מה זה שרת אחסון לאתר אינטרנט

מה זה שרת אחסון לאתר אינטרנט ? המחשבים המשמשים אנשים כדי לגשת לאינטרנט ולהשתמש בתוכניות כדי לקיים תקשורת עם אחרים, בין אם בהקשר צרכני או עסקי, הם בדרך כלל מחשבים שולחניים, מחשבים נישאים והתקנים ניידים.

המחשבים שאליהם אנשים אלה מתחברים אינם מחשבים ביתיים או מחשבים בעבודה של אחרים, אלא סוג מסוים של מחשב הנקרא שרת.

מה זה שרת לאחסון אתר אינטרנט?

שרת אחסון לאתר אינטרנט מוגדר על-ידי Webopedia כ"סוג של מחשב או התקן ברשת המנהל משאבי רשת". הם נועדו להפעיל משהו באינטרנט, כגון אתר אינטרנט או יישום. שרתים הם סוג מיוחד של מחשבים שתוכננו לפעול ברמת ביצועים עקבית 24 שעות ביממה לפרקי זמן ממושכים.

הם מפעילים סוג מסוים של מערכת הפעלה וניתן להשתמש בהם על-ידי ארגון מסוים כשרת של דייר יחיד, או עבור משווקים כשרת משותף. ישנן גם קטגוריות אחרות, כגון שרתים וירטואליים ושרתי ענן. כל מה שיכול לבצע סדרה של משימות הקשורות להפעלת האינטרנט.

רוב שרתי האינטרנט פועלים בארון תקשורת גדול לצד עשרות או מאות שרתים אחרים במרכז נתונים, שבו הם מאחסנים סוגים שונים של נתונים. השרת מארח את הנתונים שאליהם יש לגשת לאחרים. השרת המארח משדר נתונים שהתבקשו למחשבים של משתמשי אינטרנט או לשרתי אינטרנט אחרים. למעט כמה מהחברות הגדולות בעולם, כמו וולמארט ואפל, לרוב הארגונים יש שרתים עם הנתונים שלהם באותו מרכז נתונים כמו לארגונים רבים אחרים.

החברה שמשכירה את השרת לעסק היא ספק שירותי האירוח, המכונה לעתים קרובות פשוט מארח האינטרנט או המארח. המשתמש מתחבר לאינטרנט באמצעות מודם. המהירות שבה הם שולחים ומקבלים מידע נקבעת על-ידי ספק שירותי האינטרנט שלהם.

מהו אחסון שרתים ומה עושה מארח שרתים?

אירוח שרתים הוא ניהול משאבי חומרה כדי להבטיח שאנשים יוכלו לגשת לתוכן כגון אתרי אינטרנט, הודעות דואר אלקטרוני וקבצי מדיה ולהשתמש בהם באמצעות האינטרנט.

אנשים וארגונים שוכרים אירוח שרתים מספקי שירותי אירוח אתרים כדי להעניק להם את הנדל"ן הווירטואלי שממנו ניתן לאחסן ולספק את אתרי האינטרנט, מערכות הדוא"ל ומאפייני האינטרנט האחרים שלהם. ספק אחסון האתרים אחראי לשמירה על השרת פועל ומחובר לאינטרנט כך שניתן יהיה להעביר בקשות ותוכן למחשבי קצה וממנו.

תחומי אחריות בסיסיים אחרים של אירוח ספקי שירות יכולים לכלול:

  1. מניעת התחממות יתר של שרתים, המהווה סיכון פוטנציאלי לחומרה הנמצאת בשימוש 24/7
  2. החלפת חומרה בעת הצורך
  3. מתן תמיכת לקוחות בסיסית

אם תוכנית אירוח השרתים מיועדת ל'אירוח שרת מנוהל', ספק האירוח מבצע מגוון משימות נוספות שצוינו בהסכם השירות.

מהו אחסון שירות מנוהל?

