כמה קלוריות יש בעגבניה?

עגבנייה היא פרי שנהוג לטעות בו כירק בשל השימושים הקולינריים שלו. הוא שייך למשפחת ה-Solanaceae ומסווג מבחינה בוטנית כפרי. העגבניות מקורן במערב דרום אמריקה והפכו לגידול נרחב ונצרך ברחבי העולם.

כמה קלוריות יש בעגבניה?

מבחינת קלוריות, לעגבניות יש תכולת קלוריות נמוכה מאוד. עגבנייה בגודל בינוני (כ-123 גרם) מכילה בדרך כלל כ-22-25 קלוריות. עם זאת, ספירת הקלוריות המדויקת יכולה להשתנות מעט בהתאם לגודל ולמגוון של העגבנייה.

עגבניות מזינות מאוד והן מקור טוב לויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. הם עשירים במיוחד בויטמין C, ויטמין A ואשלגן. העגבניות מכילות גם ליקופן, נוגד חמצון רב עוצמה המעניק להן את צבען האדום ונקשר ליתרונות בריאותיים שונים.

עגבניות משמשות במגוון הכנות קולינריות, כולל סלטים, רטבים, מרקים וסלטים. ניתן לאכול אותם חיים או מבושלים והם מגוונים מספיק כדי לשלב אותם במנות רבות. לעגבניות בשר עסיסי וטעם מעט חריף ומתוק.

המונח "עגבנייה" משמש באופן אוניברסלי להתייחס לפרי זה, ללא קשר לשפה או אזור. זהו מרכיב עיקרי במטבחים רבים ברחבי העולם ונהנה מהצבע התוסס שלו, הטעם המרענן והיתרונות הבריאותיים הרבים שלו.

1 תגובות על “כמה קלוריות יש בעגבניה?”

  1. רנית

    עגבניות מכילות משמעותיות יותר של קלוריות, בהתאם לסוג העגבניה. על מנת לגלות את הכמות המדויקת, יש לבדוק את התגובה של הפרטים של העגבניה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top