איך לאחסן ולשמור על הטריות של גבינת עיזים

איך לאחסן ולשמור על הטריות של גבינת עיזים? כשאתם שומעים "גבינת עיזים", מה שכנראה עולה בדעתכם הוא אותו בול עץ לבן קטן: שבר טרי, טעים קרמי וחריף.

זו נקודת התחלה טובה. משם, גבינת עיזים יכולה להפעיל את הסולם ממוצק לפאנקי לפירורי להמסה לאגוזים, אתה שם את זה. בעצם, כל מה שחלב פרה או כבשים יכול לעשות, חלב עיזים יכול לעשות באותה מידה – או, אם תשאלו את ג'ודי שאד, טוב יותר.

שומן משובח

אתה יודע איך השמנת בחלב פרה נא עולה למעלה? זה לא בחלב עיזים. הסיבה לכך היא שמולקולות השומן בחלב עיזים קטנות ועדינות יותר.

תחשוב על זה כך: חלב עיזים הוא הומוגני באופן טבעי. זה גם יותר לעיכול ויש לו פחות לקטוז מחלב פרה. כשהחלב הזה הופך לגבינה טרייה, "זה משחק כדור אחר לגמרי", אמר שד. "המרקם הזה הולך להיות כמו משי בפה שלך."

אגב, הטעם של החלב לא קשור כלל למה שאוכלים עיזים. "זה מה שהם מריחים ממש לפני שהם מייצרים חלב שעובר מעבר", אומר שד. הרשים את אורחי המסיבה שלך עם זה בפעם הבאה.

גבינה לכל העונה

פעם, האביב היה עונת גבינות העיזים. הרבייה מתרחשת בסתיו ובתחילת החורף, אז תינוקות עיזים (ועל כן חלב עיזים) התרחשו באביב. אבל הביקוש לאורך כל השנה אומר שאתה יכול למצוא גבינת עיזים כל הזמן, אם כי אומנים כמו שאד אומרים שהזמן בשנה יכול להשפיע על הייצור.

"אנחנו מקבלים כמעט פי שניים יותר חלב מיצרני העיזים שלנו באביב ובקיץ מאשר בסתיו, וזו הסיבה שהתחלנו לייצר גבינות מיושנות מלכתחילה, כך שיהיו לנו גבינות שיכולות להחזיק", אמר שד.

גבינת עזים

גבינת עיזים יכולה להיות טרייה (לא בשלה) או בשלה. המרקם והטעם משתנים לא מעט מעבר לכך בהתאם לאופן הכנת הגבינה.

גבינת עיזים טרייה היא רכה, צעירה ולא תמיד בצורת עץ. גבינת עיזים רכה או מבשילה על פני השטח מפתחת קליפה לבנה או לפעמים מקומטת כשהיא מתיישנת במשך שבועות; מבחינת המרקם, זה יכול לנוע בין קרמי לפירורי. גבינת עיזים מיושנת מוצקה, מבשילה לאורך תקופה ארוכה יותר ויכולה להיות מורכבת וחריפה למדי.

קנה מספיק גבינת עיזים

גבינת עיזים היא כמו לחם או יין, שאפשר ליהנות ממנה ברגע שפותחים אותה. אז זה לא הזמן לקניות בכמות גדולה. קנה את מה שאתה יודע שאתה הולך לאכול תוך שבעה ימים, אומר שאד.

מה לחפש בגבינת עיזים

עטיפת פלסטיק מזמינה עובש לא רצוי, אז הימנע מכך אם אתה יכול. "מה קורה אם שמים פטריות בשקית ניילון למשך שבוע? זה אותו דבר", אמר שד.

אם יש לך מוכר גבינה שנותן לך לדגום לפני הקנייה, מי יכול לפרוס לפי הזמנה, שמרענן כל הזמן את המארז, מי משתמש בנייר, לא בניילון, עטיפה… פנטסטי. זה אידיאלי – וכנראה לא המצב בסופרמרקט הממוצע שלך. ובכל זאת, אתה יכול לנקוט בצעדים כדי למצוא את האפשרויות הטובות ביותר בכל מקום שבו אתה קונה.

גבינת עיזים טרייה צריכה להרגיש מוצקה, לא עיסתית, "אחרת אתה משלם על מים", אמר שד. לגבי גבינה אטומה בוואקום, הימנע מעודף נוזלים, נזילות וכל צבע לא פגום. לזנים עם קליפה שכבר נחתכו, חפש הפרדה בין הקליפה לגבינה – אתה לא רוצה את זה. אם זה נראה מיובש כאילו הוא ישב שם זמן מה, כנראה שכן.

תן לגבינת עיזים לנשום

גבינת עיזים – כל גבינה – זקוקה ללחות וקצת מקום לנשימה. אם פספסתם אותו בפעם הראשונה (והשנייה והשלישית), הנה הוא שוב: עטיפת פלסטיק BAD.

שבר עטוף בוואקום מהמכולת יכול לשמור, ללא פתיחה, לפחות חודשיים. אבל לאחר פתיחתו, הוציאו אותו מהאריזה ואחסנו בכלי פלסטיק או זכוכית עם מכסה במקרר.

לזנים עם קליפה שלא הגיעו בנייר, עטפו תחילה בנייר שעווה ואחר כך בניילון ואחסנו במגירת המקרר. "אתה יוצר שכבה של יכולת נשימה", אומר שאד.

גבינת עיזים – לבדוק, לגרד, לזרוק

וזכרו: אתם קונים גבינת עיזים כדי לאכול תוך שבוע, כדי לא לראות כמה זמן היא תישמר במקרר. אכלו את הדברים הטריים תוך ימים, ובדקו את הסוגים המיושנים והרכים יותר כל יומיים בערך.

כשתעשה זאת, גרד את המשטח עם סכין ועטוף מחדש בשכבה חדשה של נייר שעווה, ולאחר מכן בניילון נצמד. בעוד שכתם של עובש אפור או חום אינו סיבה לדאגה, עובש צהוב או ורוד בהיר כן, אומר שאד.

אם גבינת העיזים שלך בטעם חמוץ או עז יותר ממה שאתה חושב שהיא צריכה, זרקו גם את זה.

1 תגובות על “איך לאחסן ולשמור על הטריות של גבינת עיזים”

  1. Yehuda

    לאחסן גבינת עיזים טריות, יש להקפיד לשמור על טמפרטורת חדר בטווח המתאימה של 4-8 מעלות צלזיוס. יש גם להקפיד שהגבינה תהיה תחת כיסוי מקומי או בתוך מגש אפור למניעת השחיקה של האור. יש להחליף את גבינת העיזים כאשר היא לא יותר טרייה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top