עבודה לגמלאים ואנשים מעל גיל 60

תאמינו או לא, יש הרבה עבודה לגמלאים ואנשים מעל גיל 60. וכן, אתה יכול לעבוד אחרי הפרישה – מכל מיני סיבות טובות. לדוגמה, אולי אתה רוצה להרוויח כסף נוסף, לעזור לאחרים, להכיר אנשים חדשים,

או לחקור קריירה שתמיד חלמת עליה אבל מעולם לא הייתה לך הזדמנות להתנסות באמת לפני כן. או אולי שמעת שככל שאתה מתבגר, עבודה יכולה לספק מספר מפתיע של יתרונות לבריאותך הפיזית והנפשית.

העובדה היא שרבים מהקשישים של היום מגדירים מחדש מה זה אומר להיות בפנסיה – על ידי המשך עבודה. הם מגלים שהאפשרויות שלהם להרוויח כסף מגוונות כמו הסיבות האפשריות הרבות שלהם להיות חלק מכוח העבודה. וכמובן, יש הרבה יותר לבחירה מאשר רק עבודה במשרה מלאה. לדוגמה, חלק מהקשישים פותחים עסקים לאחר הפרישה. אחרים מוצאים עבודה במשרה חלקית.

עבודה לגמלאים ואנשים מעל גיל 60 נשארת לעתים קרובות גורם מניע חזק: עבודה מעבר לגיל הפרישה שלך יכולה לעשות הבדל גדול בכל הנוגע למימון שנות הקשישים העתידיות שלך.

מאמר זה מפרט מספר משרות לאזרחים ותיקים בהתבסס על סוגים שונים של מניעים. (לדוגמה, האם אתה מחפש עבודה במשרה מלאה בתור מישהו מעל גיל 60 שצריך לשלם חשבונות לאחר פיטורים? האם אתה חוקר משרות חלקיות עבור אישה בת 55 במעגל החברים שלך שרוצה קצת תוספת להוציא כסף? ללא קשר למניע הספציפי שלך, תמצא כאן הרבה רעיונות.) בנוסף, תלמד כיצד עבודה יכולה לעזור לך להישאר מאושרת ובריאה. ותחקור עצות שימושיות למציאת עבודה טובה ולהתקבל לעבודה כאדם מבוגר.

עבודה לגמלאים ואנשים מעל גיל 60

פרישה הייתה פעם סיום חיי העבודה שלך. אבל עבודה במהלך שנותיו הבכירות הופכת כעת יותר ויותר נפוצה. זה אומר שיותר ויותר אנשים מבוגרים מבינים איך להרוויח כסף לאחר פרישה.

בנוסף, מעסיקים רבים מחפשים כיום באופן פעיל להעסיק קשישים. יותר ויותר מהם מתחילים להכיר בכך שלעובדים מנוסים ובוגרים יש לרוב חוזקות שחסרות לחלק מהעובדים הצעירים.

31 משרות לגמלאים ואנשים מעל גיל 60

קשישים יכולים לקבל סוגים רבים של עבודות. מלבד, אולי, מכמה עיסוקים תובעניים מאוד פיזית, כמעט כל עבודה שיכולה להיעשות על ידי אדם צעיר יותר יכולה להיעשות על ידי מישהו מבוגר. זה באמת תלוי באדם, מכיוון שכל אחד מזדקן בצורה שונה.

במילים אחרות, המשרות הטובות ביותר עבור עובדים מבוגרים משתנות בהתאם למטרות, יכולות, בריאות וגורמים אחרים של כל אדם. לדוגמה, הקריטריונים המשמשים למציאת עבודה טובה לנשים מעל גיל 50 שעדיין יש להן ילדים בבית יהיו שונים באופן טבעי מהקריטריונים המשמשים למציאת עבודה עבור אנשים בשנות ה-80 לחייהם שרק רוצים סיבה לצאת ולהתרועע כמה פעמים.

