הסרת משקפיים בלייזר – איך זה עובד?

אם גם אתם חולמים להיפטר מהמשקפיים, או מעדשות המגע, תדעו כי כיום ניתן להסירם בטכנולוגיות מתקדמות במיוחד, פולשניות במידה פחותה לעומת העבר, וכאלה המלוות במשך החלמה קצר באופן משמעותי לעומת שהיה.

השיטות לביצוע הסרת משקפיים בלייזר כיום בטוחות במידה ניכרת, כך שאם עברה במוחכם המחשבה לבחור בהליך, ונמנעתם לעשות כן מפאת חשש מסיכונים או מתופעות הלוואי, חשוב לדעת כי כיום ההליך בטוח במידה כזאת שכמעט ואינו מלווה בסיכונים.

במאמר זה אתם מוזמנים להבין את מהות ההליך, מי מתאים לעברו, איך להתכונן אליו, מהן העלויות הממוצעות בשוק עבורו וכן כמובן – דגשים הנוגעים למשך ההחלמה.

הסרת משקפיים בלייזר – איך זה עובד?

בעוד נחשב לפופולרי במיוחד (למעלה ממאה אלף ניתוחים בוצעו בישראל בעשור האחרון), חשוב להדגיש כי ההליך לא יימצא מתאים לכל דורש (לרב מטופלים בעלי קרנית דקה יתר על המידה), וזאת מתברר במהלך בדיקת ההתאמה שנעשית במרפאת המנתח. בדיקת ההתאמה כוללת בדיקת ראייה, בדיקת מבנה העין וכן מילוי שאלון רפואי. ההליך עצמו אורך מספר דקות בודדות בלבד, ומהותו חיתוך מדויק ודק של קרנית העין, במטרה לשנות זוויתה לשם שיפור הראייה.

טרם הניתוח

לאחר ההליך תתבקשו להישאר במרפאה למשך שעה לצורך מעקב. טרם הניתוח יוזלפו לעיניכם טיפות מרחיבות אישונים, כך שתרגישו ברגישות מוגברת בשעות \ ימים שלאחר הניתוח. חשוב לבקש מחבר או בן משפחה להסיע אתכם הביתה ביום הניתוח, אור השמש יכביד עליכם בזמן הנהיגה במידה ניכרת.

בנוסף, בימים הראשונים לניתוח העיניים יהיו מאוד רגישות לאור חזק, שמש במיוחד, ותעטוף אתכם תחושת עקצוץ ורצון לגרד. אצבעות לא נקיות בעיניים הן מתכון קסם לזיהום, במיוחד במהלך תקופת ההחלמה בה העיניים רגישות. הימנעו ככל הניתן מגירוד. מומלץ לשטוף במהלך היום את העיניים עם מים על מנת להקל על תחושות לא נעימות.

תקופת ההחלמה שלאחר הסרת משקפיים בלייזר

בנוסף, במהלך תקופת ההחלמה שלאחר הסרת משקפיים בלייזר, תתבקשו על ידי הרופא לזלוף מספר פעמים ביום (גם בלילה) טיפות משני סוגים, האחת אנטיביוטית למניעת זיהום, והשנייה על מנת לשמור על העיניים רטובות ולמנוע מהן להתייבש. חשוב להקפיד על זילוף תכוף על פי הזמנים הניתנים ע"י הרופא.

הקפידו להיחשף מעט ככל הניתן לאור השמש בימים הראשונים שלאחר הניתוח, וגם בבאים שאחריהם. הקפידו שלא לאמץ את העיניים בתקופה זו, נהיגה מאוד משפיעה על כך. שמרו על הדגשים הנוגעים למשך ההחלמה, וזאת על מנת לאפשר לעיניים להחלים באופן הטוב והבריא ביותר.

חשוב מאוד לא להתפתות וללכת שבי אחר מבצעים שאינכם יודעים בוודאות את טיבם או טיב המרפאות שעומדות מאחוריהם. ודאו כי בידי הצוות הרפואי, והמכשור שעומד לצדו, כל האסמכות והאישורים הנדרשים לביצועו של ההליך. הקפידו לבצע השוואת מומחים מקיפה בין מספר רופאים ומרפאות מובילות,

התייעצו עם חברים ומכרים שעברו את ההליך ושמעו את המלצותיהם. הקפידו קבוע פגישות ייעוץ במספר מרפאות על מנת להבין את מלוא ההליך מולו אתם עומדים, ובצעו בחירה מושכלת של רופא העיניים המתאים ביותר לביצוע המשימה.

1 תגובות על “הסרת משקפיים בלייזר – איך זה עובד?”

  1. הנביא

    הסרת משקפיים בלייזר היא פתרון מעולה לאלה שחושבים על שיפור איכות החיים שלהם על-ידי הגנה על עיניהם מהקרנות לייזר.

כתיבת תגובה

Scroll to Top