כמה קלוריות יש בענבים?

ענבים הם פירות קטנים ועגולים הגדלים באשכולות על גפנים. הם שייכים למשפחת Vitaceae ומוכרים מדעית בשם Vitis vinifera. ענבים ידועים בטעמם המתוק או החמוץ, בהתאם לזן, והם נצרכים בדרך כלל הן טריות והן בצורות מעובדות שונות, כגון יין, צימוקים ומיץ ענבים.

כמה קלוריות יש בענבים?

מבחינת קלוריות, תכולת הקלוריות של הענבים יכולה להשתנות בהתאם לזן הספציפי ולגודל הענבים. בממוצע, כוס (כ-151 גרם) של ענבים מכילה כ-104-114 קלוריות. רוב הקלוריות בענבים מגיעות מפחמימות, בעיקר בצורת סוכרים טבעיים.

ענבים נהנים בדרך כלל טריים, ושמם "ענבים" מקורו במילה הצרפתית הישנה "גראפ" או המילה הלטינית "uva". המונח "ענב" משמש להתייחס לפרי עצמו וכן לצמח הגפן כולו.

הענבים מעובדים באזורים רבים ברחבי העולם ומגיעים במגוון רחב של צבעים, כולל ירוק (כגון Thompson Seedless), אדום (כגון Red Globe) וסגול (כגון קונקורד). לכל זן ענבים יש פרופיל טעמים והרכב תזונתי ייחודי משלו.

ענבים הם לא רק טעימים אלא גם מציעים מספר יתרונות בריאותיים. הם מקור טוב לויטמין C, ויטמין K ונוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים, אשר נקשרו ליתרונות בריאותיים שונים. ענבים מכילים גם סיבים, שחשובים לשמירה על מערכת עיכול בריאה.

הרבגוניות של הענבים משתרעת מעבר לאכילתם טריים. הם משמשים בדרך כלל בייצור יין ומהווים מרכיב מרכזי בייצור סוגים שונים של יינות. ניתן גם לייבש ענבים כדי לייצר צימוקים, שהם חטיף פופולרי. בנוסף, ניתן למיץ ענבים, להשתמש בריבות וג'לי, או לשלב אותם בסלטים, קינוחים ומנות מלוחות.

ענבים הם פרי מזין וטעים שנהנים ממנו ברחבי העולם. עם הצבעים, הטעמים והיישומים הקולינריים השונים, הענבים מציעים תוספת מרעננת ומהנה לתזונה מאוזנת.

מאמרים קשורים

One Comment

כתיבת תגובה

בדקו גם
Close
Back to top button