למרבה המזל, יש מגוון רחב של משרות פוטנציאליות לקשישים כדי להתאים לכל מיני מניעים ויכולות שונות. המשרות הבאות מסודרות לפי מה שעשוי להניע אותך לחפש עבודה. עיין באחת או יותר מהקטגוריות הללו כדי לראות כמה דוגמאות מעשיות ומעוררות השראה:

אתה רוצה להישאר מעורב בקריירה קודמת

קשישים רבים רוצים להמשיך לעבוד בתחומם המקצועי מבלי להתחייב לעבודות במשרה מלאה. על ידי מכירת הכישורים שלהם ושיתוף הידע שלהם על בסיס חוזה, הם יכולים להמשיך לעבוד תוך שהם נהנים יותר מחופש וגמישות.

1. יועץ

האם היסטוריית העבודה שלך עזרה לך לרכוש קורות חיים מקיפים של הישגים ושפע של ידע בתחומך? רוב הסיכויים שהתשובה היא כן. הכישורים שלך הם בעלי ערך, אז למה לא להפיק תועלת משיתוף המומחיות שלך?

חברות בדרך כלל שוכרות יועצים לעזרה בנושאים ספציפיים או להכוונה במהלך מעברים. השכר יכול להיות גדול – במיוחד אם יש לך את סוג המומחיות שעסקים מחפשים. בנוסף, אתה בדרך כלל מקבל גמישות מסוימת בכל הנוגע לקביעת השעות ותנאי העבודה שלך.

2. סופר ומומחה לנושא

דרך נוספת לחלוק את הידע שלך היא לכתוב עליו. בעידן המידע הזה, אנשים רבים מחפשים תוכן סמכותי באינטרנט או בדפוס. אז אם אתה מומחה בנושא מסוים, פרסם את שמך! התחל בפתיחת בלוג, פרסום מאמרים בפלטפורמות כגון LinkedIn , או ניגש לפרסומים הקשורים לתחום ההתמחות שלך.

3. מורה

למה שלא תלמד אחרים על התחום שלך? מכללות קהילתיות ומתנ"סים שוכרים לעתים קרובות מדריכים זמניים ללמד שיעורים לפיתוח מקצועי או לעניין כללי. אז בדוק את המכללה המקומית, המרכז הקהילתי או מרכז הקשישים שלך כדי לראות מה כבר מוצע ולברר לגבי האפשרות ליצור שיעורים חדשים על סמך תחומי ההתמחות הספציפיים שלך.

זכור שאתה לא חייב להיות מלומד אקדמי או פרופסור. הידע והניסיון שלך עשויים להספיק כדי להכשיר אותך ללמד שיעורי העשרה עצמית במחלקה לחינוך מתמשך במכללה. לדוגמה, אם הקריירה הקודמת שלך הייתה בתעשיית המזון, תוכל להציע ללמד שיעור בישול.

אתה רוצה לצאת ולהסתובב בקהילה שלך

יש לך רקורד נהיגה טוב? לעתים קרובות תפקידים הקשורים לנהיגה הגיוניים עבור קשישים בריאים שרוצים להישאר בדרכים.

4. נהיגה לפי דרישה

שירותים כמו Uber זקוקים לנהגים עצמאיים שייקחו נוסעים ממקום למקום. מכיוון שאתה קובע את השעות שלך בעצמך, נהיגה לפי דרישה היא אחת המשרות החלקיות הגמישות ביותר עבור קשישים.

5. שליח

משלוח מזון, חבילות או סחורה אחרת ממסעדות, חנויות או מחסנים לאנשים המקומיים שהזמינו אותם.  אתה צריך להיות יעיל בעבודות אלה, מכיוון שלעתים קרובות עובדים מוחזקים בסטנדרטים של מסגרת זמן למשלוח.

גם עבודת שליחים רפואית הופכת נפוצה יותר. שליח רפואי מוביל ומספק תוצאות בדיקות, דגימות מעבדה, תמונות (כגון צילומי רנטגן), תרופות ופריטים אחרים הנחוצים מבחינה רפואית.

אתה רוצה קשר חברתי

קיום קשר חברתי קבוע הוא חלק חשוב בפרישה בריאה. למעשה, סיכון נמוך יותר לדמנציה ודיכאון הם שני יתרונות בריאותיים אפשריים עבור קשישים עובדים. (עבודות הכרוכות באינטראקציה אישית רבה יכולות לעזור לקשישים להישאר מעורבים ולהגביר את רמות האושר היומיומיות.)

