האם אני יכול לאכול גבינת עיזים כל יום? 6 עובדות תזונה

גלה את היתרונות של גבינת עיזים, ו-6 עובדות תזונה ומתכונים אם אתם חובבי גבינה, אתם עשויים לתהות איזה סוג גבינה, אם בכלל, טובה עבורכם. גבינת עיזים, עם הטעם החריף והמרקם הפירורי שלה, זכתה למוניטין של אחת מבחירות הגבינה הבריאות ביותר שיש. מהן כמה מהסיבות לכך שתזונאים ואפילו מומחים מסוימים להשמנה ממליצים כעת לאכול גבינת עיזים (כלומר אם אתה יכול לסבול את זה)? גבינת עיזים מספקת שומנים בריאים, קלה יותר לעיכול לאנשים רבים מאשר גבינות מחלב פרה, ואפילו מעט נמוכה יותר בקלוריות ובשומן מאשר גבינות אחרות.

חלב פרה וחלב עיזים הם ללא ספק שני הסוגים הפופולריים ביותר המשמשים לייצור מוצרי חלב כמו יוגורט, קפיר וגבינה. למרות שלחלב פרה באיכות טובה יש יתרונות מסוימים – אני ממליץ לצרוך חלב גולמי מפרות קזאין A2 במידת האפשר – ישנן מספר סיבות שבגללן אולי תרצה חלב עיזים במקום זאת. יש אנשים שפשוט מעדיפים את הטעם הייחודי של חלב עיזים על פני גבינות אחרות, אבל כפי שתלמדו לחלב עיזים יש גם הרכב כימי שהופך אותו לבחירה מעולה עבור אנשים רבים.

אנשים שחיים במקומות כמו צרפת צורכים גבינות עיזים באיכות גבוהה במשך אלפי שנים – למעשה, היסטוריונים מאמינים שגבינת עיזים הייתה ככל הנראה אחד ממוצרי החלב הראשונים שנצרכו אי פעם. עם קצת מאמץ אתה עדיין יכול למצוא כיום גבינות עיזים עשויות באופן מסורתי, אורגניות ואפילו גולמיות המספקות לך חלבון, סידן וחומרי תזונה חיוניים אחרים. בואו נסתכל על מה הופך גבינת עיזים לתוספת טובה לתזונה שלכם, במה היא שונה מגבינות אחרות (כגון גבינת קוטג' וגבינת  פטה )  ואילו סוגי מתכונים לגבינת עיזים כדאי לשקול להכין.

6 יתרונות של גבינת עיזים

על פי כתב העת למדעי החלב , "זנים רבים של גבינות מחלב עיזים מיוצרים ברחבי העולם. פרוטאוליזה וליפוליזה הם שני תהליכים ביוכימיים מרכזיים בתופעה רבת הפנים של יישון גבינה, הכוללת מגוון שינויים כימיים, פיזיקליים ומיקרוביולוגיים בתנאי סביבה מבוקרים".

כמו גבינות אחרות, גבינת עיזים מיוצרת על ידי מתן אפשרות לחלב גולמי להתכרבל, להקרש ולהסמיך. לאחר מכן מרוקנים את החלב ומשאירים מאחור גבינה טעימה ועתירת שומן. דרך מסורתית להכנת גבינת עזים רכה או רכה למחצה היא למלא מטליות גבינה בגבינה ולאחר מכן לתלות אותן במטבח חם למשך מספר ימים כדי לרפא. סוגים מסוימים של גבינות עיזים מיושנים לאחר מכן על ידי אחסונם במקומות קרירים למשך מספר חודשים, כך שיוכלו להמשיך להתרפא ולהתקשות.

גורמים המשפיעים על יצירת גבינת עיזים כוללים: הרכב חומצות שומן, אנזימים ליפוליטיים, חיידקי סטרטר וחיידקים שאינם פעילים, רמות ה-pH והלחות של הנתח, טמפרטורת וזמן האחסון, תכולת מלח, יחס מלח ללחות, שטח פנים כי הוא חשוף, ולחות.

