מדריך לתרבות החברה: חשיבות, יתרונות ומגמות

תרבות החברה משחקת תפקיד בלתי נפרד בהצלחתו של כל ארגון. כאשר נעשה נכון, זה יכול להניע, לעסוק ולאחד צוותים שלמים, אך גם לפנות ולמשוך כישרונות חדשים המבקשים להצטרף לחברה עם פרקטיקות תרבותיות מובהקות.

אין זה פלא, אם כן, שרוב הארגונים כיום שואפים לטפח את התרבות הייחודית שלהם – היא, אחרי הכל, הפכה למרכיב שלא יסולא בפז במקום העבודה המודרני של היום . עם זאת, תרבות החברה יכולה להיות מונח די ניואנסים וחמקמק הכולל מגוון אלמנטים.

המדריך שלנו מנחה אותך במשמעות של תרבות החברה, דן בחשיבותה, בוחן את הטרנדים העדכניים ביותר ומציע טיפים חכמים שיעזרו לך לחדד את התרבות הארגונית שלך.

מה זה תרבות החברה?

תרבות החברה מורכבת מהערכים, התכונות והאמונות המשותפים המאפיינים ארגון. הוא כולל אלמנטים רבים, כולל סביבת עבודה, סגנון ניהול, ערכי הליבה של החברה, הצהרת משימה ואתיקה במקום העבודה , ובעצם מייצג את האתוס הקולקטיבי של ארגון.

כל חברה יוצרת תרבות ייחודית משלה באמצעות סדרה של פרקטיקות אשר, בתורן, מגדירות את ההתנהגויות, הלך הרוח והעמדות המשותפות לעובדים בכל הרמות.

למה זה חשוב

לתרבות החברה תפקיד עצום בהצלחתו ושגשוגו של ארגון, שכן היא מעצבת את זהותו הפנימית והחיצונית. הוא לא רק מגדיר את חווית העובדים אלא הוא גם קובע כיצד הארגון מתנהל מול בעלי עניין אחרים, לרבות לקוחות, ספקים ושותפים.

בקיצור, זה משפיע על האופן שבו החברה עושה עסקים אבל גם על האופן שבו היא נתפסת על ידי אחרים, הן בתוך הארגון ומחוצה לו. ככזה, תרבות החברה יכולה להוות עדות למחויבות (או היעדר) של התאגיד לערכי הליבה שלו.

תרבות ארגונית מוצלחת יכולה לעזור לחברה לשגשג, לעודד דינמיקה בריאה של צוות, רוח חדשנית, שיתוף פעולה וזרימת עבודה משופרת. מצד שני, תרבות ארגונית לא יעילה או חלשה עלולה להפוך במהירות לרעילה ולהשפיע לרעה על רווחתו ומחויבות הצוות, אך גם על הביצועים הכוללים של הארגון.

כיצד לשפר את תרבות החברה

בעוד שחברות מסוימות הן אסטרטגיות וטקטיות לגבי תרבות החברה שלהן, אחרות מאפשרות לה להתפתח באופן אורגני דרך הפעילות היומיומית שלהן. לא משנה מה תהיה הגישה שלך, תרבות החברה תמיד יכולה להיות מעודנת ולצבוט. אחרי הכל, זה לא צריך להיות סטטי; הוא צריך לגדול ולשקף את ההתפתחויות והיעדים החדשים ביותר של הארגון.

כך תוכל לבצע שיפורים נוספים בתרבות החברה שלך:

שלב 1: התווה ערכים והצב יעדים ברורים

ערכים ויעדים ברורים הם עמוד השדרה של תרבות מצליחה. על ידי הגדרת מערך יעדים, אתה יוצר מטרה משותפת שכולם שואפים אליה. לא רק שמטרות וערכים יכולים להניע את הצוות הנוכחי ולבסס אחדות, אלא גם למשוך מתגייסים חדשים המזדהים עם מטרת החברה.

כדי להצליח, אתה לא רק צריך להגדיר את ערכי הליבה והמטרות העיקריות של החברה שלך, אלא גם להבטיח שאתה מגלם אותם בכל היבט של העסק שלך – ממדיניות ארגונית ופרויקטים של צוות ועד לסגנון מנהיגות .

