מה זה מערכת הפעלה לינוקס? מבוא למערכת ההפעלה Linux

מה זה לינוקס?

LINUX היא מערכת הפעלה או ליבה המופצת תחת רשיון קוד פתוח. רשימת הפונקציונליות שלו דומה מאוד ל- UNIX. הליבה היא תוכנה בלב מערכת ההפעלה לינוקס המטפלת בדברים בסיסיים, כמו לתת לחומרה לתקשר עם תוכנה.

למה אתה צריך מערכת הפעלה?

בכל פעם שאתה מפעיל את המחשב, אתה רואה מסך שבו אתה יכול לבצע פעילויות שונות כמו כתיבה, גלישה באינטרנט או לצפות בסרטון וידאו. מה גורם לחומרת המחשב לעבוד כך? כיצד המעבד במחשב שלך יודע שאתה מבקש ממנו להפעיל קובץ MP3?

ובכן, זה מערכת ההפעלה או הליבה שעושה את העבודה הזאת. לכן, כדי לעבוד במחשב שלך, אתה צריך מערכת הפעלה. למעשה, אתה משתמש באחד כפי שאתה קורא את זה במחשב. עכשיו, ייתכן שהשתמשת במערכת ההפעלה הפופולרית כמו Windows, Apple OS X, אבל כאן נלמד מבוא למערכת ההפעלה לינוקס, סקירת לינוקס ומה היתרונות שהיא מציעה על פני בחירות אחרות במערכת ההפעלה.

מי יצר את לינוקס?

לינוקס היא מערכת הפעלה או ליבה אשר נבט כרעיון במוחו של צעיר ובהיר לינוס Torvalds כשהיה סטודנט למדעי המחשב. הוא עבד בעבר על מערכת ההפעלה UNIX (תוכנה קניינית) וחשב שהיא זקוקה לשיפורים.

עם זאת, כאשר הצעותיו נדחו על ידי המעצבים של יוניקס, הוא חשב על השקת מערכת הפעלה אשר יהיה פתוח לשינויים, שינויים המוצעים על ידי המשתמשים שלה.

היסטוריה של לינוקס

אז ליינוס המציא ליבה בשם לינוקס בשנת 1991. למרות שהוא יזדקק לתוכניות כמו מנהל הקבצים, עורכי מסמכים, תוכניות אודיו -וידאו כדי להפעיל אותו. משהו כמו שיש לך קונוס אבל לא גלידה על גבי.

ככל שחלף הזמן, הוא שיתף פעולה עם מתכנתים אחרים במקומות כמו MIT ויישומים עבור לינוקס החלו להופיע. אז בסביבות 1991, מערכת הפעלה לינוקס עובדת עם כמה יישומים הושקה באופן רשמי, וזה היה תחילתה של אחת האפשרויות האהובות ביותר וקוד פתוח מערכת ההפעלה זמין היום.

הגרסאות הקודמות של לינוקס OS לא היו כל כך ידידותיות למשתמש כפי שהם היו בשימוש על ידי מתכנתי מחשבים לינוס Torvalds מעולם לא היה זה בראש כדי למסחר את המוצר שלו.

זה בהחלט צמצם את הפופולריות של לינוקס כמו אחרים מונחה מסחרית מערכת Windows התפרסם. עם זאת, היבט הקוד הפתוח של מערכת ההפעלה לינוקס עשה את זה חזק יותר.

לינוקס מקבלת את תשומת הלב הראויה לה

היתרון העיקרי של לינוקס היה שמתכנתים הצליחו להשתמש בליבת לינוקס כדי לעצב מערכות הפעלה מותאמות אישית משלהם. עם הזמן, מגוון חדש של מערכת הפעלה ידידותית למשתמש הסתער על עולם המחשבים. עכשיו, לינוקס הוא אחד הקרנל הפופולרי ביותר בשימוש נרחב, וזה עמוד השדרה של מערכות הפעלה פופולריות כמו דביאן, Knoppix, Ubuntu, ו פדורה. עם זאת, הרשימה אינה מסתיימת כאן שכן יש אלפי גרסאות הטובות ביותר של מערכת ההפעלה לינוקס המבוססות על ליבת לינוקס הזמינה המציעות מגוון פונקציות למשתמשים.