להלן כמה מהיתרונות העיקריים הקשורים בגבינת עיזים:

1. מספק שומנים בריאים

מדוע גבינת עיזים היא מקור לשומן בריא? מנה של גבינת עיזים מלאה בשומן מספקת כשישה גרם שומן, שחלק גדול ממנו הוא שומן רווי. למרות ששומן רווי זכה למוניטין שהוא לא בריא ו"מסוכן" ללב שלך, יש הרבה הוכחות שזה לא המקרה. לדוגמה, צרפת היא אחת הצרכניות המובילות בעולם של גבינה וחמאה, אך לצרפתים אין שיעור גבוה יותר של מחלות לב בהשוואה למדינות אחרות שצורכות פחות. למעשה, "הפרדוקס הצרפתי" מתאר את השיעורים הנמוכים של שיעורי התמותה ממחלות לב כלילית בצרפת למרות צריכה גבוהה של כולסטרול תזונתי ושומן רווי. שומנים בריאים מהווים חלק חשוב בכל דיאטה מכיוון ששומן עוזר להקל על ספיגת חומרי הזנה, ייצור הורמונים, מגן על הבריאות הנוירולוגית ועוד ועוד.

בסך הכל לחלב פרה ועיזים יש כמויות דומות של שומן, אך כדוריות השומן המצויות בחלב עיזים קטנות יותר ונוטים להיות קלות יותר לעיכול. בהשוואה לחלב פרה, בחלב עיזים יש שיעור גבוה יותר של חומצות שומן בעלות שרשרת בינונית (MCFAs), כולל חומצה קפרואית,  חומצה קפרילית וחומצה קפרית. זו אחת הסיבות לכך שלמוצרי חלב עיזים יש טעם יותר חמצמץ בהשוואה לחלב פרה. MCFAs נמצאים גם במזונות שומניים כמו שמן קוקוס וחלב קוקוס; הוכח שהם עוזרים לתמוך בחילוף החומרים באנרגיה ומתעכלים בקלות, אפילו על ידי אנשים שמתקשים בחילוף חומרים של שומנים.

חומצה קפרילית הנמצאת בחלב עיזים וגבינת עיזים נמצאה כבעלת תכונות אנטיבקטריאליות, אנטי-ויראליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי-דלקתיות. צריכת חומצה קפרילית עשויה להועיל למלחמה בזיהומים פטרייתיים ושמרים, כגון קנדידה, דלקות בדרכי השתן, אקנה, בעיות עיכול ועוד.

האם אתה יכול לאכול גבינת עיזים אם אתה עוקב אחר דיאטה דלת פחמימות, כמו הדיאטה הקטוגנית ? כן, וכנראה שכדאי לך. קפיר מחלב עיזים , "יוגורט ראוי לשתייה" מותסס, מכיל מעט סוכר (בערך תשעה עד 12 גרם לכוס), מה שאומר שזה כנראה לא הבחירה הטובה ביותר לתזונה דלת פחמימות. אבל גבינת עיזים מלאת שומן מכילה הרבה פחות סוכר ופחמימות, רק כגרם. במהלך תהליך התסיסה כאשר מייצרים גבינה, החיידקים בחלב "אוכלים" את הסוכר, וכתוצאה מכך נותרו הרבה פחות פחמימות וסוכר. כדי לצמצם את הפחמימות למינימום, הימנע מאכילת גבינות מעובדות, גבינות בטעמים (כגון אלה המשולבות בדבש או פירות) וקבל תמיד גבינה דשא מלאה בשומן.

2. מקור טוב לחלבון וסידן

כמו מוצרי חלב אחרים, חלב עיזים וגבינת עיזים הם מקורות מצוינים לסידן, שיכול להיות קשה לקבל מספיק אם מישהו לא אוכל הרבה ירקות ירוקים, אגוזים או הרבה פירות ים. מנה או שתיים של מוצרי חלב איכותיים ליום, שיכולים לכלול גבינת עיזים וגבינות גולמיות אחרות, יכולה לספק כ-10% עד 30% מצרכי הסידן היומי שלך בהתאם לסוג הספציפי.

