איך להכין גבינת עיזים? מתכון עם 3 מרכיבים בלבד

אז איך להכין גבינת עיזים? אין ציוד מיוחד שאתה אפילו צריך בשביל השיטה הזו – מלבד בד גבינה ומדחום איך להכין גבינת עיזים? גבינת עיזים היא סופר פשוטה להכנה בבית, שלא לומר חסכונית עד כדי גיחוך . באמצעות 3 מרכיבים בלבד, אתה יכול להקציף אצווה של גבינת עיזים ביתית הניתנת להתאמה אישית, מוכנה להרשים את המשפחה והחברים שלך!

מתוך כל מה שעשיתי במהלך השנים האחרונות, אני חושב שייצור גבינה הוא אחד מאלה שבאמת חוללו מהפכה בהרגלי ההוצאות שלי. האמת, אני בקושי קונה גבינה בחנות עכשיו כי זה כל כך קל להכין קבוצות בבית שאני יכול לטעום איך שאני רוצה, לדעת בדיוק מה נכנס בהן, וגבינת העיזים הביתית הזו (שבר צרפתית – שמתורגמת לעז) היא לא שונה.

בנוסף, התהליך להכנת גבינה ביתית הוא הרבה יותר פשוט ממה שאתה יכול לדמיין . גבינת עיזים שמנת זו משתמשת בשיטת 'קרישה', כלומר אנו משלבים את חלב העיזים עם חום וחומצה. לאחר מכן, זה מפרק את החלב לגבינה ומי גבינה. החמין הוא מה שאנחנו אוספים ומנקזים כדי להפוך לגבינה שלנו – זה פשוט כמו זה!

למה לנסות את המתכון הזה

האם ידעת שכאשר משווים גבינת עיזים לחלב פרה, היא נמוכה יותר ברמות שומן, קלוריות ואפילו כולסטרול , תוך שהיא מספקת יותר סידן ?

זה גם נוטה להיות קל יותר לקיבה מאשר חלב פרה/גבינה, ולכן אנשים רבים שיש להם בעיות עם חלב פרה/גבינה יכולים לאכול גבינת עיזים. נוסף על כך, הגבינה הביתית הזו משתמשת בשלושה מרכיבים בלבד וטעמה טעים לחלוטין!

מרכיבים שאתה צריך וגיוונים

  • חלב עיזים טרי : עדיף להשתמש בחלב עיזים מלא שומן (אני השתמשתי בחלב עיזים מפוסטר), הימנעות מכל דבר מפוסטר במיוחד, מכיוון שהוא לא מתכרבל באותה צורה. אתה יכול להשתמש בחלב עיזים גולמי אם אתה יכול למצוא קצת.
  • חומצת לימון ומים: זה מה שהחלטתי להשתמש בתור חומר הקיפוח שלי, כי יש לי אותו במטבח שלי אחרי הרבה עשה זאת בעצמך. עם זאת, אם אתה חדש בייצור גבינה ואתה רוצה אפשרויות שכנראה כבר יש לך בבית (כמו מיץ לימון וחומץ), עיין בסעיף השאלות הנפוצות למידע נוסף.
  • מלח גבינה (מלח כשר): זהו מלח ללא יוד המושלם לגבינה מכיוון שהמחסור ביוד אומר שהוא לא יעכב את התרבויות/החיידקים הדרושים בתוך הגבינה. אפשר להשתמש גם במלח ים, אבל להוסיף רק לאחר שהגבינה התכרבלה והתנקזה.

תוספות רכיבים אופציונליים

אני אוהב להכין גבינת עיזים רגילה, ואז להתאים מנות קטנות יותר לארוחות/שימושים אישיים. עם זאת, אתה יכול גם לטעום את כל המנה. להלן מספר אפשרויות:

  • ניתן להכין גבינת עיזים עשבי תיבול בעזרת עשבי תיבול יבשים כמו עירית, טימין, רוזמרין וכדומה. מוסיפים במקביל להוספת חלב לפיזור אחיד בכל הגבינה.
  • אתה יכול גם לכסות את גבינת העיזים בעשבי תיבול טריים , לאחר יציקה. אני אוהב להשתמש בעירית או בשמיר. ניתן להשתמש גם בעשבי תיבול יבשים ותערובות תבלינים כמו טרגון, זעתר , בזיליקום וכו'.
  • בעת הכנת בולי עץ/דיסקים, אפשר גם לכסות אותם באגוזים קצוצים (גולמיים או קלויים).
  • לקבלת וריאציה מתוקה, לטפטף דבש ולחלופין, קצת קינמון .

הוראות שלב אחר שלב

שלב 1. הכן את חומצת לימון

התחל בהמסת חומצת הלימון במים. אין צורך לחמם את התערובת.

שלב 2. מחממים את חלב העיזים

יוצקים את החלב לסיר גדול ומוסיפים את חומצת הלימון המומסת. מחממים על אש בינונית בעדינות, עד שמגיעים ל-85ºC/185ºF.* ואז מסירים מהאש.

*שיטה זו תהיה שונה אם משתמשים במיץ לימון/חומץ. במקרה כזה, מוסיפים את החומצה רק לאחר שהחלב הגיע לטמפרטורה זו וכיביתם את האש.

שלב 3. השאירו את החלב

מניחים את החלב בצד ומניחים לנוח, מכוסה (במכסה או במגבת), למשך 10 דקות.

חלב עזים אינו מתכרבל כמו חלב פרה, מכיוון שהקמור יכול להיות קטן למדי ופחות 'נוצר', בניגוד להכנת ריקוטה. זה אומר שהתערובת עדיין יכולה להיראות נוזלית למדי לאחר 10 דקות.