לינוקס Kernel משמש בדרך כלל בשילוב של פרויקט גנו על ידי ד"ר ריצ'רד סטולמן. כל הפצות mordern של לינוקס הם למעשה הפצות של לינוקס / גנו

היתרונות של לינוקס

לינוקס OS נהנית כעת מפופולריות בשיאה, והיא מפורסמת בקרב מתכנתים כמו גם בקרב משתמשי מחשב רגילים ברחבי העולם. היתרונות העיקריים שלה הם –

הוא מציע מערכת הפעלה חינם. אתה לא צריך לשלם מאות דולרים כדי לקבל את מערכת ההפעלה כמו Windows!

  • להיות קוד פתוח, כל מי שיש לו ידע בתכנות יכול לשנות את זה.
  • קל ללמוד לינוקס למתחילים
  • מערכות ההפעלה לינוקס מציעות כיום מיליוני תוכניות / יישומים ותוכנות לינוקס לבחירה, רובם בחינם!
  • ברגע שיש לך לינוקס מותקן אתה כבר לא צריך אנטי וירוס! לינוקס היא מערכת מאובטחת ביותר. יתר על כן, יש קהילת פיתוח גלובלית כל הזמן מסתכלת על דרכים לשפר את ביטחונה. עם כל שדרוג, מערכת ההפעלה הופכת למאובטחת וחזקה יותר
  • לינוקס freeware הוא מערכת ההפעלה המועדפת על סביבות שרת בשל יציבותה ואמינותה (מגה-חברות כמו אמזון, פייסבוק וגוגל משתמשות בלינוקס עבור השרתים שלהן). שרת מבוסס לינוקס יכול לפעול ללא הפסקה ללא אתחול מחדש במשך שנים על גבי שנים.

זה בשבילי?

משתמשים, שהם חדשים לינוקס, בדרך כלל להתרחק ממנו על ידי שוקל את זה כמערכת הפעלה קשה וטכנית לפעול אבל, לומר את האמת, בשנים האחרונות מערכות הפעלה לינוקס הפכו הרבה יותר ידידותי למשתמש מאשר עמיתיהם כמו Windows, כך מנסה אותם היא הדרך הטובה ביותר לדעת אם לינוקס מתאים לך או לא.

ישנם אלפי תוכנות לינוקס OSs ולינוקס הטובות ביותר הזמינות בהתבסס על ליבת לינוקס; רובם מציעים אבטחה ויישומים חדשנייםביותר, כל זה בחינם!

אחסון אתרים linux

אז למה לינוקס?

UNIX נקראת אם מערכות ההפעלה שהניחה את היסודות ללינוקס. יוניקס מיועדת בעיקר למחשבים מרכזיים והיא נמצאת במפעלים ובאוניברסיטאות. בעוד לינוקס הופכת במהירות לשם בית עבור משתמשי מחשב, מפתחים וסביבת שרת. ייתכן שיהיה עליך לשלם עבור הקרנל יוניקס בעוד בלינוקס זה בחינם.

אבל, הפקודות המשמשות בשתי מערכות ההפעלה הן בדרך כלל זהות. אין הרבה הבדל בין יוניקס ללינוקס. למרות שהם עשויים להיראות שונים, בליבה, הם בעצם אותו הדבר. מאז לינוקס הוא שיבוט של יוניקס. אז ללמוד אחד זה כמו ללמוד אחר.

1 תגובות על “מה זה מערכת הפעלה לינוקס? מבוא למערכת ההפעלה Linux”

  1. ליה

    הוא מערכת ההפעלה החזקה, חינמית ופתוחה שהופסקה בשביל צרכי המחשב. היא מאפשרת למשתמשים להפעיל מערכת מחשב או פלטפורמה בקלות ובטוחות גבוהה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top