כמה קלוריות יש בשיבולת שועל?

שיבולת שועל, המכונה גם שיבולת שועל, היא דגן דגנים פופולרי הידוע ביתרונות התזונתיים וברבגוניות שלהם. הם נצרכים בדרך כלל כדגני בוקר חמים, אך יכולים לשמש גם באפייה, בשייקים או כמרכיב במנות שונות.

כמה קלוריות יש בשיבולת שועל?

מבחינת קלוריות, המספר המדויק יכול להשתנות בהתאם לסוג שיבולת השועל וגודל המנה. בממוצע, חצי כוס (40 גרם) של שיבולת שועל יבשה מכילה כ-150-160 קלוריות. עם זאת, כאשר מבשלים עם מים או חלב, נפח ומשקל שיבולת השועל עלולים לגדול, וכתוצאה מכך גודל מנה גדול יותר ותכולת קלוריות גבוהה מעט יותר.

שיבולת שועל נחשבת למזון מזין שכן היא מהווה מקור טוב לסיבים תזונתיים, כולל סוג ספציפי הנקרא בטא גלוקן, אשר נקשר ליתרונות בריאותיים שונים. הם גם מספקים חומרים מזינים חיוניים כמו מנגן, זרחן ומגנזיום.

שיבולת שועל מגיעה בצורות שונות, כולל שיבולת שועל מגולגלת, שיבולת שועל חתוכה בפלדה ושיבולת שועל אינסטנט. שיבולת שועל מגולגלת משטחת ומאדה, בעוד שיבולת שועל חתוכה מפלדה קוצצת לחתיכות קטנות. שיבולת שועל אינסטנט מבושלת מראש ולאחר מכן מיובשת להכנה מהירה. לכל אחת מהצורות הללו יש מרקם וזמן בישול מעט שונים.

שיבולת שועל היא מרכיב רב תכליתי שניתן להתאים אישית עם תוספות שונות, כגון פירות, אגוזים או ממתיקים, כדי ליצור ארוחה טעימה ומזינה.

מאמרים קשורים

One Comment

כתיבת תגובה

בדקו גם
Close
Back to top button