6. מורה שפה

עזרה לאחרים לשלוט בשפה האנגלית היא אחת התפקידים הטובים ביותר לפגוש אנשים חדשים וללמוד על מדינות זרות. הוראת אנגלית כשפה זרה (TEFL) משפרת את הסיכויים שלך למצוא עבודה, אבל זה לא תמיד הכרחי. ניתן ללמד מעבר לים ולשלב עבודה עם נסיעות. או שאתה יכול להישאר קרוב לבית ולפגוש אנשים מתרבויות אחרות תוך כדי סיוע להם לרכוש שליטה בשפה האנגלית.

7. נציג שירות לקוחות

האם אתה נהנה לדבר בטלפון? למה לא לעזור לאנשים על ידי מענה על שאלות ופתרון בעיות? אתה צריך סבלנות וכישורי תקשורת טובים לעבודה זו. הכרח גם ידע בסיסי במחשב. חלק מהמשרות בתחום זה הן במשרה חלקית, מה שיכול להפוך את שירות הלקוחות לאופציה טובה עבור קשישים.

8. מדריך טיולים

שתף את אהבתך לאטרקציות מקומיות ועורר השראה באחרים עם הידע שלך בהיסטוריה ובגיאוגרפיה. בהתאם למקום, אתה יכול לפגוש אנשים מכל העולם. כישורי דיבור בציבור וזיכרון טוב חיוניים.

9. איש מכירות

זוהי אחת העבודות הפופולריות ביותר עבור קשישים. וקל להבין מדוע: לתפקידי קמעונאות יש לרוב לוחות זמנים גמישים, הזדמנויות ליצירת קשר ידידותי עם לקוחות, ואפילו הטבות רפואיות אם אתה עובד בחברה גדולה יותר.

בנוסף, אנשי מכירות זכאים לרוב להנחה בחנות. ואתה יכול לעבוד בחנות שמתאימה לתחומי העניין האישיים שלך – למשל, חנות ספרים אם אתה אוהב לקרוא, חנות בגדים אם אתה עוקב אחר אופנה, או חנות ספורט אם אתה נוטה לספורט.

10. עובד בסופר

עבודה בסופרהיא אופציה מצוינת עבור קשישים שנהנים להיות מוקפים באנשים בסביבה מרגשת וקצבית.

11. סדרן או מלווה אירוע

האם אתה נהנה להשתתף בקונצרטים, הצגות ואירועי ספורט? שקול לעזור – ולהרוויח קצת כסף – בתור סדרן או מלווה באירוע. אתה יכול לעזור לאנשים למצוא את המקומות שלהם, לקחת כרטיסים ולספק סיוע כללי. משרות אלו בדרך כלל אינן דורשות הכשרה רבה, והן כוללות בדרך כלל שעות עבודה במשרה חלקית. משמרות ערב וסופי שבוע נפוצות.

12. מארח

האם אתה אדם אמיתי? המארחים מקבלים בברכה את המבקרים עם שלום ידידותי כשהם נכנסים לחנויות או למתקנים אחרים. בדרך כלל, הם גם עונים על שאלות, מסייעים לאנשים עם חבילות, משגיחים על גנבי חנויות ועושים ניקיון בסיסי. אתה צריך להיות נוח לעמוד במשך פרקי זמן ארוכים.

אתה רוצה לעזור לאנשים

האם הגעת לנקודה בחייך שבה אתה רוצה להחזיר? כבכיר, קריירה במגזר השירותים עשויה להציע דרכים מספקות לעזור לאחרים על ידי הסתמכות על שנות ניסיון החיים היקר שלך.

13. מורה למשחק

האם יש לך רקע חזק בתחום אקדמי? אתה יכול לעזור לאחרים ללמוד בהצלחה את הנושא הזה. בנוסף, שיעורי עזר היא בדרך כלל עבודה גמישה מכיוון שלעתים קרובות אתה יכול לקבוע שעות משלך ולבחור את הלקוחות שלך.

