מה לעשות כשהמדפסת לא מדפיסה: 10 טיפים לפתרון בעיות

מה לעשות כשהמדפסת שלך לא מדפיסה: נסה את 10 הטיפים האלה לפתרון בעיות – בין אם מדובר בבעיית תוכנה או חומרה, הנה כיצד לפתור בעיות במדפסת הדקיקה שלך.

הטכנולוגיה לפעמים מוזרה. אני יכול לשלוט על התרמוסטט שלי עם הקול שלי, אבל לפעמים המדפסת שלי  יכולה להרגיש מבלבלת ולא אמינה בדיוק כמו לפני 15 שנה. אם המדפסת שלך זורקת לך שגיאה (או סתם מתעלמת מהדרישות שלך לחלוטין), יכולות להיות מספר סיבות

למרבה הצער, רק להבין את הבעיה יכול להיות חצי מהקרב. החצי השני מציע פתרון שיחזיר את המדפסת שלך לעבודה. הנה איך לפתור את הבעיה כדי שתוכל לחזור לעבודה.


1. בדוק את נוריות השגיאה של המדפסת שלך

אורות המדפסת

(קרדיט: HP)

ככל שהן מתסכלות, מדפסות מספרות לך לפעמים מה הבעיה כדי שתוכל להימנע מניסוי וטעייה בתהליך פתרון הבעיות. ייתכן שהמדפסת שלך מציגה הודעת שגיאה דרך סדרה של אורות מהבהבים או צבעוניים במדפסת עצמה.

עם זאת, לא תמיד ברור אילו נורות אומרות מה, אז ייתכן שתצטרך לעיין במדריך כדי לפענח את מה שהמדפסת שלך אומרת. אם איבדת את המדריך, בדרך כלל תוכל למצוא דפי תמיכה או להוריד עותק PDF באתר התמיכה של היצרן.

לאחר שהבנת את השגיאה – חסימת מדפסת או אין דיו – קפוץ למטה לסעיף המתאים במדריך זה כדי לאבחן אותה עוד יותר. (אם המדפסת שלך לא מציגה שגיאה, המשך לקרוא.)


2. נקה את תור המדפסת

תור למדפסות

(קרדיט: PCMag / Brother)

לפעמים, תור ההדפסה של המחשב שלך יכול להיתקע עם מסמכים ישנים שלא הצליחו להדפיס מסיבה זו או אחרת, כשהם מחזיקים את המסמך שאתה צריך עכשיו.

לחץ לחיצה ימנית על סמל המדפסת באזור ההודעות של Windows, ולאחר מכן בחר פתח את כל המדפסות כדי לראות רשימה של פריטים שנמצאים בתור. אחרת, עבור אל הגדרות > מכשירים > מדפסות וסורקים , ואז לחץ על המדפסת שלך ברשימה ובחר פתח תור .

ב-macOS, תוכל להציג את התור על ידי לחיצה על סמל מרכז ההדפסה המופיע ב-Dock במהלך תהליך ההדפסה. אתה יכול גם לעבור אל הגדרות מערכת > מדפסות וסורקים , לבחור את המדפסת שלך ולאחר מכן ללחוץ על הלחצן תור מדפסת .

לאחר מכן תוכל לנהל את התור אם תלחץ באמצעות לחצן העכבר הימני על פריטים ישנים שנתקעו ברשימה ותנקה אותם כדי להחזיר דברים לעניינים.


3. הפעל מחדש את Print Spooler

ספולר שורת הפקודה

לחלופין, Windows מאפשרת להפעיל מחדש את ההדפסה ברקע, אשר ינסה להדפיס את המסמכים הללו כאילו הרגע נוספו לתור (כדי שלא תצטרך לנקות אותם).

יש כמה דרכים לעשות זאת, אבל הקלה ביותר היא כנראה משורת הפקודה. פתח את תפריט התחל, חפש את "שורת הפקודה", לחץ לחיצה ימנית על האפשרות שמופיעה ובחר הפעל כמנהל . לאחר מכן הדבק את הפקודות הבאות, והקש Enter לאחר כל אחת מהפקודות:

net stop spooler

del %systemroot%\System32\spool\PRINTERS\* /Q /F /S

net start spooler

עם קצת מזל, זה יחזיר את המדפסת שלך לחיים ותקבל את המסמך לו חיכית.


4. מיצוק את החיבור

אם אתה מנסה להדפיס דרך Wi-Fi , נסה לחבר את המחשב באמצעות USB. אם זה עובד, אתה יודע שהבעיה קיימת בחיבור ה-Wi-Fi ויכול למקד את המאמץ שלך שם.

