מי הייתה ג'סטין זיגמונד, המיילדת הגרמנית

מי הייתה ג'סטין זיגמונד, המיילדת הגרמנית מהמאה ה-17 שהטקסט הרפואי שלה חולל מהפכה במיילדות? האדם הראשון בגרמניה שכתב ספר מיילדות מנקודת מבט של אישה, ג'סטין זיגמונד הפכה את הלידה לבטוחה יותר הן לאמהות והן לילדיהן.

לידה במאה ה-17 עלולה להיות עסק מסוכן. הידע על התהליך היה מוגבל, וסיבוכים פשוטים עלולים לפעמים להיות קטלניים הן לנשים והן לתינוקות שלהן. ג'סטין זיגמונד יצאה לשנות את זה.

ג'סטין זיגמונד

נחלת הכללמה שספרים רפואיים של ימיה נכתבו על ידי גברים, ג'סטין זיגמונדה לכתוב ספר מיילדות מנקודת מבט של אישה.

מונעת על ידי מאבקי הבריאות שלה, זיגמונד חינכה את עצמה על גופן של נשים, הריון ולידה. היא לא רק הפכה למיילדת מוכשרת שילדה בבטחה אלפי תינוקות, אלא גם תיארה את הטכניקות שלה בטקסט רפואי, The Court Midwife (1690).

ספרה של זיגמונד, הספר הרפואי הראשון שנכתב בגרמניה מנקודת מבטה של ​​אישה, סייע לחולל מהפכה בלידה ולהפוך אותה לבטוחה יותר עבור נשים.

זה הסיפור המדהים שלה.

כיצד בעיות בריאות אישיות היוו השראה לעבודתה של ג'סטין זיגמונד

ילידת 1636 ברונשטוק, שלזיה התחתונה, ג'סטין זיגמונד לא יצאה לשפר את הלידה. במקום זאת, הייתה לה מוטיבציה ללמוד יותר על גופן של נשים כתוצאה ממאבקי הבריאות שלה.

כמאמר בכתב העת American Journal of Public Health מדווח, לסיגמונד הייתה צניחת רחם, מה שאומר שהשרירים והרצועות סביב הרחם שלה נחלשו. זה היה גורם לתסמינים כמו תחושת כבדות בבטן התחתונה של זיגמונד, ומיילדות רבות התייחסו אליה בטעות כאילו היא בהריון.

מתוסכלת מהטיפול בהם, יצאה זיגמונד ללמוד בעצמה על מיילדות. באותה תקופה, טכניקות הלידה הופצו מפה לאוזן, ומיילדות שמרו בחירוף נפש על סודותיהן. אבל זיגמונד הצליחה לחנך את עצמה, והיא החלה להביא ילדים לעולם בסביבות 1659.

ג'סטין זיגמונד מביאה לעולם תינוק

VintageMedStock/Getty Imagesציור רפואי המתאר לידה מספרה של ג'סטין זיגמונד, מיילדת בית המשפט .

בניגוד לרבים מעמיתיה, זיגמונד מיעטה להשתמש בסמים או בכלי ניתוח בזמן לידה. בתחילה עבדה רק עם נשים עניות, אך מהר מאוד עשתה לעצמה שם, ועד מהרה היא נקראה לעבוד גם עם נשים ממשפחות אצילות. לאחר מכן, בשנת 1701, כאשר השמועה על כישרונה התפשטה, זומנה ג'סטין זיגמונד לברלין כדי לעבוד כמיילדת בית המשפט הרשמית.

ג'סטין זיגמונד כותבת את ספר המיילדות פורץ הדרך, מיילדת בית המשפט

בתור מיילדת בית המשפט בברלין, המוניטין של ג'סטין זיגמונד צמח במהירות. היא ילדה תינוקות למשפחת המלוכה ועזרה לנשים אצילות עם בעיות בריאות כמו גידולים בצוואר הרחם. ה- American Journal of Public Health מציין שהמלכה מרי השנייה מאנגליה הייתה כל כך מרוצה מעבודתה של זיגמונד שהיא ביקשה ממנה לכתוב טקסט הדרכה למיילדות אחרות.

למרות שמיילדות הייתה במידה רבה מסורת בעל פה וטקסטים רפואיים נכתבו בדרך כלל על ידי גברים, זיגמונד נענתה. היא כתבה את "מיילדת בית המשפט" בשנת 1690 כדי לחלוק את הידע שלה עם אחרים. היא תיארה כיצד היא ילדה תינוקות בריאים בשבוע 37, והדיחה את הרעיון שתינוקות יכולים לשרוד רק לאחר 40 שבועות, ואת החשיבות של ניקוב שק מי השפיר כדי למנוע "דימום בשליה previa".

חריטה רפואית מבית המשפט מיילדת

VintageMedStock/Getty Imagesחריטה רפואית של מיילדת בית המשפט המדגימה לידת עכוז.

זיגמונד גם תיארה כיצד הדריכה אמהות בלידות קשות, כמו כשהתינוקות שלהן נולדו כתפיים תחילה. בזמנו, לידה כזו עלולה להיות קטלנית הן לאישה והן לילד, אך זיגמונד הסבירה כיצד היא הצליחה לסובב את התינוקות כדי ללדת אותם בבטחה.

על ידי שיתוף המומחיות שלה, זיגמונד הצליחה גם להדוף את המיתוס לפיו תינוקות יכולים להיילד רק על ידי גברים, לפי אינדי 100 . עם זאת, זיגמונד גם עורר את זעמם של רופאים ומיילדות גברים רבים, שהאשימו אותה בהפצת שיטות לידה לא בטוחות.

למרות התקפות אלו, ספרו של זיגמונד הפך לטקסט המקיף הראשון על לידה בגרמניה של המאה ה-17. לפני כן, לא היה טקסט סטנדרטי שרופאים יכלו לשתף כדי ללמד את עצמם על טכניקות לידה בטוחות יותר. ולא לקח הרבה זמן עד שהמיילדת של בית המשפט , שיצא לאור לראשונה בגרמנית, תורגם לשפות אחרות.

אבל אולי העדות הטובה ביותר להשפעתה של ג'סטין זיגמונד על הלידה היא הרקורד שלה. כשהיא מתה בשנת 1705 בגיל 68, דיאקון בהלווייתה בברלין ערך תצפית מדהימה. במהלך חייה ילדה זיגמונד בהצלחה כמעט 6,200 תינוקות.


לאחר שקראתם על ג'סטין זיגמונד, היכנסו אל ההיסטוריה האכזרית של הסימפיזיוטומיה , הליך הלידה שהוביל להמצאת המסור החשמלי. לחלופין, למד על מכשיר בלונסקי , שנוצר כדי "להעיף" תינוקות מנשים במהלך הלידה.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. בירתך

    הגבירתי שלי הייתה חברה ונאמנה. היא הייתה מלווה בכל צעד שלי ותמיד הייתה שם לעזור לי בכל מצב.

כתיבת תגובה

Back to top button