על מה מעסיקים מסתכלים בקורות החיים

בדוק על מה מעסיקים מסתכלים בקורות החיים – כיצד תוכל לגרום לקורות החיים שלך לבלוט למעסיקים פוטנציאליים? יש כמה קווים מנחים שיוכלו לעזור לקורות החיים שלך לזרוח.

יתר על כן, קורות חיים מנצחים עשויים לעודד מעסיקים ליצור איתך קשר לגבי הזדמנויות עבודה.

במאמר זה, נשתף מה מעסיקים מחפשים בקורות חיים, כיצד לתאר את חווית העבודה שלך וטיפים להגהה כדי לגרום לקורות החיים שלך לזרוח.

מה מעסיקים מחפשים בקורות חיים

קורות החיים שלך הם לעתים קרובות הסיכוי הראשון והטוב ביותר שלך להבחין על ידי מגייסים ומנהלי גיוס עובדים. המטרה שלך היא להקל עליהם לראות שיש לך את הכישורים שהם מחפשים במועמד אידיאלי. מכיוון שהם עשויים לקרוא מאות פניות, מגייס או מנהל גיוס עשויים לסרוק במהירות את קורות החיים שלך כדי לראות אם הכישורים הללו קופצים החוצה.

איך כותבים קורות חיים נהדרים

עקוב אחר ההנחיות הבאות כדי לכתוב קורות חיים שקל למעסיקים למצוא ולקרוא:

1. התחל בקריאה מדוקדקת של תיאור התפקיד כדי לזהות את המיומנויות והניסיון הנדרשים

כדי לזהות אילו תכונות, כישורים וניסיון דורש מעסיק, קרא בעיון את פרסום המשרה. שים לב למילים ולביטויים שבהם הם משתמשים כדי לתאר מועמד לרעיון ורשום את אלו שמתאימות לך. בעת התאמת קורות החיים שלך, כלול את מילות המפתח הללו בסיכום קורות החיים שלך, מיומנויות וניסיון מקצועי. אם אינך עומד בדרישות המדויקות, רשום את הכישורים הקשורים או הדומים שלך.

כמו כן, חשוב לציין שבקשות עבודה מקוונות ממוינות לרוב באמצעות תוכנה הנקראת מערכת מעקב אחר מועמדים. תוכנה זו סורקת קורות חיים ומכתבי כיסוי עבור ניסיון רלוונטי, מיומנויות ומילות מפתח אחרות, כך שקל למעסיקים לזהות את המועמדים המתאימים.

מעסיקים משתמשים לעתים קרובות באותן מילות מפתח מפרסום המשרה כאשר הם מחפשים באופן יזום מועמדים בקורות החיים . על ידי הבטחת התאמת קורות החיים שלך למה שמעסיקים עשויים לחפש, תגדיל את הסיכויים שלך להתגלות. אם אין לך הרבה מהמיומנויות והניסיון הנדרשים ברשימה, אולי תרצה לחדד את חיפוש העבודה שלך כדי למצוא התאמה טובה יותר.

2. השתמש בפורמט קל לקריאה

בעת כתיבת קורות החיים, המטרה היא להקל ככל האפשר על מעסיקים לזהות את הסיבות לכך שאתה מועמד מצוין. זה אומר להציג תחילה את המידע החשוב והרלוונטי ביותר ולהסיר מידע לא רלוונטי או מיושן, כגון משרות שמילאת לפני 15+ שנים.

הקפד לכלול את שמך ופרטי הקשר שלך בראש, סיכום קורות חיים, ניסיון העבודה שלך, כישורים והשכלה. פריסות עמוד מסובכות או בפורמט יתר עם עמודות, תרשימים או תמונות עשויות להיות קשות לקריאת מערכות המעקב של המועמדים. זכור להשתמש בגופן פשוט ומקצועי כגון Arial, Calibri או Georgia בגודל גופן של 10-12 נקודות.

