עבודה היברידית פירוש ולמה העובדים רוצים אותה?

מה זה עבודה היברידית ולמה העובדים רוצים אותה? בפוסט זה, אנו חוקרים את כל הדברים הקשורים לעבודה היברידית, כולל מהי, כיצד היא השתנתה לאורך זמן, שיטות עבודה מומלצות ועוד.

עבודה היברידית היא סטייה גדולה ממודל העבודה המסורתי. אבל מהי בעצם עבודה היברידית – וכיצד היא השתנתה עם הזמן?

עבודה היברידית שינתה את הדרך בה אנו חושבים על עבודה. זוהי דרך עבודה גמישה ומודרנית שרוחשת ברחבי עולם העבודה כבר שנים. עם זאת, למרות היותה פופולרית עם כל כך הרבה חברות ברחבי העולם, עבודה היברידית אינה מתאימה לכולם. במקום זאת, זה מגיע בצורות שונות עבור עסקים שונים ועובדיהם. בפוסט זה, נחקור מהו מודל עבודה היברידי, כולל כיצד ניתן לעבור לאחד בצורה חלקה.

הנה מה שנעסוק:

  • מהי עבודה היברידית?
  • היתרונות של עבודה היברידית (והחסרונות)
  • 4 סוגי לוחות זמנים עבודה היברידיים
  • כיצד התפתחה עבודה היברידית – וכמה למידה מרכזית
  • שיטות עבודה מומלצות לעבודה היברידית וכיצד לאמץ מודל עבודה היברידי
  • טכנולוגיה שאתה צריך כדי לגרום לעבודה היברידית

מהי עבודה היברידית?

עבודה היברידית היא גישה גמישה המשלבת עבודה בסביבה משרדית ועבודה מהבית. עבודה היברידית משתנה בגמישות ותומכת במגוון לוחות זמנים עבודה שונים. היא מאפשרת לעובדים לבחור איך ואיפה הם עובדים, ומציעה לעובדים אוטונומיה לעצב את שבוע העבודה שלהם בצורה שתתאים גם עבורם וגם עם מדיניות החברה.

ארגונים המשתמשים במודל עבודה היברידי יכולים להציע איזון טוב יותר בין עבודה לחיים לעובדים שלהם. זה בתורו מניע את הפרודוקטיביות ומעורבות העובדים בעבודה, ומסייע לעסקים לפעול בצורה יעילה יותר כתוצאה מכך.

היתרונות של עבודה היברידית (והחסרונות)

אנחנו יודעים שעובדים רואים את הערך בעבודה היברידית. סקר שנערך עם Wakefield Research מראה שכמעט מחצית מהעובדים (47%) יחפשו עבודה אחרת אם המעסיק שלהם לא יציע מודל עבודה היברידי.

אז זה לא מפתיע שנתונים מהסקר שלנו באפריל 2022 הראו ש-77% מהחברות כבר בחרו ללכת היברידי בצורה כלשהי. יתרה מכך, 56% מאותן חברות מאפשרות לעובדים לבחור מתי ובאיזו תדירות הם רוצים להיכנס למשרד.

באופן טבעי, לעבודה היברידית יש יתרונות וחסרונות . בואו נסתכל על כמה מההטבות (ואי-ההטבות) של עבודה היברידית לעובדים ולחברות שלהם.

יתרון מס' 1: עובדים יכולים לעבוד מתי ואיך הם הכי פרודוקטיביים

בדגם ראשון במשרד, אנשים צפויים לעמוד על השעון בין 9 בבוקר ל-17:00 בכל יום עבודה. במודל עבודה היברידי, לעובדים יש יותר גמישות לבצע את העבודה מתי, איך ואיפה הם הכי פרודוקטיביים. המשמעות היא לוחות זמנים ומיקומים גמישים. לדוגמה, יש אנשים שעובדים הכי טוב מוקדם בבוקר בעוד שאחרים מצליחים יותר בערב. הם יכולים גם לבחור לעבוד עם חברי צוות באתר או לעשות עבודה ראש למטה ממיקום מרוחק.