שלב 4. מסננים את הגבינה

מניחים בד גבינה בתוך מסננת ויוצקים את החלב לתוך בד הגבינה ומניחים לניקוז כשעה.

אפשר להשאיר את המסננת מעל קערה גדולה ולאסוף את שאריות מי הגבינה לשימוש במתכונים אחרים. לחלופין, אתה יכול לאגד את בד הגבינה ולתלות אותו מהברז, לניקוז.

שלב 5. טעם ועצב אותו

הוסף את המלח שלך לגבינה המרוקנת וערבב היטב. עכשיו הגיע הזמן ליצור את הגבינה. אתה יכול להניח אותו בתבנית או לגלגל אותו לתוך בול עץ.

כדי לגלגל בקלות לתוך בול עץ, הנח אותו על פיסת עטיפת שעוות דבורים, ניילון נצמד או נייר שעווה והשתמש בו כדי לגלגל לתוך בול עץ. סובב/קפל פנימה את הקצוות כדי לאבטח את חבילת הגבינה.

מעבירים למקרר לצינון ו'התייצבות'. גבינת העיזים הביתית שלך מוכנה לשימוש!

איך להגיש גבינת עזים

יש טונות (וטונות וטונות) של דרכים להגיש ולצרוך גבינת עיזים. עד כדי כך שלא יכולתי לקוות לפרט את כולם כאן. עם זאת, הנה כמה מהבחירות המובילות שלי.

  • מגלגלים לתוך לחמניות גבינת עיזים פשוטות קשת .
  • מורחים על טוסט ( חיטה מלאה או רב גרגירים ), בייגל, או אפילו קרואסונים .
  • מגישים כחלק ממגש גבינות , עם קרקרים וריבת תאנים ביתית קלה זו .
  • מפוררים מעל/לסלטים – כמו סלט קינואה פשוט עם אגוזי מלך ואבוקדו , סלט תרד אוכמניות או סלט תות קייל .
  • מערבבים לתוך רטבי פסטה – כמו אפיית פסטה צמחונית בסיר אחד , כולל בתוך לזניה.
  • מכינים פיצה ומעליה גבינת עיזים.
  • השתמש על תפוחי אדמה אפויים (כולל בטטה).
  • להשרות בשמן זית ועשבי תיבול.
  • טארט גבינת עיזים ובצל מקורמל
  • סלט תרד, פטל שחור וגבינת עיזים

שאלות נפוצות וטיפים

כמה זמן מחזיקה גבינת עיזים ביתית?

גבינה זו יכולה להחזיק בין 1-2 שבועות במקרר (אם כי, אני מציע לשאוף להשתמש בה תוך שבוע). עדיף לשמור אותו עם 'לחות' קלה, אז שמור במגירה, אם אפשר.

איך יודעים אם גבינת עיזים כבויה?

אם יש עובש על הגבינה שלך, תצטרך לזרוק את הגבינה כולה. זה גם יפתח, בדרך כלל, ריח ומראה מוזרים.

האם אפשר להקפיא גבינת עיזים?

כן. עדיף להקפיא זמן קצר לאחר הכנת המנה, עטופה היטב, כדי לשמור על המרקם ותכולת הלחות שלה. מומלץ לצרוך אותו תוך 6 חודשים. מניחים להפשרה איטית במקרר, לפני השימוש.

אם המרקם משתנה עם ההפשרה אפשר למזג אותו למרקם קרמי יותר, או אפילו להוסיף לו כמה כפות חלב ולערבב היטב.

במה אפשר להשתמש במקום חומצת לימון?

אתה יכול גם להשתמש במרכיבים ביתיים פשוטים כדי לעזור לחלב להתכרבל. זה כולל חומץ לבן, חומץ תפוחים או מיץ לימון. תזדקק ל-1/3 כוס מיץ לימון טרי לכל ליטר (950 מ"ל) חלב או 1/4 כוס חומץ.

למה הגבינה פירורית/יבשה?

מעולם לא קרה לי הבעיה הזו. עם זאת, ייתכן שהסיבה לכך היא חימום מהיר מדי של החלב. איטי ויציב זה שם המשחק (כך גם לגבי ערבוב החלב – מערבבים מהר מדי ותהיה לך גבינה קשה יותר).

זה יכול להיות גם תלוי בכמות החומצה המשמשת עם החלב. חלב עיזים משתנה בחומצה במהלך השנה (הכי גבוה לאחר לידה), כך שזה יכול להשפיע על הכמות שאת צריכה להוסיף.

איך להפוך את הגבינה לרכה יותר/ניתנת למריחה?

המפתח לגבינת עיזים רכה וניתנת למריחה הוא פשוט לערבב אותה עם כף או שתיים של חלב או שמנת. מועכים אותם יחד בקערה קטנה, ותוך שניות, גבינת העיזים תתרכך מספיק כדי להיות ניתנת למריחה.

איך מכינים גבינת עיזים מוקצפת?

 אם אתה מוצא את הגבינה פירורית מדי, אתה יכול להקציף אותה למרקם קרמי שניתן למריחה. כל שעליך לעשות הוא לשלב גבינת עיזים וגבינת שמנת ביחס 2:1 בבלנדר. אתה יכול אפילו להוסיף מרכיבים נוספים כמו שום, פתיתי פלפל אדום, עשבי תיבול וכו'.

האם אוכל להיפטר מעודפי הטעם ה"חומצתי"/חומצי?

כן, בהחלט יכול! אני אוהב גבינת עיזים חריפה – אבל כדי להפחית את הטעם החריף, שטפו קלות את גבינת הגבינה בעדינות עם קצת מים קרים לפני שהם יוצאים לניקוז וזה ישטוף חלק מה"טאנג" מהחומצה.

מאמרים קשורים

One Comment

כתיבת תגובה

Back to top button