לינה מדינה, האמא הצעירה בעולם (בת 5)

סיפורה של לינה מדינה, האמא הצעירה בעולם – לינה מדינה הייתה רק בת חמש כשרופא גילה שהיא בחודש השביעי להריונה. וב-14 במאי 1939, היא ילדה תינוק בריא בשם ג'ררדו.

בתחילת האביב של 1939, הורים בכפר פרואני מרוחק הבחינו שלבתם בת ה-5 יש בטן מוגדלת. מחשש שהנפיחות היא גידול, טיבורלו מדינה וויקטוריה לוסאה לקחו את הילדה הקטנה שלהן מבית המשפחה בטיקרפו כדי לראות רופא בלימה.

להלם ההורים גילה הרופא כי בתם, לינה מדינה, נמצאת בחודש השביעי להריונה. וב-14 במאי 1939, מדינה ילדה באמצעות חתך קיסרי בן תינוק בריא. בגיל 5 שנים, שבעה חודשים ו-21 ימים, היא הפכה לאם הצעירה בעולם.

לינה מדינה

ויקימדיה קומונסלינה מדינה, האם הצעירה בהיסטוריה, בתמונה עם בנה.

המקרה של מדינה הפתיע את רופאי הילדים ומשך תשומת לב בינלאומית שהיא ומשפחתה מעולם לא רצו. עד היום, מדינה מעולם לא סיפרה לרשויות מי היה האב, והיא ומשפחתה עדיין נמנעים מפרסום ונמנעים מכל הזדמנות לראיון חשוב.

למרות המסתורין שממשיך להקיף את המקרה של האם הצעירה בעולם, התגלתה תובנה נוספת לגבי איך לינה מדינה נכנסה להריון – ומי יכול היה להיות האב.

מקרה של התבגרות מוקדמת

האם הצעירה בהיסטוריה

YouTube/Anondo BDלאם הצעירה בעולם הייתה כנראה מצב נדיר שנקרא התבגרות מוקדמת.

נולדה ב-23 בספטמבר 1933, באחד הכפרים העניים ביותר בפרו, לינה מדינה הייתה אחת מתשעה ילדיהן של טיבורלו מדינה וויקטוריה לוסאה. ההיריון שלה בגיל כה מוקדם הגיע כמובן כהלם מטריד ליקיריה – ולציבור. אבל בעיני אנדוקרינולוגים ילדים, הרעיון שילד בן 5 יכול להיכנס להריון לא היה לגמרי בלתי מתקבל על הדעת.

מאמינים שלמדינה היה מצב גנטי נדיר שנקרא התבגרות מוקדמת, שגורם לגוף של ילד להשתנות לגוף של מבוגר מוקדם מדי (לפני גיל שמונה לבנות ולפני גיל תשע לבנים).

בנים עם מצב זה יחוו לעתים קרובות קול מעמיק, איברי מין מוגדלים ושיער פנים. בנות עם מצב זה יקבלו בדרך כלל מחזור ראשון ויפתחו שדיים בשלב מוקדם. זה משפיע על אחד מכל 10,000 ילדים. בערך פי 10 יותר בנות מבנים מתפתחות כך.

לעתים קרובות, לא ניתן לזהות את הסיבה להתבגרות מוקדמת. עם זאת, מחקרים עדכניים מצאו שנערות צעירות שעברו התעללות מינית עשויות לעבור את גיל ההתבגרות מהר יותר מבני גילן. אז יש חשדות שהתבגרות מוקדמת עשויה להיות מואצת על ידי מגע מיני בגיל צעיר.

במקרה של לינה מדינה, ד"ר אדמונדו אסקומל דיווח ליומן רפואי שקיבלה מחזור ראשון כשהייתה רק בת שמונה חודשים. עם זאת, פרסומים אחרים טענו שהיא הייתה בת שלוש כשהחלה לקבל מחזור. כך או כך, זו הייתה התחלה מוקדמת להחריד.