סידן הוא מינרל חיוני לסיוע בבניית עצמות, שמירה על מערכת שלד חזקה, תמיכה בבריאות השיניים ועוד. מחקרים מתפתחים אף מראים כי צריכת יותר סידן מהתזונה שלך בשילוב עם ויטמין D (מאור השמש וממקורות מזון) עשויה להיות בעלת יכולת לווסת את חילוף החומרים של הגלוקוז ולסייע בהגנה מפני סרטן,  סוכרת ומחלות  לב  .  סידן גם עוזר לאזן רמות של מינרלים אחרים, כולל מגנזיום, זרחן ואשלגן. מינרלים אלו פועלים יחד כדי לשמור על איזון נוזלי הגוף ולוויסות קצב הלב, תפקוד העצבים והשרירים, לחץ הדם ורמות הכולסטרול.

מנה של גבינת עיזים (אונקיה אחת) מספקת גם כחמישה עד שישה גרם חלבון, מה שהופך אותה לתוספת טובה לסלטים, ירקות צלויים וצדדים דלים בחלבון אחרים. מחקרים מצאו שגבינות עיזים נוטות להיות מעט יותר נמוכות בחלבון מאשר גבינות מחלב פרה, משום שהן חוות שיעורים גבוהים יותר של פירוק חלבון במהלך תהליך ייצור הגבינה.

3. מספק פרוביוטיקה (חיידקים מועילים)

פרוביוטיקה יכולה גם לגדול באופן טבעי במזונות מותססים וגם להוסיף אותם על ידי יצרנים כדי להגביר את הריכוז שלהם. כיום מקובל שיצרני גבינות מוסיפים זני חיידקים פרוביוטיים לגבינה, בדיוק כמו שהם עושים ליוגורט, מכיוון שגבינה מתגלה כנשא טוב לחיידקים הללו. בשל תהליך התסיסה שעוברות הגבינות בזמן שהן מתבשלות, גבינת עיזים מיושנת/גולמית ( וגבינות גולמיות אחרות העשויות מחלב פרה או כבשים גולמי) הן לרוב עשירות בפרוביוטיקה, כולל תרמופילוס , ביפודוס , בולגריקוס וסידופילוס. היתרונות הקשורים באכילת מזונות פרוביוטיים כוללים שיפור בריאות המעיים, שיפור חסינות וסיוע בהפחתת אלרגיות ותגובות דלקתיות. (7 )

ריכוז הפרוביוטיקה בתוך סוגים שונים של גבינות תלוי בגורמים כמו כמות הסטרטר בשימוש, ריכוז המלח, הוספת הידרוליזט חלבון וזמן ההבשלה. מחקרים מסוימים מצאו כי משתנים אלה משפיעים כולם על "התכונות המיקרוביולוגיות, הביוכימיות והחושיות של הגבינה". ( 8 ) ניתן לייעל את כמות הפרוביוטיקה הזמינה מגבינת עיזים על ידי תוספת B. lactis ו- L. acidophilus , מלח והבשלה למשך 70 יום או יותר.

לגבינות גולמיות מיושנות יש סיכוי גבוה יותר שיהיו בעלות ריכוז פרוביוטי גבוה יותר מכיוון שהן אינן חשופות לחום גבוה שהורג חיידקים מועילים (ומזיקים). גבינת עיזים המכילה פרוביוטיקה עשויה להיות בעלת טעם חומצי וחמצני יותר.

4. מספק ויטמינים מקבוצת B, נחושת וזרחן

לצד חלבון ושומן, גבינת עיזים מספקת גם זרחן, נחושת, ויטמיני B כמו ויטמין B6  וקצת ברזל. השילוב של חלבון, סידן וברזל עשוי לסייע בתמיכה ביצירת עצם ולסייע בספיגה של מינרלים מסוימים.