האם המדפסת שלך מקבלת אות מספיק טוב? בדוק אם המדפסת מופיעה  ברשימת הרשתות של הנתב שלך , או נסה לקרב את המדפסת לנתב כדי לראות אם היא פשוט מחוץ לטווח. בלי צחוק, המדפסת של חמי לא עובדת אלא אם כל הדלתות למעלה פתוחות, כי הן מעכבות את אות ה-Wi-Fi החלש.


5. ודא שיש לך את המדפסת הנכונה

הגדרות הדפסה בכרום

(קרדיט: PCMag / Google)

זה אולי נראה בסיסי, אבל האם אתה בטוח שהפנית את המסמך למדפסת הנכונה? אם השתמשת במחשב שלך עם מספר מדפסות – נניח, אם אתה עובר הלוך ושוב בין הבית למשרד, או אם רק קיבלת מדפסת חדשה בבית – ייתכן ש-Windows מנסה לשלוח מסמכים למדפסת הלא נכונה.

נסה להדפיס את המסמך שוב, והקפד לבחור  קובץ > הדפס  מהתפריט במקום להשתמש בקיצור דרך. לאחר מכן, שימו לב היטב לאפשרויות המופיעות – אם התפריט הנפתח מציג מדפסת שונה מזו הרצויה, לחץ עליה כדי לבחור את המדפסת הנכונה לפני שתמשיך. בתוכניות מסוימות, כמו Google Chrome, ייתכן שתצטרך אפילו ללחוץ על See More לקבלת רשימה מלאה של מדפסות מחוברות.


6. בדוק שמגש הנייר מלא (לא נתקע)

גם אם למדפסת שלך יש נייר, כדאי לשים יותר נייר במגש, ליתר ביטחון. לפעמים, המדפסות קפדניות – יכול להיות שיש נייר טעון, אבל אם המדפסת לא יכולה לתפוס אותה, היא תחשוב שהיא ריקה. נסה להסיר את מגש הנייר, ליישר מחדש את הנייר ולהחליק אותו בחזרה פנימה.

במקרים אחרים, ייתכן שיש נייר שנתקע במנגנון. בדרך כלל המדפסת שלך תגיד לך את זה, ואתה רק צריך לפתוח את לוח הגישה ולשלוף את הנייר המקומט החוצה. (שוב, ייתכן שתצטרך לעיין במדריך שלך אם אינך בטוח היכן הוא נפתח.)

במקרים מסוימים, המדפסת שלך יכולה לומר שיש חסימת נייר גם אם אינך רואה דף נייר תקוע במנגנון. כאשר זה קורה, ייתכן שיש לך פיסות נייר קטנות יותר או שאריות אחרות תקועים בתוך הגלילים שאינך יכול לראות. משמעות הדבר היא שתצטרך להסיר חלק מהרכיבים הללו כדי לנקות את הבעיה. אם לא נוח לך לעשות זאת, הבא אותו לחנות לתיקון מחשבים.


7. התקן את מנהלי ההתקן והתוכנה

להתקין דרייברים

(קרדיט: HP)

כאשר אתה מחבר מדפסת למחשב האישי שלך, Windows בדרך כלל תופס עבורך את מנהלי ההתקן הדרושים. אך במקרים נדירים, ייתכן שתצטרך לגשת לאתר האינטרנט של יצרן המדפסת, לחפש את דף התמיכה עבור הדגם שלך ולהוריד  את מנהל ההתקן  או חבילת התוכנה באופן ידני. אם לא עשית זאת, נסה זאת כעת.

אל תדאג; תהליך זה אמור להיות הרבה יותר פשוט בעתיד הקרוב מכיוון שמיקרוסופט מתכננת להפסיק את התמיכה במנהלי מדפסות של צד שלישי במהלך השנים הקרובות.


8. הוסף מדפסת

להוסיף מדפסת

(קרדיט: HP)

אם אתה משתמש במדפסת שלך דרך Wi-Fi , ייתכן שיהיה עליך להוסיף אותה לרשימת המדפסות הזמינות של Windows לפני ש-Windows יציע אותה כאופציה. ב- Windows 10 , עבור אל  הגדרות > התקנים > מדפסות וסורקים  ולחץ על הלחצן הוסף מדפסת או סורק . עבור Windows 11 , פתח את הגדרות > Bluetooth והתקנים > מדפסות וסורקים ולאחר מכן לחץ על הוסף התקן .