יתרון מס' 2: איזון טוב יותר בין עבודה לחיים

בדו"ח של מקינזי , 87% מהעובדים ינצלו את ההזדמנות לעבוד בצורה גמישה יותר אם המעסיקים שלהם יציעו זאת. גמישות היא מה שמניע את העבודה ההיברידית, ולפי סלאק,  זו הסיבה העיקרית לכך שהעובדים נמשכים למודל העבודה ההיברידית.

קל יותר למצוא איזון בהסדר עבודה גמיש. כאשר לעובדים יש יותר שליטה על לוחות הזמנים של העבודה שלהם, הם יכולים לפנות זמן לטפל בדברים שצצים בחייהם האישיים – בין אם זה ביצוע שליחויות, איסוף ילדים מהמעון או להיות בבית למשלוח. לדברי ראש המכירות שלנו, ג'סטין בולוק , עבודה היברידית נתנה לו את הגמישות להשתתף במסיבת יום ההולדת של בן ה-10 שלו. "כהורה, עבודה היברידית עוזרת לי לשלב פעילויות מסוג זה בשגרה שלי. זה אומר יותר זמן לדברים החשובים ביותר, מה שגורם לי להיות שמח ורענן יותר לעשות עבודה".

יתרון מס' 3: גייס כישרונות ברחבי העולם

מחפשים להרחיב את מאגר הכישרונות שלכם? במודל עבודה היברידי, החברה שלך יכולה לגייס כישרונות מכל רחבי העולם. גישה למאגר כשרונות רחב יותר פירושה שאתה יכול להעסיק אנשים עם כישורים מיוחדים. זה יכול לתת לארגון שלך יתרון תחרותי, לעזור לך לעבור לשווקים חדשים ולהבטיח פרודוקטיביות מסביב לשעון.

יתרון מס' 4: חסכון בהוצאות הנדל"ן

במודל עבודה היברידי, פחות אנשים יכולים להיות באתר בכל זמן נתון. עבור חברות מסוימות, פירוש הדבר עשוי להיות צמצום הנדל"ן שלהן . לכל הפחות, עבודה היברידית תעזור לך להבין כמה שטח משרדי אתה צריך כדי לתמוך בעובדים שלך.

חשיבה מחודשת על אסטרטגיית מקום העבודה שלך יכולה לעזור לך להוריד את עלויות הנדל"ן ב-30%. זה מאפשר לך להשקיע מחדש את החיסכון בעלויות במקומות אחרים, כמו מתן אפשרויות עבודה נוספות לעובדים בצורה של משרדי לוויין וחללים קטנים יותר לעבודה משותפים.

חסרון מס' 1: קשה יותר לשתף פעולה עם עובדים מרוחקים

עבודה היברידית תראה אנשים מגיעים למקום העבודה בשעות שונות של השבוע. זה אומר שלפעמים אנשים יתגעגעו זה לזה ולהזדמנות לשתף פעולה תוך כדי תנועה. כדי לעקוף זאת, השקעה בטכנולוגיה הנכונה היא חיונית. עם טכנולוגיה במקום העבודה , העובדים שלך יכולים לתקשר אחד עם השני ולקבל נראות לגבי מתי יהיו גם עמיתים לעבודה באתר.

חסרון מס' 2: דורש פיקוח ותחזוקה כדי להמשיך לעבוד

עבודה היברידית דורשת הרבה טיפול ותשומת לב כדי להצליח. אם אתה רוצה לאפשר לעובדים שלך חופש וגמישות בעבודה, זה אומר לעתים קרובות לאזן את זה גם עם פיקוח מתאים, מדיניות ותחזוקה. לדוגמה, מנהיגים עשויים להטיל חובה על הצוותים שלהם להיות באתר ביום מסוים בשבוע כדי להגביר את המורל ואת שיתוף הפעולה של הצוות. זה עשוי להתנגש עם גמישות ואוטונומיה, אבל זה הכרחי לרכז אנשים כדי שיוכלו ליהנות מחירויות אחרות כמו עבודה מהבית למשך שארית השבוע.

יכולת הסתגלות היא גם המפתח לשמירה על עבודה היברידית. הצרכים של אנשים משתנים, אז אתה עשוי לגלות ששינוי ימים במשרד מדי פעם הוא הכרחי לאושר הכללי של הצוות.

