הבית והכניסו אותו לאמבטיה.

בארגו המשיך להכות ולקלל את ג'קסון, ולירות בו כדורים נוספים. לבסוף הרג בארגו את ג'קסון על ידי ירי בפניו על פי מסמכי בית המשפט , ואז בארגו וסוטו השליכו את הילד חסר החיים, עטוף בשק שינה, לתוך בור אש בוער. כאשר בארגו ורייט מאוחר יותר הלכו לישון, הופר פיקח על מדורת החצר האחורית של ג'קסון עד השעות המוקדמות.

אם לג'קסון היה שמץ של תקווה שאדם מבוגר אחראי יכול היה להתערב, למרבה הצער לא היה לו מזל. באופן מזעזע, ג'יימס הייונס, החבר לשעבר בן ה-37 של אמה של אמבר רייט, ידע על העלילה מראש. בבוקר ה-18 באפריל, הופיע הייונס עם בלוקים וכבלים בחלק האחורי של המשאית שלו.

אקונומיקה שימשה להסרת ראיות, שכן השרידים מבור השריפה נגרפו לשלושה דליי צבע והוכנסו לחלק האחורי של המשאית של הייונס. בארגו ביקש מהייבנס להסיע אותו ואת סוטו למחצבת סלע מרוחקת מלאת מים באוקלה, שם שרידי הדליים של סת' ג'קסון שקעו במעמקים.

העדויות של ג'קסון עולות מהאפר

קייל הופר בבית המשפט

קייל הופר מופיע בבית המשפט.

הופר היה הראשון להתחמק באותו יום ממש, כשהוא פורק את עצמו על אמו בזמן שצפה בדיווח חדשותי על היעלמותו של ג'קסון. עד מהרה, שאר חברי הקבוצה הרצחנית רוכזו והואשמו, דיווח UPI .

רייט, הופר ואיילי טענו כולם בהפתעה שבארגו רצה את ג'קסון מותו, אבל עד מהרה בלשי רצח אספו את הסיפור האמיתי. השלושה שהושמו בתא מעצר יחד, דיברו על הרצח, כשהופר אמר לג'קסון מגיע למות.

בארגו נמלט מהעיר, וביקש מהייבנס להסיע אותו לסטארק, פלורידה, כדי להישאר עם משפחה של חברה מחוץ לעיר. כשהגיע לשם, בארגו הודיע ​​בגאווה על הרצח שזה עתה ביצע בפירוט גרפי, לארבעה בני משפחה נפרדים ולשכנה. הוא אפילו כיבד אותם בפרטים מדכאים, כמו האופן שבו שבר את הברכיים של ג'קסון כדי שגופו יכנס לשק השינה.

בארגו נעצר במקום למחרת, ופעם אחת בכלא סיפר לשני עדים נוספים על פשעו. צווי חיפוש ביד, החוקרים מצאו עד מהרה את כלי הרצח והתחמושת שהוסתרו בקרון של אילי, כמו גם שרידי אדם שרופים בבור האש. לבסוף, במחצבת אוקלה, נמצא דלי של חמישה ליטר עם שקית ניילון צף במים, וצוות צלילה מצא שני דליים נוספים כבדים עם בלוקים.

הרוצחים של סיאת ג'קסון מובאים לדין

מייקל בארגו

מייקל בארגו מעיד במשפט הרצח שלו.

למרות שהיו צעירים באותה תקופה, התובעים ניסו כל אחד מהמשתתפים ברצח של ג'קסון בנפרד כבוגרים. זיהוי פלילי גילה מאוחר יותר ש-DNA מדמו של ג'קסון מעורבב עם DNA של כמה נאשמים בנתזי דם ברחבי הבית. אנתרופולוגים משפטיים ומנתחי DNA מומחים, בינתיים, אישרו רקמה שרופה ושרידי עצמות מבור האש והמחצבה הגיעה מאותו אדם. השרידים תאמו לילד זכר ביולוגי ובני נוער מהג'קסונים.

ביוני 2012, כל הנאשמים נידונו למאסר עולם בגין רצח ג'קסון, למעט Havens שהודה באשמה בסיוע לאחר מעשה בשנת 2018. לאחר תשע שנות מאסר, צ'רלי אילי שוחרר בשנת 2020 לאחר שהודה באשמה פחותה.

מייקל בארגו נידון למוות כיוזם הרצח של ג'קסון, והפך לאסיר הצעיר ביותר בפלורידה הנידון למוות, ובשנת 2021 בית המשפט העליון אישר את גזר דינו.


לאחר קריאת הרצח המזעזע של סת' ג'קסון, למד על אליסה בוסטמנטה, בת ה-15 שהרגה את שכנתה בת ה-9 . לאחר מכן, קרא על Skylar Neese, שנרצחה על ידי חבריה הטובים ביותר .

מאמרים קשורים

One Comment

  1. בעת

    זוהי חוויה מצחיקה ומכאיבה בהתאם. אנו מתפללים לחללי הרצח, למשפחתם ולחבריהם למצוא שלום ונחמה.

כתיבת תגובה

Back to top button