איך מתמודדים עם לחץ?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: איזה סוג של מצב נראה לך מלחיץ?

מדוע מעסיקים שואלים על מתח

כדי לקבל מושג ברור יותר לגבי מוסר העבודה והאישיות של כל מועמד, עובדים שכירים עשויים לשאול שאלות בראיון על מתח. משרות מסוימות מאפשרות מרווחי שגיאה קטנים, ולכן מראיינים המעוניינים למלא תפקיד בלחץ גבוה רוצים לוודא שהעובדים יכולים לעמוד בציפיות.

תשובות שיש להימנע

הדבר החשוב ביותר כאשר עונים על שאלות כמו "מה נראה לך מלחיץ?" הוא כנות. כולם מרגישים לחץ בתנאים הנכונים, אז טענות ששום מצב לא מלחיץ אותך ייראה יהירות. מודעות למה שמעורר מתח וכיצד לנהל אותו חיונית לביצועים טובים בעבודה.

איך לענות "איך מתמודדים עם לחץ?"

מראיינים רוצים לדעת שלבעלי תקווה לעבודה יש ​​מערכת לזהות לחץ ולהתמודד עם הלחץ. תשובה לשאלה זו פירושה להודות שאתה מרגיש לחוץ לפעמים. המפתח לתשובה טובה הוא הפיכת חולשה לחוזק. בחרו חווית עבר מלחיצה, ואז נסגרו אותה כדוגמה לתגובה חיובית לקושי.

תגובות לדוגמה

מענה על השאלה "איזה מצב נראה לך מלחיץ?" הוא תהליך פשוט של חלוקת התגובה שלך לחלקים:

  • בחרו דוגמה לתקופה מהעבודה, מבית הספר או מתפקיד התנדבות שבו הרגשתם מוצפים אבל התמודדתם עם הרגשות האלה בצורה חיובית.
  • הפרד את התגובה שלך ללחץ לשלבים: מה גרם לך להרגיש לחץ, איך התגברת עליו והתוצאה של השליטה העצמית שלך.
  • יישם את הלקחים האלה מהעבר על העבודה שאתה רוצה עכשיו. כיצד שליטה במתח יכולה לעזור בתפקיד החדש הזה?

תשובה לדוגמא 1 – עבודת נהג משלוח

"כשעבדתי במכולת, החגים תמיד היו מלחיצים כי משמעותם הייתה מועדים צפופים כדי לשמור על המדפים מלאים. כדי להימנע מלהיות מוצפת, המצאתי מערכת למלאי מדפים סמוכים בו זמנית, ולצמצם את הנסיעות לחדר המלאי. כנהג משלוחים, יצירת מערכות להגבלת זמן בין משלוחים עוזרת לי להתמודד עם מתח ולעמוד בזמנים".

תשובה לדוגמא 2 – תעסוקה במזון מהיר

"התמודדות עם יותר מדי עבודה בבת אחת יכולה להכניס אותי ללחץ רב, אבל הקושי בבית הספר השנה עזר לי ללמוד ריבוי משימות. כשאני מרגיש קבור תחת שיעורי בית, אני בודק אילו מטלות אמורות להגיע בקרוב ומתמודד עם אלו תחילה, מה שעוזר לי לבצע את העבודה בזמן. תעדוף המשימות הדחופות ביותר יכול גם לעזור לי להתעדכן בהזמנות ובלחץ בזמן העומס של ארוחת הצהריים".

תשובה לדוגמא 3 – עמדת בית מרקחת

"לדייק ברפואה פירושו לקבל כמות בריאה של מתח. למדתי שלחץ יכול להניע אותי להצטיין במקום לשתק אותי.

"כמתנדב בתיעוד של בית חולים, הייתי עצבני בהתחלה בגלל טעות. אבל, לזכור שתוצאות הבדיקה שהגשתי היו חשובות למישהו גם עזרו לי לתת את מלוא תשומת הלב אפילו לעבודות שחוזרות על עצמן. התחשבות באנשים שמאחורי העבודה תעזור לי להתייחס לעבודה הזו כאל טכנאי של בית מרקחת ברצינות תוך שמירה על הלחץ".

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדקו גם
Close
Back to top button