חסרון מס' 3: לא מתאים לכל הענפים

ייתכן שדגמי עבודה היברידיים לא יעבדו עבור כל ענף. ארגונים מסוימים בחרו להיות מרוחקים לחלוטין, בעוד שאחרים חייבים להיות באתר כדי לתפקד, כמו סיעוד, הוראה או ייצור. בשל כך, העובדים בוחרים בענפים שונים על סמך רמות הגמישות המוצעות. על פי דוח מגמות העבודה שלנו לשנת 2022 , בענפי החומרים, השירותים ושירותי הטלקום הייתה הצמיחה הנמוכה ביותר בתעבורה באתר מאז ינואר 2021.

4 סוגי לוחות זמנים עבודה היברידיים

עבודה היברידית היא מודל עבודה גמיש , מה שאומר שיש יותר מדרך אחת לגרום לזה לעבוד עבור העסק שלך. לדוגמה, ייתכן שיהיה חשוב לך להציע לעובדים שלך אוטונומיה מקסימלית כדי שיוכלו לעצב את שבוע העבודה שלהם ללא הגבלות או מנדטים. אתה יכול גם להחליט שדרישת העובדים שלך להיות באתר מספר מסוים של ימים תעזור לכולם להיות יותר פרודוקטיביים ומאושרים בעבודה.

חשוב לבחור את לוח הזמנים ההיברידי הטוב ביותר עבור העסק שלך. עם כל לוח זמנים מגיעים יתרונות ואתגרים שונים. להלן פירוט קצר של 4 סוגי לוחות הזמנים של העבודה בחוץ.

  1. היברידי כרצונם: העובדים יכולים לבחור באילו ימים להיכנס למשרד
  2. שבוע מפוצל היברידי: החברה שלך מקצה ימים ספציפיים לעבודה באתר ומרחוק לפי צוות או פונקציה
  3. תזמון מנהל היברידי: מנהלים בוחרים באילו ימים הצוות שלהם נכנס למשרד
  4. מיקס היברידי: שילוב של כל שלוש האפשרויות

כיצד התפתחה עבודה היברידית – וכמה למידה מרכזית

נכון, עבודה היברידית כבר לא בדיוק מרגישה חדשה. למעשה, כשמעל 70% מהחברות בארה"ב משתמשות בצורת עבודה היברידית בעסקיהן כיום, זה מרגיש די מיינסטרים עבור רבים.

אבל עבודה היברידית קיימת הרבה יותר ממה שאתה עשוי לחשוב. לפי Gallup , כ-32% מכוח העבודה בארה"ב (כ-60 מיליון איש) עבדו במודל עבודה היברידי כלשהו בשנת 2019. לאחר מגיפה, נתון זה עלה ל-53%. למה? מכיוון שהמגיפה גרמה לשינוי עצום באופן שבו אנשים רואים עבודה ובאופן שבו היא נעשית – הפרודוקטיביות הפכה חשובה יותר מהמיקום בלבד.

במשך הזמן, היו הרבה ניסוי וטעייה עבור אלה המשתמשים בעבודה היברידית – ועדיין יהיו כמה שיותר ארגונים יבינו כיצד זה יכול לשרת אותם בצורה הטובה ביותר. הנה כמה לומדות מרכזיות מעבודה היברידית במהלך השנתיים האחרונות.

