אם אתה מרגיש רעב כל הזמן, קרא את זה

מה בדיוק אכלת אתמול? באיזו תדירות אתה צריך את השירותים? התשובות לשאלות הללו, מסתבר, יכולות להסביר מדוע אתה רעב יותר מאנשים אחרים, ומתי זה יכול להיות מסוכן.

מרגיש רעב כל הזמן

החיים שלנו יכולים להיות הרבה יותר קלים אם היה כפתור להשתיק את תחושת הרעב לפעמים ולגרום לנו להפסיק לחשוב על אוכל. עד שיומצא הכפתור הזה, כדאי לזכור שרעב, ממש כמו כאב, מרגיש לא נעים, אבל אנחנו צריכים את האותות הפיזיים האלה כדי לשרוד. אז למה אנשים מסוימים מרגישים רעבים לעתים קרובות כל כך, אפילו כשהם צורכים הרבה יותר מהנדרש לצרכי הבריאות היומיומיים שלהם? הנה כמה דרכים אפשריות להסביר את זה:

סיבות נפוצות ולא מדאיגות

1. השינה שלך הייתה מופרעת.

כשאנחנו לא ישנים מספיק, זה משפיע עלינו במובנים רבים שאנחנו לא מודעים אליהם. בעיה נפוצה היא הפרעה בפעילות ההורמונים. מחקרים מראים שכאשר אנחנו לא ישנים מספיק, זה גורם לשינויים בפעילות ההורמון גרלין, "הורמון הרעב". המנגנון הזה, נדגיש, פועל גם הפוך, שכן כשלא אוכלים כמו שצריך, עלולים לסבול משינה לא איכותית.

2. התפריט שלך זקוק לרענון

חלק מהמרכיבים משפיעים יותר על מנגנון הרעב והשובע. אנשים שלא אוכלים מספיק חלבון, שומן וסיבים תזונתיים עלולים להרגיש רעבים יותר לאורך היום. חלבונים עוזרים לווסת את רמות הגרלין, בעוד שומנים עוזרים לייצר יותר לפטין המספק תחושת שובע. סיבים גם מאריכים את תחושת השובע וגם משפיעים לטובה על קצב החיידקים הטובים במעיים.

3. הגוף שלך עבד קשה היום

אימון גופני, בדגש על פעילות קרדיולוגית, מגביר את שריפת הקלוריות, מה שמצריך אכילה רבה יותר כדי לקבל תוספת קלוריות בשעות ובימים שלאחר מכן. מחקרים מראים שאימון אינטנסיבי, כמו אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה (hiit), גורם לגוף להמשיך לשרוף שומן גם במנוחה, כך שאתה מרגיש רעב מהרגיל למשך זמן ארוך יותר.

אבל מאמץ הוא לא תמיד פיזי. כשהמוח שלך עובד קשה, למשל אם אתה מרגיש הרבה לחץ וחרדה, זה עלול להעצים את הרעב והתשוקה למזונות שומניים ומזיקים.

סימני אזהרה

1. אתה סובל מהתמכרות .

כאשר אנו צורכים אלכוהול או סמים, זה משפיע לרעה על קליפת המוח, האזור האחראי על קבלת החלטות, שליטה עצמית וחשיבה רציונלית. אנשים שמשתמשים בחומרים אלו לעיתים קרובות מתקשים לשלוט בעצמם ויכולים לנשנש ללא שליטה. בנוסף, אלכוהול וסמים משבשים את פעילותם של הורמוני הרעב והשובע שהזכרנו קודם, לפטין וגרלין.

2. יש לך מצב רפואי הדורש אבחון.

מחלות מסוימות עלולות לגרום לתחושת רעב מוגברת. הידועים ביותר הם סוכרת או זיהום במעיים. בסוכרת, יחד עם רעב מוגבר, אנשים בדרך כלל ירגישו צמאים יותר מהרגיל. פעילות יתר של בלוטת התריס יכולה גם לגרום לתחושת רעב מוגברת ולרוב ילווה בקשיי נשימה, מתח, עצבנות או עייפות מוגברת. אם אתה מזהה אפילו חלק מהתסמינים הללו, פנה לרופא שלך לאבחון מקצועי.

3. יש לך הפרעת אכילה

אנורקסיה, בולימיה או הפרעות אכילה אחרות עלולות לעיתים לשבש את מנגנון הרעב והשובע. במקרים מסוימים, הפרעה זו עשויה להימשך גם לאחר החלמה מההפרעה. אנשים שיש להם הפרעות אכילה מתפקדים במצב של הכחשה, ובכל זאת שימו לב לסימני אזהרה המאותתים שהרגלי אכילה בעייתיים משפיעים בצורה רצינית על הגוף שלכם. סימנים אלו כוללים נשירת שיער, בעיות עור, עצירות, דופק מואץ, חולשה ועייפות. אם אתם מזהים את הסימנים הללו, פנו לאנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם לנווט את חייכם למקום יציב ומאוזן יותר.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לקבל את הרפואה הרצויה עבורך. כדי להתמודד עם הרעב, חובה עליך גם לעשות שינויים בתזונה שלך, לרכוש מספר מידתי של פעילות גופנית, ולקבל את התמיכה הנכונה מהסביבה שלך.

כתיבת תגובה

Back to top button