ספקי שירותים מנוהלים, כגון Liquid Web, לוקחים על עצמם אחריות רבה יותר באופן משמעותי על המערכת. האחריות שלהם מתחילה בהתקנה וקביעת תצורה של פלטפורמת החומרה ושירות האינטרנט של השרת, בחיבור השרת לאינטרנט ובסיוע ללקוחות להעביר את הנתונים שלהם משרת המקור לשרת היעד החדש.

לאחר ביצוע משימות אלה, ספק האירוח המנוהל מספק חבילה מלאה של שירותים, כולל:

  1. ניטור ביצועים ואבטחה
  2. אמצעי אבטחה משופרים כגון מודיעין איומים
  3. עדכוני תוכנת שרת ומערכת הפעלה
  4. ניתוח סיבת בסיס של שירותים שאינם מגיבים
  5. תמיכת לקוחות מקיפה

הסוגים השונים של אחסון שרתים מאפשרים ליחידים ולארגונים בכל גודל בכל ענף לענות על הצרכים המקוונים שלהם. כל סוג של עסק, מפרילנסרים ועד מותגים רב לאומיים, משתמשים באחסון שרתי אינטרנט. ההבדלים העיקריים בין אירוח השרתים המשמשים לבלוג אישי לבין ארגון גדול הם מספר השרתים הדרושים, הסוגים של שרתים אלה ורמת התמיכה והשירותים הנדרשים הקשורים לשרתים אלה.

מה ניתן לארח בשרת?

כמעט כל נתונים דיגיטליים ניתן לאחסן בשרת אינטרנט. לפני עליית מחשוב הענן, כל היישומים שבהם עסק השתמש במחשבים שלו היו צריכים להיות מאוחסנים באופן מקומי, בין אם בכונן הקשיח של המחשב או בשרת חברה פנימי, ולא בשרת אינטרנט.

עם הפופולריות של ענן ותוכנה כשירות (SaaS) עבור יישומים עסקיים, ארגונים רבים מפעילים כיום את רוב או אפילו את כל התוכנות העסקיות שלהם בשרתים המסופקים על ידי חברות אירוח.

שרתים פנימיים עדיין משמשים חברות מסוימות לטיפול במידע המכוסה בתקנות כגון HIPAA ו- PCI, בשל התהליך המעורב יותר של שמירה על נתונים רגישים ושמירה על אבטחתם. זה ידוע כאירוח תואם HIPAA או אחסון תואם PCI.

השימושים הנפוצים ביותר עבור שרתי אינטרנט כוללים הפעלת אתרי אינטרנט ודואר אלקטרוני, ושיתוף פעולה עסקי עם תוכניות ומסמכים משותפים.

כל החלקים השונים של אתר אינטרנט, כגון מערכת ניהול התוכן, קבצי המדיה וטופסי אנשי הקשר מתארחים כולם בשרתי הארגון. חנות מקוונת, רכיבי מסחר אלקטרוני כמו הקטלוג, עגלת הקניות, ואולי מערכת התשלומים מתארחים כולם בשרת אינטרנט.

קיימים סוגים שונים של שרתים

סוגי השרתים השונים המוצעים על ידי ספקים מתאימים לצרכים הספציפיים של ארגונים ומציעים אחסון אתרים למגוון מטרות שונות. שרתים ייעודיים, למשל, פופולריים בקרב ארגונים עם חששות תאימות, כגון חברות בריאות וסוחרי מסחר אלקטרוני המעבדים את התשלומים שלהם. חנות מקוונת המשתמשת בפתרון תשלום של צד שלישי כגון PayPal או Square כדי לטפל בנתוני לקוחות רגישים עשויה להעדיף את הערך והמדרגיות המסופקים על ידי שרתים וירטואליים פרטיים (VPS), שיכולים לשנות את קנה המידה לפי הצורך ואינם קשורים פיזית לשרת ייעודי אחד.

לא משנה איזה סוג של עסק יש לך, רוב הסיכויים שיש לך או צריך אחסון שרת.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button