  • עבודה היברידית צריכה את הכלים הנכונים כדי להצליח. עבודה היברידית היא לא רק הדרך שבה אנשים עובדים במשרד שלך ובבית, היא גם הדרך שבה המשרד שלך עובד עבור האנשים שלך. שדרג את המשרד שלך עם הכלים הנכונים. דוגמאות עשויות לכלול שולחן עבודה חם, הזמנת חדרים או מערכת צ'ק-אין קלה לעובדים. לקבלת הכלים הנכונים לעשות עבודה היברידית, עיין בפוסט בבלוג שלנו כאן .
  • עבודה היברידית משרתת את המטרה המחודשת של מקום העבודה. אם האנשים שלך נוסעים למשרד מהבית, אתה רוצה שזה יהיה מהסיבות הנכונות. עבודה היברידית עובדת בצורה הטובה ביותר כאשר לעובדים שלך יש מטרה במקום העבודה – בין אם זה שיתוף פעולה עם עמיתים לעבודה, פגישות צוות או עבודה ראשונית. ודא שהמשרד מציע את מה שהם צריכים כדי לעבוד בצורה הטובה ביותר עבורם.
  • עבודה היברידית נראית שונה עבור חברות שונות. עבודה היברידית היא מודל עבודה שמשתנה בהתאם למי שמשתמש בו ולמה. כאשר אתה מיישם עבודה היברידית, ודא שהיא מעוצבת בצורה שמתאימה לך. כמה דוגמאות עשויות להיות בחירת לוח הזמנים המתאים לעובדים שלך או הצעת חללי עבודה קטנים יותר לצד המטה הראשי שלך. זכור שעבודה היברידית אינה גישה מתאימה לכולם.
  • עתיד העבודה ההיברידית עדיין נזיל. אין יעד מוגדר לעבודה היברידית. אנחנו יודעים מה זה, אבל עתיד העבודה ההיברידית ימשיך להיראות אחרת ככל שיותר אנשים יחזרו לעבודה.

שיטות עבודה מומלצות לעבודה היברידית וכיצד לאמץ מודל עבודה היברידי

עכשיו כשאתה יודע מהי עבודה היברידית, את הסוגים השונים של לוחות זמנים עבודה היברידיים ואת היתרונות והחסרונות, הגיע הזמן ליישם עבודה היברידית בארגון שלך. כדי לאמץ מודל עבודה היברידי, אתה צריך את האנשים, התהליכים והטכנולוגיה הנכונים. להלן כמה שיטות עבודה מומלצות לעבודה היברידית שתוכל לפעול לפיהן.

  • תקשר עם העובדים שלך. תקשורת היא המפתח! כשאתה מוציא עבודה היברידית, ההחלטות שלך ישפיעו על כולם בכוח העבודה שלך. חשוב לעדכן אותם ולבקש את הקלט שלהם בעת הפעלת עבודה היברידית או ביצוע שינויים במדיניות ההיברידית שלך.
  • עבודה עם משאבי אנוש ו-IT. עבודה צולבת חשובה בעת אימוץ עבודה היברידית כדי להבטיח שהטכנולוגיה במקום העבודה שלך תהיה חלקה ומסוגלת לתמוך בכולם – לא משנה היכן הם עובדים.
  • צור את סביבת העבודה הנכונה. לא עוד משרדים נוקשים או משעממים. עבודה היברידית פירושה שהמשרד חייב להיות מקום בו עובדים רוצים לעבוד, ולכן יצירת מקום עבודה דינמי חשובה.
  • לשמח ולחבר עובדים מרוחקים ועובדים באתר. עבודה היברידית תראה כמה אנשים עובדים מהבית בעוד שאחרים עובדים מהמשרד. מציאת דרכים להתחבר ולשמח את כולם היא חלק חשוב בשמירה על אושר ומעורבות עובדים גבוהים.

הקפדה על שיטות העבודה המומלצות של העבודה ההיברידיות לעיל חשובה להצלחתה בארגון שלך. למידע נוסף על שיטות עבודה מומלצות לעבודה היברידית, הקפד לעיין בפוסט בבלוג שלנו .

כעת נצלול לכמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​המעבר לדגם עבודה היברידי.

סקר את העובדים והמנהיגים שלך כדי לגלות מה הם צריכים

כדי לבנות מודל היברידי שעובד עבור החברה שלך, התחל בשיחה עם כוח העבודה שלך כדי ללמוד את הצרכים שלהם. עבודה היברידית חייבת לעבוד עבור כולם, כך ששאלת עובדים ומנהלים תציע נקודות מבט חשובות ושונות. הקפד לשאול שאלות על מערך העבודה שכל קבוצה תשגשג ברובה, כמו גם כיצד היא משתמשת במשרד כרגע. על ידי שאלת מגוון אנשים, אתה יכול ליצור מודל עבודה שמכין אנשים לאמץ את השינוי ושומר עליהם מוטיבציה לעשות את העבודה הטובה ביותר שלהם.

