מה יידרש כדי להשיג את המטרות שלך?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: אילו צעדים תנקוט כדי להשיג את המטרות שלך?

מדוע מעסיקים שואלים על יעדים?

"מה יידרש כדי להשיג את המטרות שלך?" היא אחת משאלות הראיון הנפוצות ביותר מסיבה כלשהי. התשובות מאפשרות למראיינים להעריך את התוכניות ארוכות הטווח של המועמדים ואת יכולתם להגדיר יעדים ריאליים. התשובות של בעלי תקוות עבודה גם עוזרות למעסיקים לאמוד כיצד המטרות האישיות שלהם משתלבות עם יעדי החברה, ההכנה והשאיפה שלהם, וכמה זמן מתכננים המרואיינים להתחייב לתפקיד זה.

איך לענות

כאשר שאלת ראיון עמוסה במידע כמו זו, חשוב לתכנן את התגובה שלך. שקול את ההיבטים העיקריים האלה של תשובתך כדי להשיב בצורה הפונה למעסיקים:

  • מצא איזון: החלק הקשה ביותר בתשובה לשאלה זו הוא לאזן בין שאיפה למציאות. מנהלי גיוס צריכים לדעת שהמועמדים יכולים לבצע את התוכניות שלהם. אחרי הכל, הם רוצים עובדים שיסיימו את הפרויקטים שלהם. התגובות הטובות ביותר מערבבות התרגשות ותשוקה עם יסודיות ומעשיות.
  • הצג מודעות עצמית: כדי לענות על שאלה זו היטב, יש לך מושג ברור לגבי המטרות האישיות שלך וכיצד הן מועילות לחברה. על המועמדים להתמקד ביעדים המסייעים גם למעסיקיהם, כגון הכשרה או הסמכות, ולקשר את התגובות לתפקיד שהם רוצים.
  • רשום שלבים ספציפיים: בחר מטרה אחת או שתיים והסביר את הפעולות הדרושות כדי להגיע אליהן. קבלת פרטים מראה למעסיקים שאתה מבין מה נדרש כדי להשיג את החזון שלך. הדגישו מחויבות ארוכת טווח לחברה כשאתם משלימים את היעדים הללו כדי לעזור להעסיק עובדים לראות מדוע אתם תוספת טובה לצוות שלהם.

תגובות למניעת

התשובות מודיעות לאנשי העסקה על הגישה הכוללת של בעלי תקווה לעבודה. תגובות יהירות, כמו פירוט תוכניות לתפקיד מנכ"ל בתוך חמש שנים, יעשו רושם רע. אין מטרות היא הדרך העיקרית האחרת לענות על שאלה זו בצורה שגויה. מעסיקים צריכים לדעת שלמועמדים יש שאיפות ושתפקיד זה הוא יותר מסתם עבודה עבורם.

תשובות לדוגמא

תגובה ל"אילו צעדים תנקוט כדי להשיג את המטרות שלך?" קל יותר ממה שאתה עשוי לחשוב. ראשית, בחר יעד אחד או שניים שיועיל גם למעסיק הפוטנציאלי שלך. לאחר מכן, הגדר תוכנית ספציפית להשגתן. שמירה על המטרות שלך הקשורות לעבודה, ספציפיות ומציאותיות תעזור לך להתאים למשרה שאתה רוצה.

תשובה לדוגמא 1 – עובד קמעונאות אופנה

"התחלת העבודה הזו כעמית מכירות תהיה הצעד הראשון שלי לקראת קריירה במרצ'נדייז אופנה. אני אוהב לעבוד עם לקוחות ולעזור להם למצוא את הבגד שגורם להם להרגיש נהדר, אבל התשוקה האמיתית שלי היא במיתוג ויצירת התצוגות שגורמות ללקוחות לחשוב, 'אני רוצה לחיות בעולם הזה'”.

"תוך כדי עבודה כעמית מכירות, אני מתכנן לזכות בתעודת עיצוב סחורה חזותית בזמני הפנוי, שייקח כשנה. לאחר מכן, אשמח לעבוד עם לקוחות ותצוגות כדי להגדיל את המכירות שלנו ולצבור ניסיון. המטרה הסופית שלי היא לעבור לאחד מתפקידי המרצ'נדייז החזותי של החברה”.

תשובה לדוגמא 2 – עמדת מכולת

"החלק האהוב עלי בכל עבודה שעשיתי אי פעם הוא לעבוד עם אנשים. אני מוצא את זה מרגש לעזור לאנשים לפתור את הבעיות שלהם, לעבוד בצורה יעילה יותר או למצוא את מה שהם צריכים, אז התוכניות ארוכות הטווח שלי כוללות הפיכת זה לחלק גדול יותר ויותר מהעבודה היומיומית שלי".

"בסופו של דבר, הייתי אוהב קריירה בניהול, אבל אני צריך הרבה ניסיון כדי להגיע לשם. לאחר שהוכחתי את עצמי כעובד למופת, המטרה שלי היא לעבור לתפקיד עוזר למנהל מכולת או לתפקיד מתאמן כאן כשאחד מתפנה. כדי לחדד את הכישורים שלי, אקח קורסים מקוונים כדי לזכות בתעודת ניהול קמעונאי ולאחר מכן תואר בניהול עסקי."

תשובה לדוגמא 3 – משרת פקיד במלון

"אחרי שעבדתי כפקיד קבלה בדלפק הקבלה במשך שלוש שנים, קבלת התפקיד של קונסיירז' במלון היא השלב הבא ביעדי הקריירה שלי. מכיוון שקונסיירז' מקשר בין אורחים לקהילה, מילוי התפקיד הזה הוא דרך עבורי להשיג שירות שאין שני לו בתפקיד גדול יותר".

"כקונסיירז', הייתי מגיש בקשה לחברות ב-Les Clefs d'Or לאחר חמש שנים. חברות תועיל ליוקרה שהיא מביאה למלון שלנו ולגישה למשאבי החינוך של מפתחות הזהב. אני רוצה להישאר בחוד החנית של התעשייה ולקחת על עצמי אחריות הולכת וגוברת כאן, והתפקיד וההכשרה האלה יעזרו לי להשיג את המטרה הזו".

מאמרים קשורים

One Comment

  1. בכדי להשיג את המטרות שלך, יידרש תשוקה, אמצעי מחקר מתקדמים, יכולת התמחות וכוונה וקשר בין הרעיונות.

כתיבת תגובה

Back to top button