מה לא כדאי לכתוב בקורות חיים? 11 דברים

מה לא כדאי לכתוב בקורות חיים? 8 הטעויות הנפוצות ביותר בקורות החיים, טיפים ואסטרטגיות כיצד לכתוב קורות חיים מנצחים.

המקום הוא פרימיום בעת כתיבת קורות החיים שלך, אז פנה מקום לדברים שאתה רוצה שמנהל גיוס יידע עליך על ידי תעדוף פריטים שיכולים לשפר את הסיכויים שלך להתקבל לעבודה. על ידי השארת הדברים שמנהלי גיוס לא צריכים לדעת, קורות החיים שלך צריכים להציג אותך כמועמד משכנע.

במאמר זה, אנו דנים במה להשאיר כשעורכים את קורות החיים שלך.

11 דברים שאסור לשים בקורות החיים שלך

ודא שקורות החיים שלך לא כוללים אף אחד מהאלמנטים המיותרים או השנויים במחלוקת כדי לתת לעצמך את הסיכוי הטוב ביותר להיות מוזמן לראיון:

1. יותר מדי מידע

הכללת כל מה בקורות החיים שלך שיכול להיות רלוונטי לתפקיד שאתה רוצה אולי מפתה, אבל יש סיכוי לכלול יותר מדי מידע. זכור שמראיינים עשויים לסקור מאות קורות חיים מדי יום, כך שתמציתיות היא המפתח לזכות בתשומת לבם. אם תכלול את הפרטים של כל עבודה שהייתה לך, המידע החשוב עלול להפוך פחות גלוי, אז התמקד במיומנויות שיש לך שהופכות אותך למועמד טוב לתפקיד שאתה רוצה.

כלול רק משרות שרלוונטיות למשרה אליה אתה מגיש מועמדות או שהן נחוצות כדי להציג אורך מסוים של היסטוריית תעסוקה. בעת פירוט חובות העבודה, הגבל את הרשימה לשלוש או ארבע דוגמאות קצרות וכלול מיומנות שפיתחת כדי להוסיף רלוונטיות.

2. קיר מוצק של טקסט

בנוסף לשמירה על מידע מינימלי, תצטרך גם לארגן אותו היטב כדי להבטיח קריאה. קורות חיים בנוי  היטב  קל יותר לקריאה ומושך את עינו של מנהל הגיוס לכישורים הרלוונטיים ביותר לעבודה שלך, כך שיוכלו לראות אם אתה מועמד מתאים במבט חטוף.

נקודות תבליטים מדגישות ביעילות את יכולות המפתח שלך מבחינה ויזואלית, והפורמט מתאים לסדרה של קישורים ישירים בין תיאור התפקיד לבין הניסיון שלך. מגייסים רבים ישתמשו בתוכנה שסורקת קורות חיים עבור מילות המפתח שהם מחפשים ונותנת לך דירוג על סמך קווי הדמיון בין קורות החיים שלך לרשימת הדרישות שלהם.

כדי לשפר את סיכויי הניקוד של קורות החיים שלך בצורה טובה, השתמש באותם מונחים בתיאור התפקיד שלהם ואל תכלול תמונות, תרשימים או כל דבר שמערכת אוטומטית לא תקלוט כטקסט.

3. שגיאות כתיב ושגיאות דקדוק

אם אתם מגישים מועמדות למספר משרות ומתאימים את קורות החיים שלכם לכל אחת מהן, שינוי המבנה והוספת טקסט חדש עלולים להוביל לשגיאות הקלדה ושגיאות אחרות. בקש מחבר, בן משפחה או עמית לקרוא את קורות החיים שלך כדי לתפוס טעויות שאולי התעלמתם ממנו. אתה יכול גם להשתמש בבדיקות איות ודקדוק במעבד התמלילים שלך או באינטרנט.

