איך לבחור גבינה במכולת? 4 טיפים

איך לבחור את הגבינה הטובה ביותר במכולת, בין אם אתה מאמין שזהו תענוג או מקור תזונתי עשיר בחלבון וסידן , אי אפשר להכחיש את הפופולריות של גבינה. זוהי תוספת טעימה לפסטה או פשוט בפני עצמה.

אתה בטח כבר מכיר את הזנים הבסיסיים, כמו ברי, צ'דר ושוויצרי, אבל יש עולם שלם של גבינות שצריך לחקור.

אם אתה מחפש לקבל החלטות טובות יותר לגבי קניית גבינה אצל המכולת המקומית שלך המשך לקרא לקבל 4 טיפים

הכירו את הגבינה שלכם

כמה גבינות אתה יכול למנות? למעדן פשוט שכזה, ישנם כמעט 1,800 סוגים, אותם ניתן לסווג לפי סוג חלב, אזור מוצא, גיל, מרקם, טעם או שיטת הכנה. ועדיין, כולם חולקים רשימת מרכיבים דומה. הבנה של צורת הגבינות השונות תתחיל לתת לך בסיס ללמידה של מה שאתה מחפש.

"תאמינו או לא, גבינות רבות שאנו מכירים עשויות בדרך כלל מאותם ארבעת המרכיבים: חלב, תרבויות, רנט ומלח… אבל זה באמת מה שיצרנית הגבינות עושה עם המרכיבים העיקריים האלה",  "אז זה כל הדרכים שבהן הם מחליטים לצבוט דברים ולהתאים דברים. אולי הם משתמשים בתערובת של חלב פרה וחלב כבשים, או אולי הם עושים תערובת מיוחדת של תרבויות, כלומר החיידקים שעובדים בגבינה… בקצרה, זה בעצם מסתכם במתכון. כל כך הרבה שלבים יכולים לקרות ביניהם מתחילתו ועד סופו כדי להשיג תוצאה שונה."

מוכרי גבינה יודעים שמגוון האפשרויות יכול להיות מכריע, ולכן חלקי גבינה מסודרים לעתים קרובות כדי לעזור לקונים לנווט בכל האפשרויות במקרה של המעדנייה . זה משתנה לפי חנות,  "הרבה אנשים יודעים מה זה צ'דר או גאודה, אבל הרבה אנשים לא מבינים את השונות שאתה יכול לראות בתוך המשפחה הזו. יש קשת רחבה של גאודה וצ'דר, אז אתה באמת יכול להתחרט כשאתה הולך במורד חור הארנב של הגבינות האלה."

לאחר שהתוודעתם לכל האפשרויות, אתם חופשיים "לגבות את ההרפתקה שלכם", כפי שאומרים מוכרי הגבינה של מאריי. כלומר, שקול גבינה לפי האופן שבו תרצה ליהנות ממנה. בין אם אתם מבשלים לעומת אפייה לעומת נשנושים, הגבינה שתרצו לאסוף תהיה תלויה בשימוש המיועד לה. ובעוד אתם מתחכמים בדרכים השונות לשילוב גבינות שונות, אנשי המקצוע מאחורי הדלפק יכולים לכוון אתכם בכיוון הנכון.

"אם לקוח מחפש משהו מפנק וקרמי, אז אנחנו נמליץ על גבינה רכה יותר", "אם הם רוצים משהו לבישול, גימור פסטה או ירקות צלויים, אז אולי נמליץ על גבינה מוצקה יותר שעדיף לגרד, כמו פקורינו רומנו. אם הם באמת אוהבים את הגבישים הפריכים האלה שנמצאים בגבינות מיושנות, אז נמליץ על גבינה מיושנת גאודה או צ'דר מיושן כרוך בד, משהו שיקבל את המרקם או הניגודיות המשביעים האלה."

נסה לפני שתקנה

טיפ גדול נוסף שמומחים עוקבים אחריו בעצמם הוא לבדוק טעימה לעתים קרובות. בניגוד לרוב הפריטים במכולת, תוכלו לטעום כמעט כל דבר בדלפק המעדנייה לפני שאתם מחליטים לבצע רכישה. זה לא רק שימושי כדי לוודא שהשוויצרית הרגילה שלך עומדת בדעתך, אלא שאתה יכול להשתמש בטכניקה הזו ככלי גילוי – במיוחד אם אתה בחנות עם מוכר גבינה ייעודי.

