הסיפור המלא על מותו של הית' לדג'ר

הסיפור המלא על מותו של הית' לדג'ר – והשעות האחרונות הטרגיות שלו – ב-22 בינואר 2008, השחקן האוסטרלי הית' לדג'ר מת ממנת יתר של סמים בשוגג בגיל 28. אבל זו רק ההתחלה של הסיפור.

כשהית' לדג'ר מת ב-2008, העולם היה בהלם. השחקן האוסטרלי החתיך היה רק ​​בן 28 – והוא היה בשיא הקריירה שלו. למעריציו המעריצים, נראה היה שיש לו הכל. אז מה באמת קרה ביום מותו של הית' לדג'ר?

למרות שלדג'ר נהנה מהצלחה בחייו המקצועיים, חייו האישיים התפרקו. לא רק שלפי הדיווחים הוא השתמש בסמים, הוא גם נאבק בנדודי שינה – לפעמים ישן רק שעתיים בלילה. ומערכת היחסים שלו עם בת זוגו האהובה, מישל וויליאמס, הסתיימה. באופן טרגי, הספירלה כלפי מטה של ​​לדג'ר תוביל בקרוב למותו.

באופן רשמי, סיבת המוות של הית' לדג'ר יוחסה למנת יתר בשוגג. אבל הדרך שלו לתרופות עצמיות הייתה מסובכת, אפלה ולא מובנת בעיתונות המרכזית.

עליית התהילה של הית' לדג'ר

איך הית' לדג'ר מת

טוויטרבתו של הית' לדג'ר הייתה רק בת שנתיים כשהוא מת.

הית' אנדרו לדג'ר נולד ב-4 באפריל 1979 בפרת', אוסטרליה. נראה היה שהוא מיועד להיות כוכב. הוא היה רק ​​בן 10 כשלוהק לתפקיד הראשי של פיטר פן בחברת תיאטרון מקומית. משם העניינים המריאו.

בזמן שעדיין למד בבית הספר, לדג'ר לקח תפקידים קטנים בכמה סרטים ותוכניות טלוויזיה אוסטרליות. בגיל 19 הוא כבר עשה את הקפיצה ללוס אנג'לס. בכיכובו של הסרט 10 דברים שאני שונאת מ-1999 , לדג'ר כבש במהירות את הוליווד בסערה. ומשם, כוח הכוכב שלו רק הלך וגדל כאשר הוא תפס תפקידים בסרטים כמו הפטריוט והכדור של המפלצת .

עד 2005, הכוכב שלו נשרף אפילו יותר. ההופעה של לדג'ר בתור אניס דל מאר בסרט פורץ הדרך " ברוקבק מאונטיין" הוכיחה את מיומנותו כשחקן רציני – והדהימה את הקהל והמבקרים כאחד.

"אדון. לדג'ר נעלם בצורה קסומה ומסתורית מתחת לעור דמותו הרזה והגידית", התלהב מהניו יורק טיימס . "זהו ביצועי מסך נהדרים, טובים כמו הטובים ביותר של מרלון ברנדו ושון פן."

לדג'ר יקבל מועמדות לפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו ב- Brokeback Mountain . בגיל 26 הוא היה אחד השחקנים הצעירים ביותר שהיו מועמדים אי פעם. למרות שלדג'ר הפסיד את הפרס, הוא כבר זכה בפרס נוסף.

מישל וויליאמס והית' לדג'ר

ברוס גליקאס/FilmMagicמישל וויליאמס והית' לדג'ר באפטר פארטי עבור התעורר ושיר!

לאחר שפגשה את מישל וויליאמס על הסט של הסרט, לדג'ר החלה איתה מערכת יחסים סוערת. מאוחר יותר השניים מצאו מקום בברוקלין, ניו יורק, ועברו לגור ביחד. הם קיבלו בברכה בת בסוף 2005.

עם תיק עבודות נוצץ ושותף מחויב, נראה שהית' לדג'ר הוא כוכב על בהתהוות. איש לא יכול היה לנחש שימיו ספורים.

מה קרה להית' לדג'ר?

הית' לדג'ר עם בתו

פליקר/שתיית תההית' לדג'ר עם בתו הצעירה מטילדה, בתמונה זמן קצר לפני מותו.

המועמדות לאוסקר של הית' לדג'ר על הר ברוקבק גררה תפנית יוצאת דופן בסרט "אני לא שם" – סרט בהשראת בוב דילן. אפילו יותר מרגש, לדג'ר יגלם בקרוב את הג'וקר ב"האביר האפל" .