סדר הסעיפים הללו עשוי להשתנות בהתאם לרקע שלך ולעבודות שאליהן אתה מגיש מועמדות.

להלן שלושה מהפורמטים הפופולריים ביותר של קורות חיים הממקמים כל אחד מהסעיפים לעיל בצורה שונה:

  • פורמט קורות חיים כרונולוגיים הוא הנפוץ ביותר, ורשום תחילה את סעיף ההיסטוריה המקצועית שלך. קורות חיים כרונולוגיים הם אופציה טובה אם יש לך היסטוריית עבודה מקצועית עשירה ללא פערים בתעסוקה.
  • פורמט קורות חיים פונקציונליים מדגיש את סעיף הכישורים ומהווה אפשרות טובה אם אתה מחליף ענף או שיש לך כמה פערים בהיסטוריית העבודה שלך.
  • פורמט שילוב של קורות חיים הוא שילוב של הפורמטים הפונקציונליים והכרונולוגיים והוא אופציה טובה אם יש לך ניסיון מקצועי שבו הן המיומנויות והן היסטוריית העבודה חשובים באותה מידה.

3. כתבו תקציר קורות חיים קצר

התחלת קורות החיים שלך עם כותרת או הצהרת סיכום קורות חיים (המכונה לפעמים יעד קורות חיים ) היא אחת הדרכים להציג בבירור את הכישורים הרלוונטיים ביותר שלך. תיאור קצר זה אמור לפרסם במהירות את מערך הכישורים והמטרות המקצועיות שלך לכל קורא.

כותרת היא הגרסה הקצרה ביותר: סכם את ההישגים שלך בשורה אחת. בסיכום או בהצהרה אובייקטיבית, אתה יכול להתארך קצת יותר: משפט אחד או שניים הם בדרך כלל באורך טוב.

 

כדי להתחיל, חשבו על הישגיכם בקריירה הגאים ביותר ומה מגדיר את מי שאתם במקום העבודה. קרא בעיון את תיאורי התפקיד שאתה שוקל. האם הם דורשים הסמכה ספציפית או שנות ניסיון? הכותרת שלך היא המקום להודיע ​​למעסיק שאתה עומד בדרישות אלו.

לדוגמה, נציג שירות לקוחות עם רקורד של שביעות רצון לקוחות עשוי לכתוב: מקצוען להצלחת לקוחות עם ניסיון של 3 שנים ומעלה בשמחת לקוחות בענף הקמעונאות.

באופן דומה, עוזרת שיניים מנוסה יכולה לכתוב: עוזרת שיניים מוסמכת עם 12+ שנים בטיפול ישיר בחולה.

האמור לעיל הן דוגמאות נהדרות לכותרות מרתקות ותיאוריות. אם תרצה, תוכל לשלב את זה עם סיכום מעט ארוך יותר של הכישורים ומטרות הקריירה שלך.

דוגמאות לסיכום קורות חיים וכותרות

כותרת: מקצוען להצלחת לקוחות עם ניסיון של 3 שנים ומעלה בשמחת לקוחות בענף הקמעונאות. תקציר: מנוסה בפתרון בעיות של לקוחות באמצעות צ'אט, דואר אלקטרוני וטלפון; מוכר באופן שגרתי על ידי ההנהלה והעמיתים ברוח אסרטיבית ונלהבת. נרגש להמשיך את הקריירה שלי בתחום המסחר האלקטרוני.

כותרת: עוזרת שיניים מוסמכת עם 12+ שנים בטיפול ישיר בחולה. תקציר: ניסיון רב בתרשימים, תזמון ומתן שירות לקוחות הטוב ביותר בכיתה. ידע רב בפרוצדורות קליניות ובטרמינולוגיה דנטלית. מחפש הזדמנויות חדשות ברפואת שיניים פרטית.