הלקוחות שלך יכולים לכלול כל אחד מתלמידי יסודי ועד לומדים בוגרים. גם מורים שיודעים לעזור לסטודנטים להתכונן למבחני כניסה למכללה כמו ה-SAT מבוקשים. אתה יכול לעבוד באופן עצמאי על ידי מציאת לקוחות משלך, או שאתה יכול לעבוד בחברת מורים מבוססת.

14. סייעת לטיפול אישי או סייעת בבריאות הבית

רוצה להרגיש שאתה באמת עושה את ההבדל? עוזרי טיפול אישי עוזרים לאנשים עם מוגבלות או חולים על ידי סיוע להם בצרכים יומיומיים בסיסיים. לדוגמה, תוכל לספק סיוע בדברים כמו סידורים, כביסה ורחצה. אבל זו יכולה להיות עבודה פיזית, אז אתה צריך להיות נוח להרים חפצים כבדים יותר ולעזור ללקוחות לעבור ממקום למקום בתוך הבתים שלהם או תוך כדי סידורים.

כעוזר לבריאות ביתי, אתה יכול להחליף תחבושות או חבישות, לעקוב אחר טמפרטורת הגוף ולתת תרופות בסיסיות. (לעוזרים בבריאות הבית מותר בדרך כלל לבצע משימות הכרחיות יותר מבחינה רפואית מאשר לעוזרי טיפול אישי.)

סוגים אלה של תפקידים הם חלק מהמשרות המובילות עבור נשים מעל גיל 50, שכן בגרות וניסיון חיים מוערכים בהן מאוד. (למרות שאנשים מכל מין יכולים לעבוד בתחום זה וקיים צורך ביותר גברים, למעלה מ-90 אחוז מהעובדים הסיעודיים הם נשים,

15. מטפל בילדים

עזור לטפל בילדים של אחרים. אתה יכול למצוא עבודה במעון, מעון או כמטפלת פרטית. אם אין לך ניסיון רשמי בטיפול בילדים, השלמת תוכנית חינוך לגיל הרך יכולה לעזור לך למצוא משרה. (לרוב ניתן להשלים תוכניות תעודה תוך שנה אחת או פחות.) ייתכן שתצטרך גם להשלים בדיקת רישום פלילי. וכדאי שתהיה לך כושר גופני טוב מכיוון שלילדים יש הרבה אנרגיה.

16. עוזר מורה

עזור למורים על ידי עבודה אחד על אחד עם התלמידים ומתן תמיכה אחרת לפי הצורך. כמה עוזרי מורים אפילו עובדים עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. אבל ייתכן שתצטרך תואר עמית לשנתיים. ואתה צריך להיות בכושר גופני טוב

17. מוניטור הסעות לבית הספר

נהגי אוטובוס בית ספר צריכים להתמקד בנהיגה, אבל תלמידים יכולים להיות סוררים. אז מי שומר על הסדר כדי שאוטובוסים נוסעים בבטחה? מוניטורים להסעות בית ספר. אם אתה אוהב ילדים ויכול לשמור על קור רוח בתנאים כאוטיים לפעמים, זו יכולה להיות עבודה מתגמלת.

אתה רוצה להרוויח כסף ולקבל הטבות טובות

האם אתה פשוט צריך יותר כסף ותמיכה כלכלית? בנוסף להזדמנויות להרוויח שכר טוב, עבודות מסוג זה מציעות הזדמנות לקבל הטבות טובות, כמו תוכנית ביטוח בריאות מוצקה – משהו שהופך חשוב עוד יותר ככל שאנו מתבגרים.

18. עובד ממשלתי

אנשים מבוגרים שמחפשים משכורות תחרותיות והטבות גדולות צריכים לשקול משרות ממשלתיות.

19.משתתף בתוכנית

תוכנית התעסוקה הסביבתית הבכירה (SEE) בתוך הסוכנות להגנת הסביבה שמה לה למטרה לתת לעובדים מנוסים מעל גיל 55 הזדמנויות להשתמש בידע ובניסיון התעסוקתי שלהם על ידי ביצוע עבודות משמעותיות המסייעות לסביבה.

