איך לכתוב מכתב מקדים לקורות חיים

גלה איך לכתוב מכתב מקדים לקורות חיים – כמו שכאשר אתה פוגש מישהו בפעם הראשונה, אתה רוצה לעשות רושם ראשוני טוב, כך זה עם מכתב מקדים.

מכתב כיסוי הוא ההיכרות שלך עם מעסיק פוטנציאלי, הזדמנות עבורך למכור את עצמך.

מכתב מקדים לקורות חיים

מכתב מקדים טוב יעשה רושם טוב על אותו מעסיק, ואולי יביא לך ראיון, אם לא יקבל אותך לעבודה, לתפקיד שאתה רוצה. כמובן, ההפך הוא הנכון אם יש לך מכתב מקדים שהוא גרוע. מכתב מקדים גרוע הוא בזבוז זמן מצער לכל הנוגעים בדבר.

עיצוב מכתב מקדים טוב יעוצב כהלכה, תוך שימוש בסגנון בלוק עסקי. זה צריך לכלול את התאריך, שמך וכתובת החזרה שלך, ולהיות ממוען לחברה שבה אתה פונה לעבוד. במידת האפשר, השתמשו בשם ובתואר של מי שעושה את הגיוס עבור החברה, והשתמש בשמו בהצדעה. יש להימנע מהצדעות כמו, למי זה עשוי להדאיג או אדוני או גברתי היקר.

יש להקליד את המכתב המקדים באמצעות גופנים מסורתיים או עכשוויים כמו Times New Roman או Arial. הגופן לא צריך להיות יותר מ-10 עד 12 נקודות. גופנים וגדלי גופנים אלה הם בעלי מראה מקצועי וקלים לקריאה. עליך לוודא שהאיות והדקדוק שלך נכונים, ושהטון של האות הוא חיובי. מכתב מקדים טוב צריך להיות באורך של לא יותר מעמוד אחד, ולהדפיס על נייר בונד לבן.

שום דבר לא יגרום להתעלמות ממכתב המקדים שלך יותר מאשר מכתב בעל גוון שלילי, שאינו נראה או נשמע מקצועי, ועמוס באיות שגוי, דקדוק גרוע ומונחי סלנג. כמו כן, מכתב כיסוי ארוך, ומודפס על נייר צבעוני לא יעשה רושם טוב.

רלוונטיות לא טוב לשלוח מכתב נלווה שיש בו מעט או ללא תוכן. הוא חייב להכיל פרטים תמציתיים הרלוונטיים למשרה שאליה אתה מגיש מועמדות. אל תשלחו מכתב כיסוי שרק מציין שקורות החיים שלכם מצורפים. מכתב מקדים טוב צריך להכיל מידע קוהרנטי המאורגן במספר פסקאות. זה צריך להתחיל בהתייחסות למשרה אליה אתה מגיש מועמדות, וכיצד הגעת לדעת שהמשרה פנויה.

המעסיק יתעניין מדוע תרצה לעבוד בחברה, בתפקיד אליו אתה מגיש מועמדות, והוא יתרשם כאשר יקרא את מכתבך המקדים וימסור לו כמה פרטים על העסק והתפקיד. זה מראה שעשית את המחקר שלך על החברה, ושאתה באמת מתעניין בתפקיד.

ערכות מיומנויות בנוסף, מכתב מקדים טוב ידגיש את מערך המיומנויות שלך. קח כמה מהמיומנויות שרשמת בקורות החיים שלך התואמות את הכישורים שהמעסיק מחפש, והסבר כיצד הכישורים שיש לך יכולים להועיל לחברה ו/או למחלקה. זה יהיה גם יתרון למכתב המקדים שלך לפרט כמה מהתכונות הטובות שיש לך;

לדוגמה, אתה עשוי להזכיר דברים כמו שאתה דייקן, מכוון שירות לקוחות או שיש לך גישה חיובית. אם המכתב המקדים שלך לא מושך את עין הקורא שלו על ידי הצגת הכישורים או התכונות שמעסיק מחפש, ייתכן שלעולם לא יסתכלו על קורות החיים שלך.

ראיון עובדה

בפסקה האחרונה של מכתב מקדים טוב תרצה להביע שאתה מצפה לראיון, ולציין שתתקשר למעקב בפרק זמן מסוים. זה צריך להיעשות בצורה שלא תישמע דוחפת מדי. עליך גם לסיים את מכתבך בהודיה למעסיק הפוטנציאלי על זמנם והתחשבותם. השתמש בסגירה מקצועית וראויה כגון, בברכה, כדי לסיים את מכתבך. לא יראו בעין יפה להשתמש בלייק לסגירה, מקווה לשמוע ממך בקרוב, איחולים או שיהיה טוב.