"אני חושב שזה באמת חשוב לאפשר ולעודד את הלקוחות לעשות את זה. ולקוחות צריכים להרגיש בכוחם לבקש לנסות, כדי שלא ירגישו שהם משקיעים השקעה עיוורת", "אני חושב שזו אחת הדרכים הטובות ביותר שבהן מוכר גבינה יכול לאמוד את התגובה של לקוח, כי מה שאנחנו רוצים לדעת הוא, האם אתה אוהב את זה? האם אתה מחפש משהו עם קצת יותר אישיות? או שזה כמו אצלך סף סובלנות? אז נוכל באמת להתאים את ההתאמות האישיות שלנו [ולהמליץ]."

תשאל את מוכר

מוכר הגבינה הוא חלק מרכזי במשוואה זו. אתה לא תמיד צריך לפקוד חנויות יוקרתיות כדי למצוא את הגבינה האהובה עליך, אבל בהתחלה, זה מועיל ללמוד ממישהו שעבר הכשרה להכיר את הגורגונזולה שלו מהגאודה שלו בזמן שאתה מפתח את הטעם וההעדפות שלך.

לאחר מכן הם יכולים להשתמש בתגובה שלך כדי להקל עליך לגבינה עם טעמים עזים ומובחנים יותר. "זה כאילו, אם באמת אהבת את טלג'יו, הרשה לי להציג בפניך את ווילובי כי הוא קצת יותר חזק, קצת יותר בשרני, יש לו הרבה יותר שמנת. אז המשך לנסות [גבינות] ולהתיידד עם מוכרי הגבינה שלך במכולת שלך. חנויות".

חפש גבינה שמאוחסנת ונשמרת היטב

ברגע שאתה יודע את סוג הגבינה שאתה מחפש, עכשיו הגיע הזמן להעריך את האיכות. טעם יכול להיות איתות טוב, אם כי הרבה ממנו תלוי בסוג הגבינה ובהעדפה האישית שלך.  גבינה יכולה להיות טעימה או מלוחה מדי אם היא פגומה.

מצד שני, טעם יכול לעזור לך לזהות קנייה מצוינת. "אם זה באמת טעים אך ורק מאותם טעמים חלביים נפלאים, חלקים, נעימים ומתוקים שאתה רוצה בגבינה, אני חושב שזו אינדיקציה לכך שלגבינה יש איכות טובה."

טריק סודי אחד של הקונה המיומן הוא להיזהר מגבינות המושפעות מאור או חמצן. רוב גושי הגבינה וגלגלי הגבינה עטופים בבד גבינה ונייר כדי להפחית את מידת הפירוק לאורך זמן באמצעות חמצון , תהליך הפוגע בשומנים ובחלבונים בגבינה, מה שמוביל לשינוי צבע, לטעם רע ולריח מגעיל.

"מה שאני אוהב לעשות כשאני קונה גבינה בחנות זה — אם אני קונה חתיכה טרייה חתוכה מגלגל, אני מחפש את הנתח שיש לו את החשיפה המינימלית לאור",  "בדרך כלל אני בוחר חתיכה שנמצאת מתחת, כי אני יודע שהיא לא הייתה רק מתחת לתאורת הפלורסנט."

זה יכול לקרות גם אם הגבינה אינה מוגנת מספיק מהאוויר שמסביב, היא אומרת."אם אני רואה חתיכת גבינה [שם] העטיפה שלה מקומטת, רופפת או לא מהודקת היטב, אז היא חשופה לחמצן, ו הייתי פחות מעוניין לרכוש יצירה כזו".

אבל אל תמהר כל כך להוריד חתיכות גבינה מימין ומשמאל. מוכרי גבינה מאומנים לזהות מתי מרכולתם אינה במצב מעולה, וזה תהליך פשוט להחזיר אותה לאיכות אידיאלית.

"בחנויות שלנו בניו יורק, זה רק חלק טבעי מההתניה למקרה",  "כשאנחנו משווקים את כל הגבינות שלנו למקרה, אנחנו תמיד בודקים משטחים חתוכים. ואם אנחנו רואים אינדיקציה כזו שבה יש שינוי צבע, אנחנו חותכים את זה קצת ומוודאים שמה שאנחנו מציעים הוא הטוב ביותר עבור הלקוחות. "

בסופו של דבר, הגבינה הטובה ביותר היא בידי הצרכן האישי. אז המשיכו לנסות מגוון רחב עד שתנחתו על מנצח. "במקרים שלנו יש הרבה יהלומים [בגלם] – יש הרבה גבינות ממש ממש טובות", "ואני מרגיש שהעדפה אישית היא מאוד ייחודית, נכון? זה לא גודל אחד שמתאים לכולם. היהלום שלי שונה מהיהלום שלך".

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button