מה אתה בסופו של דבר רוצה להיות?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: מה אתה רוצה להיות בעתיד?

מדוע מנהלים שואלים את השאלה הזו

שאלה בראיון עבודה כמו "מהי המטרה הסופית שלך בקריירה?" או "מה אתה רוצה להיות בחיים?" הוא אישי באותה מידה שהוא מקצועי. סוג זה של חקירה פתוחה עוזר למנהלים להבין את המטרות ארוכות הטווח ואת רמת המחויבות שלך. הם רוצים לדעת אם אתה מעוניין לצמוח עם החברה שלהם ועד כמה אתה מתאים לתפקיד.

איך לענות "מה אתה בסופו של דבר רוצה להיות?"

כשאתה עונה על שאלה שמפרטת את המטרות שלך, היה כנה לגבי מי או מה אתה רוצה להיות. גם אם יעדי החיים שלך אינם תואמים לחלוטין את מטרות החברה, אתה עדיין עשוי לקבל את התפקיד. היו מציאותיים והראו למראיין שאתם כבר עובדים לקראת תמונה גדולה יותר. השתמש בדוגמאות של תוכניות ופעולות שנקטת כדי להועיל לעצמך העתידי.

על מה אסור לדבר

לפעמים, שאלה כזו יכולה להרגיש מחוץ לנושא. במקום למהר לתוכו, היו מתחשבים וצרו קשרים. אל תגלה חוסר עניין בעבודה או תהיה פסימי מדי. למכור את עצמך בחסר זה אף פעם לא רעיון טוב בראיון עבודה. כמו כן, הימנעו ממטרות מקצועיות שהן לטובת מתחרי החברה.

טיפים לתשובה "מה אתה בסופו של דבר רוצה להיות בחיים?"

מעסיקים אוהבים לשאול שאלות המדגישות את רעיונות הקריירה של המועמד. הם רוצים להעסיק אנשים שמחפשים צמיחה ובעלי עניין ארוך טווח בתעשיות רלוונטיות. הנה כמה טיפים שיעזרו לך לדבר על שאיפות החיים שלך במהלך ראיון:

  • היו נלהבים כשאתם מדברים על המטרות שלכם. הראה למעסיקים פוטנציאליים שיש לך את המחויבות והדחף שהם מעדיפים אצל עובדים.
  • הדגש את התוכניות הספציפיות שלך להתקדם בתחום הקריירה הזה כדי להוכיח למנהלים את המסירות והיכולת שלך לתת תוצאות.
  • אם אתה משתמש בתפקיד שאליו אתה מגיש מועמדות כאבן דרך לתפקיד גדול יותר, ציין את הכישורים שאתה מקווה לצבור בעבודה שם.
  • ספק מטרות חיוביות שיש מאחוריהן הגיון טוב.

תגובות לדוגמה ל"מה אתה רוצה להיות?"

שאלות לגבי מה אתה רוצה להיות בחיים הן רחבות. קרא כמה דוגמאות כדי לעזור לצמצם את הנושא שלך. כמובן שהתשובות שלך תמיד צריכות להיות אישיות וספציפיות עבורך. עיין בתגובות לדוגמה הבאות כדי לראות דרכים בהן תוכל לדבר על המטרות שלך:

תשובה לדוגמא 1 – עמית מכירות מוצרי ספורט

אני מאוד נלהב מספורט, כדורגל בפרט. אני נהנה להיות חלק מצוות ולעבוד לקראת מטרה משותפת, אבל הריגוש שבתחרות הוא אפילו טוב יותר. בסופו של דבר, אני רוצה להיות שחקן ליגת העל. אני מתאמן שלוש פעמים בשבוע ומתאמן בימים אחרים כדי להישאר בכושר.

הגשתי מועמדות למשרה זו כי אני מעריך את האווירה של החנות. אני אוהב לעזור לאנשים אחרים למצוא את הכלים שהם צריכים כדי להגביר את המשחק שלהם. אם אני יכול לעודד אנשים להמשיך לשחק, אז אני מרגיש שעשיתי את העבודה שלי, לא רק בתור עמית מכירות, אלא בתור ספורטאי עמית.

תשובה לדוגמא 2 – טכנאי בית מרקחת

המטרה הסופית שלי היא להיות רוקח. אני מתחיל ללמוד בסתיו הבא בשביל התואר שלי ואעבוד גם לקראת קבלת הרישיון שלי. אני רוצה לעזור לשפר את חייהם של אנשים באמצעות רפואה. להיות טכנאי כאן יספק לי ניסיון מעשי בסביבה של בית מרקחת, שם אני מתכנן לעבוד בשביל הקריירה שלי.

תשובה לדוגמא 3 – בית קפה

בסופו של דבר, אני רוצה להפוך לסופר שפורסם. כרגע אני הולך לקולג' לתואר ראשון באנגלית ואז אני רוצה לקבל תואר שני. התרבות של בית קפה מלאה באמנים, סופרים, מוזיקאים ומשוררים. להיות סביב האווירה הזו מאוד מעורר השראה עבור העבודה שלי.

מסגור תשובתך כראוי

שאלות פתוחות ששואלות לגבי המטרות העתידיות שלך או היכן אתה רואה את עצמך בעוד כל כך הרבה שנים הן הזדמנות מצוינת. אתה יכול לדבר על מטרות אישיות, מקצועיות או חינוכיות, אבל הקפד למסגר אותן כראוי עם העבודה. המראה שאתה אדם ממוקד עם תוכנית להשתפר מעודד מנהלים מגייסים לבחור בך לתפקיד.

מאמרים קשורים

One Comment

כתיבת תגובה

Back to top button