כותרת: מקצוען שואף לשירותים פיננסיים עם תואר במנהל עסקים. תקציר: כישורי אקסל מתקדמים ו-SQL בינוניים, תקשורת מצוינת בכתב ובעל פה, עיסוק בתפקידים ראשוניים בשירותים פיננסיים.

כותרת: מעצב גרפי עם ניסיון רב כמוביל יצירתי במסגרת סוכנות. תקציר: שליטה ב-Adobe Creative Cloud והיכרות עם Sketch, InVision, HTML, CSS ו-Javascript.

4. רשום את ניסיון העבודה המקצועי שלך

לאחר שכתבת את תקציר קורות החיים שלך, הסעיף הבא שצריך לקחת עליו הוא הניסיון בעבודה שלך. (הערה: במקרים מסוימים, ההשכלה שלך עשויה להיות רשומה לפני ניסיון העבודה שלך. כיום, נפוץ יותר שהשכלה מגיעה בסוף קורות החיים, אם כי זה תלוי בענף שלך ובמועד שבו קיבלת את ההשכלה שלך. חינוך בהמשך.)

פירוט הניסיון שלך אינו פשוט כמו לרשום את כל מה שעשית בקריירה שלך. במקום זאת, אתה רוצה לכלול רק את הפרטים של העבודה הקודמת שלך שרלוונטיים במיוחד לעבודה שאתה רוצה לעשות הבא. השתמש בנקודות תבליט במקום בפסקאות כדי לארגן את חווית העבודה שלך. הובילו עם פעלי פעולה חזקים ועקבו עם הישג ולא משימה. מעסיקים מתעניינים במה שהשגת, לא רק במה שעשית.

זה עוזר למעסיקים להבין טוב יותר את התרומות שלך. לדוגמה, מנהל תפעול עשוי לכתוב, "זיהה ויישם שיפורים בשרשרת האספקה ​​שהפחיתו את עלויות המילוי ב-17%." באופן דומה, עמית מכירות קמעונאי עשוי לומר, "העריך באופן קבוע את מלאי אולם התצוגה ותצוגות רענו עם המלאי, והגדיל את המכירות היומיות ב-22%."

לא לכל נקודת תבליט בקורות החיים שלך תהיה תוצאה ניתנת לכימות. עבור כל פריט שאתה כולל, שאל את עצמך אם יש מספר רלוונטי שיכול לעזור למעסיקים פוטנציאליים לראות את ההישגים שלך בבירור.

ספק פרטים עבור העבודה האחרונה

כלול יותר פרטים על המשרות האחרונות שלך ופחות פרטים מהתפקידים שמילאת מוקדם יותר בקריירה שלך. אם יש לך ניסיון רב שנים, סביר לכלול רק מידע מ-10 עד 15 השנים האחרונות. סביר להניח שמעסיקים יתעניינו בהישגים הנוכחיים שלך.

להשלים את פערי התעסוקה

אם אתה יכול, מלא את פערי התעסוקה עם התנסויות אחרות כגון השכלה או עבודה עצמאית. האם למדת שיעורים, קיבלת תעודות כלשהן או התנדבת במהלך התקופה שבה לא הועסקת באופן רשמי? אם עבדת על פרויקטים אישיים או כפרילנסר, אתה יכול לשים את "עצמאי" במקום שבו היית מפרט מעסיק. אותן הנחיות לגבי איך לכתוב את ההישגים שלך חלות גם כאן.

5. כלול סעיף חינוך

כיום, מקובל שחינוך מופיע בסוף קורות החיים שלך. חריגים לכך עשויים להיות אם אתה מגיש מועמדות למשרות הדורשות אישורים ספציפיים (כמו בתעשיית הבריאות, למשל), או אם אתה בוגר טרי.