בדיקה נוספת של מדינה בת ה-5 הראתה שהיא כבר פיתחה שדיים, ירכיים רחבות מהרגיל, וצמיחת עצם מתקדמת (כלומר לאחר גיל ההתבגרות).

אבל כמובן, למרות שהגוף שלה התפתח מוקדם, היא עדיין הייתה ילדה צעירה בבירור.

מי היה אבי התינוק של לינה מדינה?

לינה מדינה עם אחות

ויקימדיה קומונסלינה מדינה מעולם לא סיפרה לרשויות מי אביו של הילד. למרבה הצער, ייתכן שאפילו היא לא ידעה.

התבגרות מוקדמת מסבירה חלקית כיצד לינה מדינה נכנסה להריון. אבל כמובן, זה לא מסביר הכל.

אחרי הכל, מישהו אחר היה צריך להכניס אותה להריון. ולמרבה הצער, בהתחשב בסיכויים של 100,000 ל-1 נגד זה, האדם הזה כנראה לא היה ילד קטן עם אותו מצב שהיה לה.

מדינה מעולם לא סיפרה לרופאים שלה או לרשויות מי האב או את נסיבות התקיפה שהובילה להריונה. אבל בגלל גילה הצעיר, אולי היא אפילו לא הכירה את עצמה.

ד"ר אסקומל אמרה שהיא "לא יכלה לתת תשובות מדויקות" כשנשאלה על האב.

טיבורלו, אביה של מדינה שעבד כצורף כסף מקומי, נעצר לזמן קצר על חשד לאונס של ילדו. עם זאת, הוא שוחרר והאישומים נגדו בוטלו כאשר לא נמצאו ראיות או הצהרות עדים כדי להטיל עליו אחריות. מצדו, טיבורלו מדינה הכחיש בתוקף שאי פעם אנס את בתו.

בשנים שלאחר הלידה, כמה סוכנויות ידיעות שיערו שייתכן כי מדינה הותקפה במהלך חגיגות לא מוגדרות שהתקיימו ליד הכפר שלה. עם זאת, זה מעולם לא הוכח.

שתיקה מהאם הצעירה בעולם

האמא הצעירה בעולם

יוטיוב/אילינה פרננדסלאחר שנולד ג'ררדו מדינה, לינה מדינה ומשפחתה נסוגו במהירות מעיני הציבור.

ברגע שהריונה של לינה מדינה נודע באופן כללי, הוא זכה לתשומת לב מכל רחבי העולם.

עיתונים בפרו הציעו ללא הצלחה למשפחת מדינה אלפי דולרים עבור הזכויות לראיין ולצלם את לינה. בינתיים, עיתונים בארצות הברית קיימו יום שטח שדיווח על הסיפור – והם גם ניסו לראיין את האם הצעירה בעולם.

אף הוצעו הצעות לשלם למשפחה שתגיע לארצות הברית. אבל מדינה ומשפחתה סירבו לדבר בפומבי.

זה היה אולי בלתי נמנע, בהתחשב באופי המדהים של מצבה של מדינה וסלידה שלה מבדיקה, שכמה משקיפים יאשימו את משפחתה בהטעיית הסיפור כולו.

בלמעלה מ-80 השנים שחלפו, נראה שלא סביר שזה יהיה המצב. מדינה ומשפחתה לא ניסו לנצל את הסיפור, ותיעוד רפואי מהתקופה מספק תיעוד נרחב של מצבה במהלך הריונה.

רק שני תצלומים נודעו שצולמו של מדינה בזמן שהייתה בהריון. ורק אחת מהן – תמונת פרופיל ברזולוציה נמוכה – התפרסמה אי פעם מחוץ לספרות הרפואית.

תיק המקרה שלה מכיל גם דיווחים רבים של רופאים שטיפלו בה, כמו גם צילומי רנטגן מוגדרים בבירור של בטנה המציגים את עצמות העובר המתפתח בתוך גופה. גם בדיקת דם אישרה את הריונה. וכל המאמרים שפורסמו בספרות עברו ביקורת עמיתים ללא תקלות.

