מתי אסור לאכול גבינת עיזים? האם גבינת עיזים מתקלקלת

איך לדעת אם גבינת עיזים מקולקלת? גבינת עיזים שמנת, חריפה ובטעם ייחודי היא תוספת פנטסטית לכל לוח גבינה.

גם גבינה נמסה נהדרת, גבינת עיזים עובדת היטב במקום גבינות פופולריות אחרות מחלב פרה או כבשים בעת בישול.

עם זאת, כמו כל מוצר חלב, לבלוק הזה במקרר שלך יש נקודת תפוגה. איך אתה יכול לדעת אם גבינת עיזים התקלקלה?

מראה חיצוני

ראשית, תסתכל טוב על גבינת העיזים. בדרך כלל הוא צריך להיראות בהיר ויבש על פני השטח שלו, במיוחד לאחר חתך.

אם גבינת העיזים מציגה רטיבות או שינוי צבע חריג בפנים או מבחוץ, זה לעתים קרובות סימן שהגבינה התקלקלה. אם במקרה מצאת עובש בכל מקום על גבינה, זהו סימן ברור יותר לכך שכעת לא בטוח לאכילה.

רֵיחַ

שנית, ליתר ביטחון, אתה יכול להריח את גבינת העיזים. גבינת עיזים בטוחה ובריאה צריכה להיות בעלת ריח מינימלי, עם ארומה רעננה, חריפה או אפילו מעט חמוצה לכל היותר .

אם אתה מזהה ריח חמוץ או עובש מגבינת העיזים, סביר להניח שהיא עברה את נקודת התפוגה שלה ואסור לאכול אותה. יתר על כן, אם אתה מזהה כל ריח אמוניה או כימי מהגבינה, זוהי אינדיקציה נפוצה לכך שהיא התקלקלה.

מרקם

שלישית, אתה יכול לגעת ולהרגיש את העקביות של גבינת העיזים ליתר ביטחון. בדרך כלל גבינת עיזים לא אמורה לשנות את המרקם שלה, אם היא הייתה רכה וקרמית או חלקה ומוצקה בעת הרכישה, היא צריכה להישאר כזו בעודה בטוחה לאכילה.

אם אתה מוצא שגבינת העיזים פיתחה מרקם רירי בחלקו החיצוני או הפנימי, או שהעקביות שלה השתנתה באופן ניכר, יש להימנע מאכילה.

מה קורה אם אוכלים גבינת עיזים רעה?

אכילת גבינת עיזים שפג תוקפן אינה תמיד בהכרח מסוכנת, אך יש להימנע ממנה לחלוטין.

ההשפעות, כאשר אוכלים, יכולות להיות תלויות באדם. אנשים מסוימים עשויים להראות מעט או ללא תופעות לוואי, בעוד שאחרים עלולים לסבול מאי נעימויות חמורות ואפילו סיכון חייהם.

באופן דומה, כמות גבינת העיזים הנאכלת יכולה לשנות את השפעותיה. אכילה של כמות קטנה עלולה פשוט לגרום לקלקול קיבה. למרבה הצער, אכילת כמות גדולה של גבינת עיזים מושחתת יכולה להיות מסוכנת מאוד לבריאותך.

כל מזון מזוהם בעובש או יותר מדי חיידקים מזיקים עלול לגרום לתופעות עיכול מגעילות ואפילו להרעלת מזון. תסמינים כאלה יכולים לכלול הזעה, רעד, כאבי בטן, שלשולים, בחילות, הקאות ואפילו חום.

מקרים חמורים יותר של תסמינים אלו יכולים להיגרם על ידי נוכחות של חיידקי E. coli, Salmonella, Listeria, או Brucella. כל אחד מאלה עשוי לדרוש טיפול רפואי על מנת לטפל בצורה בטוחה ויעילה.

כמה זמן מחזיקה גבינת עיזים לאחר פתיחה?

בעוד שגבינת עיזים אטומה מהסופרמרקט יכולה להחזיק בסביבות עד חודש, לגבינת עיזים פתוחה יש חיי מדף קצרים יותר.

גבינת עזים שנרכשה בחנות היא בדרך כלל אטומה ואטומה בוואקום כדי להבטיח שהיא לא תחמצן או תכיל חיידקים מזיקים. עם זאת, אם נקנה מחנות מתמחה או ממוכר גבינה, ייתכן שזה לא המקרה.

בדרך כלל כאשר האריזה שלה נפתחה, או אם היא נקנתה רק עטופה קלות, גבינת עיזים תישאר טרייה ובטוחה לצריכה עד שבוע לכל היותר.

נאמר , זה חכם להישאר ערניים לכל סימני תפוגה שניתן לזהות, כפי שמפורט בסעיף לעיל. כל זמן מעבר לנקודת שבוע אחד עשוי להיות מסוכן, מכיוון שגבינת העיזים תתחיל להתקלקל עקב צמיחת יתר של חיידקים.