אנשים המשתתפים בתוכנית SEE אינם עובדים של הממשלה הפדרלית. עם זאת, הם עדיין מקבלים תשלום, והם זכאים להטבות כמו ביטוח בריאות וחגים בתשלום.

אתה רוצה לעבוד בעבודה שאינה מאתגרת פיזית

אפילו עבור קשישים פעילים, מגבלות פיזיות עלולות להקשות על ביצוע סוגים מסוימים של עבודה. אבל העבודות הבאות הן יותר בישיבה, והן יכולות להכיל אנשים עם מוגבלות פיזית.

20. עובד משרד זמני

גמישות היא לרוב יתרון גדול בעבודה מסוג זה. אז אם אתה קשיש שיש לו ימים טובים וימים רעים בכל הנוגע לבריאותך הפיזית או הנפשית, עבודה זמנית עשויה להיות אופציה טובה. כעובד זמני, בדרך כלל יש לך חופש מסוים לספר למעסיקים פוטנציאליים מתי תהיה זמין או תרגיש מספיק טוב לעבוד – מבלי להתחייב לטווח ארוך. בנוסף, עבודות זמניות רבות כרוכות בישיבה – ללא כל עבודה תובענית פיזית.

משרדי כוח אדם יכולים לעזור לך למצוא תפקידים מתאימים. אבל הם עשויים לקחת אחוז ממה שאתה מרוויח.

21. עוזר אדמיניסטרטיבי

עזור לעסקים וארגונים להתנהל בצורה חלקה על ידי מענה לטלפונים, הזמנת פגישות, מענה לשאלות לקוחות וביצוע משימות ניהוליות אחרות. עבודה זו נעשית לעתים קרובות בישיבה. עם זאת, אתה צריך ראייה טובה עבור רוב העמדות.

22. עוזר וירטואלי

עובדים אלה מבצעים משימות דומות לעוזרים אדמיניסטרטיביים, אך בדרך כלל הם עובדים מרחוק. אז זו אופציה מצוינת לאנשים שמחפשים עבודה לקשישים בבית. בנוסף, עבודה כעוזרת וירטואלית אפשרית תוך כדי נסיעה מכיוון שניתן לבצע את העבודה בכל מקום עם חיבור אינטרנט טוב.

23. עוזר מס

האם אתה טוב בלשלם את המיסים שלך? למה לא להרוויח קצת כסף על ידי הכנת החזרי מס לאנשים אחרים? אתה לא חייב להיות רואה חשבון מוסמך, אבל אתה צריך להשיג מספר זיהוי מס מכין מ-IRS ולעבור בחינת כשירות. אתה יכול לעבוד עבור עצמך או עבור חברה גדולה.

אתה רוצה להישאר פעיל (ואת בכושר גופני טוב)

עבודות פעילות יכולות לעזור לך להישאר בכושר בזמן שאתה מרוויח כסף.

24. דוג ווקר או חיות מחמד

האם אתה חובב חיות? בעלי חיות מחמד רבים מחפשים עזרה עם בני לוויתם האהובים. ורבים מוכנים לשלם סכומים נכבדים כדי לשמור על חיות המחמד שלהם מאושרות ובריאות. עם זאת, עבודה זו טומנת בחובה אחריות רבה מכיוון שאתה חייב לטפל בבן משפחה יקר.

25. חיי אדם

קשישים שימושיים בכושר גופני יכולים לעזור לאחרים בעבודות ותיקונים מזדמנות. כדי למצוא לקוחות, אתה יכול לפרסם בקהילה שלך או להגיש מועמדות לעבודה בחברה מבוססת.

26. מאמן או שופט

עבור חובבי ספורט שרוצים להישאר פעילים, אימון יכול להיות אפשרות עבודה מתגמלת. למרות שהשכר לרוב נמוך, לעבודה עם ספורטאים צעירים יש יתרונות רבים אחרים. בהתאם לרמה שאתה מאמן, ייתכן שיהיה עליך לקבל הסמכה. רוב המאמנים צריכים גם לדעת עזרה ראשונה בסיסית ולבצע בדיקת רקע.