אתה יכול לקבל בערך 10 אחוז עד 20 אחוז מהנחושת היומית שלך (בהתאם לסוג הגבינה הספציפי) מצריכה של גרם אחד בלבד של גבינת עיזים. קבלת מספיק נחושת חשובה לשמירה על רמות אנרגיה גבוהות מכיוון שנחושת פועלת כזרז בהפחתת החמצן המולקולרי למים, שהיא התגובה הכימית המתרחשת כאשר ATP מסונתז (הדלק המספק אנרגיה לגוף). נחושת היא המינרל השלישי בשכיחותו בגוף וממלאת תפקיד בבריאות השלד, ייצור הורמונים וייצור המוגלובין וכדוריות דם אדומות.

זרחן הוא היסוד השני בשכיחותו בגוף האדם. יתרונות הזרחן כוללים תמיכה בחילוף החומרים שלך, סינתזה של המקרו-נוטריינטים העיקריים מהתזונה שלך (חלבונים, שומנים ופחמימות) ושליטה בהתכווצויות השרירים.

5. עשוי להיות קל יותר לעיכול

עבור אנשים עם רגישות למוצרי חלב, מדוע גבינת עיזים עדיפה על גבינה רגילה? חלב עיזים יכול להיות בחירה טובה עבור אנשים מסוימים שאינם יכולים לעכל חלב פרה מכיוון שהמבנה הכימי שלו שונה במקצת. כמה מומחים אפילו מאמינים שגבינת עיזים יכולה להיות נצרך בבטחה על ידי אנשים שאלרגיים לחלב פרה. אחת הסיבות היא משום שבחלב עיזים יש כמות נמוכה יותר של לקטוז (סוכרי חלב) מחלב פרה, והנוכחות של לקטוז היא סיבה מרכזית לכך שחלק מהאנשים לא יכולים לעכל מוצרי חלב בצורה טובה.

כדי להבין סיבה נוספת לכך שגבינת עיזים קלה יותר לעיכול מאשר גבינת חלב פרה, עלינו לחזור אלפי שנים אחורה. חלב מפרות, כבשים ועזים מכיל סוגים ספציפיים של חלבון, אחד מהם נקרא קזאין . במקרים רבים, כאשר אנשים אינם סובלניים לחלב פרה, הם למעשה רגישים לקזאין A1, סוג של חלבון שנמצא בחלב המיוצר על ידי רוב הפרות החולבות בארה"ב, מערב אירופה ואוסטרליה.  אי סבילות לקזאין A1 יכולה לתרום לבעיות כגון מצוקה במערכת העיכול, תסמונת המעי הרגיז, קרוהן, מעיים דולף, אקנה ואקזמה.

חלב עיזים מכיל קזאין A2, שהוא פחות דלקתי ופחות סביר לגרום לאי סבילות. למעשה, ההרכב הכימי של חלב עיזים גורם לו להיות קרוב מאוד לחלב אם אנושי, וזו הסיבה שחלק מהאמהות נגמלו באופן מסורתי את התינוקות שלהן על ידי מתן חלב עיזים. לאחרונה, הרשות האירופית לבטיחות המזון הצהירה כי "חלבונים מחלב עיזים יכולים להתאים כמקור חלבון לפורמולות תינוקות והמשך".

6. עשוי לסייע בהפחתת רעב ותשוקה

גבינה כנראה לא עולה בראש כשמישהו מזכיר דיאטה וירידה במשקל, אבל מה אומרים המחקרים? האם גבינת עיזים טובה לירידה במשקל? מכיוון שגבינת עיזים מספקת שומן וחלבון, היא יכולה להיות מועילה לשליטה ברעב מכיוון שהיא משביעה .