יש אנשים שהדפסת קורות החיים שלהם מקלה על זיהוי שגיאות שהם עלולים לפספס על המסך. נסה להצביע על כל מילה בעט בעת ההגהה כדי לוודא שאתה מתחשב במידת הדיוק של כל פריט. קריאת קורות החיים שלך בקול היא דרך נוספת לעודד את עצמך להתמקד בכל מילה.

4. אי דיוקים לגבי הכישורים או הניסיון שלך

בראש הדברים שאסור לשים בקורות החיים שלך הם אמירות לא ישרות. אלו יכולות להיות חצאי אמיתות, אי דיוקים או מידע מטעה, אבל כולם מסתכמים באותו דבר. מנהלי גיוס רבים למעשה גמישים למדי לגבי הדרישות שלהם וישקלו מועמד בעל הגישה הנכונה גם אם הם לא עומדים בכל הקריטריונים, אז הימנעו מליפות את ההיסטוריה שלכם.

5. מידע אישי מיותר

קורות החיים שלך הם מקום להציג את ההישגים שהופכים אותך לעובד מצוין, אז היצמד למידע הרלוונטי ביותר לתפקיד. אם הייתה לך חוויה משנה חיים במיוחד שהובילה אותך לקריירה הנוכחית שלך, תוכל לכלול הסבר קצר, אבל אחרת, שקול לשמור את השאר  לראיון .

למחוק אינסטגרם

אלא אם כן המצב המשפחתי שלך, אמונות דתיות או נטיות פוליטיות קשורות באופן ישיר וספציפי ליישום שלך, עזוב אותם והתמקד במקום זאת במיומנויות המקצועיות שהופכות אותך למועמד טוב.

6. הגיל שלך

למרות שמנהלי גיוס עובדים עושים כמיטב יכולתם לא ליצור דעות מוקדמות לגבי מועמדים, עדיף בהרבה לא לספק מידע שעלול לפעול נגדך. הייתה תקופה שבה אנשים כללו באופן שגרתי את תאריך הלידה שלהם בקורות החיים שלהם, אבל עכשיו מקובל שלא לכלול התייחסות לגילך ככל האפשר. אם לתפקיד אליו אתם פונים יש דרישות הקשורות לגיל, אתם יכולים פשוט לציין שאתם עומדים בהם ואל תכנסו לפרטים נוספים.

7. הערות שליליות על מעסיק לשעבר

בעת כתיבת קורות החיים שלך, השמט פרטים על הסיבה שעזבת עבודה או, אם אתה עדיין עובד, מדוע אתה לא מרוצה מהתפקיד הנוכחי שלך. אתה יכול לכלול הצהרה לגבי סוג התפקיד שאתה מחפש, אבל השאר את זה חיובי. באופן דומה, כאשר אתה מתאר את החוויה שלך, עליך להתמקד בעובדות האובייקטיביות הקשורות להישגים שלך בתפקיד. זה בסדר להדגיש כמה אתגרים ולהסביר איך התגברת עליהם, אבל הימנע מלדבר שלילי על ארגונים אחרים.

8. יותר מדי פרטים על התחביבים ותחומי העניין שלך

מנהל גיוס שיקרא קורות חיים יצפה לראות קצת מידע אישי בקורות החיים. עם ההתמקדות הגוברת באיזון בין עבודה לחיים ובצורך בזמן השבתה, כמה פרטים על  תחומי העניין והתחביבים שלך  צפויים ואף מעודדים.

זה נכון במיוחד אם הם רלוונטיים לתפקיד. לדוגמה, אם אתה מגיש בקשה לתפקיד וטרינר, אז אזכור שאתה מתנדב במקלט לבעלי חיים ידגים את המחויבות שלך לטיפול בבעלי חיים ואת האופי הבלתי אנוכי שלך.

עם זאת, אפילו התחביבים או תחומי העניין הרלוונטיים ביותר צריכים להוות רק כמה שורות של קורות החיים שלך ועליך להימנע מלהכליל כל דבר שעלול לערער את הבקשה שלך.

