הכל על ניתוח אף חוזר

שוקלת ניתוח אף חוזר? לפני שתסגרי על ניתוח, קבלי, על קצה המזלג, את כל מה שחשוב לדעת לפני ניתוח אף חוזר:

ניתוח אף חוזר הוא הליך מורכב הרבה יותר מניתוח אף ראשוני, בשל שינויי המבנה שנוצרו באף כתוצאה מהניתוח. על כן, אם המניע שלך הוא אסתטי בלבד, מומלץ מאוד לשקול היטב את היתרונות והחסרונות של ההליך בו את מעוניינת. במרבית המקרים, אם ניתוח האף הראשון שלך לא יצר כל בעיה רפואית באזור האף או לא יצר מראה חריג, סביר להניח שיומלץ לך לוותר על התהליך ולהתיידד עם האף שלך, לתמיד.

אם בעקבות ניתוח האף הראשון שביצעת, את סובלת מקשיי נשימה, או מהפרעות שינה כמו דום נשימה בשינה או נחירה משמעותית שלא הכרת בעבר, תוכלי לשקול, בהנחיה רפואית, ניתוח אף חוזר.

אם ניתוח האף הראשון הותיר אותך עם אף בלתי סימטרי, או כזה שאיננו משתלב במראה הכללי של פניך, תוכלי לשקול ביצוע ניתוח חוזר בהנחיה רפואית.
והחשוב ביותר: אם החלטת ללכת על ניתוח אף חוזר, וודאי שהכשלים שהפכו את ניתוח האף שלך לכישלון, לא יחזרו על עצמם.

בדיקות לקראת הניתוח

ראשית חשוב להבהיר כי ניתוחי אף נהוג לבצע רק לבני 16 ומעלה, שכן עד גיל זה האף עדיין לא מגיע לצורתו הסופית וממשיך להתפתח – כך שניתוח טרם זמנו עלול לפגום בהתפתחות התקינה ובתפקוד של איבר חיוני זה, ובנוסף האימפקט של ההליך הכירורגי עלול לרדת לטמיון אחרי שהאף ממשיך להשתנות.

בכל מקרה, בטרם הכניסה לחדר הניתוח נפגש המועמד לניתוח אף (אגב, מדובר בניתוח הפלסטי הרווח ביותר בקרב גברים) עם הרופא המנתח, שרצוי כי הוא יהיה כירורג פלסטי מוסמך בבעל ניסיון בשיפוץ אפים, וזה בוחן את מצב האף ואת המצב הבריאותי של המועמד לניתוח בקפידה. בנוסף, משתף האדם הרוצה אף אסתטי יותר את הרופא לגבי החלום שלו והאופן בו נרנראה מבחינתו אף "מושלם". ביחד מגבשים המנתח והמנותח תוכנית לקראת הניתוח ומתאמים ציפיות – כך שהאדם ייכנס לחדר הניתוח עם ציפיות ריאליות לגבי התוצאות (עקב רגישות האיבר והאיזור לא כל חלום ניתן לממש במלואו).

מנתח שהוא לא רק איש מקצוע מיומן אלא גם רופא בעל רגישות יבחן גם את הפן הנפשי ובפרט יוודא כי המועמד לניתוח אכן רוצה בכך מ"הסיבות הנכונות" (במיוחד אם מדובר בצעירים).

התאוששות מניתוחי אף

ניתוח אף עשוי להתבצע בהרדמה מקומית בלבד או בהרדמה מלאה, בהתאם לאופי הניתוח הספציפי – ישנן מספר טכניקות לביצוע ניתוח זה, בהתאם למבנה האף של המנותח הספציפי, לתוצאות המיוחלות של הניתוח ולצרכים הניתוחיים. כך או כך ברוב המקרים המנותח משוחרר לביתו לאחר מספר שעות של התאוששות במקום בו נערך הניתוח, במהלכן הוא כמובן נמצא תחת השגחה.

במשך מספר ימים לאחר הניתוח חווים המנותחים קושי לנשום (שכן הרקמות באזור נפוחות) ובכל מקרה מומלץ להיערך מראש ולשריין מספר ימי חופש ומנוחה.

אם הניתוח כלל תיקון של מחיצת האף, במשך כשבוע יישארו בתוך האף מעין "טמפונים" המבטיחים יציבות (אם הנתוח לא כלל תיקון שכזה, הטמפונים יישארו באף כיומיים).

הגבס על האף נשאר עליו כ- 7 ימים, הנפיחות מתפוגגת אט אט, ונעלמת כמעט לחלוטין לאחר כחודש וחצי. במשך כחודשיים חשוב מאוד להימנע ממאמצים פיזיים (שעלולים לפגוע באף ובתוצאות הניתוח), ממגע ישיר באזור המנותח ובנוסף מחשיפה לשמש.

חשוב להדגיש כי התוצאות של ניתוח אף באות לידי ביטוי מלא רק לאחר כשנה, כך שיש להתאזר בסבלנות.

שוקלים לעשות ניתוח אף?

קבלו טיפים חשובים לפני שאתם מחליטים סופית!

בחרו את שיטת הניתוח המתאימה לכם ביותר. שתי השיטות המקובלות הן השיטה הפתוחה והשיטה הסגורה. השיטה הסגורה פופולארית יותר, ואם תבחרו לעשות בה שימוש הניתוח יכלול רק חתכים פנימיים בתוך חלל האף, כך שהצלקות תהיינה פנימיות ולא יטרידו אתכם. השיטה הפתוחה כוללת חתך מינורי בבסיס האף, אשר יוצר צלקת חיצונית שנוכחותה איננה בולטת, ועם הזמן – נעלמת. השיטה הפתוחה מקובלת, בדרך כלל, רק במקרים מסובכים ומורכבים יחסית.

היו מודעים מראש לתופעות הלוואי המידיות האופייניות לניתוח אף, ולתופעות הלוואי שעשויות ללוות אתכם גם לטווח הרחוק יחסית, עד להחלמה מלאה. הכנה נפשית מוקדמת תאפשר לכם להתמודד ביתר יעילות עם תופעות הלוואי האפשריות, ולצלוח את התהליך ברגיעה מקסימלית.

היזהרו מאף בעל מראה מנותח מוגזם, שלא ייראה טבעי, ויהפוך את הניתוח, בו השקעתם זמן, כסף, והרבה הכנה נפשית, להחמצה.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. ניתוח האף הוא אמצעי מעשי שבו מתבצע ביקורת מפורטת למצב הנשימתי של האדם. הוא יכול להיות מאוד שימושי כדי לזהות ולטפל בבעיות של נשימה, ובכך להבטיח שנשימה נעימה ובריאה.

כתיבת תגובה

Back to top button