סיבה נוספת פחות ברורה לכך שגבינת עיזים ומוצרי חלב מלאי שומן אחרים עשויים להיות "טובים עבורך" היא בגלל שהם טעימים ובסופו של דבר יכולים להפוך את המתכונים למהנים יותר, מה שאומר שאולי תצטרך לאכול פחות כדי להרגיש מרוצה. כשאתה נהנה ממה שאתה אוכל, יש לך פחות סיכוי לחפש חטיפים ו/או להרגיש מקופח, מה שעלול להוביל להפחתת הסיכון לאכילת יתר בטווח הארוך. במקום לנסות להפחית קלוריות על ידי אכילת גבינות דלות שומן ומעובדות, מומחים רבים להרזיה ממליצים כעת לאכול את הדבר האמיתי – גבינות מלאות שומן ואיכותיות – ופשוט להסתכל על גודל המנות שלך.

תזונה לגבינת עיזים

מחקרים מצאו כי בהתאם לאופן ריפוי ויישון גבינת עיזים, קיימת שונות רחבה מבחינת ריכוזי רכיבי התזונה, כגון זרחן, ויטמין K, סידן, ברזל, נתרן ואבץ.  גבינות רכות יותר נוטות להיות נמוכות יותר בקלוריות, בשומן, בחלבון וברוב המינרלים שהוזכרו לעיל בהשוואה לגבינות קשות יותר שיישנו זמן רב יותר.

מנה אחת של גבינת עיזים רכה מכילה בערך:

  • 75 קלוריות
  • 0.2 גרם פחמימות
  • 5.2 גרם חלבון
  • 5.9 גרם שומן (קצת פחות מרוב הגבינות האחרות)
  • 0.2 מיליגרם נחושת (10 אחוז DV)
  • 71.7 מיליגרם זרחן (7 אחוזים DV)
  • 0.1 מיליגרם ריבופלבין/ויטמין B2 (6 אחוזים DV)
  • 289 יחידות בינלאומיות ויטמין A (6 אחוזים DV)
  • 39.2 מיליגרם סידן (4 אחוזים DV)
  • 0.1 מיליגרם ויטמין B6 (4 אחוזים DV)
  • 0.5 מיליגרם ברזל (3 אחוזים DV)

גבינת עיזים מול גבינת פרה מול גבינה אחרת

האם גבינת עיזים טובה יותר עבורך מגבינות אחרות, כמו פטה או צ'דר? הנה איך גבינת עיזים מסתדרת עם גבינות אחרות:

  • בגבינת עיזים יש פחות קלוריות, שומן וחלבון מאשר גבינות רבות העשויות מחלב פרה, כמו גבינת צ'דר, ברי או גאודה.
  • גבינת פטה, פופולרית ביוון ובחלקים מהים התיכון והמזרח התיכון, מיוצרת באופן מסורתי מחלב עיזים (או לפעמים מחלב כבשים).
  • גבינות עשויות מחלב כבשים – כמו רוקפור, מנצ'גו, פקורינו רומנו – הן אפשרויות נהדרות אחרות. חלב כבשים אפילו גבוה יותר בוויטמינים ומינרלים רבים מחלב פרה ועיזים, כולל ויטמין B12, ויטמין C, חומצה פולית ומגנזיום. בהשוואה לגבינת עיזים, גבינת חלב כבשים פחות חריפה ובדרך כלל שמנת יותר.

איך למצוא וכיצד להשתמש בגבינת עיזים

תוהה היכן לקנות גבינת עיזים אם אתה מודאג מהאיכות הטובה ביותר? בדוק בשוק האיכרים המקומי שלך לגבינת עיזים אורגנית, או אפילו שקול לקנות גבינות אורגניות באינטרנט. בהתאם לאופן שבו אתה מתכנן להשתמש בגבינת עיזים, אולי תרצה לנסות סוגים שונים, כולל גבינות רכות, חצי רכות, קשות, תאנים, דבש, פלפל, שום ועשבי תיבול.