הנה כמה שאלות שכדאי לכלול בסקר שלך.

  • האם תבחר לעבוד באתר כדי להתמקד בעיקר בעצמך או לשתף פעולה עם הצוות שלך?
  • כמה ימים בשבוע אתה צופה שתרצה לעבוד במקום?
  • אם הייתה לך גישה לחלל משרדי קרוב יותר לבית, האם היית מעדיף להשתמש בו במקום לנסוע למשרד?

בנה את התשתית התומכת בגמישות

במיטבה, עבודה היברידית תגשר בין הסביבות המרוחקות והמקום כך שהעובדים יוכלו לעבוד יחד בקלות. השקעה בטכנולוגיה במקום העבודה , כגון כלי תקשורת מרחוק וציוד ועידות וידאו, תעזור לאפשר זאת. החלט אם אתה צריך כלים חדשים או אם אתה יכול למנף את הקיימים בדרכים חדשות.

קבע שיטות עבודה מומלצות לתקשורת כלל-חברה ועודדו את מובילי הצוות להגדיר ציפיות ברורות עם העובדים שלהם. לדוגמה, אתה יכול לאמץ סגנון תקשורת אסינכרוני כדי להתאים לעובדים העובדים באזורי זמן שונים.

צור לוחות זמנים למשרד כדי לנהל את התנועה במקום העבודה ולספק לעובדים גמישות. ישנן מספר דרכים לגשת לזה. לדוגמה, מודל העבודה ההיברידית שלך עשוי להיות מורכב ממדיניות היברידית לפי רצון שבה העובדים בוחרים באילו ימים הם נכנסים למשרד. לחלופין, אתה יכול לבחור במדיניות היברידית של תזמון מנהלים, שבה מנהלים שולטים בלוחות הזמנים ובוחרים באילו ימים האנשים שלהם נכנסים למשרד.

השקיעו בתרבות החברה

תרבות החברה היא הלב של הארגון שלך. זה יכול להיות יתרון תחרותי עצום – ותורם מרכזי להצלחת מודל העבודה ההיברידית שלך. היה מכוון לגבי הגדרת תרבות החברה שלך כדי לתמוך בעבודה היברידית ובעובדים מבוזרת .

חשוב גם ליצור חוויות עבור מקום העבודה ההיברידי סביב ערכי הליבה של החברה שלך. לדוגמה, אם הארגון שלך מעריך עבודת צוות, תוכל לארגן פעילות יצירת צוות אישית או וירטואלית. ב-Envoy, אנו משתמשים באינטגרציה של Donut Slack כדי לעודד עובדים לפגוש אנשים בצוותים אחרים לצ'אט קפה וירטואלי או לחילופי עמיתים.

צור חווית מקום עבודה נהדרת

ניסיון במקום העבודה הוא המרכיב מספר אחת למודל העבודה ההיברידית שלך שעובד בפועל. למרות שהעובדים שלך לא יגיעו לאתר כל יום, חשוב לוודא שכל יום במקום העבודה הוא מכוון ומכוון. ככל שיותר אנשים באתר, כך החוויה טובה יותר למי שנמצא שם כדי להיפגש ולשתף פעולה באופן אישי.

יצירת חווית מקום עבודה נהדרת דורשת התמקדות בשלושה אלמנטים: חלל, טכנולוגיה ואנשים. חשיבה על האופן שבו כל רכיב עובד יחד תעלה את מודל העבודה ההיברידית שלך. לדוגמה, יצירת חללים תכליתיים יותר במשרד שלך תשפר את חווית מקום העבודה שלך מכיוון שלעובדים יש אזורים שונים לבחירה. זה יכול להיות אזורים שקטים, תרמילים לפגישה, חדרי שיתוף פעולה או אזורי טרקלין. תמיכה בסוגים שונים של אנשים ועבודה תעזור לתמוך במודל העבודה ההיברידית שלך.

אם אתה צריך כמה טיפים כיצד ליצור מקום עבודה שאנשים רוצים לבקר בו, עיין במדריך האולטימטיבי שלנו לשיפור חווית מקום העבודה .