עדיין נחוץ? ההבדל בין מכתב מקדים טוב לרע יכול להיות קבלת ראיון לתפקיד אליו אתה מגיש מועמדות, או למצוא את עצמך מגיש מועמדות לתפקידים אחרים.

איך עושים קורות חיים לעבודה

אתה עשוי לתהות אם יש צורך במכתב מקדים בעת הגשת קורות חיים. אלא אם כן הוראה אחרת, מכתב מקדים צריך ללוות כל קורות חיים, מכיוון שמכתב מקדים מחייב את הקורא שלך לעיין בקורות החיים שלך.

קורות החיים שלך מציגים מידע עובדתי על הכישורים, הניסיון והתעודות ההשכלה שלך, המציגים אותך כהתאמה טובה לתפקיד על סמך התוכן בפרסום דרושים. מקובל שמחפשי עבודה משתמשים בקורות חיים אחד עבור מספר אנשי קשר לעבודה. אמנם זהו נוהג מקובל עבור פרסומי עבודה עם אחריות עבודה דומה, מכתב מקדים מאפשר לך להתאים אישית את חבילת קורות החיים שלך להזדמנות עבודה ספציפית.

אין ספק שיש לך כישורים בעלי ערך מוסף שהם מעל ומעבר לאלה המופיעים כדרישות התפקיד הבסיסיות. כישורים אלה יכולים להבדיל אותך ממועמדים אחרים. מכתב מקדים מאפשר לך להציג מידע זה ולהוסיף ערך לסחירות שלך.

בחבילת קורות החיים שלך, המכתב המקדים שלך הוא דרך אינפורמטיבית ואפילו מהנה להדגים שאתה יכול לתקשר בצורה ברורה ותמציתית. אתה עושה זאת עם המילים שבהן אתה משתמש, הטון של המכתב והמצגת החזותית.

למרות שאין כללים מוגדרים ליצירת מכתבי כיסוי, להלן כמה קווים מנחים:

תהיה קצר. מכתבי כיסוי אינם חיבורים. השתמש בדף אחד כדי לתקשר מי אתה, מה אתה יכול לעשות עבור המעסיק הפוטנציאלי שלך ומדוע אתה המועמד הטוב ביותר לתפקיד.

תהיה מקצועי, אך אישי. הימנע משימוש באותו הטון והשפה שאתה משתמש בקורות החיים שלך. פנה לקורא שלך כאילו אתה מדבר אליו באופן אישי. מכתב הכיסוי שלך צריך להוסיף לכל מה שנמצא בקורות החיים שלך, לא לחזור עליו.

ספר מי אתה. פתח את המכתב בהצהרה ברורה של מי אתה ומה אתה עושה. אל תגרמו לקורא שלכם לחפש מידע זה בגוף המכתב או גרוע מכך, צריך לפרש את תוכן המכתב כדי להבין אותו.

שמור על עקביות. השתמש באותה פורמט כותרת בכל המסמכים בחבילת קורות החיים שלך (קורות חיים, מכתב נלווה, הפניות, מכתבי המשך, מכתבי תודה).

הדגש את כישורי הערך המוסף שלך. הדגש את הכישורים שלך שאינם מופיעים בקורות החיים שלך כגון אתיקה בעבודה, יכולת עבודת צוות וכישורים שאינם רשומים כדרישות לתפקיד אך מועילים לארגון.

הסבר מדוע אתה רוצה לעבוד בחברה. האם אתה אוהב את המוצר או השירות שלהם, מצבם הפיננסי, המיקום שלהם בתעשייה או הכיוון שלהם לעתיד? חברות אוהבות לדעת שיש לך עניין בארגון שלהן, לא שאתה פשוט צריך עבודה חדשה.

הוכחה, הוכחה, הוכחה. ודא שהמכתב שלך ברור, תמציתי וללא שגיאות. הכינו רשימת בדיקה שמתייחסת לדקדוק, פיסוק ומילים שנכתבו נכון אך מנותקות מהקשרן (צורה במקום מאת, אתה במקום שלך וכו'). השתמש ברשימת משלך, ובקש ממישהו אחר לקרוא גם את המכתב שלך, אם אפשר.

מכתב נלווה יכול לעשות את ההבדל בין קבלת ראיון למעבר. השתמש במכתב מקדים כדי להגביר את הסיכויים שלך לקבל את הצעת העבודה.

1 תגובות על “איך לכתוב מכתב מקדים לקורות חיים”

  1. Alexya

    תכתבו מכתב מקדים שיודע להדגיש את הנציגות שלכם לראשונה. כתבו בצורה שלמה ובטוחה, תוסיפו פרטים על הניסיון שלכם בתחומים הרלוונטיים ועל המאפיינים שלכם שבחרתם להדגיש. יש לכתוב באופן מסודר ובעל משמעות, ולהזכיר שמונעים בתחום הרלוונטי.

כתיבת תגובה

Scroll to Top