בסעיף ההשכלה של קורות החיים שלך, רשום את כל התארים או ההסמכות הרלוונטיים שהופכים אותך למוסמך לעבודה זו. אם השגת תואר, רשום את סוג התואר ותחום הלימוד שלך ואחריו שם המוסד החינוכי שלך והעיר והמדינה. רשום כיבודים, אם יש לך אותם. אינך צריך לכלול את GPA שלך, במיוחד אם הוא מתחת ל-3.5. אלא אם כן אתה בוגר לאחרונה, אינך צריך לרשום את תאריך הסיום שלך. לדוגמה:

דוגמה 1

תואר ראשון בהיסטוריה אוניברסיטת חיפה הצטיינות: מעבר בהצטיינות

 

אם יש לך מספר תארים, רשום תחילה את רמת ההשכלה הגבוהה ביותר שלך.

דוגמה 2

אם השתתפת בתכנית לימודים אך לא סיימת את הלימודים, תוכל לרשום את השנים בהן השתתפת ואת הקרדיטים שקיבלת. לדוגמה:

אוניברסיטת תל אביב

דוגמה 3

אם אתה כרגע בתוכנית לימודים, אתה יכול לרשום את התואר שאתה לומד ואת תאריך הסיום הצפוי שלך. אם אתה עדיין בבית הספר ומגיש בקשה להתמחות, מעסיקים פוטנציאליים עשויים לרצות לדעת את הממוצע שלך. לדוגמה:

תואר ראשון במדעי המחשב, תואר צפוי במאי 2020

6. רשום מיומנויות קשות ורכות רלוונטיות

בקטע הכישורים שלך, אתה רוצה לרשום את הכישורים המקצועיים שיש לך שגורמים לך להיות כשיר למשרות שאתה מגיש מועמדות אליהן. מעסיקים יציינו את מערכי הכישורים שהם מחפשים בתיאורי התפקיד שלהם. עיין היטב בפרסום, ואם יש לך את הכישורים הנדרשים, הקפד לרשום אותם.

באופן כללי, ישנם שני סוגים של כישורים: כישורים רכים וכישורים קשים. מיומנויות רכות כוללות דברים כמו תקשורת בין אישית, ארגון או תשומת לב לפרטים. מיומנויות קשות קשורות לעתים קרובות יותר לכלים, תוכנה או ידע ספציפיים (דיבור שפה זרה, למשל). כישורים קשים ישתנו לפי ענף או סוג עבודה בעוד כישורים רכים נוטים להיות אוניברסליים יותר.

אתה יכול לרשום את הכישורים שלך בפסקה אחת עם כל מיומנות מופרדת בפסיק. התחל עם הכישורים שאתה הכי מיומן בהם. אתה יכול לבחור לקרוא לרמות השליטה שלך, לדוגמה:

מתקדם ב-Excel, Quickbooks, ProSystems. היכרות מסוימת עם SAP ו-Checkpoint

טיפ פרו: אם אתה מגיש מועמדות למשרה שבה מיומנות מסוימת נתפסת לעתים קרובות כמובנת מאליה, אל תפרט אותה. עבור משרות רבות, דוגמה אחת היא Microsoft Office. במקום זאת, התמקד במיומנויות במסגרת המיומנות הזו. לדוגמה, במקום לרשום "Microsoft Office", אתה יכול לרשום "פקודות מאקרו, טבלאות ציר ו-vlookups" אם אתה יודע איך לעשות את הדברים האלה ב-Excel.

מחיקת חשבון האינסטגרם שלכם

הגהה של קורות החיים שלך

לאחר שהקדשת מזמנך לכתיבת קורות חיים מעולים, אתה לא רוצה שטעויות הקלדה ושגיאות כתיב יפריעו להגשת בקשה מנצחת. קרא שוב את קורות החיים שלך מלמעלה למטה ואז מלמטה למעלה, תקן טעויות כפי שאתה מוצא אותן. כמו כן, מומלץ לבקש מחבר או מבן משפחה לקרוא אותו עבורך – הם יסתכלו עליו בעיניים רעננות ואולי ימצאו טעויות ביתר קלות.

 

כתיבת תגובה

Scroll to Top