אסוף משוב רציף

כשאתה ממשיך לבנות מקום עבודה היברידי שהוא אידיאלי עבור החברה שלך, זכור לאסוף משוב מעובדים . הקפד לספק יותר מדרך אחת לעובדים לשתף את מחשבותיהם. לדוגמה, ייתכן שיהיה לך ערוץ Slack "תמיד פועל" המוקדש למשוב של עובדים. בנוסף לכך, אתה עשוי לשלוח סקרי משוב רבעוניים לכוח העבודה שלך.

איסוף משוב זה יעזור לך לחזור ולבנות מקום עבודה היברידי שעובד עבור כולם. עיין בפוסט בבלוג שלנו לקבלת רעיונות נוספים כיצד לקבל משוב אמיתי ובלתי מסונן של עובדים .

טכנולוגיה שאתה צריך כדי לגרום לעבודה היברידית

המדריך האולטימטיבי הזה חימש אותך בכל מה שאתה צריך לדעת כדי ליישם עבודה היברידית בהצלחה בארגון שלך. עכשיו, הגיע הזמן לדרוס את תוכנת העבודה ההיברידית שתניע את מודל העבודה שלך ותעזור לשנות את מקום העבודה שלך. הנה 4 כלים שיעזרו לשפר את משחק העבודה ההיברידי שלך.

  1. טכנולוגיית הזמנת שולחן. Hot-Desking מאפשר לעובדים שלך להזמין שולחן עבודה לאותו היום דרך האפליקציה לנייד שלהם . זהו סידור ישיבה גמיש שעוזר למודל העבודה ההיברידית שלך על ידי תמיכה בלוחות זמנים שונים של עובדים. זה גם מאפשר לאנשים שלך לבחור היכן הם יושבים במשרד – בין אם זה עם עמיתיהם לעבודה, הצוותים, או לבד כדי להיכנס לאזור.
  2. לוחות זמנים במקום העבודה. סנכרן את לוח הזמנים שלך עם עמיתיך לעבודה והצוות שלך כדי להבטיח שלא תפספסו זה את זה במשרד. עם לוחות זמנים של מקום העבודה, אתה יכול לראות בקלות מי נכנס ומתי, כמו גם להזמין עמיתים לעבודה להצטרף אליך לשיתוף פעולה ולפגישות באתר.
  3. איתור דרכים במשרד. המפה המילולית להצלחה בעבודה היברידית! איתור דרכים במשרד משתמש במפה של המשרד שלך כדי שהעובדים שלך יוכלו לחפש עמיתים לעבודה, שולחנות עבודה זמינים, חדרי ישיבות ועוד.
  4. ניתוח מקום העבודה. קבל נראות על התנועה ברגל וניצול המקום, כך שתוכל להמשיך ולעצב מקום עבודה התומך בעבודה היברידית.

הדגם ההיברידי אינו עוד סגנון עבודה חלופי. זה כאן כדי להישאר. אבל, כמו כל מודל עבודה, יש יתרונות וחסרונות . כמובילי מקום עבודה, עליך לענות על הצרכים של כוח העבודה שלך או להסתכן באובדן הכישרון שלך למעסיקים שכן.

השתמש במדריך זה כדי לאמץ עבודה היברידית לתוך הארגון שלך. זכור, מתן גמישות לאנשים שלך יביא לפרודוקטיביות ולתוצאות גבוהות יותר עבור העסק שלך.

1 תגובות על “עבודה היברידית פירוש ולמה העובדים רוצים אותה?”

  1. מעניין

    העבודה היברידית היא מבוססת על המחשבה שהעובדים יוכלו להרוויח יותר, להיפגש עם שליטה גבוהה יותר, ולקבל עוד מחשבה של שחקנות בתפקידים בעלי כוח. העובדים רוצים את העבודה היברידית כי היא מאפשרת להם להתפתח כעובדים יעילים, להעניק ערך נוסף לחברתם, ולקבל שכר גבוה יותר עבור התאמתם לתפקידים מקצועיים.

כתיבת תגובה

Scroll to Top