עם איזה אתגרים תתמודד כאן?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: אילו תפקידים יהיו קשים עבורך?

מטרת השאלה

במהלך תהליך הראיון, המועמדים יכולים לקבל שאלות הדורשות מחשבה קטנה. בדומה ל"מהן החולשות שלך?" שאלה זו משרתת מספר מטרות. כאשר המרואיין מפרט אתגרים ספציפיים לתפקיד, מנהלי גיוס יכולים לראות אם הם מבינים את חובות התפקיד. המראיינים יחפשו גם מחשבה ביקורתית, כנות ויכולת חשיבה תחת לחץ.

איך לענות על "עם איזה אתגרים תתמודד כאן?"

בעלי תקווה צריכים ללמוד כמה שיותר על התפקיד לפני ראיון העבודה. קבל הבנה מעמיקה של הדרישות וכל הקשיים שהם עלולים לגרום. בחר משימה שאתה מרגיש שתהווה אתגר. לאחר מכן הסבירו כמה צעדים שיש לנקוט שיכולים לעזור להתגבר על זה.

תגובות למניעת

שאלות כמו "מה הפחד הכי גדול שלך מהעמדה הזו?" לחשוף את חששותיהם של המועמדים בשלב מוקדם של תהליך הגיוס. במקום פשוט להתעכב על חולשות, השתמשו בשאלה זו כדי להתייחס חזיתית לפחדים ולדון כיצד לכבוש אותם. מעסיקים רוצים לראות שעובדים פוטנציאליים מודעים לעצמם ויזומים. בעת בחירת אתגר להתמודדות:

  • אל תבחר דרישת עבודה מרכזית. לדוגמה, מועמדים המתראיינים לעבודת מורה לא צריכים לבחור בהוראה של אחרים כאתגר הגדול ביותר שלהם, מכיוון שזה עלול לגרום להם להיראות לא מוכשרים.
  • הימנע מבחירת תכונת אישיות. אמנם קשה לשנות את האופי, אבל חידוד מיומנות או איסוף תהליך חדש הוא ליקוי שקל לתקן.
  • תתנגד לדחף לתת תשובה מעורפלת. מנהל גיוס יבחין בתגובות שפחות נכונות. זה עשוי גם להיראות כאילו המרואיין אינו מודע לחולשותיו.

תגובות לדוגמה

התשובות הבאות נותנות למועמדים מושג כלשהו כיצד להתייחס לשאלות כמו "מה יהיה האתגר הגדול ביותר שלך?" במקום לשנן אותם, השתמש בדוגמאות אלה כמדריך לגשת לנושא ולקבוע את סוגי האתגרים לתאר.

תשובה לדוגמא 1 – תעסוקה קמעונאית

"אני חושש שאהיה המום על ידי קהל הלקוחות בשעות השיא. עם זאת, אם אני עובד עם אדם אחד בכל פעם, אני מאמין שאוכל להישאר רגוע, להימנע מהסחת דעת ולהיות קשוב ומועיל. אני מוכן גם לבקש עצות מעובדים אחרים”.

תשובה לדוגמא 2 – עבודת נהג משלוח

"אני עצבני לגבי קבלת ההזמנה ללקוח מהר ככל האפשר. אני מכיר את השכונה היטב, אבל יש כמה אזורים שאני לא כל כך מכיר. על ידי שימוש במפות ו-GPS במהלך המסירה, אני בטוח שאוכל למנוע בלבול ולשפר את כישורי הניווט שלי".

תשובה לדוגמא 3 – עבודה במעון

"אני בטוח ביכולתי לקיים את יום הילדים בלוח זמנים קבוע, אבל אני יודע שלא אכיר את הנהלים של החברה שלך. אם אני לומד חומרי הדרכה, מתאם עם עמיתים לעבודה ומתקשר עם מנהלים, אני בטוח שאוכל לספק את אותה חוויה חיובית שהלקוחות שלך התחילו לצפות להם."

טיפים להכנה לראיון

כדי להשיב ביעילות לשאלה זו, חקור את התפקיד לפני הגשת הבקשה. בצע את התהליך הפשוט הזה כדי ליצור תשובה שמראה מודעות לחולשות שלך ואסטרטגיה להתגבר עליהן:

  • חלק את העבודה לתפקידיה העיקריים.
  • תארו לעצמכם את סוגי המשימות היומיומיות שעלולות להיות קשות כעובד.
  • בחר דוגמה מציאותית שבה התפקיד הזה עשוי להוות קושי.
  • ספק תוכנית ברורה לטיפול בכך.

שמירה על הדברים האלה תעזור לך לתת מענה חזק ל"אילו תפקידים יהיו קשים עבורך?" במהלך תהליך הראיון.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. האתגרים העיקריים שלנו הם לחצות את הגבולות שלנו מבלי להתייחס לבעיות פוליטיות, כלכליות וחברתיות.

כתיבת תגובה

Back to top button