מה לא הולך עם גבינה? 5 זיווג גבינה שיש להימנע

מה לא הולך עם גבינה? הכירו 5 זיווג גבינה שיש להימנע מהם אנחנו מדברים הרבה על מה שעושה זיווג נהדר כשזה מגיע לגבינה, יין ואוכל.

ומכיוון שגבינה כל כך נדירה – ממש, לעתים רחוקות מדי, לדעתנו – נהנית לגמרי לבדה, חשוב במיוחד לדעת אילו מאכלים יעצים את החוויה שלך מהגבינות שאתה מגיש.

חשוב לא פחות לדעת מה לא לעשות. (תפוזים וגזר, למשל, הם רק תצוגה מקדימה של שני דברים שפשוט לא יגרמו לגבינה שלך לשיר.) הנה, כמה אסור לזכור כשמרכיבים צלחת גבינה.

מה לא הולך עם גבינה

בעת שילוב מאכלים עם גבינה, המטרה שלך צריכה להיות להדגיש את שני האלמנטים באותה מידה. באופן אידיאלי, לכו על טעמים שיבליטו את הגבינה עצמה במקום להשתלט עליה. באופן דומה, גבינות לא צריכות להכריע את מה שאתה בוחר כתלווים.

היוצאים מן הכלל לכללים להלן עשויים להיות גבינות טריות, אשר פועלות כסדידים מצוינים לטעמים חזקים יותר. אבל באופן כללי, הדברים הבאים הם דוגמאות למה להתרחק כאשר בונים צלחת גבינה עם מגוון רחב של סגנונות, גילאים וטעמים שונים:

דברים חריפים

אולי אין דרך גרועה יותר להרוג את טעמי הגבינה שלך. בעוד שג'לי פלפל חריף חריף מאוד הוא נהדר עם שקית צנועה ומצננת של גבינת עיזים (ראה כתב ויתור לעיל לגבי חריג הגבינה הטרייה), הוא לא יעשה שום דבר עבור הטעמים העדינים של חלב צאן חצי רך וטבעי. גבינה, למשל. ויר מתערובות זיתים מנומרות בפתיתי פלפל אדום מיובש, פריטים כבושים ממש מתובלים, בשרים חריפים, ג'לי חריף, חרדלים או צ'אטני ואפילו קרקרים עם גרגירי פלפל שחור. למרות שהם טעימים, התוספות הללו יתעכבו בחיך ויעכבו את חווית הגבינה במצבה הטבעי. מתובל קלותדברים יכולים להיות נהדרים עם גבינה, אוהבים אגוזים מתוקים, מתובלים וזיתים עשבוניים. אבל היזהרו מדברים שטעימים יותר ממה ששימש לטעם מאשר מהאוכל עצמו!

קרקרים ולחם בטעם שום או בצל

אלא אם כן אתה רוצה להישאר לטעום את פיסות הבצל או השום המיובשים שלעתים קרובות כל כך מלכלכים את פני הלחמים והקרקרים, שמור את הפריטים האלה לרגעים אחרים. והיזהר גם מטעם "הכל", שאולי אורבים בתוכו הרבה בצל ושום. לחלק מהגבינות, כמו גבינות הרים חזקות יותר וכמה גלגלים קלופים טבעיים, יש למעשה תווים עדינים של שום אביבי או בצל. לחמים וקרקרים המושרים בטעמי בצל יכולים לפגום בתתי הגוונים המשכנעים האלה, אז היזהרו.

ירקות

ברור שזו קטגוריה שעלולה להיות קצת גדולה מכדי להכליל, אז ליתר דיוק, היצמדו לירקות בעלי טעמים עדינים יחסית, כמו שומר פרוס וחניתות אנדיב. ירוקים מעט מפולפלים כמו ארוגולה או רדיקיו יכולים להיות מחמאות נהדרות לגבינה אם אתם חושבים להכין סלט עם גבינה. אבל על מגש גבינות, התרחק מהירקות הכי צמחיים, כמו ברוקולי, גזר, שעועית ירוקה, סלרי וכרובית. למרות שכל אלה עשויים להוות תוספות נהדרות למגש הגס (ומרק ברוקולי וצ'דר הוא ללא ספק טעים), הם נראים ישר מוזרים לשילוב גולמי עם גבינות נחמדות.

פירות הדר או עתירי חומצה

לפלחי תפוזים, אשכוליות, קיווי ואננס יש את מקומם, אבל לא על צלחת גבינה. בעוד כל כך הרבה סוגים שונים של פירות משתלבים בצורה חלקה עם גבינה – כמו תפוחים, אגסים, ענבים ותאנים, שלא לדבר על כל הפירות היבשים שמחמיאים לגבינה כל כך – אותם פירות בעלי חומצה גבוהה יותר נוטים להחריף את הגבינה. הפה שלי כמעט מתכווץ מהמחשבה על האפקט המקרקש שיהיה לפירות האלה על גבינה!

יינות אדומים

להדרים ביכולתם להפוך גבינות למרירות. ההשפעה המתמשכת של טאנין על גבינה יכולה להיות כל כך שלילית, שאתה עלול ללכת משם עם דעה לא מדויקת על מה שאתה טועם. אתה תהרוס לא רק את הרושם שלך מהגבינה, אלא גם מהיין!

1 תגובות על “מה לא הולך עם גבינה? 5 זיווג גבינה שיש להימנע”

  1. Alexya

    מו:

    1. פירות יבשים – פירות יבשים אינם מתאימים לזיווג עם גבינה.

    2. חלב – חלב אינו מתאים לזיווג עם גבינה.

    3. קוקוס – קוקוס אינו מתאים לזיווג עם גבינה.

    4. צ'יפס – צ'יפס אינו מתאים לזיווג עם גבינה.

    5. שום – שום אינו מתאים לזיווג עם גבינה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top