מה הפחד הכי גדול שלך?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: מה הפחד הכי גדול שלך?

מדוע מעסיקים שואלים מהו הפחד הגדול ביותר שלך?

כשמתראיינים לתפקיד, מנהלי גיוס עשויים לשאול אותך על הפחד הגדול ביותר שלך. מעסיקים שואלים את השאלה הזו כי הם רוצים לדעת איך אתה עשוי להשתלב בתרבות מקום העבודה שלהם. הם גם משתמשים בזה כדרך לראות כיצד תוכל להתמודד עם מצבים והיבטים מסוימים של העבודה אם הם היו מעסיקים אותך.

איך לענות למנהל גיוס כשנשאל, "מה הפחד הכי גדול שלך?"

חברות רוצות עובדים ישרים. כשאתה עונה, היה כנה. חשוב גם לא לצייר את עצמך באור שלילי. הם יודעים שלרוב כולם יש פחדים וחרדה במקום העבודה. מעסיקים מתעניינים יותר איך אתה מתמודד עם פחדים, ולא מה הם. שאלה זו היא הזדמנות מצוינת להפוך חולשה לחוזק.

מה לא לומר למנהל גיוס

כמו בכל שאלה במהלך ראיון, אתה רוצה להיות פתוח וישר. האמירה ש"אין לך שום פחד" עשויה לגרום לך להאמין שהחברה תראה בך מועמד חזק, אבל מנהלי גיוס רוצים ללמוד עליך יותר. אם אתה רוצה לעשות רושם טוב בעת תשובה לשאלה, הימנע מטעויות אלה:

  • להיות גנרי – למרות שאולי תרצה להשיב בפחד כללי, כגון נחשים או כרישים, מנהלים רוצים לדעת אם הפחד שלך ישפיע על ביצועי העבודה שלך בדרך כלשהי. תן דוגמה ספציפית ויוכל להסביר מדוע.
  • מתן תשובה שלילית – קשוחה מדי עם עצמך מעידה על כך שתאפשר לפחד הזה לשלוט בך ויכול לגרום למנהל המגייס לחשוב פעמיים אם לתת לך את התפקיד. בזמן שאתה רוצה להיות כנה, התמקד במתן ספין חיובי לתשובה שלך.
  • להיות לא ישר – יש לקבל תגובה מוכנה שתתרגל לפני היציאה לראיון. סביר להניח שהאדם ששואל את השאלה מנוסה במתן ראיונות ועלול לחוש כל חוסר יושר.

תשובות לדוגמה ל"מה הפחד הכי גדול שלך?"

כניסה לראיון עם תגובות מהוקצעות ומתורגלות יכולה להיות ההבדל בין הצעת העבודה לבין החברה בוחרת מועמד אחר. כמו כל תשובת ראיון טיפוסית אחרת, כדאי לעשות עליה חזרות מראש. הנה כמה דוגמאות לשאלה "מה הפחד הכי גדול שלך?"

תשובה לדוגמא 1 – עובד במכולת

הייתי אומר שהפחד הכי גדול שלי הוא לדבר בפומבי. אני מגלה שכשאני בקרבת אנשים אחרים, אני מתחיל להרגיש חרדה. כדי לשפר את כישורי הדיבור בפני קהל, התחלתי לקחת קורס שמלמד אותי איך לנהל את הפחדים שלי ולתרגל דיבור עם אחרים.

תשובה לדוגמא 2 – מנהל מסעדה

תמיד היה לי פחד לטעות. כשקודמתי בעבודה האחרונה, היססתי לקבל החלטות. חששתי שאולי אעשה טעות שעלולה לפגוע בעסק. ברגע שהרגשתי נוח יותר בעבודה, יכולתי ללמוד לסמוך על שיקול הדעת שלי. זה נתן לי את הביטחון לנהל מוסד מצליח.

תשובה לדוגמא 3 – מוכר ספרים

הפחד הכי גדול שלי הוא עימות כשזה מגיע למקום העבודה. פחדתי לפנות עמית לעבודה להנהלה, למרות שידעתי שהם עושים משהו לא בסדר. ברגע שדיברתי, זה בסופו של דבר עזר לחברה. עכשיו, למרות שאני עדיין מודאג מעימות, אני רואה איך זה יכול לעזור לכל המעורבים.

השאלה "מה הפחד הכי גדול שלך?" לא חייב להיות מפחיד

כאשר עונים על שאלה זו, חשוב לזכור שזו הזדמנות מצוינת להפוך חולשה נתפסת לחוזק. להראות למנהלים המגייסים שאתה מסוגל להתמודד עם מצוקות, לפתח תוכנית ולהמציא אסטרטגיה יעילה להתמודדות עם פחדים יכול לעשות רושם גדול במהלך הראיון.

1 תגובות על “מה הפחד הכי גדול שלך?”

  1. Michelle

    הפחד הכי גדול שלי הוא פחד מהלאום.

כתיבת תגובה

Scroll to Top