מדור תחביבים ותחומי עניין בקורות החיים שלך הוא בדרך כלל אופציונלי. ככל שיש לך יותר ניסיון מקצועי, סביר להניח שהתחביבים שלך יהיו פחות רלוונטיים.

9. שפה פסיבית

הקריירה שלך היא לא משהו שקרה לך הרגע, אז  השתמש במילות פעולה  וקח קרדיט על כך שגרם לזה לקרות. קורות החיים שלך הם ההזדמנות שלך לעשות רושם על מנהל גיוס, אז וודא שאתה מנצל את זה במלואו עם פועלי פעולה חזקים וסיכום של כל הדברים שהופכים אותך לבחירה מצוינת לתפקיד.

10. טקסט זעיר

למרות שהקטנת גודל הגופן יכולה להיראות כמו דרך מצוינת לפנות מקום כדי לכלול מידע נוסף בקורות החיים שלך, אתה רוצה שקורות החיים שלך יהיו קלים לקריאה כדי לעודד מגייס לקרוא כמה שיותר. שמור את קורות החיים שלך באורך סביר על ידי תעדוף הכישורים הרלוונטיים ביותר שלך ושימוש בנקודות תבליט או הצהרות קצרות כדי לשמור על ספירת המילה לאחור ולהבטיח שיש מעט שטח לבן על הדף כדי לתת לו משיכה ויזואלית יותר. השתמש בגופן בגודל סביר ברור וקל לקריאה ושקול איך קורות החיים שלך נראים בעמוד.

11. תכנים נוספים שונים

קורות החיים שלך צריכים להתמקד במה שאתה יכול להביא למעסיק, כך שאתה יכול גם להשאיר כל מה שלא תורם לכך, כולל:

  • צילומים:  שמור את קורות החיים שלך בטקסט רגיל אלא אם כן ביקשו זאת במפורש.
  • פרטי התקשרות עבור הפניות  שלך: המעסיק שלך יבקש את אלה אם הוא צריך אותם.
  • תוצאות אקדמיות בלתי יוצאות דופן: במקום זאת, משכו תשומת לב להישגים חיוביים יותר.
  • ז'רגון ספציפי לחברה:  השתמש בטרמינולוגיה שכל אחד יכול להבין.
  • מדיה חברתית או אתרים שאינם עסקיים: ספק רק פרטים על אתרים רלוונטיים שבהם אתה משתמש לעבודה.
  • השכר הנוכחי שלך:  תוכל להתייחס לכך בהמשך התהליך במידת הצורך למשא ומתן.
  • פירוט תפקידים לטווח קצר:  התמקד בתפקידים שבהם שהית לפחות מספר חודשים.
  • שפה בגוף ראשון ( "אני", " אנחנו " או "אני "): מגייס יידע שקורות החיים שלך קשורים אליך, אז השתמש במילות פעולה כדי לתאר את ההישגים שלך כדי להימנע משימוש יתר בהתייחסויות לעצמך.

 

בעת כתיבת קורות החיים שלך, שקול מה יבלוט למגייס שעשוי לקרוא מאות מהם ביום. קורות חיים כתובים היטב מקל עליהם לראות מה אתה יכול להביא לתפקיד, אז התמקד בתחומים שבהם אתה מצטיין והשתמש בהם לטובתך. זה טבעי לדאוג להשאיר משהו בחוץ אבל הימנע מכל פיתוי לייפות את ההישגים שלך או לכלול מידע לא רלוונטי. היצמד לתחומים שבהם אתה יכול להוכיח את כישוריך ושם הניסיון וההישגים שלך מדברים בעד עצמם.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. 1. פרטיות אישית
    2. חשבון בנקאי
    3. פרטי הגירה
    4. מספר זהות
    5. פרטי התקשרות
    6. סכומי כסף
    7. מפתחות אבטחה
    8. חשבונות חברתיים
    9. פרטי השכרה
    10. שם משפחה
    11. גיל

כתיבת תגובה

Back to top button