עם זאת, כל בקשה לראיון נדחתה על ידי מדינה. והיא תמשיך להימנע מפרסום עד סוף חייה, מסרבת לשבת לראיונות עם שירותי קווים בינלאומיים ועיתונים מקומיים כאחד.

הסלידה של מדינה מאור הזרקורים נמשכת כנראה עד היום.

מה קרה ללינה מדינה?

האדם הצעיר ביותר ללדת

יוטיוב/החולםחלק גדול מחייה המאוחרים של לינה מדינה נותר בגדר תעלומה. אם היא עדיין חיה היום, היא הייתה בסוף שנות ה-80 לחייה.

נראה שלינה מדינה קיבלה טיפול רפואי טוב, במיוחד עבור הזמן והמקום בו היא חיה, והיא ילדה תינוק בריא.

הלידה הייתה בניתוח קיסרי כי למרות הירכיים המורחבות בטרם עת של מדינה, כנראה היה לה קשה להעביר ילד בגודל מלא דרך תעלת הלידה.

לילדה של לינה מדינה קראו ג'ררדו, על שם הרופא שבדק לראשונה את מדינה, והתינוק הלך הביתה לכפר המשפחה טיקרפו לאחר ששוחרר מבית החולים.

שנתיים לאחר הלידה, מומחה לחינוך ילדים באוניברסיטת קולומביה בשם פול קוסאק קיבל אישור לבקר את משפחת מדינה . קוסאק גילתה שהאדם הצעיר ביותר שילדה היה "מעל אינטליגנציה נורמלית" ושהתינוק שלה "נורמלי לחלוטין".

"היא חושבת על הילד כאח תינוק וכך גם שאר בני המשפחה", דיווח קוסאק.

רופא מיילד בשם חוסה סנדובל, שכתב ספר על מקרה מדינה, אמר שמדינה העדיפה לעתים קרובות לשחק עם הבובות שלה ולא עם הילד שלה. לגבי ג'ררדו מדינה עצמו, הוא גדל במחשבה שמדינה היא אחותו הגדולה. הוא גילה את האמת כשהיה בערך בן 10.

בעוד שג'ררדו מדינה היה בריא במשך רוב חייו, הוא בסופו של דבר מת צעיר יחסית בגיל 40 בשנת 1979. סיבת המוות הייתה מחלת עצמות.

לגבי לינה מדינה, לא ברור אם היא עדיין חיה היום או לא. לאחר הריונה המזעזע, היא המשיכה לחיות חיים שקטים בפרו.

בבגרותה הצעירה מצאה עבודה כמזכירה של הרופא שהשתתף בלידה, ששילמה את דרכה בבית הספר. בערך באותו זמן, לינה הצליחה להעביר את ג'ררדו גם כן לבית הספר.

מאוחר יותר היא נישאה לאדם בשם ראול ג'וראדו בתחילת שנות ה-70 וילדה את בנה השני כשהייתה בשנות ה-30 לחייה. נכון לשנת 2002, מדינה וג'וראדו עדיין היו נשואים וגרו בשכונה ענייה בלימה.

בהתחשב ביחסה לכל החיים לפרסום ועיניים סקרניות של זרים כלפי האדם הצעיר ביותר בהיסטוריה שילדה, אולי לטובה חייה של לינה מדינה יישארו פרטיים. אם היא עדיין בחיים, היא הייתה בסוף שנות ה-80 לחייה היום.


לאחר שלמדת על לינה מדינה, האם הצעירה בהיסטוריה, קרא על הילדה בת ה-11 שנאלצה להתחתן עם האנס שלה . לאחר מכן, גלה את סיפורה של ג'יזלה פרל, "המלאך מאושוויץ" שהצילה את חייהן של מאות נשים שנכלאו במהלך השואה על ידי הפלת הריונות שלהן .

מאמרים קשורים

One Comment

  1. לינה מדינה הוא גיבור מעולם אחר, מבין הכל הוא מגניב לראות את הכוח של התנועה של הנשים והפעולה שנעשות להגן על הילדים שלהם.

כתיבת תגובה

Back to top button