איזו מדינה המציאה גבינת עיזים? רמז: צרפת

הנה הסיבה שהאביב הוא הזמן הטוב ביותר ליהנות מגבינת עיזים עונה חדשה פירושה טעמים חדשים להתענג עליהם. אלי וסם סטאד מקבלים את גבינת העיזים המשובחת של האביב לתפריט במזג אוויר חם יותר, החל בטארט כוכב.

גבינת עיזים טרייה אומנותית בשיאה באביב ואנחנו כאן כדי לחגוג את זה! שטחי המרעה שופעים בזרעים חדשים של דשא, תרמילים וגבעולים, שעיזים – בהיותן הרעות הטבעיות שהן – קורעות אותן בשמחה וכועסות. התזונה החדשה והטריה הזו מחדירה לחלב עיזים ויטמינים, מינרלים וטעמים שהופכים לאיזו גבינה פנומנלית.

הרכב החלב בגזעי בעלי חיים שונים הוא אחד מגורמי המפתח הקובעים את אופי הגבינה . לחלב עיזים יש שרשראות חומצות שומן קצרות יותר מחלב פרה, מה שמגביר את כל תכונות הטעם שלו, משאיר מעט מקום להסתיר פגמים אך גם להציג את האיכויות הייחודיות של החלב העונתי. יש לו ארומה וטעם עדינים, קרמיים, עם תווים לימוניים בהירים.

הדוגמאות המקומיות האהובות עלינו הן מתיש קדוש וטולפודל. ככל שהעונה מתקדמת, גבינת עיזים בוגרת מגיעה לשיא שלה, אך היא מחזיקה בטעם חומצי ומפלפל יותר.

מהי גבינת עיזים?

לפי ויקיפדיה:

גבינות עיזים הוכנו כבר כ-7,000 שנה לפני זמננו בחבל הבלקן. בצורת ההכנה הפשוטה ביותר, מיוצרת גבינת העיזים באמצעות הקרשה טבעית של החלב הגולמי, שלאחריה מתבצע ניקוז ולחיצה של מי הגבינה. טכניקות אחרות משתמשות בחומצה (כגון חומץ או מיץ לימון) או באנזים הגבנה כדי להקריש את החלב.

סוג: ידוע גם בשם chèvre, גבינת עיזים עשויה מחלב עיזים ויכולה להיות טרייה או מיושנת.

מקור: לפי ההערכה, נוצרה לראשונה בעמק הלואר בצרפת, גבינת עיזים שורשים במקומות אחרים בעולם, מאסיה ואירופה, ועד דרום וצפון אמריקה.

מיוחד בגלל: המרקם והטעם הקרמי שלו הופכים אותו לתוספת אידיאלית למאפים מלוחים או להגיש אותו בפני עצמו.

1 תגובות על “איזו מדינה המציאה גבינת עיזים? רמז: צרפת”

  1. Yehuda

    צרפת היא המדינה המקורית שבה נוצרה גבינת עיזים.

כתיבת תגובה

Scroll to Top