צום של 14 שעות משפר את מצב הרוח והשינה

צום של 14 שעות משפר את הרעב, מצב הרוח והשינה – אכילה בחלון של עשר שעות קשורה לאנרגיה ומצב רוח גבוהים יותר ולרמות רעב נמוכות יותר, כך עולה מתוצאות חדשות ממחקר הקהילה הגדול ביותר בבריטניה מסוגו  .

תוצאות הניסוי מוצגות היום על ידי חוקרים מקינגס קולג' בלונדון בוועידת התזונה האירופית.

צום של 14 שעות

צום לסירוגין (IF), או הגבלת צריכת המזון שלך לחלון מוגדר, הוא משטר הרזיה פופולרי. חלון של עשר שעות פירושו הגבלת לוח האכילה היומי שלך לעשר שעות וצום במשך 14 השעות הנותרות. לדוגמה, אם אתה אוכל את הביס הראשון שלך בשעה 9 בבוקר, אתה חייב לאכול את הביס האחרון שלך עד 7 בערב.

למרות שחלק מתומכי ה-IF נוהגים לקדם חלונות אכילה מגבילים עד שש שעות, ממצאים המפורטים בתקציר מראים שאפילו לאכילה בתוך חלון פחות מגביל של עשר שעות יש עדיין יתרונות בריאותיים חיוביים, כגון שינויים במצב הרוח, אנרגיה ורעב.

לאלה שהיו עקביים עם חלון האכילה שלהם היו יתרונות גדולים יותר מאלה ששינו את חלון האכילה שלהם מיום ליום.

יתרונות הצום

ד"ר שרה ברי מקינגס קולג' בלונדון והמדענית הראשית ב-ZOE אמרה: "זהו המחקר הגדול ביותר מחוץ למרפאה מבוקרת קפדנית כדי להראות שצום לסירוגין יכול לשפר את הבריאות שלך בסביבה אמיתית. מה שבאמת מרגש הוא שהממצאים מראים שלא צריך להיות מאוד מגביל כדי לראות תוצאות חיוביות. חלון אכילה של עשר שעות, שהיה ניתן לניהול עבור רוב האנשים, ושיפר את מצב הרוח, רמות האנרגיה והרעב. מצאנו לראשונה שלמי שהתרגלו אכילה מוגבלת בזמן, אך לא היו עקביים ביום יום, לא היו אותן השפעות בריאותיות חיוביות כמו אלה שהיו מסורים מדי יום. ”

37,545 אנשים באפליקציית ZOE Health השלימו את תקופת ההתערבות המרכזית של שלושה שבועות. המשתתפים התבקשו לאכול כרגיל בשבוע הראשון ולאחר מכן חלון אכילה של עשר שעות למשך שבועיים.

יותר מ-36,231 משתתפים בחרו בשבועות נוספים ו-27,371 משתמשים סווגו כמעורבים מאוד. המשתתפים המעורבים ביותר היו 78% נשים, עם גיל ממוצע של 60 ו-BMI של 25.6.

משתתפים עם חלון אכילה ארוך יותר לפני ההתערבות ראו יתרון גדול עוד יותר לבריאותם.

צום לסיכום

ד"ר קייט ברמינגהם, מקינגס קולג' בלונדון ו-ZOE, אמרה: "המחקר הזה מוסיף לגוף ההולך וגדל של עדויות המראות את החשיבות של איך שאתה אוכל. ההשפעה הבריאותית של האוכל היא לא רק מה שאתה אוכל אלא הזמן שבו אתה בוחר לצרוך את הארוחות שלך, וחלון אכילה הוא התנהגות תזונתית חשובה שיכולה להועיל לבריאות. הממצאים מראים שאנחנו לא צריכים לאכול כל הזמן. אנשים רבים ירגישו שובע ואפילו ירדו במשקל אם יגבילו את האוכל שלהם לחלון של עשר שעות".

התקציר מוצג היום, 14 בנובמבר  , בוועידת התזונה האירופית בבלגרד, סרביה. לידיעתך  , תקצירים המוצגים ב-FENS Nutrition לא עברו בדרך כלל את אותו תהליך ביקורת עמיתים הנדרש לפרסום בכתב עת מדעי.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. :

    צום של 14 שעות יכול לסייע למצב רוח ושינה באופן משמעותי, כאשר הוא מבטיח שעות שינה מספקות ומעודכנות.

כתיבת תגובה

Back to top button