ב-Mac, עבור אל  הגדרות מערכת > מדפסות וסורקים  ולחץ על הלחצן + . המחשב שלך צריך לחפש מדפסות ברשת, וכאשר הוא מוצא את זו שאתה מחפש, לחץ עליה כדי להוסיף את המדפסת לרשימה שלך. כעת, אתה אמור להיות מסוגל להדפיס מסמך.


9. להתעסק עם מחסניות הדיו

אם המדפסת שלך אומרת לך שנגמר לה הדיו, אבל אתה  יודע  שזה לא כך, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות. ראשית, ראש ההדפסה עלול להיות סתום או מלוכלך, ואתה יכול לנקות אותו דרך שגרת הניקוי המובנית של המדפסת שלך (אותה תמצא מפורט במדריך).

לחלופין, אם ראשי המדפסת שלך מונחים על מחסניות הדיו עצמן – רצועת הנחושת הקטנה שבה הדיו יוצא – אתה יכול לטשטש אותו במגבת נייר רטובה כדי לנקות אותו. ברגע שהדיו מתחיל לזרום בצורה חופשית יותר על המגבת, טפטף אותה במהירות עם מגבת נייר יבשה לפני הכנסת המחסנית מחדש.

אם יש לך  מדפסת לייזר , ייתכן שתוכל להוציא קצת יותר טונר מהמחסנית על ידי ניעור שלה מצד לצד, ואז להכניס אותה מחדש.

ייתכן גם שהמדפסת שלך פשוט לא מבינה שהכנסת מחסניות דיו חדשות. אם הוא לא מזהה דיו חדש באופן אוטומטי, ייתכן שיש הגדרה במדפסת המאפשרת לך "לאפס" את רמות המילוי. עיין במדריך המדפסת שלך כדי לראות כיצד על הדגם הספציפי שלך.

זכור שמחסניות מסוימות של צד שלישי עלולות לגרום לבעיות, אז נסה מחסניות מקוריות מיצרן המדפסת כדי לראות אם הן עובדות טוב יותר.


10. הפעל את הבדיקה העצמית של המדפסת

בדיקת מדפסת

(קרדיט: PCMag)

אם אתה עדיין לא מצליח להבין את הבעיה, זה עשוי לעזור להריץ כמה בדיקות אבחון. גם המדפסת וגם המחשב שלך יכולים להדפיס דפי ניסיון שעשויים לעזור לך לצמצם את הבעיה.

בדרך כלל אתה יכול להפעיל את הבדיקה העצמית של המדפסת שלך על ידי לחיצה על סדרה של לחצנים כשהמדפסת מאתחלת, אותם תמצא במדריך של המדפסת שלך. ניתן להדפיס את דפי הבדיקה של Windows על ידי מעבר אל  הגדרות > התקנים > מדפסות וסורקים . בחר את המדפסת שלך ולאחר מכן לחץ על ניהול > הדפס דף ניסיון .

ב-Mac, פתח את הגדרות מערכת > מדפסות וסורקים ולאחר מכן בחר את המדפסת שלך. לחץ על פתח תור הדפסה > מדפסת ובחר הדפס דף ניסיון .

אם דף הבדיקה של המדפסת שלך יוצא תקין אבל המחשב משדר שגיאה, אתה יכול להיות בטוח שיש לך בעיית תוכנה. אם המדפסת אפילו לא יכולה להדפיס דף ניסיון משלה, אז תרצה להתמקד בתיקון המדפסת במקום בבעיות במנהלי התקנים או בתוכנה.

אם יתמזל מזלך, המדפסת שלך עשויה אפילו לתת לך דף ניסיון עם קוד שגיאה או מידע אחר שתוכל לפענח.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. מדפסת

    1. בדוק שהמדפסת מחוברת לחשבון החשמלי ושהפעילה מופעלת.
    2. נסה לחיבור את המדפסת ישירות למחשב באמצעות כבל USB.
    3. בדוק אם הנייר נכנס למדפסת כראוי.
    4. בדוק את הגדרות הדפסה במחשב ובמדפסת.
    5. בדוק את התוכנה של המדפסת שלך.
    6. נסה להסיר את כל החיבורים מהמדפסת ולהחביא אותם מחדש.
    7. נסה להפעיל את המדפסת מחדש.
    8. בדוק אם יש עדכונים בתוך התוכנה של המדפסת.
    9. נסה להתנתק ולהתחבר מחדש לרשת המדפסת.
    10. נסה להתקין מחדש את התוכנה של המדפסת.

כתיבת תגובה

Back to top button