האם גבינת עיזים היא הגבינה הבריאה ביותר? 6 סיבות

6 סיבות שכדאי לך לעבור לגבינת עיזים

טבעונים ודיאטנים פליאו עשויים להיות בסדר עם לוותר על מוצרי חלב, אבל עבור חלקנו, החיים ללא גבינה הם פשוט לא אופציה ריאלית. (במיוחד שהרבה תחליפי גבינה שאינם חלביים הם לגמרי לא טעימים ).

אבל אם אתה חובב גבינות ואוכל נקי, אתה עדיין רוצה שמוצרי החלב שלך יהיו בריאים. אז מה ההימור הטוב ביותר שלך? גבינת עזים. כן, היצורים הקטנים הפורחים שאוהבים לנשנש קופסאות שימורים ולבעוט אחד בשני  מייצרים גבינה שטובה יותר עבורכם ועבור כדור הארץ מאשר החומר שמגיע מפרות. הנה למה:

יש בה פחות קלוריות מגבינת פרה.

גבינת עיזים מגיעה ל-75 קלוריות לאונקיה בלבד – פחות משמעותית מגבינות פרה פופולריות כמו מוצרלה (85), ברי (95), סוויס (108) וצ'דר (115).

יש בה גם יותר ויטמינים ומינרלים מאשר גבינת פרה.

חלב עיזים עשיר יותר בחומרי הזנה חיוניים ויטמין A, ויטמין B, ריבופלבין, סידן, ברזל, זרחן, מגנזיום ואשלגן.

זה יותר קל לעיכול.

לחלב עיזים יש פחות לקטוז ומבנה חלבון שונה במקצת מחלב פרה. השינויים העדינים הללו למעשה עושים הבדל גדול: אפילו אנשים שאלרגיים לחלב פרה יכולים בדרך כלל לשתות חלב עיזים ללא בעיה.

עיזים קלות יותר על פני כדור הארץ.

מכיוון שהם קטנים יותר מפרות, הם דורשים פחות מקום ופחות מזון. עזים יכולות לשרוד גם במקומות שבהם חיות חלב אחרות ממש לא יכולות: הן עושות מזון אופורטוניסטיות אשר לועסות בשמחה מגוון רחב של צמחים שהפרות לא אוכלות, כמו שיב מדבר, עשבים שוטים, עצים, שיחים ועשבי תיבול ארומטיים.

עוד: 10 הסלטים הכי לא בריאים שאפשר להזמין

הם מכונות לייצור חלב.

הדברים האלה קטנים אך אדירים: אם תיתן לפרה ממוצעת ולעז ממוצעת 70 פאונד של מזון כל אחת, העז תייצר ליטר חלב אחד יותר מהפרה.

עיזים זוכות ליחס אנושי יותר. 

בדרך כלל, חוות עיזים נוטות להיות קטנות ומוסריות יותר מפעילות רפת גדולה. אבל אתה עדיין צריך לקנות בזהירות: יש כמה חברות שצוחקות עיזים לפעולות האכלת בעלי חיים עתירות משאבים (CAFOs), אומרת ליסה האו, בעלת שותפה של Chiva Risa Ranch, מחלבת עיזים קטנה בביסבי, AZ. לפעמים, היא מוסיפה, מיובאת גבינת עיזים ממדינות אחרות ומתלבשת באריזות מתעתעות שנראות רק מקומיות. הדרך הקלה ביותר להימנע מכך? "לך למפיק המקומי שלך" היא אומרת. "קנו בשוק האיכרים או בקו-אופ והכירו את החקלאי שלכם. אם אינכם יכולים לעשות זאת, הקפידו לחקור את החווה הרשומה על האריזה שאתם קונים". (לפעמים, מוצרי חלב שסומנו "אורגני" הם הונאה מוחלטת .)

בונוס: הם הכבאים הקטנים של הטבע.

עזים מועסקות לעתים קרובות כדי לאכול את צמיחת יתר של צמחים, מה שמפחית את הסיכון לשריפות יער, במיוחד באזורים מוכי בצורת כמו קליפורניה. (בדוק  את דריכת עיזים לכיבוי אש  ששוחררה בברקלי, קליפורניה רק ​​בחודש שעבר!)

מאמרים קשורים

One Comment

  1. לצערנו, גבינת עיזים לא נחשבת הגבינה הבריאה ביותר. סיבות זהות:
    1. גבינת עיזים מכילה שווי גבוה של חלבונים שבהם ישנם שמן שלם ושומן של חלבון.
    2. הוא מכיל גם גופנים של חלבון הם לא טובים עבור הבריאות.
    3. גבינת עיזים מכילה גם אפילפטון בסך הכול גבוה מדי.
    4. גבינת עיזים מכילה גם שומן שלם וחלבון שמשפרים את הסיכון להתפרשות של מחלות מערכת העצבים.
    5. גבינת עיזים מכילה גם צמחים שהופכים את החומרים החיוניים לחומרים שאינם חיוניים.
    6. הגבינה מכילה גם סידן שעלול להגביר את הסיכון להתפרשות של מחלות מערכת העצבים.

כתיבת תגובה

Back to top button