שלב 2: התמקד בטיפוח קשרי עובדים

תרבות החברה לא יכולה להתקיים ללא האנשים בתוך הארגון שלך. אכן, תרבות החברה מוגדרת על ידי האופנים שבהם עובדים מתקשרים זה עם זה, הן בתוך מקום העבודה והן מחוצה לו.

כמעסיק, זה חיוני להשקיע בבניית קשרי עובדים מוצקים באמצעות פעילויות לבניית צוות , פרויקטים משותפים ואירועי צוות. יוזמות אלו יאפשרו לאנשי הצוות שלכם לשבור את הקרח וליצור קשרים משמעותיים שיאפשרו לארגון שלכם לפרוח.

שלב 3: תעדוף שקיפות ארגונית

תרבות שקופה עוזרת לעובדים להרגיש מעורבים יותר בתפקידיהם. כאשר כולם מתעדכנים, אתה יכול להימנע מהתקלות תקשורת ותלונות בקרב הצוות שלך, אך גם לבנות אמון בין כולם.

על מנת ליצור יותר שקיפות, אתה צריך ערוצי תקשורת פתוחים שבהם הצלחות, כישלונות ואתגרים משותפים עם כולם ברחבי הארגון.

שלב 4: לספק יותר גמישות ואוטונומיה

על ידי מתן אפשרויות עבודה גמישות, אתה בונה תרבות שמכירה ומתאימה לצרכי העובדים שלה.

בין אם מדובר בשעות גמישות, אפשרויות עבודה מרחוק או שיתוף עבודה, אתה מעניק לצוות שלך אוטונומיה על עבודתם תוך מתן אפשרות לנהל תחומי אחריות אחרים מחוץ למשרד ללא העומס של לוח זמנים נוקשה ומיושן של 9-5. כתוצאה מכך, יהיה לך צוות שמח ומעורב יותר ושיעור תחלופה נמוך בהרבה, מכיוון שהעובדים לא ירגישו צורך לחפש תפקידים גמישים יותר במקומות אחרים.

שלב 5: ערוך ביקורת תרבות רגילה

כפי שהוזכר לעיל, תרבות החברה אינה יכולה להישאר סטטית. מסיבה זו, ביקורות סדירות הן מרכיב מכריע בבנייה ותחזוקה של תרבות מצליחה בתוך הארגון שלך.

אז איך אתה יכול ללכת על זה? בתור התחלה, תוכלו להיעזר בשירות ייעוץ שיעריך את מקום העבודה שלכם ויספק לכם את הכלים הדרושים לביצוע כל שינוי נדרש. אם אינך רוצה לערב צדדים שלישיים, תוכל לארח דיונים פתוחים בין העובדים שלך שבהם כולם יכולים לחלוק את מחשבותיהם על התרבות הנוכחית שלך, או ליצור סקר אנונימי שבו אנשים יכולים לשתף באופן חופשי את המשוב והדעות שלהם.

שלב 6: הכר את המאמצים של הצוות שלך

הכרה בעובדים משחקת תפקיד מפתח בהצלחתה הכוללת של החברה. אחרי הכל, כולנו אוהבים את זה כאשר ההישגים והמאמצים שלנו מזוהים על ידי אחרים.

כדי ליצור תרבות המשבחת את ההישגים והשירותים של הצוות שלך, עליך להתמקד בבניית תוכניות הכרה אפקטיביות שישבחו ותגמלו את העובדים שלך.

טייק אווי מפתח

במילים פשוטות, תרבות החברה מעוצבת על ידי ערכי הליבה, התכונות וההתנהגויות המגולמות בתוך הארגון. כאשר הוא מצליח, זה יכול לתרום באופן פעיל לשיעורי שביעות רצון גבוהים יותר מהעבודה, תחלופה נמוכה יותר ושיפור מעורבות וחדשנות בקרב הצוות שלך. זה גם יכול לאפשר לחברה שלך לבסס שם מותג חזק באמצעות שיטות ואתוס ארגוניים מוכרים.

לכן, אם אתה רוצה שהעסק והצוות שלך ישגשגו, תרבות חברה טובה היא דרך בטוחה לגרום לזה לקרות!