אבל מאחורי הקלעים, הדברים היו רחוקים מלהיות ורודים. עד ספטמבר 2007, הקשר של לדג'ר עם וויליאמס הגיע לסיומו. בעוד וויליאמס נשאר בביתם של בני הזוג בברוקלין, לדג'ר עבר למנהטן – שם הפך לנושא האהוב על הצהובונים בניו יורק.

אף על פי שהצהובונים הללו הציגו אותו לעתים קרובות כשחקן צעיר וחסר דאגות שנהנה מסיבות והתחבר לדוגמניות, האמת הייתה הרבה יותר אפלה.

בפרופיל של ה"ניו יורק טיימס" – שפורסם רק כמה חודשים לפני מותו – הית' לדג'ר נפתח לגבי האתגרים שבאו עם קריירת המשחק שלו. כשתיאר את תפקידו ב- I'm Not There , ציין לדג'ר, "הלחצתי קצת יותר מדי", והודה שהוא לא "גאה" בהופעתו.

בזמן הראיון, לדג'ר היה בלונדון, וסיכם את "האביר האפל" . והיה ברור שמשחק הג'וקר – מישהו שלדג'ר תיאר כ"ליצן פסיכופטי, רצח המונים, סכיזופרני עם אפס אמפתיה" – יכול להיות מרוקן עבורו.

הית' לדג'ר

ויקימדיה קומונסהבאזז סביב הופעתו של הית' לדג'ר בתור הג'וקר היה בשיא כאשר השחקן מת לפתע בינואר 2008.

מה שהפך את הדברים למלחיצים עוד יותר, לדג'ר פיתח תהליך אינטנסיבי כדי להיכנס ללך הרוח של הג'וקר הנבל. "ישבתי בחדר מלון בלונדון כחודש, הסתגרתי, יצרתי יומן קטן והתנסיתי בקולות", הסביר לדג'ר בראיון אחר .

בעיצומה של עבודת ההכנה האינטנסיבית הזו, נראה היה כי נדודי השינה של לדג'ר – שהוא כבר נאבק איתם – החמירה יותר ויותר.

"בשבוע שעבר כנראה ישנתי בממוצע שעתיים בלילה", אמר לדג'ר ל"ניו יורק טיימס " . "לא יכולתי להפסיק לחשוב. הגוף שלי היה מותש, והנפש שלי עדיין המשיכה." הוא המשיך ותיאר לילה שבו, נואש לשינה, הוא לקח אמביין. כשזה לא עבד, לדג'ר לקח עוד אחד – רק כדי להתעורר כעבור שעה כשהמוח שלו עדיין דוהר.

חברו ומאמן הדיאלקט של לדג'ר, גרי גרנל, שחי עם השחקן במהלך השבועות האחרונים לחייו, היה עד לנדודי השינה של השחקן ממקור ראשון. "הייתי שומע אותו מסתובב בדירה והייתי קם ואומר, 'קדימה, אחי, חזור למיטה, אתה חייב לעבוד מחר'", נזכר גרנל. "הוא אמר, 'אני לא יכול לישון, בנאדם'."

על הסט של ה-Imaginarium of Doctor Parnassus , לדג'ר היה במצב כל כך גס עד שחברי השחקנים המודאגים שלו טענו שיש לו מקרה של "דלקת ריאות הליכה". הוא המשיך להיאבק בשינה – וניסה לעשות תרופות עצמיות רק כדי לנוח קצת.

הראיון האחרון של הית' לדג'ר לפני מותו.

גרנל אמר שגם לדג'ר היה קשה להתמודד עם סוף מערכת היחסים שלו עם וויליאמס: "הוא התגעגע לילדה שלו, הוא התגעגע למשפחה שלו, הוא התגעגע לילדה הקטנה שלו – הוא רצה נואשות לראות אותה ולהחזיק אותה ולשחק איתה. הוא היה אומלל מאוד, עצוב נואשות".

באופן לא מפתיע, משפחתו של לדג'ר הייתה מודאגת ממנו. אביו של לדג'ר חשף מאוחר יותר, "אחותו שיחקה איתו בטלפון בלילה שלפני ואמרה לו לא לקחת את תרופות המרשם עם טבליות השינה. הוא אמר, 'קייטי, קייטי, אני בסדר. אני יודע מה אני עושה.'"

ב-22 בינואר 2008, הית' לדג'ר נמצא מת בדירתו בניו יורק.

על פי הדיווחים עוזרת הבית שלו חשבה שהוא פשוט ישן עד מאוחר – מאז היא שמעה אותו נוחר בשעה 12:30 אבל כשהמעסה שלו הגיעה בשעה 14:45 לפגישה, לדג'ר לא הגיב לדפיקות בדלת חדר השינה שלו.

