בוטוקס בצידי העיניים: בוטוקס סביב העיניים ותוצאותיו

בוטוקס סביב העיניים יכול להחליק את הקמטים, אם כי יש לחזור על זה ארבעה עד שישה חודשים כדי לשמור על המראה המחודש. טיפול זה הוא אופציה אידיאלית עבור מטופלים המעוניינים להימנע מניתוח [עפעפיים] שגורם להשבתה.

הבוטוקס פועל על ידי חסימת הדחפים העצבים הגורמים להתכווצות השרירים, וממזער את הופעת הקמטים "דינמיים". בניתוחים קוסמטיים לבנון, הוא מוזרק בעיקר לשליש העליון של הפנים, או ליתר דיוק, לקווי "11" בין הגבה, רגלי העורב וקפלי המצח האופקיים.

בלי שרירים מתכווצים מתחת לעור, הקמטים ממוזערים, אם לא נמחקים לחלוטין.

בוטוקס מסביב לעיניים משמש במיוחד לריכוך מראה רגלי העורב וקווי "11", ולתיקון העפעפיים או הגבות האסימטריים. עם זאת, זריקות מדוקדקות חשובות כדי למנוע עפעפיים נפולות ותופעות לוואי אחרות.

חלק מהרופאים משתמשים בבוטוקס מתחת לעיניים כדי להחליק את הופעת הקמטים ודיווחו על תוצאות טובות, אם כי מזרקים אחרים לא יבצעו את ההליך הלא-תווית הזה בגלל סיכונים נתפסים כמו שקיות וצניחת העפעף התחתון וקושי למצמץ.

חשוב לציין שלא כל סוגי הקמטים מופחתים עם בוטוקס. לדוגמה, מטופלים שהבעיות הקוסמטיות שלהם כוללות קווים עדינים הנגרמים על ידי נזקי שמש וקמטים עמוקים עקב ניוון (התכווצות) של רקמות רכות, ישיגו שיפור לא או מעט מאוד מטיפול זה.

בקמטים עמוקים הנגרמים מניוון של רקמות רכות, הזרקת חומרי מילוי לעור או העברת שומן נותרה האפשרות הטובה ביותר מכיוון שהיא יכולה להחליף אובדן נפח הפנים, כפי שהציעו מומחי ניתוחים קוסמטיים לבנון.

חלק ממזריקי הבוטוקס נמנעים לחלוטין מהחצי התחתון של הפנים, מכיוון שהם מרגישים שהשרירים באזור נחוצים לתפקודים יומיומיים ואין להחליש אותם; והיה משתמש בו רק כדי לטפל בשליש העליון של הפנים.

עם זאת, חלק מהרופאים דיווחו על שיעורי הצלחה גבוהים כתוצאה משימוש מחוץ לתווית בבוטוקס (כלומר, טיפול בחצי התחתון של הפנים). לעתים קרובות, הם משתמשים בגישה שמרנית מאוד, כלומר הם יזריקו כמות קטנה בלבד ואז ימתינו 2-3 שבועות כדי לראות כיצד המטופלים שלהם יגיבו לזה.

תומכי הגישה ה"שמרנית" חשים שהיא אידיאלית במיוחד כאשר מטפלים באזורים סביב העיניים והעפעפיים. הם טוענים שריטוש או זריקה נוספת הם הרבה יותר קלים מאשר לחכות להתפוגגות השפעות הבוטוקס, מה שעלול להימשך עד שישה חודשים.

שימושים קוסמטיים לבוטוקס מסביב לעיניים

בוטוקס מאושר לשימושים קוסמטיים סביב העיניים. זה יכול לשפר את המראה של קווי פנים, כגון:

  • קווי גלבלאר
  • רגלי עורב
  • קווי מצח

תופעות לוואי מבוטוקס מסביב לעיניים

גם לשימוש מאושר וגם לא מאושר בבוטוקס עלולות להיות תוצאות חמורות, חלקן מסכנות חיים. פנה לרופא שלך אם אתה חווה סיבוכים כלשהם לאחר קבלת הזרקת רעלנים עצביים, כולל מסיבות קוסמטיות.

תופעות לוואי אפשריות של בוטוקס כוללות:

  • קשיי נשימה או בליעה, שעלולים להיות קטלניים
  • מעבר הרעל ממקום ההזרקה לחלקים אחרים בגוף, גורם לסיבוכים חמורים
  • קוצר נשימה
  • אנפילקסיס, תגובה אלרגית מסכנת חיים עם תסמינים כמו בחילות, בעיות נשימה והלם
  • בעיות לב שעלולות להיות קטלניות כמו קצב לב לא סדיר או התקף לב
  • בעיות ראייה המערבות את הקרנית (השכבה החיצונית ביותר בקדמת העין) לאחר טיפול בוטוקס עבור עוויתות
  • עין יבשה, רגישות חריגה לאור ושינויים חזותיים אחרים לאחר שימוש בבוטוקס קוסמטי
  • ראיה כפולה

מקבלי בוטוקס נמצאים גם בסיכון קל להעברת מחלה ויראלית מכיוון שהתרופה מכילה תמצית דם אנושית (בדיקת דם מתאימה של תורם אמורה למזער סיכון זה).

בחלק מהחולים עם תגובות אלרגיות מסכנות חיים או תגובות חיסוניות לבוטוקס בלתי ניתנות לניהול, יש להפסיק טיפול זה.

1 תגובות על “בוטוקס בצידי העיניים: בוטוקס סביב העיניים ותוצאותיו”

  1. אריאל

    מהן מרהיבות, הם מאפשרים להדגיש את העיניים ולהפוך את המראה הכללי לחדש, מומלץ לבצע את הטיפול על ידי אחד מהמומחים שלנו.

כתיבת תגובה

Scroll to Top