מגמות תרבות

בשנת 2022, אנו רואים מגמות תרבותיות חדשות שמופיעות בעולם התאגידים. בעוד חברות חוזרות ונכנסות לעידן שלאחר ה-COVID-19, מאומצות שורה של מדיניות והתנהגויות חדשות כדי לעמוד בקצב התחרות, לענות על צורכי העובדים ולהישאר מסונכרנים עם המגמות בתעשייה. להלן, פירטנו את מגמות התרבות הבולטות ביותר בשנת 2022:

1. הזדמנויות עבודה מרחוק והיברידיות

עבודה מרחוק כאן כדי להישאר! בעוד ארגונים מבקשים מהעובדים לחזור למשרד , נראה שרוב אלה שנאלצו לעבוד מהבית במהלך שיא המגיפה רוצים לשמור על פורמט העבודה המרוחקת שלהם. על פי ממצאים של מרכז המחקר Pew , 61% מהעובדים בוחרים שלא להיכנס למקום עבודתם.

כתוצאה מכך, חברות משלבות עבודה מרחוק והיברידית בתוך התרבות שלהן, ומעניקות לעובדיהן יותר גמישות ואוטונומיה על עבודתם.

2. הזדמנויות פיתוח

יותר ויותר חברות מבינות את הערך האמיתי של מתן הזדמנויות פיתוח לעובדיהן. על ידי מתן הזדמנויות הכשרה באמצעות קורסים מקוונים, סדנאות, חסויות חינוכיות ותוכניות מיוחדות, מעסיקים מעודדים את הצוות שלהם לחדד את המומחיות שלהם ולהרחיב את מערך הכישורים שלהם. זה לא רק משפיע לטובה על ביצועי החברה אלא גם שומר על העובדים מעורבים ונאמנים לארגון.

3. הכרה בעובדים

הכרה בעובדים משחקת תפקיד מהותי בשביעות רצון בעבודה . תרבות חברה החוגגת את הישגי הצוות, מנציחה אבני דרך ומעודדת מתן קרדיט היכן שצריך יכולה לשנות את רמות הפרודוקטיביות והאושר .

מסיבה זו, ארגונים שמים דגש רב יותר על תוכניות הכרה לעובדים שיאפשרו להם לחגוג את הצוותים שלהם ולהראות את הערכתם לתרומתם.

4. גיוון והכלה

בעוד שמקום עבודה מגוון ומכיל צריך להיות המינימום המינימלי שכל חברה מציעה, הדרך עוד ארוכה. עם זאת, עובדים צעירים יותר הופכים לכוח מניע לשינוי. על פי סקר Glassdoor משנת 2020 , 76% מהעובדים ומחפשי העבודה אמרו שכוח עבודה מגוון הוא שיקול מרכזי בעת הערכת חברות והצעות עבודה.

חברות רבות שואפות כעת לטפח תרבות מכילה ללא אפליה והטיה באמצעות שורה של מדיניות ותכניות .

5. אינטגרציה טכנולוגית וכלים דיגיטליים

זה לא שקר ש-COVID-19 דחף את רוב העסקים לאמץ כלים וטכנולוגיות דיגיטליות חדשות כדי למזער את השיבוש בתהליכי העבודה והתפעול.

כיום, התועלת של הכלים הדיגיטליים הללו שוררת כאשר רוב החברות ממשיכות להסתמך על פלטפורמות ועידת וידאו מקוונות , מדיה חברתית, תוכנות ענן ואפליקציות לניהול פרויקטים כדי לייעל את פעילותן ולשפר את חווית העובדים.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. תרבות החברה מציבה הקדמה חשובה למציאת שלום ואיכות חיים טובה. היא מבטיחה שבינות, גילוי פרטיות, רמת שלום מזנון והסברה עבור מגמות חברתיות, כלכליות ופוליטיות. היא מציעה יתרונות בכל תחום של החיים החברתיים, כמו הטובה יותר בחשיבות החוץ, חופש אחריות משפחתית, הזדקנות אחראית ויישוב של מחלות החברה.

כתיבת תגובה

Back to top button