6 סוגי מזונות שיכולים לעצור את הזדקנות העור

כולם רוצים לעצור את הזדקנות העור שלהם. במקום קרמים יקרים, יש פתרון קל ופשוט והוא יושב לך על הצלחת.

סוגי מזונות שיכולים לעצור את הזדקנות העור

זה לא סוד שהרבה אנשים בחיפוש אחר מעיין הנעורים משקיעים המון אנרגיה וכסף בקרמים עם הבטחות פלא למוצקות, בהזרקות לפנים ועוד. עם זאת, יש לנו מקורות אנטי אייג'ינג רבי עוצמה שאנו יכולים להשיג מהירקן המקומי שלנו.

בשגרת היום שלנו אנו חשופים לזיהום אוויר, נמצאים במתח ואוכלים סוכרים , שמנים מחומצנים, מזון מטוגן ומזון מהיר המייצרים רדיקלים חופשיים הפוגעים בתאים שלנו ומפריעים ליכולת הגוף להכניס לתוכם חומרים מזינים ונוזלים, וכן במקביל להסיר רעלים. כמו כן, ככל שאנו מתבגרים, העור הופך פחות עשיר בנוזלים ולכן נוצרים קמטים וקמטים. העור נראה יבש וחסר חיים.

נוגדי חמצון הם חומרי פלא המצויים במזונות בסיסיים שיכולים להגן עלינו, להאט את קצב הנזק ולגרום לנו להרגיש חיים ורעננים מבפנים ומבחוץ.

הנה כמה מזונות שיעזרו לנו להיראות ולהרגיש רעננים, ולהאט את תהליך ההזדקנות.

פירות יער ופירות אדומים-סגולים

תותים, פטל, אוכמניות ורימונים, שזיפים אדומים ואקאיס הם מהפירות החזקים ביותר ויש לאכול אותם טריים או קפואים. בנוסף, מומלץ מאוד לצרוך אותם ללא סוכר הקושר חלבונים ופוגע בתפקוד התא.

פירות סגולים נחשבים לאלו בעלי אינדקס נוגדי החמצון הגבוה ביותר, הנקראים יחידות אוראק, שמהם רצוי לצרוך מינימום 1,000-2,000 יחידות ביום. בכל 100 גרם, פירות יער מכילים אלפי נוגדי חמצון אלו.

כמו כן, מדובר בפירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך יחסית. המשמעות היא שהם מורידים את רמות הסוכר בדם ומגנים מפני נזקים הנגרמים על ידי סוכר.

חסה, עשבי תיבול ועלים ירוקים 

בשל הספיגה הגבוהה של רעלים מרססים, מומלץ לקנות ירקות עליים אלו מגידולים אורגניים. לעלים הירוקים יש שני פיטוכימיקלים מיוחדים הנקראים לוטאין וכלורופיל.

לוטאין ידוע כ"משקפי השמש הפנימיים" ומגן באופן ספציפי על העיניים מפני ניוון ונזקי שמש, שהם בעיקר קשישים נפוצים. הליקופן הוא נוגד חמצון רב עוצמה בעל יכולת להגן ולסלק רעלים מהגוף ואף להאיץ את הריפוי של צלקות ופצעים.

קקאו

לא שוקולד החלב הרגיל שלך, אבל שוקולד על בסיס קקאו, שלא נצלה, מלא בנוגדי חמצון ויש לו כמה יתרונות חשובים. קקאו הוא אחד המרכיבים העשירים ביותר ביחידות אוראק. אם אתה רוצה שזה יעבוד, אתה נמנע ממותגים עם סוכר, חומרים משמרים ושמנים מזוקקים.

תבלינים

אם נראה כי תבלינים הם משהו שולי בערך התזונתי של הארוחה, שימו לב שקינמון, טרגון, פלפל שחור, צ'ילי, אורגנו ותבלינים עם שורש ג'ינג'ר או כורכום טרי מוסיפים הרבה מעבר לטעם. לאכול אותם טריים ולאחסן אותם במקפיא.

מזונות עם ויטמין C

אנו משתמשים בו למניעת הצטננות בחורף , אך ויטמין זה המצוי בברוקולי, דלעת, עגבניות, גויאבות, כרוב, תרד, קיווי ועוד אחראי על למעלה מ-300 תהליכים ביולוגיים בגוף, מנטרל רדיקלים חופשיים ומאזן את רמות ההורמונים. חשוב לדעת שהוויטמין נוטה לאבד כוח במזונות קפואים ולכן עדיף לאכול ירקות ופירות טריים.

אגוזי מלך לא קלויים

מלך האגוז, הדומה בצורתו למוח, אכן מגן מפני ניוון תא איבר זה, ומכיל אומגה 3, חומצת שומן אנטי-לקטית המעניקה לחות לתאי הגוף, משפרת את מראה העור, מרימה מצב רוח ו משפר את הריכוז.

כדי לשלב את כל אלה בתפריט היומי שלך נסה משהו חדש בכל ארוחה. כמו כן, זכרו לשתות מספיק נוזלים כדי להעניק לחות לעור ולאזן את רמות הלחץ. השתדלו לא לאכול סוכרים וחומרים משמרים, מייצבים וחומרי טעם וריח המשבשים את חילוף החומרים בגוף.

1 תגובות על “6 סוגי מזונות שיכולים לעצור את הזדקנות העור”

  1. Micah

    1. פולניות: פולניות הן מזון שמכיל את כל חלקי האכל החשובים לדלקת המחזור היומי שלך.

    2. פפריקות: פפריקות מכילות חומצות אומגה-3 שדומות למחלת הזדקנות.

    3. ירקות מעוכלת: ירקות מעוכלת הן מזון חם שמכיל את הנזילת החומרים החיוניים עבור העור.

    4. פירות יבשים: פירות יבשים הם מקור חיוני של ויטמין C, שעוזר להקטין את הזדקנות העור.

    5. שמנת פרח: שמנת פרח היא מקור חיוני של חומצות אומגה-3 וגם חומצות אומגה-6, שעוזרות לשפר את חזקת העור.

    6. בשר בהיר: בשר בהיר הוא מקור חיוני של חומצות אומגה-3 שמעזרות בהגנה על העור מפני הזדקנות.

כתיבת תגובה

Scroll to Top