כמה קלוריות יש בתמר?

תמר הוא פרי מתוק הגדל על עץ התמר, הידוע מדעית בשם Phoenix dactylifera. לתמרים טעם עשיר דמוי קרמל ומרקם לעיס. הם נצרכים בדרך כלל כפרי יבש, אם כי תמרים טריים זמינים גם כן.

כמה קלוריות יש בתמר?

מבחינת קלוריות, תכולת הקלוריות של תמר יכולה להשתנות בהתאם לגודלו ולתכולת הלחות שלו. בממוצע, תמר בודד של Medjool (כ-24 גרם) מכיל כ-66-68 קלוריות. עם זאת, חשוב לציין שזנים וגדלים שונים של תמרים עשויים להיות בעלי ספירת קלוריות מעט שונה.

התמרים צפופים מבחינה תזונתית ומספקים חומרים מזינים שונים. הם מקור טוב לסיבים תזונתיים, אשלגן, מגנזיום ונוגדי חמצון. תמרים מכילים גם סוכרים טבעיים, כמו פרוקטוז וגלוקוז, התורמים לטעמם המתוק.

תאריכים ידועים בשם "תאריך" באנגלית. עם זאת, ניתן להתייחס אליהם גם בשמות הזנים הספציפיים שלהם, כגון תאריכי Medjool, Deglet Noor תאריכים או תאריכי Barhi. מקורו של השם "תאריך" הוא מהמילה היוונית "dáktulos", שפירושה "אצבע", בשל צורתו המוארכת של הפרי.

תמרים מעובדים ונצרכים במשך אלפי שנים באזורים עם אקלים מתאים, כמו המזרח התיכון וצפון אפריקה. הם היוו באופן היסטורי מקור מזון חשוב באזורים אלה בשל חיי המדף הארוכים שלהם, תכולת האנרגיה הגבוהה והערך התזונתי שלהם.

נהוג ליהנות מתמרים בפני עצמם כחטיף או משמשים כממתיק טבעי במתכונים שונים. לעתים קרובות הם מתווספים למוצרי מאפה, חטיפי אנרגיה, שייקים וקינוחים כחלופה בריאה יותר לסוכר מזוקק. ניתן גם למלא תמרים באגוזים או להשתמש במנות מלוחות כמו סלטים או טאג'ינים.

בסך הכל, תמרים הם פרי טעים ומזין המספק מתיקות טבעית ומגוון יתרונות בריאותיים. הם מוערכים בזכות הטעם הייחודי שלהם, הרבגוניות ביישומים קולינריים והיכולת להוסיף מתיקות טבעית למנות.

1 תגובות על “כמה קלוריות יש בתמר?”

  1. עומר

    תמרים מכילים כ-15 קלוריות בכל פרי.

כתיבת תגובה

Scroll to Top