מותגי גבינות העיזים הטובים ביותר הם אלו המשתמשים בחלב עיזים אורגני מבעלי חיים המוזנים בעשב שאינם מטופלים בהורמונים או באנטיביוטיקה. למרות שקשה יותר למצוא גבינות גולמיות, אני ממליץ לקנות אותן במידת האפשר מכיוון שהן מכילות יותר אנזימים וחיידקים מועילים עקב הימנעות מפסטור בחום גבוה. מחקרים מסוימים מצאו כי איכות הגבינה משפיעה על ההרכב הכימי בפועל של הגבינה. ניתוח אחד של 60 דגימות שונות של גבינת עיזים מצא שלגבינה מתוצרת חווה יש יותר חומר יבש, רמות חלבון גבוהות ויותר שומן. גבינות עיזים מחוות הכילו ריכוזים גבוהים יותר של חלבוני קפרין לקטופרין וחלבוני אלבומין בסרום בהשוואה לגבינות המיוצרות במפעלים.

מהן כמה מהדרכים שבהן אתה יכול להשתמש בגבינת עיזים? גבינת עיזים משתלבת היטב עם טעמים ומאכלים כמו דבש; תמרים או תאנים; הודו או עוף; ביצים; סלק; עשבי תיבול כמו אורגנו, בזיליקום ופטרוזיליה; פלפל שחור; תרד; ארוגולה; קייל; אבוקדו; עגבניות; וחצילים. השימושים הפופולריים של גבינת עיזים כוללים הוספת חלק לסלטים או חביתות/פריטטה, הגשת  גבינת עיזים עם סלק צלוי ורוטב בלסמי, הוספת חלק לכריכים או עטיפות קולארד, וציפוי ירקות עם גבינת עיזים מפוררת.

מתכוני גבינת עיזים

להלן מתכון בסיסי להכנת גבינת עיזים רכה (נקראת גם chevre) :

רכיבים:

  • 1 ליטר חלב עיזים (אני ממליץ על חלב עיזים גולמי ואורגני שלא עבר פסטור)
  • תרבית שבר של חבילה אחת (קנה מספיק תרבית כדי להגדיר 1 ליטר חלב; חפש אחת הכוללת תרבית ורנט להכנת גבינה)
  • 2 כפיות מלח
  • מד חום
  • סַכִּין
  • כפית או מצקת
  • חמאה מוסלין או מסננת גדולה

הוראות הכנה:

  1. מחממים את החלב ל-68-72 מעלות פרנהייט (20-22 מעלות צלזיוס) בסיר על אש נמוכה.
  2. מוסיפים את התרבית על ידי לזלף אותה על החלק העליון של החלב. המתן כ-2 דקות עד שהתרבית תתייבש, ואז מערבבים.
  3. מניחים מטלית מעל הסיר ונותנים לחלב לשבת בסיר בטמפרטורת החדר למשך 6-12 שעות.
  4. לאחר שרואים שנוצר גבשושית (ויש שכבה דקה של מי גבינה מעל מסת הנתח), מסננים את מי הגבינה מהגבינה בעזרת מסננת. המרק יתנקז באיטיות במשך כ-6 שעות או יותר. ככל שתאפשרו לקרטון להתנקז יותר זמן, כך הגבינה תהיה יבשה ושחומה יותר. אתה יכול לאט להמשיך לנקז במשך כ-24-36 שעות כדי ליצור גבינה צפופה. גבינות רכות ומתוקות יותר צריכות פחות זמן להתנקז.
  5. לאחר שהגבינה התנקזה לפי העדפתכם, הוסיפו כ-1.5-2 כפיות מלח וכל עשבי תיבול שתרצו. אחסנו את הגבינה במקרר במעי והשתמשו תוך כ-7-10 ימים.

להלן כמה רעיונות לשימוש בגבינת עיזים במתכונים בריאים, בין אם הגבינה תוצרת בית או קנויה בחנות:

  • מתכון גבינת עיזים ברי
  • מתכון למטבל גבינת עיזים וארטישוק שמנת
  • מתכון גבינת עיזים עטופת חצילים

גבינת עיזים היסטוריה ועובדות

על פי האתר המקורי Chevre, "Chèvre צרפתי אותנטי, מלאכתי, הועבר בין דורות של חקלאים במשך אלפי שנים." עם ההיסטוריה הארוכה שלה של צריכת גבינות עיזים, צרפת ממשיכה להיות אחת התוצרת הגדולות ביותר של כמה סוגים של גבינות מחלב עיזים, הנקראות בדרך כלל chèvres צרפתית (chèvre בצרפתית פירושו פשוט עז).