איך לאחסן גבינת עיזים לאחר פתיחה

כמו בכל גבינה, גבינת עיזים פתוחה נשמרת בצורה בטוחה אטומה היטב במיכל המקורי שלה. אחרת, זה גם בטוח מאוד לאחסן אותו בכלי נפרד, נקי ואטום משלך.

עדיף לשמור את מיכל גבינת העיזים האטום שלך במקרר. זה חשוב במיוחד אם המטבח שלך חם לעתים קרובות או שאתה חי באקלים חם יותר.

זה בסדר לשמור את זה על לוח הגבינה שלך לזמן קצר, אבל זה תמיד הכי בטוח לאחסן גבינת עיזים סגורה במקרר קר כשלא אוכלים אותה.

אם אתה מעדיף (או אם אתה לא צריך את זה מיד) אתה יכול אפילו לאחסן את גבינת העיזים שלך במקפיא. כשהגבינה עטופה היטב ואטומה בכלי אטום, היא יכולה להישמר היטב עד 3 חודשים בהקפאה.

לא מומלץ לשמור אותה קפואה מעבר לנקודה זו מכיוון שהיא יכולה להשפיע גם על הבטיחות וגם על הטעם של גבינת העיזים.

אם החלטתם להקפיא אותה, וודאו שהגבינה מופשרת היטב לפני האכילה. בהפשרה לאחר ההקפאה, ייתכן שתחווה שינוי מרקמי קל בגבינה. זה לא אמור להדאיג מבחינת הבטיחות שלו.

גם אם גבינת העיזים שלך עדיין לא נפתחה, היא נשמרת הכי בטוחה במקרר או במקפיא. פעולה זו מאטה את תפוגה, בהשוואה להשאירו בארון או על משטח.

האם גבינת עיזים מסויימת מתקלקלת לפני אחרות?

יש לציין שגבינת עיזים יכולה להגיע בכמה צורות שונות.

ייתכן שיש לך גבינת עיזים לבנה מאוד, רכה, שנעשתה לאחרונה עם חלב טרי. במקום זאת, ייתכן שיש לך גבינת עיזים מיושנת שנראית מעט יותר אוף-וויט וחלקה החיצוני מתקמט או קשה.

באופן כללי, גבינת עיזים מוצקה יותר או קשה יותר תהיה בעלת חיי מדף ארוכים יותר מהסוג הרך והטרי. תהליך ההזדקנות שלו הוא סוג של שימור, כלומר לסוג המוצק הזה ייקח יותר זמן להתקלקל או להתקלקל.

לעתים קרובות יהיה לו ריח וטעם גבינתי חזקים יותר גם כשרק נפתח. עם זאת, אתה עדיין צריך לנקוט משנה זהירות ולצרוך את גבינת העיזים שלך תוך שבוע מהפתיחה.

גבינת עיזים רכה, קרמית וטרייה צפויה להתקלקל מהר יותר.

רמת הלחות הגבוהה יותר והיעדר מלח או יישון בתהליך השימור פירושו שהגבינה הזו מוגנת פחות מפני צמיחת חיידקים. זה עדיין צריך להישמר היטב בכלי אטום במקרר במשך כמה ימים.

עם זאת, היא בדרך כלל תראה סימני תפוגה מהר יותר מאשר גבינת עיזים מוצקה יותר או בוגרת יותר, כלומר אתה צריך להיות קצת יותר זהיר עם סוג זה.

במה אפשר להשתמש במקום גבינת עיזים?

אם גבינת העיזים שלך כבר לא בטוחה לאכילה, או שהיא מעוררת ספק, ישנן מספר חלופות שאתה יכול לאכול או לבשל איתן במקום.

כדי להחליף גבינת עיזים טרייה או שמנת, ריקוטה וגבינת שמנת הן בחירה מצוינת. לשניהם תערובת עדינה של טעם עדין ומעט חריף, עם יכולות פיזור או בישול נהדרות.

אם אתה מעדיף, כדי להחליף גבינת עיזים מוצקה וחזקה יותר, אתה יכול להשתמש בפטה או גבינה כחולה. כל אחת מהאפשרויות הללו יכולה לספק את אותו טעם נועז וחמוץ שהוא נהדר על גבינה לאחר ארוחת הערב או כקישוט.

לאופציה טבעונית, אתה יכול אפילו לנסות להשתמש בטופו משי. זהו סוג רך וקרמי של טופו עם טעם עדין שניתן להשתמש בו במנות מתוקות ומלוחות כאחד.

גבינה מקולקלת לסיכום

בעוד שריח קל אינו מהווה בעיה, יכול להיות ריח חמוץ או כימי חזק. באופן דומה, שימו לב לכל שינוי בצבע או במראה באופן כללי, והשליכו את גבינת העיזים הזו עם הסימן הראשון של עובש ליתר ביטחון.

1 תגובות על “מתי אסור לאכול גבינת עיזים? האם גבינת עיזים מתקלקלת”

  1. אימרי

    בחום?

    לצערנו, אסור לאכול גבינת עיזים בחום כיוון שהיא מתקלקלת בחום.

כתיבת תגובה

Scroll to Top