מה המטרות שלך לעתיד?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: מהן התוכניות שלך לעתיד?

מדוע מנהלים שואלים את השאלה הזו?

מראיינים שואלים שאלות כמו "מהן המטרות שלך לעתיד?" להבין איפה אתה רואה את עצמך מבחינה מקצועית בשנים הקרובות. יעד ברור וממוקד עם תוצאה ספציפית מראה למעסיקים את הטווח הארוך שלך עבור ענף נתון. גיוס פוטנציאלי עם יעדים התואמים את החברה יתאים לתפקיד.

איך לענות ביעילות

כשאתה עונה על שאלה כמו "איפה אתה רואה את עצמך בשנים הקרובות?", מקד את תגובתך בחברה. בנוסף להפגנת השאיפות שלך, מנהלים מקבלים גם תחושה של איך אתה רואה את עצמך בעסק שלהם. חקור את הערכים והמשימה של חברה מבעוד מועד כדי להבטיח שהתוכניות שלך תואמות אותה.

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן

הימנע מלדון במטרות אישיות, כסף ודאגות משפחתיות עם המנהל המגייס. למרות שתגובות אלו עשויות להיות נכונות, סביר להניח שהן אינן רלוונטיות למקום הפוטנציאלי שלך בחברה. לקבלת התוצאה הטובה ביותר, הישארו ממוקדים בהצהרות המתייחסות ישירות לצרכים העסקיים של המעסיק.

נושאים לתשובה "מהן התוכניות שלך לעתיד?"

התבלטות בין מועמדים אחרים עלולה להיות קשה, לכן חשוב להציע תגובה חזקה כאשר עונים על שאלה זו. כמה נושאים אפקטיביים מבוססי מטרות שכדאי לדון בהם במהלך ראיון עבודה כוללים:

  • להיות מנהיג או מנהל במהלך העסקתך
  • שליטה באסטרטגיות המועילות לך ולצוות שלך
  • עמידה בציפיות מסוימות או חריגה ממנה, כגון מספרי מכירות שנתיים

תשובות לדוגמא

הדוגמאות הבאות יכולות לעזור לאלה שחשים אבודים כששואלים אותם "מהן המטרות העתידיות שלך?" בראיון עבודה. זכור, תגובה חייבת להתמקד בחוויות שלך ולא להיות חזרות או לשנן.

תשובה לדוגמא 1 – עובד קמעונאות אופנה

"המטרה הסופית שלי בקמעונאות היא לקחת על עצמי תפקיד ניהולי. אני יודע שאהפוך למנהל יעיל אם תינתן לי ההזדמנות. יש לי תשוקה לעבוד עם אחרים כדי להשיג מטרה משותפת ואשמח לקבל את ההזדמנות לבנות צוות מכירות מצליח".

תשובה לדוגמא 2 – טבח מסעדה

"במהלך השנים הקרובות, אני מקווה לשכלל את כישורי כטבח ולהתחיל להכשיר עובדים חדשים. אני חושב שהידע והניסיון שלי יכולים להיות מועילים לעובדים חדשים ואולי לעזור לי להיות שף ראשי".

תשובה לדוגמא 3 – עמדה ברמת כניסה

"מכיוון שאני חדש בתעשייה הזו, אני מקווה לקבל תובנות וניסיון יקרי ערך שיעזרו לי בעתיד. אני מתכנן להתבסס על הכישורים שאני לומד בעבודה זו ולפתח תמונה ברורה של היכן אני רואה את עצמי מבחינה מקצועית לאורך מספר שנים בעבודה עם החברה".

חשיבה לטווח ארוך

שאלה כמו "מהן המטרות שלך לעתיד?" מאפשר למנהלים לקבל מושג היכן אתה רואה את עצמך בטווח הארוך. שמור את התשובות שלך ממוקדות בנושאים כמו:

  • כיצד המטרות המקצועיות שלך קשורות לערכי החברה
  • דיון בתפקיד העתידי שלך בתעשייה
  • ביסוס הצמיחה שלך על תוכניות הקשורות לעבודה במקום יעדים אישיים

תגובה חזקה מדגישה מתווה ברור של מה שאתה מקווה להשיג במהלך הקריירה שלך.

1 תגובות על “מה המטרות שלך לעתיד?”

  1. Alexya

    המטרה שלי היא להשתלב בעולם באופן גדול ורב, להגשים את החלום שלי ולעשות משהו שיועיל לעולם.

כתיבת תגובה

Scroll to Top