איך מתמודדים עם ביקורת?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: איך מתמודדים עם ביקורת?

מדוע מנהלי גיוס שואלים כיצד אתה מתמודד עם ביקורת

בעת ראיון לעבודה, מנהל גיוס עשוי לשאול אותך כיצד התמודדת עם ביקורת בעבר. מעסיקים שואלים את השאלה הזו כי הם רוצים לראות איך אתה מתמודד עם מצבי לחץ ואם אתה יכול לקבל וליישם משוב לעבודה שלך עם הגישה הנכונה. שאלה זו יכולה גם לעזור לראות אם אתה יכול להתמודד עם סגנונות ניהול שונים.

איך לענות למנהל גיוס

מעסיקים מחפשים מועמדים פתוחים וישרים. כולם עושים טעויות, ומנהלים רוצים לראות שאתה יכול להודות וללמוד משלך. אתה רוצה להראות למעסיק הפוטנציאלי שלך שאתה מישהו שיכול להסתגל לביקורת בונה, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא שתהיה לך דוגמה מוכנה ללכת אם תתבקש.

מה לא להגיד למראיין

אמנם אתה עשוי להאמין שהודאה בטעות או הסבר למעסיק האפשרי שלך שקיבלת ביקורת על פרויקט יכול לגרום לך להיראות רע, אבל זה יכול להשפיע בצורה הפוכה. תשובה פתוחה וכנה היא הטובה ביותר. כדי ליצור רושם טוב בתשובה למנהל הגיוס, הימנע מהטעויות הבאות:

  • אומרים שאתה מושלם – מעסיקים יודעים שכולם עושים טעויות, אז אם אומרים למעסיק העתידי הפוטנציאלי שלך שמעולם לא ביקרו אותך על עבודתך, או שהיא מושלמת, מראה למנהלים שאתה או שאתה לא יכול להתמודד עם ביקורת בונה או שאתה' להיות לא ישר.
  • להמציא משהו – בהתאם לנושא של כנות, להמציא סיפור יכול גם להציג בעיות. לא פעם, מנהלי גיוס יכולים לדעת מתי אתה לא ישר, מה שיכול להוביל לכך שלא תקבל את התפקיד.
  • האשמת אחרים – הסטת האשמה בפרויקט מסוים או אמירה שזו הייתה אשמתו של המנהל הקודם שלך גם גורמת לך להיראות רע. השלימו עם הטעויות שלכם והראו שאתם מסוגלים ללמוד ממצבים אלו.

זכור שמנהלי גיוס מחפשים לראות איך לא רק טיפלת בביקורת בעבר, אלא שהם משתמשים בזה כדי לשפוט איך היית מטפל בביקורת ובמצבים עבורם.

תשובות לדוגמא כיצד אתה מתמודד עם ביקורת

אתה יכול להשתמש בתשובות הבאות כמדריך בעת יצירת התגובות שלך. התשובה שלך תתבסס על המקצוע והתפקיד שלך בחברה, אבל אלה יכולים להיות נקודת התחלה טובה. כשאתה עונה, זכור להיות אמיתי וכנה עם התגובות שלך.

תשובה לדוגמא 1 – עובד קמעונאי

כשהפכתי לעוזר מנהל במקום עבודתי הנוכחי, המנהל הראשי אמר לי שאני ביקורתי מדי כלפי העובדים. רציתי לוודא שהכל תקין בהשגחתי, ובכך הייתי קשוח מדי בהתנהלות מול חלק מהעובדים. הקשבתי למה שהבוס שלי והעובדים אמרו ושיניתי את הדרך שבה הסתדרתי אחרי זה.

תשובה לדוגמא 2 – דיילת בקולנוע

הבוס שלי אמר לי שפיתחתי הרגל רע לתת לממתקים לרדת נמוך מדי במארז. היא אמרה שמלאי כראוי של מארז הממתקים עזר לחברה להיראות מקצועית יותר. לאחר הדיון הזה, עשיתי לי הרגל לבדוק את הממתקים בתחתית כל שעה.

תשובה לדוגמא 3 – בית קפה

לאחר שקיבלתי מספר תלונות של לקוחות על כך שלוקח לי יותר מדי זמן להכין קפה כי לא ידעתי את המתכונים והמידות של כל משקה, הלכתי הביתה והכנתי פתקים כדי לשנן כל אחד מהם. מאז שעשיתי זאת, זמני הכנת המשקה שלי השתפרו ב-25% והמנהל שלי שיבח אותי על השיפור שלי.

דברים שכדאי לזכור

זה שהשאלה הזו עולה לא אומר שמנהל הגיוס מחפש סיבה לא להעסיק אותך. אתה יכול אפילו לסובב את מה שהיה פעם שלילי לתכונה חיובית שאתה יכול להביא לתפקיד החדש אם תתקבל לעבודה. כמה דברים שתרצו לזכור הם:

  • היו מוכנים עם תשובה מלוטשת. היסוס עלול לגרום למנהל לחשוב שאתה מעלה משהו במקום.
  • הישאר רגוע ואסוף כשאתה מספר את הסיפור שלך, גם אם זה הרגיז אותך כשזה קרה.
  • הסבירו מה למדתם ממנו וכיצד הוא עזר לכם בתחומים אחרים, אם אפשר.

דוגמה אחת או יותר מראה למעסיקים פוטנציאליים שאתה יכול ללמוד ולהסתגל מביקורת.

1 תגובות על “איך מתמודדים עם ביקורת?”

  1. Michelle

    התמודדות בצורה מאובחנת עם ביקורת היא חשובה. מעקב אחרי הפנסיונרים שלך, המעקב אחרי מה שעושים המשתמשים, ומתן תשובות מאובחנות לפנסיונרים שלך יכול לעזור לך להתמודד עם ביקורת.

כתיבת תגובה

Scroll to Top