אנונת הכלאיים איך לאכול את זה ומה הטעם

אנונת הכלאיים – אני מעריץ עצום של ללמוד ולנסות פירות חדשים כמו גם כמובן לאכול את הפירות האהובים עליי. שמעתי לראשונה על ה- אנונת הכלאיים כשעשיתי קניות כדי שיצמחו עצים. הנה זה היה, שתיל קטן של אנונת הכלאיים מסתקרן, קניתי אותו.

הסופר האמריקני המפורסם, מארק טוויין, כתב: " הצ'רמימיה הוא הפרי הכי טעים שידוע לגברים ". האם הוא צודק?

במאמר זה תלמדו הכל על ה-אנונת הכלאיים , מאיפה היא מגיעה והיכן היא מעובדת. תלמדו גם מה היתרונות התזונתיים, איך לאכול אותו ואיך הוא טעים.

בואו נתחיל!

מהיכן מגיעה ה-אנונת הכלאייםואיפה היא גדלה?

גם ה-אנונת הכלאיים (Annona cherimola) מאויתת, chirimoya, chirimuya גם נקראת בשם תפוח המרפרף למרות שתפוח המרפרף הוא פרי שונה השייך לאותה משפחה (Annona reticulata.) הוא קשור קשר הדוק לפירות הממתקים והחמצמצים שכולם שייכים. למשפחת Annonaceae.

מקורו בפרו, אקוודור, קולומביה, צ'ילה ובוליביה. עם זאת, הוא מעובד בכל רחבי העולם במרכז אמריקה, דרום אמריקה, דרום קליפורניה, פלורידה, הוואי, דרום אסיה, אוסטרליה, צפון אפריקה, פורטוגל, דרום ספרד, בים התיכון, קובה, ג'מייקה, פורטו ריקו, הודו, תאילנד , אם למנות כמה מהם. יש מקומות ומדינות אחרים שמגדלים אותו גם כן.

עצי אנונת הכלאיים משגשגים באזורים הטרופיים בגבהים גבוהים יותר, בין 4000 ל-8000 רגל אבל לא אוהבים כפור ושלג.

הוא האמין כי מקורו תחילה במרכז ודרום אמריקה, ולאחר מכן הוא התפשט למדינות אחרות. כאשר מגלי ארצות חזרו למולדתם עם הפרי המדהים הזה.

הוא לא גדל היטב במדבר הפניקס שבו אני גר, אחרי כמה שנים של מאבק בעציץ, השתיל שלי מת עליי. ה-Atemoya, שהוא הכלאה בין אנונת הכלאיים לתפוח הסוכר, קצת יותר מתאים לגידול במקום בו אני גר.

מהם היתרונות התזונתיים של אנונת הכלאיים?

האנונת הכלאיים עמוסה ביתרונות תזונתיים. להלן כמה מהם:

  • עשיר בויטמין C
  • עשיר בסיבים
  • כמות מתונה של לוטאין
  • עשוי להפחית דלקת
  • תמכו במערכת החיסון
  • כמויות מתונות של אשלגן ומגנזיום

ליתרונות בריאותיים נוספים בקר ב- WebMD ו- Healthline .

איך אוכלים את אנונת ?

האנונת הוא פרי בגודל טוב למדי, ירוק עם רמזים של חום ושחור. הצורה דומה מאוד ללב. העור החיצוני חלק במקצת ויש לו מראה קשקשי. זה קצת מזכיר לי ביצת דרקון.

איך יודעים מתי זה בשל?

תדעו מתי הוא בשל כאשר תלחצו אותו בעדינות עם כפות הידיים הוא אמור לתת ללחץ, בדומה לאבוקדו ואגס. לא צריך להיות יותר מדי צבע שחור או חום על העור.

בדרך כלל הם נקטפים לפני שהם בשלים לחלוטין, כך שהם יכולים להחזיק מעמד זמן רב יותר לפני שהם נמכרים. סביר להניח שכאשר תקנו אותו בסופר תרצו לתת לו לשבת בטמפרטורת החדר כמה ימים כדי להתרכך ולהבשיל יותר.

כדי לאכול אותו, פשוט חותכים אותו לשניים עם סכין.

אז תזרע זרעים שחורים או כהים חלקים. השתמשו בסכין או בכף וגרפו אותם החוצה. הם לא אכילים, אל תאכלו אותם. הם עלולים להיות רעילים. גם העור אינו אכיל.

בפנים תזרע בשר יפהפה במראה רפרפת לבנה. הוא צריך להיות רך, אם הוא קשה מדי הפרי עדיין לא בשל. מכסים אותו בניילון נצמד ומניחים אותו במקרר לכמה ימים נוספים כדי להתרכך יותר.

אתה יכול לחתוך אותו לקוביות ולאכול אותו כך. או שהרבה אנשים פשוט יחפרו את הבשר עם כפית ויאכלו אותו.

תפוח ה-אנונת או הרפרפת נהוג לאכול טרי/נא או לשים בשייקים, גלידה ויוגורט.

מה הטעם של אנונת?

כאשר יבשיל הבשר יהיה רך ודמוי רפרפת. המרקם יהיה דומה גם לרפרפת עם מעט קמצניות.

בעיני המרקם נעים במיוחד. הטעם הוא מאוד סובייקטיבי, אבל הוא תואר על ידי אחרים כטעם כמו תערובת בין אננס, בננה, תות שדה, פפאיה ואפרסק. אני נוטה להסכים איתם.

הטעם של אנונת  מאוד דומה לזה שלי. ומכיוון שאלו כמה מהפירות האהובים עליי, זה שם את הפרי הזה בקטגוריית הפירות האהובים עלי ביותר

התות כבר מזמן הפרי האהוב עלי בכל הזמנים, אבל המנגוסטין, האננס, המנגו, הם מקום שני קרוב מאוד.

אני מקווה שנהניתם ללמוד על הפרי המדהים, שנקרא אנונת אם זה מספיק טוב כדי להיקרא "הפרי הכי טעים" על ידי מארק טווין, זה מספיק טוב בשבילי.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. אנונים הם מאכל טבעי אורגני שחומר הבסיס שלו הוא שומן של בננה. הם מקבלים את טעמם מקמח שעושה מהבננה, מתבלים כמו הקמח המקורי של הבננה, ובכלל גם מתבלים אחרים שמבוצעים אותם. הם צריכים להתאכל בתוך מעט שמן חמצן (בדרך כלל שמן זית) בחום להגשים את המאכל המלא. הם מאוד טעימים ומתחתנים מהקמח של הבננה.

כתיבת תגובה

Back to top button