עבודה כשופט היא גם אפשרות עבודה עבור חובבי ספורט בכירים. האימונים הנדרשים משתנים בהתאם לספורט ולרמת התחרות. ייתכן שתצטרך לעבוד הרבה סופי שבוע וערבים, אבל תהיה לך הסיפוק לעזור לאחרים ליהנות בבטחה מהמשחק האהוב עליך.

27. מאבטח

אתה עשוי לחשוב שעבודה כמאבטח לא תתאים לאנשים מבוגרים שאין להם רקע צבאי או אכיפת חוק. אבל לקשישים יש לרוב הסבלנות וניסיון החיים להצליח בקריירה הזו. בנוסף, אתה יכול לקבל הכשרה בעבודה, אם כי סביר להניח שתצטרך לעבור בדיקת רקע יסודית כמו גם בדיקת סמים. עבור שומרים חמושים, ההכשרה והכישורים הנדרשים נרחבים יותר.

28. גנן

גינון הוא בהחלט תחביב פופולרי בקרב קשישים. אבל האם ידעת שאפשר להפוך את התשוקה שלך לצמחים לרווחים? אתה יכול למצוא לקוחות בודדים בשכונה שלך, לעבוד במשתלה או למצוא עבודה בחברת גינון. עבודה זו היא לרוב עונתית, והיא יכולה לכלול עבודה בתנאי מזג אוויר קשים.

אתה רוצה לחקור קריירה הקשורה לתחביב אהוב או לתשוקה לכל החיים

אנשים רבים שמים בצד את השאיפות היצירתיות שלהם בזמן שהם עובדים בעבודות יציבות כדי להתפרנס בכבוד. אולי היית אחד מהם. אבל פרישה יכולה להיות ההזדמנות שלך להרוויח קצת כסף ולחקור את האינטרסים האלה בו זמנית. למה לא לעשות את מה שאתה אוהב?

29. מוזיקאי או זמר

תמיד רצית להיות על הבמה? שנות הבגרות יכולות להיות ההזדמנות שלך לזרוח. למעשה, למרות שאולי לא תחשבו להופיע כאחת התפקידים המובילים עבור קשישים מעל גיל 70, כמעט תשעה אחוז מהזמרים והמוזיקאים עברו את יום הולדתם ה-70. כמובן, רקע אמנויות הבמה מועיל, ואתה צריך להיות מוכן להשקיע הרבה זמן בתרגול.

30. כותב יצירתי או סופר זיכרונות

יש לך סיפור לספר? פנסיונרים רבים מנסחים ספר זיכרונות או רומן ברגע שסוף סוף יש להם זמן לשבת ולכתוב. ורשימת רבי המכר מלאה בסופרים שמצאו הצלחה בשלב מאוחר בחיים. אבל חשוב להתכונן לדחייה אם אתה רוצה לפרסם את עבודתך. הסיבה לכך היא להרוויח כסף מכתיבה יצירתית יכול לקחת קצת התמדה. מפגש עם כותבים אחרים ושיתוף בעבודותיך על מנת לקבל משוב בונה יכול להגביר את סיכויי ההצלחה שלך ולהוסיף אלמנט חברתי לימייך.

cv מה זה

31. אמן או בעל מלאכה

האם הבעת הצד האמנותי שלך ברשימת דלי הפרישה שלך? למרות שרוב האמנים לעולם לא מתעשרים, פעילויות כמו ציור, פיסול ואומנות הם תחביבי פרישה פופולריים שמרוויחים כסף. עם זאת, כאמן או אומן, לעתים קרובות אתה צריך להשקיע קצת זמן במציאת לקוחות שירכשו את העבודה שלך.

1 תגובות על “עבודה לגמלאים ואנשים מעל גיל 60”

  1. מיאל

    עבודה לגמלאים ואנשים מעל גיל 60 היא חלק חשוב של הכלכלה החברתית, והיא מספקת את האפשרות להם להשתתף בעולם העבודה ולהיות חלק ממערכת החברתית.

כתיבת תגובה

Scroll to Top