עוזרת הבית והמעסה שלו פתחו את הדלת – ומצאו את לדג'ר מחוסר הכרה ועירום על הרצפה. לפי המשטרה, אף אחד מהם לא הצליח להחיות אותו, אז הם הזעיקו עזרה. אבל בשלב זה, זה כבר היה מאוחר מדי. הית' לדג'ר מת בגיל 28.

איך הית' לדג'ר מת?

תוצאות של מותו של הית' לדג'ר

סטיבן לאבקין / Getty Imagesגופתו של הית' לדג'ר נסחפת כשהמעריצים והשוטרים מסתכלים.

לפי משרד הבוחן הרפואי בניו יורק , סיבת המוות של הית לדג'ר הייתה מנת יתר מקרית של תרופות מרשם. הקוקטייל הקטלני הזה כלל משככי כאבים, תרופות נגד חרדה וכדורי שינה.

באופן ספציפי, הוא מת מ"שיכרון חריף על ידי ההשפעות המשולבות של אוקסיקודון, הידרוקודון, דיאזפאם, טמאזפאם, אלפרזולם ודוקסילאמין". לדברי מומחים, שילוב זה יכול לגרום למוח ולגזע המוח של אדם "להירדם" – ולעצור את תפקוד הלב והריאות.

למרות שהרשויות גילו שמותו של הית' לדג'ר היה מקרי, עלו שאלות. בסופו של דבר נחשף כי המעסה של לדג'ר התקשרה לשחקנית מרי-קייט אולסן זמן קצר לאחר שמצאה את גופתו. אולסן ולדג'ר היו ידועים כחברים קרובים – אבל חלקם תהו אם היא סיפקה לו כמה מהתרופות שהרגו אותו.

החשד העמיק כאשר אולסן סירבה לשתף פעולה עם מינהל אכיפת הסמים (DEA) במהלך החקירה – אלא אם היא קיבלה חסינות מפני תביעה עתידית כלשהי. חלקם גם מצאו שזה מוזר שהשחקנית שלחה אנשי אבטחה פרטיים לדירתו של לדג'ר במקום פשוט להתקשר למשטרה.

"למרות השערות בצהובונים, למרי-קייט אולסן לא היה שום קשר לסמים שנמצאו בביתו של הית' לדג'ר או בגופתו, והיא לא יודעת מאיפה הוא השיג אותם", אמר עורך דינה מייקל סי מילר.

בסופו של דבר, תובעים ממשרד התביעה האמריקאית הצהירו שהם "לא מאמינים שיש מטרה בת קיימא" בקביעה מי סיפק ללדג'ר משככי כאבים. (באשר לתרופות נוגדות חרדה וכדורי שינה, אלו נרשמו באופן חוקי על ידי רופאים בקליפורניה ובטקסס.)

אביו של הית' לדג'ר מדבר על בנו המנוח.

עד היום, עדיין לא ברור איך בדיוק קיבל לדג'ר את משככי הכאבים שתרמו למותו. אבל עבור אביו של השחקן הצעיר, האדם היחיד להאשים היה הית' לדג'ר עצמו.

"זו הייתה אשמתו לחלוטין", אמר קים לדג'ר, שנים לאחר מותו של בנו. "זה לא היה של אף אחד אחר – הוא הגיע אליהם. הוא הכניס אותם למערכת שלו. אתה לא יכול להאשים מישהו אחר במצב הזה. קשה לקבל את זה כי אהבתי אותו כל כך והייתי כל כך גאה בו”.

מותו של הית' לדג'ר בגיל צעיר בן 28 לא רק קצר קריירת משחק מבטיחה, אלא גם הרס לחלוטין את משפחתו. בת זוגו לשעבר, מישל וויליאמס, הייתה מוטרדת גם מהחדשות.

"הלב שלי שבור", אמר וויליאמס בשבועות שלאחר מותו של לדג'ר. "משפחתו ואני מתבוננים במטילדה כשהיא לוחשת לעצים, מחבקת חיות ועושה צעדים שניים בכל פעם, ואנחנו יודעים שהוא עדיין איתנו. היא תגדל במיטב הזכרונות שלו".


לאחר שלמדת על מותו הטרגי של הית' לדג'ר, קרא על מותה המסתורי של מרילין מונרו . לאחר מכן, למד על מותו המוזר והפתאומי של ג'יימס דין .

1 תגובות על “הסיפור המלא על מותו של הית' לדג'ר”

  1. מיה

    ום

    הסיפור של היתום נאבד בתוקף. זה מדבר על אהבה, כבוד וחיים בעצב ובשמחה. זה גורם לנו להבין את האמת: כל חיינו מועטים ובכל רגע יכולים להתגמר.

כתיבת תגובה

Scroll to Top