גיאוגרפיה, גיאולוגיה ואקלים כולם מכתיבים את זני הגבינה העשויים מחלב עיזים. איכות וטעם החלב קשורים ישירות לאדמה, או לטרואר, שבה משוטטים העזים. זנים של גבינת עיזים נוצרו באופן מסורתי באוסטרליה, יוון, סין, איטליה, נורבגיה, טורקיה, ארה"ב, בריטניה, הולנד, אירלנד ובאזור המזרחי של המזרח התיכון (שם גבינת לאבנה מיוצרת לרוב מחלב עיזים או כבשים) . ביוון העתיקה, עיזים נחשבו ל"חיות אגדות"; הם גידלו לא רק בגלל הבשר שלהם, אלא גם בגלל החלב הצפוף בתזונתם ואפילו בגלל העור שלהם.

צריכת גבינת עיזים עלתה בארה"ב במהלך העשורים האחרונים, מכיוון שגבינת עיזים הפכה להיות ידועה בריאה יותר מגבינות אחרות. למעשה, על פי מרכז המשאבים לשיווק חקלאי, "בעשור האחרון גבינת עיזים הייתה אחת הגבינות הצומחות ביותר בשוק מוצרי המזון המיוחדים". ( 20 ) נכון להיום, יותר מ-50 אחוז ממוצרי גבינת עיזים הנצרכים בארה"ב מיובאים, בעיקר מצרפת. הסוג הפופולרי ביותר של גבינת עיזים הזמין בארה"ב הוא chevre, גבינה טרייה ורכה הדומה במרקמה של גבינת שמנת הנמכרת בדרך כלל בבולי עץ, לעתים קרובות עם תוספת טעם מפירות יער, עשבי תיבול או אגוזים.

אמצעי זהירות

אם יש לך אלרגיה ידועה לחלב פרה, או אי סבילות ללקטוז , שלב גבינת עיזים בתזונה שלך לאט כדי לוודא שלא תהיה לך תגובה שלילית. למרות שהוא פחות אלרגני מחלב פרה, עדיין אפשר להיות אלרגי למוצרי חלב עיזים (או כבשים). צרכו גבינת עיזים בזהירות אם אי פעם חוויתם תגובה היסטמין למוצרי חלב עיזים. הפסק לאכול גבינת עיזים ומוצרי חלב אחרים אם אתה חווה תסמינים כמו כוורות, הזעה, שלשול, כאבי בטן או נפיחות.

לנשים בהריון מומלץ לא לצרוך גבינות גולמיות בשל הפוטנציאל לזיהום חיידקי, אז ליתר ביטחון עדיף להימנע מאכילת גבינות מפוקפקות במהלך ההריון או לרכוש תמיד מקמעונאי מוכר שאתה סומך עליו.

לסיכום יתרונות גבינת עיזים

  • גבינת עיזים היא בדרך כלל גבינה רכה או רכה למחצה העשויה מחלב עיזים בעלת טעם חריף ומרקם חלק.
  • היתרונות של גבינת עיזים כוללים שהיא מספקת סידן, שומנים בריאים, פרוביוטיקה, זרחן, נחושת, חלבון, ויטמיני B וברזל.
  • גבינת עיזים היא אלטרנטיבה טובה לגבינות מחלב פרה מכיוון שהיא נמוכה בלקטוז, מכילה חלבון קזאין מסוג 2, היא בדרך כלל קלה יותר לעיכול, ובדרך כלל היא הרבה פחות אלרגנית ודלקתית.

כתיבת תגובה

Scroll to Top