האם צריך רישיון בשביל למכור מוצרי קוסמטיקה וטיפוח

לעתים קרובות אנו מקבלים את השאלה " האם אתה צריך רישיון למכירת טיפוח העור? " מסטודנטים פוטנציאליים, שכן הם רוצים בצדק לדעת אם הם יכולים לפתוח עסק יופי בבית .

רוב הסטודנטים והבוגרים של פורמולה בוטניקה הם יצרני קוסמטיקה בעלי מלאכה, המייצרים בגדלים קטנים ומוכרים ללקוחות מקומיים. מעצבי קוסמטיקה ארטיזן עובדים בדרך כלל מהבית ורוצים לגבש ולייצר מוצרי קוסמטיקה מהמטבח שלהם או מחדר אחר בביתם.

האם זה מותר? זה בכלל חוקי? צריך רישיון למכירת מוצרי טיפוח?

התשובה הקצרה: בדרך כלל אתה לא צריך רישיון, למרות שזה תלוי באיזו מדינה אתה גר.

האם אתה יכול לגבש במטבח שלך?

אתה יכול, כל עוד הקוסמטיקה שאתה מכין בטוח. עם זאת, ניסוח במטבח שלך מביא איתו סיכונים. אינך רוצה לערבב מזון ומרכיבים קוסמטיים (גם אם רבים מהמרכיבים הטבעיים שלך, במיוחד שמנים, חמאה והידרוסולים, זהים לאלה המצויים במזון שלך). אבל אתה גם לא רוצה לחשוף את הניסוחים הקוסמטיים שלך לזיהום מהמשפחה שלך או חיות המחמד שלך.

באחריותך לייצר מוצרים בסביבה שלא תגרום להם להיות מזוהמים או מזוהמים. מסיבה זו, אנו מאמצים שיטות ייצור טובות של קוסמטיקה (GMP) במעבדות האומנים שלנו. רוב המדינות ברחבי העולם מתירות למנסחים בעלי מלאכה לעבוד ולייצר מהבית, כל עוד מתקני הייצור שלהם עומדים בדרישות GMP.

זה בדרך כלל יהיה מאתגר להשיג תקני GMP במטבח שנמצא בשימוש רב על ידי משפחה להכנת מזון. תצטרך לנקות לחלוטין את המטבח ואת כל הציוד שבו לפני ואחרי הניסוח, כל פעם מחדש.

למרבה המזל יש עוד המון חללים שמנסחים משתמשים בהם בבתיהם, במקום במטבח שלהם. אתה יכול להשתמש בחדר אחד בבית שלך (הרחק מהמטבח שלך) שמתפקד אך ורק כמעבדת הקוסמטיקה שלך. אולי תשתמשו במחסן מותאם בגינה – ראינו הרבה מהבוגרים שלנו בונים מעבדה משלהם ליד הבית שלהם. אתה יכול אפילו לשכור חדר במקום אחר, רק למטרות ייצור.

ברגע שאתה יודע איזה סוג של תכשירי יופי אתה רוצה ליצור, אתה יכול גם להשקיע בציוד נפרד המשמש רק את העסק שלך.

עיצוב מעבדת הקוסמטיקה שלך אינו קשה כפי שזה עשוי להישמע בתחילה, כל עוד אתה יכול לדבוק ב-GMP וכל עוד הגדרתם כהלכה אזורים שבהם תשתמשו עבור אנשים, מוצרים וחומרי גלם כגון מרכיבים או אריזות.

האם אתה צריך רישיון למכירת מוצרי טיפוח?

החדשות הטובות הן שאפשר לעשות טיפוח אורגני ברוב המקומות – אתה רק צריך לוודא שסביבת העבודה שלך בטוחה עבורך, בטוחה למוצרים שלך ושזה מאפשרת לך ליצור טיפוח עור בטוח. אם אתה רוצה למכור את התכשירים שלך לציבור, טעות זו עלולה לסכן את הלקוח שלך ואם אתה מתכנן לעשות לעצמך טיפוח עור, אתה עלול אפילו לגרום לבעיות עור.

אתה בדרך כלל לא צריך רישיון כדי לייצר ולמכור טיפוח עור מהבית שלך בארה"ב, בריטניה, רוב מדינות האיחוד האירופי, קנדה, אוסטרליה ומדינות רבות אחרות. אולי תזדקק לרישיון לניהול העסק שלך, אבל הדרישה הזו תחול אז על כל בעל עסק במדינה שלך והיא נפרדת לשאלה האם אתה צריך רישיון למכירת טיפוח העור.

עם זאת, עליך תמיד לבדוק גם עם הגופים הרגולטוריים המקומיים שלך, מכיוון שדרישות הרישוי עשויות להשתנות על בסיס אזור לפי אזור או מדינה לפי מדינה (כפי שניתן לראות מהדוגמה של פלורידה, ארה"ב).

אנו מקווים שפוסט זה בבלוג ענה על השאלה שלך האם אתה צריך רישיון למכירת טיפוח העור. למרבה הצער, איננו יכולים לכסות כל אחד, טריטוריה, מדינה ואזור ברחבי העולם, אך אנו ממליצים לך להשאיר לנו תגובה למטה ולספר לנו מה הם הכללים באזור שלך בעולם.

האם אני צריך רישיון כדי לייצר או לשווק טיפוח עור?

באופן כללי, לא, למרות שזה תלוי איפה אתה גר בעולם. רשויות רגולטוריות מסוימות עשויות לאפשר לך ליצור ניסוח בבית, אך אולי ירצו שתוציא את הייצור למיקור חוץ. ייתכן שתצטרך גם רישיון עסק כללי כדי לפעול, אבל זה נפרד להכנת טיפוח העור.

האם אני עדיין יכול לפתוח עסק לטיפוח העור, גם אם אני לא יכול לייצר בבית?

כן אתה יכול! זה שאי אפשר לייצר בבית, לא אומר שאי אפשר להתנסח בבית. ישנן מאות מעבדות לייצור קוסמטיקה ברחבי העולם שיכולות לטפל בחלק הזה עבורך.

האם אני יכול לעצב טיפוח עור במטבח שלי?

כן, כל עוד אתה עומד בדרישות של שיטות ייצור טובות של קוסמטיקה (GMP). מפגש עם GMP במטבח בשימוש רב ועמוס עשוי להיות מאבק, לכן אנו ממליצים להקצות חדר נפרד בביתך אם אתה יכול.

אולי יעניין אוצך גם:

  • שיווק בפייסבוק
  • דף עסקי בפייסבוק

באילו חדרים נוספים בבית שלי אוכל להשתמש כדי ליצור טיפוח עור?

זה תלוי בהגדרה האישית שלך. חלק מתלמידי פורמולה בוטניקה משתמשים בחדר פנוי, בעוד שאחרים מקצים חלק מחלל משרדי למעבדה שלהם, או בונים מעבדת ניסוח קטנה בהזמנה אישית במטבח שלהם. אפילו ראינו כמה מהסטודנטים שלנו שוכרים חדר נפרד שלם לייצור.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button